Pagina 2 van 3

Volvo bekrachtigt netwerkstrategie met toetreding Van Mossel in Amsterdam

Geplaatst: 28.02.2025 - 20:03
door OGA244
Precies mijn gedachten..

Volvo bekrachtigt netwerkstrategie met toetreding Van Mossel in Amsterdam

Geplaatst: 01.03.2025 - 11:25
door WillyWortel2
Hedin leek mij een logischere overname kandidaat dan van Mossel.
Afgezien van de gebruikelijke marketing blurp zit er weinig informatie over de keuze voor van Mossel in de berichten.
Er zullen nog wel meer berichten volgen over overnames.
Volvo Baarn was de oudste Volvo dealer is ook al verdwenen uit het dealerbestand.

Volvo bekrachtigt netwerkstrategie met toetreding Van Mossel in Amsterdam

Geplaatst: 01.03.2025 - 13:16
door Edgecrusher
Ik denk dat er dan meer Van Moddel vestigingen zullen volgen.
En Van Mossel staat echt wel wat sterker in de onderhandelingen dan de kleine dealers hoor.
Vergeet ook niet dat Directlease e.d. ook onderdeel van van Mossel zijn en de nodige zakelijke klanten bedient.

Volvo bekrachtigt netwerkstrategie met toetreding Van Mossel in Amsterdam

Geplaatst: 01.03.2025 - 19:32
door OGA244
Ondernemingen als van mossel zijn de dood voor een merk als volvo of bmw ..
Er zijn trouwens helemaal geen kleine volvo dealers meer..
Ondertussen allemaal serieuze dealer groepen..

Volvo bekrachtigt netwerkstrategie met toetreding Van Mossel in Amsterdam

Geplaatst: 01.03.2025 - 21:58
door NielsPHEV
Waarom is een onderneming als van mossel slecht voor merken als volvo en bmw?

Volvo bekrachtigt netwerkstrategie met toetreding Van Mossel in Amsterdam

Geplaatst: 01.03.2025 - 22:13
door Sammmyvannorel
OGA244 schreef: 01.03.2025 - 19:32 Ondernemingen als van mossel zijn de dood voor een merk als volvo of bmw ..
Er zijn trouwens helemaal geen kleine volvo dealers meer..
Ondertussen allemaal serieuze dealer groepen..
Serva met 2+1 vestiging vind ik klein en semi dealer vVeen in Nijverdal zijn zo twee wat kleinere vreemde eenden in de bijt

Volvo bekrachtigt netwerkstrategie met toetreding Van Mossel in Amsterdam

Geplaatst: 01.03.2025 - 22:21
door V480-S60
Serva heeft meer merken dan Volvo. Alleen heten die dealerbedrijve geen Serva.
Van der Veen in Nijverdal is geen dealer (meer) maar alleen erkend service partner.

Volvo bekrachtigt netwerkstrategie met toetreding Van Mossel in Amsterdam

Geplaatst: 02.03.2025 - 09:25
door OGA244
NielsPHEV schreef: 01.03.2025 - 21:58 Waarom is een onderneming als van mossel slecht voor merken als volvo en bmw?
emotieloze onderneming met slechte arbeidsvoorwaarden en een bovenmatig groot personeelsverloop

Volvo bekrachtigt netwerkstrategie met toetreding Van Mossel in Amsterdam

Geplaatst: 02.03.2025 - 13:14
door WillyWortel2
Dat laatste, groot personeelsverloop, heeft direct invloed op de kwaliteit van de dienstverlening.
Voor Volvo rijders kan dat een overweging zijn om naar een andere dealer te gaan.

Volvo bekrachtigt netwerkstrategie met toetreding Van Mossel in Amsterdam

Geplaatst: 02.03.2025 - 15:39
door OGA244
Iedere keer nieuwe gezichten, bedrijven overnemen is minder moeilijk dan bedrijven aantrekkelijk houden

Een eigen importeur per land is dan feitelijk onzinniger, dat kan best voor een paar landen tegelijk.
België, Nederland en Luxemburg om eens wat te noemen.
Oostenrijk, Zwitserland en Duitsland..
Denemarken, Zweden, Noorwegen, Finland en IJsland..
Als dealergroepen al grensoverschrijdend kunnen opereren dan kan een importeur dat vast ook.

Volvo bekrachtigt netwerkstrategie met toetreding Van Mossel in Amsterdam

Geplaatst: 02.03.2025 - 17:50
door Edgecrusher
WillyWortel2 schreef: 02.03.2025 - 13:14 Dat laatste, groot personeelsverloop, heeft direct invloed op de kwaliteit van de dienstverlening.
Voor Volvo rijders kan dat een overweging zijn om naar een andere dealer te gaan.
Dan zullen alle Volvos van Directlease dan wel via deze vestiging uitgeleverd gaan worden en niet meer via Bluekens bijvoorbeeld.

