Update 1.5.2 (mét Digital Key)
- iHansz
- 3rd Gear member
Nice @Patjem! v1.5.2 is inmiddels ook weer zichtbaar op de update pagina. Hopelijk verdwijnt ‘t weer niet stiekem. 
| Volvo EX30 Ultra 2024| Honda e Advance 2020 | Honda CR-Z 2013 | Honda Civic 1.8 Sport 2009 | Renault Mégane | Renault Twingo Easy | Renault Twingo | Renault Mégane Coupé | Renault Clio RN | Peugeot 205 XR | Fiat Panda 45 | Renault R5 GT Turbo | Renault R5 GTS | Renault R5 SL | Renault R4 TL |
-
- 1st Gear member
Ik heb geprobeerd er achter te komen hoe het moet ook met de keycard gedaan maar er staat dat je de gids moet starten.... geen idee wat ze ermee bedoelen behalve dat er in de app een gids(en) is opgenomen als zijnde een handleiding.Patjem schreef: ↑14.03.2025 - 13:58 Update. Het is gelukt na veel proberen. De sleutel (!) tot succes was om de keycard te gebruiken en niet de keyfob tijdens de activatie. Nu kan ik met alleen mijn Apple Watch om de auto berijden. Erg tof. Ik merkte nog wel dat mijn partner's Volvo profiel niet geactiveerd wordt als zij in de auto stopt. Zij heeft de sleutel gedeeld gekregen via een iMessage via de Wallet op mijn iPhone.
Verder voldoe ik aan allle voorwaarden als Bluetooth aan, iPhone gekoppeld, portieren dicht, etc.
Kam iemand een korte uitleg geven hoe dit moet?
- spooky202
- 3rd Gear member
Ik heb ook een tijdje geworsteld. Op de Nederlandstalige support pagina's stond het niet duidelijk, maar op een Engelstalige site gevonden waarom het bij mij niet lukte: je kunt alleen de Digital Key aanmaken met de account/telefoon van de owner. In mijn geval is dat mijn vrouw, en toen ik met haar telefoon in de auto ging zitten (en aan alle andere voorwaarden voldeed), en de app opende kreeg ik wel de optie om een Digital Key aan te maken (weet even niet meer in welk menu dat stond). Daarna kon ik vanuit haar telefoon de key delen met mezelf.Hans IJ schreef: ↑19.03.2025 - 18:02 Ik heb geprobeerd er achter te komen hoe het moet ook met de keycard gedaan maar er staat dat je de gids moet starten.... geen idee wat ze ermee bedoelen behalve dat er in de app een gids(en) is opgenomen als zijnde een handleiding.
Verder voldoe ik aan allle voorwaarden als Bluetooth aan, iPhone gekoppeld, portieren dicht, etc.
Kam iemand een korte uitleg geven hoe dit moet?
Casper
MY23 V90 T8 Ultimate Dark
MY24 EX30 Ultra
MY21 V90 T8 R-Design - MY21 XC40 T4 Recharge R-Design Expression - MY95 850 2.5 20v Estate - MY09 V50 2.0D Powershift Edition II - MY01 V70 2.4T - MY99 V70 R AWD - MY09 V70 2.4D R-Design - MY18 V90 T4 "Ocean Race Edition" - MY07 V70 D5 Edition Sport - MY13 V70 D5 R-Design
MY23 V90 T8 Ultimate Dark
MY24 EX30 Ultra
MY21 V90 T8 R-Design - MY21 XC40 T4 Recharge R-Design Expression - MY95 850 2.5 20v Estate - MY09 V50 2.0D Powershift Edition II - MY01 V70 2.4T - MY99 V70 R AWD - MY09 V70 2.4D R-Design - MY18 V90 T4 "Ocean Race Edition" - MY07 V70 D5 Edition Sport - MY13 V70 D5 R-Design
- Mx.Alba
- Starter
- Contacteer:
Nou, mijn Blåhaj was klaar met het installeren van 1.5.2 dus meteen geprobeerd om de telefoon als sleutel toe te voegen.
Zoals ik langs had zien komen, mijn keyfob binnen laten liggen, en met mijn sleutelpas en mijn iPhone SE 2022 naar de auto gelopen.
Eerst geprobeerd te starten vanaf de auto, maar dat lukte niet, het bleef hangen op dat er een code nodig was die ik niet heb.
Vervolgens geprobeerd vanuit de Volvo EX30 app en dat is wel gelukt. Toen ik werd geïnstrueerd om de telefoon op de detector te leggen, heb ik 'm, om storing door draadloos laden te voorkomen, niet erop gelegd maar schuin er tegenaan gehouden zodat alleen de bovenrand van de telefoon tegen de charge pad lag, en voilà, sleutel werd feilloos toegevoegd.
