Benzine op maar wel 50km actieradius auto stopt
Geplaatst: 26.03.2025 - 05:20
De als de bezine op is kan de ice ook niet meer bijspringen als de erad slipt het is dus ook een veiligheids ding
Welkom op Volvo-Forum.nl - Het forum voor alle Volvoliefhebbers
https://www.volvo-forum.nl/
Je hebt de extra verwarming aan staan? Denk dat daar de oorzaak zit van wat je beschrijft.joscha schreef: ↑25.03.2025 - 16:54 Het is me zelfs opgevallen dat wanneer de actieradius van mijn XC60-T6 long range onder de 100km benzine range komt, hij niet (of veel minder?) elektrisch wil rijden. Rijd vaak veel alleen lokaal onder de 70kmh en dan springt de benzinemotor elke rit weer aan totdat ik de benzine tank weer heb volgegooid. Mogelijk dat je niet eens verder elektrisch kunt rijden bij een bijna lege tank.
Een hybride 20 minuten slepen, dat is pas dom...
De climate control staat standaard op iets van 19 graden automatisch. Voorverwarming/stoelverwarming/voorruit verwarming etc staat uit. Door de carport is de voorruit en zijruiten vrijwel nooit bevroren en heb ik de (elektrische) standkachel bijna nooit aan staan. Zodra de gemeten buiten temperatuur 0 of lager is komt het voor. En toch telkens als de benzine actieradius onder de 100 komt springt de benzinemotor aan na circa 200-1000m rijden. Dus kids naar school brengen springt hij aan. 15min later bij terugrit idem dat hij aanspringt. Toen ik nog met de MY19 versie reed dacht ik dus dat het aan mijn rechtervoet lag. Dat ik dus net iets teveel het "gas"pedaal indrukte en dat daarom de motor bijsprong. Bij de sterkere nieuwere bouwjaren met sterkere ERAD/accu (145 vs 87pk) is er veel meer marge en springt de motor minder snel bij als je normaal rijdt.Gouwe schreef: ↑26.03.2025 - 07:53Je hebt de extra verwarming aan staan? Denk dat daar de oorzaak zit van wat je beschrijft.joscha schreef: ↑25.03.2025 - 16:54 Het is me zelfs opgevallen dat wanneer de actieradius van mijn XC60-T6 long range onder de 100km benzine range komt, hij niet (of veel minder?) elektrisch wil rijden. Rijd vaak veel alleen lokaal onder de 70kmh en dan springt de benzinemotor elke rit weer aan totdat ik de benzine tank weer heb volgegooid. Mogelijk dat je niet eens verder elektrisch kunt rijden bij een bijna lege tank.
Volgens mij spreek je jezelf nu tegen? Een LR heeft toch altijd een sterkere ERAD?