Tankinhoud
- fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 26872
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Dit dus, zodra je tank bijna leeg is dan is de verhouding drab/diesel gewoon vrij hoog en zuigt hij het gewoon aan.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1134
- Lid geworden op: 24.10.2009 - 20:19
Maar er zit dus een drijver met een slang in de tank zodat de pomp alleen de bovenste cm brandstof aanzuigt?
V60 B3 Pebble Grey '22
V50 2.0 Electric Silver '10
V40 1.8i Lavasvart Metallic '04
Suzuki Baleno 1.6 ‘00
Suzuki Vitara 1.6 Metal Top ‘90
Honda Integra 1.5 ‘86
V50 2.0 Electric Silver '10
V40 1.8i Lavasvart Metallic '04
Suzuki Baleno 1.6 ‘00
Suzuki Vitara 1.6 Metal Top ‘90
Honda Integra 1.5 ‘86
- fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 26872
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Zoals gezegd...Uiteindelijk gaat de pomp het gewoon aanzuigen, of ie dat nu van bovenaf of onderaf doet maakt niet uit als je de tank zó leeg rijd.
Waarom erop gokken en net niet even iets eerder tanken?
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- OGA244
- 8th Gear member
- Berichten: 13477
- Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
- Locatie: Skåne
Staat er nog maar 1 cm in is die bovenste cm tevens de onderste cm, stilvallen zonder benzine is zelden pech maar wel vrijwel altijd luie stupiditeit.
Leg dat klanten ook woordelijk zo uit.
- pbor
- 3rd Gear member
- Berichten: 307
- Lid geworden op: 12.08.2018 - 10:13
Aanzuig zit per definitie bij het laagste punt v.d. tank, daar zit ook een vlottertje die er voor zorgt dat beneden een bepaald brandstofniveau het reserve-lampje gaat branden, bij een bepaalde hoeveelheid dus. Bij mijn diesel geeft de computer (die weet wat mijn gemiddelde verbruik is) dan aan dat ik nog ca. 180 km kan rijden, die gebruik ik dus vrijwel altijd voor een klein dan wel groter deel want ik heb een hekel aan tanken, en ben dan ook nog een beetje kieskeurig in waar ik dat doe.
Wellicht dat er wat vuil in de tank zit (onderin als het zwaarder is dan de brandstof, anders drijvend). Als dat het geval is, zal dat normaliter fijne troep zijn die, zeker v.w.b. de troep onderin, geleidelijk ook opgezogen wordt en dan in het brandstoffilter terecht komt. Daarom zit zo'n ding in je auto, en wordt die periodiek vervangen.
Wat mij betreft dus niet zo’n issue.
NB. OGA moet wel makkelijke klanten hebben als die zich voor stupide laten uitmaken, of ze komen daarna niet meer terug, dat kan natuurlijk ook (of ze denken; ik weet wie het zegt
).
Wellicht dat er wat vuil in de tank zit (onderin als het zwaarder is dan de brandstof, anders drijvend). Als dat het geval is, zal dat normaliter fijne troep zijn die, zeker v.w.b. de troep onderin, geleidelijk ook opgezogen wordt en dan in het brandstoffilter terecht komt. Daarom zit zo'n ding in je auto, en wordt die periodiek vervangen.
Wat mij betreft dus niet zo’n issue.
NB. OGA moet wel makkelijke klanten hebben als die zich voor stupide laten uitmaken, of ze komen daarna niet meer terug, dat kan natuurlijk ook (of ze denken; ik weet wie het zegt

Mrt.'24 - Heden: V70 D5 6at 2013 - 249k km
Nov.'18 - Mrt.'24: V70 2.4d 6mt 2006 418k km
'96 - Heden: M900 ‘93
"01 - Heden: 900 SL ‘94
Nov.'18 - Mrt.'24: V70 2.4d 6mt 2006 418k km
'96 - Heden: M900 ‘93
"01 - Heden: 900 SL ‘94
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20522
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Ik kan je verzekeren dat Oga heel goed weet wat hij zegt. En hoe hij het zegt. En dat is zoals hij het hier neerzet. Weliswaar is dat dan het laatste woord in een discussie die vanuit de klant dan al "agressief" wordt begonnen. En dat soort mensen ben je dan vaak ook liever kwijt dan rijk als klant.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- pbor
- 3rd Gear member
- Berichten: 307
- Lid geworden op: 12.08.2018 - 10:13
Ik twijfel er niet aan dat OGA weet wat hij zegt, je kunt je enkel afvragen of dat ook (commercieel) handig is. Klanten betalen tenslotte de rekening(en), of ze nou stupide zijn of niet.
Mrt.'24 - Heden: V70 D5 6at 2013 - 249k km
Nov.'18 - Mrt.'24: V70 2.4d 6mt 2006 418k km
'96 - Heden: M900 ‘93
"01 - Heden: 900 SL ‘94
Nov.'18 - Mrt.'24: V70 2.4d 6mt 2006 418k km
'96 - Heden: M900 ‘93
"01 - Heden: 900 SL ‘94
- Gouwe
- 7th Gear member
- Berichten: 6277
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
En dat brengt bij bij Arnout van den Bossche: de meest ideale klant is een domme klant met geld 

Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
- OGA244
- 8th Gear member
- Berichten: 13477
- Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
- Locatie: Skåne
ligt de "schuld" van het stilvallen bij de klant doordat deze en de brandstofmeter en het waarschuwingslamp genegeerd heeft laat ik me niet uitkafferen alsof het mijn schuld is, ik heb de neiging omdat daarom maar zo duidelijk als mogelijk is duidelijk te maken.. Duidelijkheid is alles, ook voor stupide klanten ...
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20522
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Het probleem is dat dit soort klanten begint met de rekening juist niet te willen betalen omdat de garage, de monteur of de auto fout is. En niet de "klant". Dus als jij zegt hier is de rekening dat jij eerst voor van alles wordt uitgemaakt en nog meer van dat soort ongein dat je dan als afsluiter zegt dat de "klant" het toch echt door zijn eigen stupiditeit heeft veroorzaakt.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 26872
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Noem het verbazing, we hebben zo ontzettend veel tankstations in Nederland en dan nog het laatste randje opzoeken.
En zoals genoemd ja het brandstoffilter vangt zeker wat op maar...niet alles en dat gaat gewoon door het systeem in.
Korte termijn gebeurt je niet zo snel iets maar op de langere termijn is het portemonnee trekken.
Snap gewoon niet waarom je dat zou willen riskeren, zowel het stilvallen niet als de latere gevolgen.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 28331
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Ik snap dat ook niet zo maar er blijven altijd bepaalde mensen die graag risico's nemen. Ik zeg lekker doen en laat gaan.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
- raspaardje
- 6th Gear member
- Berichten: 3693
- Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
- Locatie: Regio Utrecht
Exact, en je er vooral niet druk overmaken.
Ik ben iig geen stupide klant die de schuld ergens anders probeert neer te leggen.
Ik ben iig geen stupide klant die de schuld ergens anders probeert neer te leggen.
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
Fiat 124 Spider Lusso Squadra Tuning - Bianco Ghiaccio Perla
Fiat 124 Spider Lusso Squadra Tuning - Bianco Ghiaccio Perla
- OGA244
- 8th Gear member
- Berichten: 13477
- Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
- Locatie: Skåne
Dat siert jou, maar ik kan je uit eigen ervaring ruim voldoende verhalen vertellen waarin "klanten" al agressief binnen komen en ook nog eens als eerste geholpen wensen te worden omdat het absoluut aan de auto/de dealer/het merk ligt..
Vergeet je als betalende klant te tanken ben jij toch echt zelf een sukkel..
Vergeet je als betalende klant te tanken ben jij toch echt zelf een sukkel..
- raspaardje
- 6th Gear member
- Berichten: 3693
- Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
- Locatie: Regio Utrecht
Ik geloof je direct, zo zit ik niet in elkaar.
Intussen heeft Kees1001 zicht niet meer gemeld...
Beste is om je aantal gereden km op de tank bij te houden en deze te delen door het aantal liter dat je tankt wanneer de tank volledig vol zat en je deze weer volledig vult.
Hou ook bij bij welk aantal gereden km je lampje gaat branden. Ga dan tanken.
Dan weet je ongeveer bij hoeveel liter nog in de tank je lampje gaat branden en hoe ver je nog ongeveer kan rijden met het resterend aantal liter.
Intussen heeft Kees1001 zicht niet meer gemeld...

Beste is om je aantal gereden km op de tank bij te houden en deze te delen door het aantal liter dat je tankt wanneer de tank volledig vol zat en je deze weer volledig vult.
Hou ook bij bij welk aantal gereden km je lampje gaat branden. Ga dan tanken.
Dan weet je ongeveer bij hoeveel liter nog in de tank je lampje gaat branden en hoe ver je nog ongeveer kan rijden met het resterend aantal liter.
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
Fiat 124 Spider Lusso Squadra Tuning - Bianco Ghiaccio Perla
Fiat 124 Spider Lusso Squadra Tuning - Bianco Ghiaccio Perla
- OGA244
- 8th Gear member
- Berichten: 13477
- Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
- Locatie: Skåne
De boordcomputer zei dat ik nog 190km kon rijden, meter staat op leeg, lampje brand al 2 dagen en dan toch gaan staan brullen..
Kijk je dan wanneer een boordcomputer gereset is blijkt dat 9.500 km terug...
Val je door je eigen keuze stil met een lege tank en veroorzaak je daarmee een serieus probleem voor een ander mag je dat ook best financieel voelen, die Art 5 boete van € 250,- is dan relatief gezien een "koopje
Kijk je dan wanneer een boordcomputer gereset is blijkt dat 9.500 km terug...
Val je door je eigen keuze stil met een lege tank en veroorzaak je daarmee een serieus probleem voor een ander mag je dat ook best financieel voelen, die Art 5 boete van € 250,- is dan relatief gezien een "koopje
- raspaardje
- 6th Gear member
- Berichten: 3693
- Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
- Locatie: Regio Utrecht
Daarom je auto kennen en weten bij hoeveel liter resterend in de tank het lampje gaat branden.
Soms staat die "brandstofreserve" vermeld in het instructieboekje.
Soms staat die "brandstofreserve" vermeld in het instructieboekje.
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
Fiat 124 Spider Lusso Squadra Tuning - Bianco Ghiaccio Perla
Fiat 124 Spider Lusso Squadra Tuning - Bianco Ghiaccio Perla
- Hans Eilander
- 7th Gear member
- Berichten: 6149
- Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
- Locatie: G - O