Intussen een ruime 3500 km verder.
Auto bevalt prima, en ik ben ook gewend aan de diverse hulpmiddelen.
Zoals de ingreep die de auto abrupt doet als ik wat te snel naar de openende slagboom bij ons parkeerrerrein van de flat rijd.
Een volle noodstop waar de display nog een kilometer over na jammert
Dat werkt dus ook.
En olieverbruik 0 gelukkig.
En wat een brute kracht kan die motor ontwikkelen!
De bak voel je niet schakelen.
De adaptive CC is een geweldige uitvinding, gebruik ik heel veel.
Weet iemand of er in die bak een soort vrijloop koppeling zit?
Als ik even bij een stoplicht sta ( met start stop uit, wat een vreselijk ding is dat toch) voel je na een seconde of 30 dat de bak los lijkt te koppelen, de motor gata dan wat minder belast draaien.
Ik kan er niets over vinden.
Wat ik had, en dat kan misschien nog iemand anders helpen.
Er was een rammeltje bij een bepaald toerental, net voor het ( overigens nagenoeg onmerkbare) opschakelen , en klonk als een aluminium plaatje in het dashboard wat los zat.
Ik ben allergisch voor rammeltjes , dus op zoek.
Tijden het rijden drukken op het dashboard en zo, dan was het soms even minder.
Thuis de kap links bij de deur er af , dan kan je mooi achter het dashboard kijken en er met de hand in.
Maar eigenlijk weinig te vinden, een draadclipje wat los zat vast geklikt, maar dat was het.
Nog een keer los, wat aan montagebeugeltjes gevoeld en de lichtschakelaar unit goed gemonteerd, die zat wat los.
Maar alles hielp niets.
Tot ik gisteren terug kwam van drumles en de parkeerschijf uit het clipje bij de a stijl trok.
En daar klonk een wel heel bekend geluid...
Het is dus dat rotclipje wat net wat ruimte heeft bij de ruit...
Naar huis met de schijf er weer tussen en : stil..
Er zit nu even een stukje rubber tussen.
Ik heb al een nieuw clipje besteld.