Blijft wel het feit dat het gewoon niet klopt en ze niet kunnen zeggen 'tja, producteigenschap van de AAOS'
Het was (is) echt een 40-serie EV dingetje. Waarom weet ik niet, maar ik vond het in mijn beide EV’s eigenlijk alleen bruikbaar op snelwegen. Met de XC60 ( ook AAOS) rij ik ook op bochtige 60--80-100 km wegen vaak met PA aan. Daar werkt het echt goed. Ook hoef ik bij de 60 niet zo krampachtig het stuur vast te houden als in de 40 - daar moest ik steeds laten merken dat ik het stuur vast hebt - desnoods door een korte stuurbeweging - anders begon het meteen meldingen te regenen.
Mir, Ik heb je een privé bericht gestuurd. Afgelopen maandag heeft iemand van Volvo Nederland dit geanalyseerd door met me mee te rijden en zijn laptop aangesloten om de software uit te lezen. Er is inderdaad iets niet in orde.
Kijk, da's goed nieuws!Lars1974 schreef: ↑05.02.2025 - 16:18Mir, Ik heb je een privé bericht gestuurd. Afgelopen maandag heeft iemand van Volvo Nederland dit geanalyseerd door met me mee te rijden en zijn laptop aangesloten om de software uit te lezen. Er is inderdaad iets niet in orde.
Mijn nummer staat in het privé bericht. Ik praat je graag bij. Ze denken dat ze weten wat de oorzaak van het probleem is en gaan een onderdeel vervangen.
Hartelijke groet,
Lars
In december gestart met het rijden van een EX40, exact hetzelfde probleem als hiervoor beschreven. Dealer heeft opnieuw het systeem gekalibreerd, maar het probleem is nog niet opgelost. Dealer gaf al aan het probleem meer te horen en dat ze het moeilijk kunnen oplossen. Ik ga ook weer contact met de dealer opnemen dat het probleem zich nog steeds voordoet.
Misschien vinden ze het niet leuk, maar je had wel gelijk.
Hoi Mir,
Klopt inderdaad Hans. En het was niet alleen dat Pilot Assist niet goed werkte. De auto was ook heel moeilijk gewoon rechtdoor te sturen. Je moest zelf steeds kleine correcties uitvoeren om tussen de lijntjes te blijven. Heel vermoeiend rijden en voor de passagiers heel irritant. Er zat echt een fout in de stuurkolom/ stuurhuis.Hans Eilander schreef: ↑04.03.2025 - 11:03 Lars, fijn dat dit is opgelost. Het is inderdaad zo, dat je deze storing bij een nieuwe auto van €60K niet verwacht. Bovendien heeft dit 3 maanden geduurd. Een tijd dat je tóch niet lekker achter het stuur zit. Hopelijk is dat nu anders. Want een XC40 of een EX40, is en blijft gewoon een topper!![]()