Ik denk alleen al aan een kortere draaicirkel met RWD. Dat zou je een voordeel kunnen noemen. Ik denk dat Volvo daar best wel goed over nagedacht heeft, om RWD toe te passen op EV,s.BlackcurrantV70 schreef: ↑25.11.2024 - 10:53 Zijn er eigenlijk wel voordelen aan de nieuwe RWD, versus de “oude” FWD XC40 ?
aanschaf xc40 recharge
- Hans Eilander
- 7th Gear member
- Berichten: 6691
- Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
- Locatie: G - O
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
- Rawils
- 1st Gear member
- Berichten: 46
- Lid geworden op: 26.02.2024 - 20:43
Het volle koppel van 420nm van de 252pk op de achterwielen is toch echt wel een stuk fijner dan op de voorwielen. En de cuntructie is simpeler dan aandrijving op de wielen die ook moeten sturen. Mjn vorige EV, een Opel Ampera-e, had 360nm en 204 pk op de voorwielen en had toch wel vaak wielspin terwijl ik echt niet als een idioot optrek.
Het enige voordeel van voorwielaandrijfing is inderdaad minder kans op uitbreken bij glad weer. Maar anticiperen op het weer is nog altijd het beste.
Het enige voordeel van voorwielaandrijfing is inderdaad minder kans op uitbreken bij glad weer. Maar anticiperen op het weer is nog altijd het beste.
Volvo XC40 SMER Plus MY24 in Vapour Grey
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 70
- Lid geworden op: 25.10.2009 - 22:18
- Locatie: Zelhem
Omdat ik het niet kan laten vandaag bij mij om de hoek proefgereden met een andere xc 40. Bij de dealer, de kaalste uitvoering met als optie een trekhaak;)
Wel een goed gevoel bij deze auto. Smetteloos interieur en uiterlijk, met zorg gebruikt. Zelfs de velgen onbeschadigd.
De opties die ik prettig vind zitten er overigens wel op (blis, verwarmde stoelen/stuur en camera)
Het sneeuwde toevallig tijdens mijn rit, erg fijn om zo de combinatie voorwielaandrijving en gladheid te kunnen uitproberen. Voor mij prima, alleen met one peddel drive had de auto wat moeite met afremmen. Zonder dit was het prima te doen.
Waar is vooral benieuwd naar was is of deze ook zo stug is als mij t3 r. Deze elektrische is iets 'soepeler', volgens de verkoper heeft mijn huidige auto een iets sportievere (lees hardere) vering en maakt het hogere gewicht het weggedrag ook wat anders. Ik heb het geprobeerd en het is inderdaad wat beter. De accu heeft nu na 100k km 93% van zijn capaciteit over. Geen idee hoe de aftakeling van de accu zich zal ontwikkelen.
Financieel is het de komende jaren een rooskleurig plaatje, zelfs met de volle wegenbelasting kan het nog prima uit.
Het gaat om deze:
https://www.harriearendsen.nl/voorraad/ ... 1594721/#/
Wel een goed gevoel bij deze auto. Smetteloos interieur en uiterlijk, met zorg gebruikt. Zelfs de velgen onbeschadigd.
De opties die ik prettig vind zitten er overigens wel op (blis, verwarmde stoelen/stuur en camera)
Het sneeuwde toevallig tijdens mijn rit, erg fijn om zo de combinatie voorwielaandrijving en gladheid te kunnen uitproberen. Voor mij prima, alleen met one peddel drive had de auto wat moeite met afremmen. Zonder dit was het prima te doen.
Waar is vooral benieuwd naar was is of deze ook zo stug is als mij t3 r. Deze elektrische is iets 'soepeler', volgens de verkoper heeft mijn huidige auto een iets sportievere (lees hardere) vering en maakt het hogere gewicht het weggedrag ook wat anders. Ik heb het geprobeerd en het is inderdaad wat beter. De accu heeft nu na 100k km 93% van zijn capaciteit over. Geen idee hoe de aftakeling van de accu zich zal ontwikkelen.
Financieel is het de komende jaren een rooskleurig plaatje, zelfs met de volle wegenbelasting kan het nog prima uit.
Het gaat om deze:
https://www.harriearendsen.nl/voorraad/ ... 1594721/#/
- Henry82
- 5th Gear member
- Berichten: 2375
- Lid geworden op: 07.06.2009 - 22:10
Mooie auto hoor, en zeker niet de kaalste. De kaalste is een Core uitvoering, en dit is een level luxer.
Wel even een nieuw mattensetje er bij onderhandelen hè
Wel even een nieuw mattensetje er bij onderhandelen hè

Life is what happens while you're busy making other plans
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 70
- Lid geworden op: 25.10.2009 - 22:18
- Locatie: Zelhem
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 70
- Lid geworden op: 25.10.2009 - 22:18
- Locatie: Zelhem
Is inderdaad een vaste haak. Prima voor mij. Die dop is ook mijn fetisj. Ik heb er twee op reserve, op mijn oldtimer zit ook zo'n zwarte volvo dop. Gaat nergens over natuurlijk maar hoort een beetje bij het plaatje.
- S80 Executive
- 5th Gear member
- Berichten: 1295
- Lid geworden op: 10.06.2007 - 11:53
Prima dealer ook. Doe je zaken met Jasper? Doe 'm de groeten van die lieve klanten met een EC40 en een V60CC 

- Gouwe
- 7th Gear member
- Berichten: 6604
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Gemiddeld is de degradatie 2-3% per jaar, dus in 3 jaar een 7% valt binnen die marge.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
- Rawils
- 1st Gear member
- Berichten: 46
- Lid geworden op: 26.02.2024 - 20:43
Het ligt er puur aan hoe je er mee omgaat.
Laad je altijd tot 100%? Laad je vaak aan de snellader? Ze je de auto vaak weg met een volle batterij? Rijdt je hem vaak leeg tot onder 20%?
Ik heb mijn auto vast op 80% limiet staan en ontlaad hem bijna nooit onder de 30%. Ik laad nooit bij de (peperdure) snellader maar altijd AC thuis op de oprit of op mijn werk.
Ik rij zelden lange afstanden, dus kan de batterij op die manier makkelijk in de sweet spot houden. De batterij heeft bij mij een prachtig leven..
De auto is ook een prive aanschaf, dus wil de batterij zo lang mogelijk in topconditie houden.
Laad je altijd tot 100%? Laad je vaak aan de snellader? Ze je de auto vaak weg met een volle batterij? Rijdt je hem vaak leeg tot onder 20%?
Ik heb mijn auto vast op 80% limiet staan en ontlaad hem bijna nooit onder de 30%. Ik laad nooit bij de (peperdure) snellader maar altijd AC thuis op de oprit of op mijn werk.
Ik rij zelden lange afstanden, dus kan de batterij op die manier makkelijk in de sweet spot houden. De batterij heeft bij mij een prachtig leven..

De auto is ook een prive aanschaf, dus wil de batterij zo lang mogelijk in topconditie houden.
Volvo XC40 SMER Plus MY24 in Vapour Grey