J33Bee schreef: ↑23.03.2025 - 17:55
SvdM hier een MY25 V60 met LTE, zie screenshot hieronder. Wel al (veel te) vaak een TCAM modem wat gewoonweg geen verbinding meer heeft. Gewoon kansloos slecht. Resetten met de voorruitverwarming knop is dan de enige "oplossing"...
Welke AAOS versie draai jij? Ik draai nu AAOS 3.3.16, maar daarvoor ook al last van. In AAOS 3.4.4 zit ook een update voor de TCAM verwerkt maar de OTA update voor 3.4.4 is stop gezet. Alles wat bij Volvo te maken heeft met software updates is moeizaam en/of slecht getest.
Ik heb 3.4.4 draaien (zo werd mijn nieuwe XC90 eerder deze maand geleverd). De eerste 2,5 week stond er dus LTE, maar sinds mijn werktripje naar België op 19 maart jl. staat er 3G. En ook na 3 TCAM resets blijft het systeem 3G weergeven.
Zoals ik hierboven had laten zien, had ik me dus aangemeld voor die hotspot (wat dus niet per se nodig is, maar ik dacht dat dat misschien dan een verschil zou maken), en direct de vraag gesteld waarom er een 3G snelheid wordt weergegeven in plaats van LTE. Ik heb vanochtend een mail terug gehad van T-Mobile, en daar kan ik helemaal niets mee. Ze geven namelijk aan dat zij LTE/4G aanbieden als basis, en dat ik contact moet opnemen met Volvo hierover (kastje naar de muur). Ik heb ze echter nog even verteld dat die 3G-snelheid in hún contractvoorwaarden staat (T-Mobile dus), en het niet Volvo's voorwaarden zijn. Ik wacht nog op antwoord...
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.