Volvo bekrachtigt netwerkstrategie met toetreding Van Mossel in Amsterdam

Geplaatst: 02.03.2025 - 18:03
door OGA244
Leaserijders vinden centrale levering onprettig, het is immers niet hun eigen dealer..

Volvo bekrachtigt netwerkstrategie met toetreding Van Mossel in Amsterdam

Geplaatst: 02.03.2025 - 21:02
door Edgecrusher
Directleas levert aan huis en onderhoud mag bij de lokale dealer.
Weinig leaserijders kiezen voor een meerprijs om aflevering bij een dealer naar keuze te doen.

Volvo bekrachtigt netwerkstrategie met toetreding Van Mossel in Amsterdam

Geplaatst: 02.03.2025 - 21:22
door OGA244
Ik kende ze als een slecht betalende club die ook de hoogste korting eiste, voldoende dealers die hen helemaal niet wilden leveren..
Moeilijk doen bij onderhoud over alles en dat mag de dealer dan weer aan de klant uitleggen.
Maar wil je voor een duppie op de eerste rang zitten zit je daar wel goed...

Volvo bekrachtigt netwerkstrategie met toetreding Van Mossel in Amsterdam

Geplaatst: 03.03.2025 - 07:06
door OGA244
Direct lease of iedere andere lease maatschappij zijn natuurlijk off topic, hier.
Maar van Mossel is voor Volvo iig geen goed nieuws..

Kan me wel voorstellen dat helemaal niemand anders interesse had in Amsterdam, het kent daar een veel te lange historie van verschillende eigenaren.

Volvo bekrachtigt netwerkstrategie met toetreding Van Mossel in Amsterdam

Geplaatst: 03.03.2025 - 09:37
door BlackcurrantV70
Toen ik nog op Schiphol werkzaam was ben ik enkele keren langs geweest bij Bangarage in Amstelveen, telkens perfect geholpen met een glimlach.

Die dealer lag mij wel, Van Mossel een pak minder

Volvo bekrachtigt netwerkstrategie met toetreding Van Mossel in Amsterdam

Geplaatst: 04.03.2025 - 21:00
door sbv
Wat ik van oud (Renault)collega's hoor van mij is dat eigen merk klanten lang kunnen wachten omdat alle vreemd merk binnenkomt voor onderhoud.
Ik zie van Mossel wat als van der Valk, alles in eigen beheer. Lease auto's van eigen leasemaatschappij kunnen bij elke eigen dealer binnenkomen ongeacht het merk

Volvo bekrachtigt netwerkstrategie met toetreding Van Mossel in Amsterdam

Geplaatst: 18.03.2025 - 07:14
door The Mechanic
sbv schreef: 28.02.2025 - 20:00 Jammer dat VCNL zich in gaat laten met van Mossel. Het is mijn club niet. Zelf van dichtbij meegekregen hoe mijn vorige werkgever door van Mossel overgenomen werd.
Ik had een beetje de hoop dat Volvo en ook BMW merken zouden blijven die geen zaken met van Mossel willen doen.
Was de directeur van VCNL, Herrik  van der Gaag, hiervoor niet algemeen directeur bij Woonexpress, onderdeel van de Mandemakers groep? En Ben Mandemakers zit samen met zijn zakenpartner ook in de automotive branche. Laat die partner nou Erik Berkhof zijn, directeur van de Van Mossel Groep...

Volvo bekrachtigt netwerkstrategie met toetreding Van Mossel in Amsterdam

Geplaatst: 18.03.2025 - 08:56
door OGA244
Keukenboeren onder elkaar idd, middeleeuwse werkgevers

Volvo bekrachtigt netwerkstrategie met toetreding Van Mossel in Amsterdam

Geplaatst: 18.03.2025 - 09:17
door Hans oet Twent
Heb een Passat in 2008 voor deur geleverd gekregen. Door van Mossel uit Waalwijk gebracht. Was allemaal prima geregeld. De auto zou eerst via Zijm geleverd worden. LM heeft de onderhandelingen met Zijm stopgezet en order ondergebracht bij van Mossel. De aantallen die zij deden zorgde voor een prima bonus, dus voordeel voor de LM. (ALthans ik vermoed dat het zo gegaan is)
De aflevering was verder prima. Ik kan me nog wel herinneren dat er op sommige dingetjes wel bezuinigd werd. De kwaliteit van de vloermatten was cheap. Daar merkte je dus het verschil wel. Zijn maar kleine dingetjes. Maar tig duuzend auto's afleveren en op een set matten 20 euro besparen is totaal een hoop geld.