Pagina 2 van 2

Ratel in motor 2.5t

Geplaatst: 24.02.2025 - 17:35
door lint
Dat is behoorlijk prijzig maar een dag arbeid is gewoon duur.

Ratel in motor 2.5t

Geplaatst: 24.02.2025 - 20:21
door Johan s60
Deze motoren hebben vaste stoters geen hydraulische, nokkenas deksel kan blijven zitten.

Ratel in motor 2.5t

Geplaatst: 24.02.2025 - 21:19
door JeroenSpock
Ja dat is ook zo Johan. Heb even de foto's terug gekeken, ik moest de nokkenassen er uit hebben en daarvoor wou ik de VVT solenoids er af hebben. VVT zelf misschien ook nog niet eens..
Maar andersom niet zo te zien. Wel een blokkeer tool.
Maar als je het laat doen dan heb je die zorgen ook niet.

Ratel in motor 2.5t

Geplaatst: 24.02.2025 - 21:51
door Johan s60
Ja wel blokkeer gereedschap voor nokkenassen en krukas nodig.
Je kan zelfs het deksel demonteren met de riemwielen nog op de nokkenassen, wel moeten de bouten eruit die omhoog staan ander loopt het deksel vast, dit scheelt extra werk.
Maar deksel hoeft er nu niet af, ik zou wel gelijk de keeringen vernieuwen, nu kan kan je er makkelijk bij.

Ratel in motor 2.5t

Geplaatst: 24.02.2025 - 22:16
door volvo xc90 010
ik zag dat je ook een 2500c 5 cijl. hebt . kan je nog even het bouwjaar en de km stand erbij vermelden ? Dan weet ik wanneer ik deze rep. kan verwachtten ...................................................

Ratel in motor 2.5t

Geplaatst: 24.02.2025 - 23:44
door JeroenSpock
volvo xc90 010 schreef: 24.02.2025 - 22:16Dan weet ik wanneer ik deze rep. kan verwachtten ...
Want ze gaan altijd kapot bij een bepaalde KM stand?

Ratel in motor 2.5t

Geplaatst: 25.02.2025 - 07:36
door EVV
RoyvW schreef: 24.02.2025 - 08:18
Urbexpeditie schreef: 23.02.2025 - 23:39 Vervuilde klepstoter.
Zou er niet mee door blijven rijden.

Oorzaak is vaak vervuile of verkeerde motorolie.
Als je hiermee blijft rijden tikt deze de klep vast met alle gevolgen van dien. Dan wordt het een kostbare reparatie
Hier kan ik me wel in vinden, geluid lijkt ook daarvandaan te komen. Mijn idee nu is om dan een flush additief toe te voegen om te reinigen en de olie te vervangen. Kan geen kwaad om te proberen.
Ik dacht dat deze generatie motoren gewoon vaste klepstoters heeft en geen hydraulische meer, dat was een reden waarom de eerste generatie 5 cilinders (in de 850 en eerste S/V70) net wat beter op LPG konden rijden dan de RN generatie.

Ratel in motor 2.5t

Geplaatst: 25.02.2025 - 08:24
door RoyvW
volvo xc90 010 schreef: 24.02.2025 - 22:16 ik zag dat je ook een 2500c 5 cijl. hebt . kan je nog even het bouwjaar en de km stand erbij vermelden ? Dan weet ik wanneer ik deze rep. kan verwachtten ...................................................
300k km op de klok van 2005, maar ik heb meerdere auto's gehad met deze motoren en hogere standen en nooit dit probleem gehad. Je kunt er dus niets over zeggen.

Ratel in motor 2.5t

Geplaatst: 25.02.2025 - 12:25
door Pieterson
Pfff.....wat een bedrag zeg.
Ik zou hem eruit schoppen en iets beters terug kopen.
Die VVT problemen mag de volgende eigenaar dan lekker gaan oplossen. :]

Ratel in motor 2.5t

Geplaatst: 25.02.2025 - 12:40
door maartjinski
Ik mis iets, het is toch de vvt's vervangen bovenop een distributie "beurt"?
Dat is geen uur extra werk lijkt me, of zit ik er zo naast?
Wat kost een distributie set vervangen bij een garage dan tegenwoordig?

Ratel in motor 2.5t

Geplaatst: 25.02.2025 - 12:55
door volvo440special
Maak een mooi prijsje voor Roy, als jij het zo snel fikst Maarten. ;-)

Ratel in motor 2.5t

Geplaatst: 25.02.2025 - 13:32
door maartjinski
Ik ben gewoon heel benieuwd of die €2000 reëel is.
Zoiets zou ik inderdaad zelf doen, maar daardoor heb ik geen idee over wat een "normale" prijs is.
Hoop dat Roy niet afgezet wordt, dat is alles.

Ratel in motor 2.5t

Geplaatst: 25.02.2025 - 20:22
door RoyvW
Zover ik weet is 2000 euro geen verkeerde prijs. Weten jullie trouwens of ik nog met de auto kan rijden?

Ratel in motor 2.5t

Geplaatst: 02.03.2025 - 20:24
door volvo xc90 010
RoyvW schreef: 25.02.2025 - 08:24
volvo xc90 010 schreef: 24.02.2025 - 22:16 ik zag dat je ook een 2500c 5 cijl. hebt . kan je nog even het bouwjaar en de km stand erbij vermelden ? Dan weet ik wanneer ik deze rep. kan verwachtten ...................................................
300k km op de klok van 2005, maar ik heb meerdere auto's gehad met deze motoren en hogere standen en nooit dit probleem gehad. Je kunt er dus niets over zeggen.
okay thx.ik rij ook in 2005 , 2500cc, met ca 230K aan km

Ratel in motor 2.5t

Geplaatst: 03.03.2025 - 22:32
door RoyvW
Voor mij is het probleem opgelost, ben de nieuwe eigenaar van een XC90 T8 Inscription Polestar Engineered van 2015. Wat een heerlijke auto!

Ratel in motor 2.5t

Geplaatst: 03.03.2025 - 22:39
door volvo440special
Goede zet! 2k in zo'n ouwe sloep stoppen, is nooit meer verstandig.