Pagina 2 van 2

Geplaatst: 12.03.2007 - 20:38
door menjo
marissen schreef:Welke modellen hebben deze Renaultbakken en welke niet?
Of zijn (bijvoorbeeld) met ingang van phase II de bakken allemaal met kabels?
Makkelijk herkenbaar aan de achteruit "linksvoor" ipv "rechtsachter"
Ik dacht dat in de phase 2 alleen de diesels, 1.6 en 1.8 nog die bakken hadden, daarvoor had de 2.0 hem ook (kan me vergissen, misschien dat de 1.8 phase 2 ook de volvo bak heeft). T4 en 2.0T hebben altijd de volvo versnellingsbak gehad.

Geplaatst: 12.03.2007 - 20:51
door marissen
!#@$%#!@#$#$%

Achteruit is bij mij: ring omhoog en dan linksvoorin duwen.
Heb een phase II modeljaar 2003. Dus daar zit ie ook nog steeds in (1.8 Bi-Fuel)

Geplaatst: 12.03.2007 - 21:11
door Okke
Klopt, bij mij bij 120.000 vervangen door de vorige eigenaar en alles loopt tot nu toe eigenlijk heel erg soepel. Maak je niet druk...

Geplaatst: 12.03.2007 - 22:05
door JoostVolvo
een advies, schakel rustig, probeer geen fouten te maken in het schakelen en nog beter, laat de koppeling niet slippen, dan gaat zowel de schakelbak als de koppeling het langst mee.

ooit zul je em toch moeten vervangen.

Geplaatst: 17.03.2007 - 15:13
door Marino
Mijn garage zei dat de schakelbusjes best om het jaar en half vervangen werden. Het is een zwak onderdeel van Renault. Het kan ook zijn dat je schakelmechanisme zelf wat versleten is.. dat is bij mij het probleem toch :)

Geplaatst: 17.03.2007 - 23:04
door ajbv40
heb er nu 213.000 op staan waarvan 100.000 zelf gereden maar nog nooit een busje vervangen en het schakelen gaat nog steeds goed. Pas (laten) vervangen dus als ie er aan toe is....lijkt mij