Daarna een en ander getest en geconcludeerd dat de digitale sleutel met mijn telefoon het zelfde werkt als een sleutelpas, dus ik moet 'm tegen de deurstijl houden om de auto te vergrendelen en ontgrendelen. Op zich prima, want zo vormt de telefoon een mooie backup voor de keyfob.
Zoals ik langs had zien komen, mijn keyfob binnen laten liggen, en met mijn sleutelpas en mijn iPhone SE 2022 naar de auto gelopen.
Eerst geprobeerd te starten vanaf de auto, maar dat lukte niet, het bleef hangen op dat er een code nodig was die ik niet heb.
Vervolgens geprobeerd vanuit de Volvo EX30 app en dat is wel gelukt. Toen ik werd geïnstrueerd om de telefoon op de detector te leggen, heb ik 'm, om storing door draadloos laden te voorkomen, niet erop gelegd maar schuin er tegenaan gehouden zodat alleen de bovenrand van de telefoon tegen de charge pad lag, en voilà, sleutel werd feilloos toegevoegd.
Daarna een en ander getest en geconcludeerd dat de digitale sleutel met mijn telefoon het zelfde werkt als een sleutelpas, dus ik moet 'm tegen de deurstijl houden om de auto te vergrendelen en ontgrendelen. Op zich prima, want zo vormt de telefoon een mooie backup voor de keyfob.
Huidig: MY25 Volvo EX30 Single Motor Extended Range Plus, Cloud Blue.
Ook gehad: V40 Cross Country D3, C30 R-Edition D2, V40 Phase2 1.9D Europa, 460 1.6i Diamond.
Ook gehad: V40 Cross Country D3, C30 R-Edition D2, V40 Phase2 1.9D Europa, 460 1.6i Diamond.
-
- Starter
Hoi, vandaag de update OTA ontvangen en direct installeerd. 17 minuten en klaar. Uit het boekje. Direct geprobeerd de digitale sleutel aan te maken. Wat denk je: gelukt in 1 keer , echt probleemloos! Heel goed de instructies lezen. In de auto zitten, je gewone keycard bij de hand hebben in de auto, deuren dicht en je iPhone , zonder hoesje in het midden op de key reader leggen waar je normaal je keycard neerlegt voor te starten. Na 1-2 minuten contact en iPhone geeft aan in je wallet nieuwe ex30 card! Super. Uit de auto deur sluiten en je iPhone bij de deur houden. Gaat direct dicht. Weer openen en dan op de keyboard leggen en de auto doet het. Daarna hoesje er weer omgedaan en dan blijft die het doen. Eindelijk eens een goede update Volvo ! Je kunt het wel
-
- 2nd Gear member
Digitale sleutel installeren lukt niet, hele tijd bezig geweest maar krijg op 3/4 van het voortgangsbalkje de mededeling van:
"probeer het later nog eens"
"probeer het later nog eens"
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
EX30 SMER plus Onyx
- iHansz
- 3rd Gear member
Eindelijk was ik ook aan de beurt om te updaten en wat ging dat weer smooth. Gaf aan 17 min., maar was binnen 13 min. al klaar. Sleutel toevoegen aan Apple Wallet ging ook gesmeerd, was in nog geen minuut gefikst. En het werkt. Toppie! 
| Volvo EX30 Ultra 2024| Honda e Advance 2020 | Honda CR-Z 2013 | Honda Civic 1.8 Sport 2009 | Renault Mégane | Renault Twingo Easy | Renault Twingo | Renault Mégane Coupé | Renault Clio RN | Peugeot 205 XR | Fiat Panda 45 | Renault R5 GT Turbo | Renault R5 GTS | Renault R5 SL | Renault R4 TL |
-
- Starter
Ik ben al 3 dagen bezig om de digitale sleutel te activeren. Als ICT-er voel ik me wel wat hopeloos, Morgen de klantenservice maar eens proberen. Ik heb dezelfde symptomen als puccini, 2 berichten hierboven.
Voortgangsbalkje stopt op 3/4, daarna foutmelding.
Heeft iemand nog tips ?
Voortgangsbalkje stopt op 3/4, daarna foutmelding.
Heeft iemand nog tips ?
Volvo XC40 Plus Recharge 2024 | Volvo EX30 Plus 2024
- Mink30
- 1st Gear member
Ik heb kort na het installeren van update 1.5.2 een mail gehad van Volvo, met daarin een link om het koppelingsproces van de digitale sleutel te starten. Dat ging feilloos. In dezelfde mail stond ook een activeringscode, maar die had ik niet eens nodig. Meteen getest, werkte perfect. Ben hier blij mee.
Nu moet ik nog de telefoon van mijn vrouw instellen. Geen idee hoe dat werkt. Ik schijn haar te moeten uitnodigen. Iemand die weet hoe dat werkt?
Nu moet ik nog de telefoon van mijn vrouw instellen. Geen idee hoe dat werkt. Ik schijn haar te moeten uitnodigen. Iemand die weet hoe dat werkt?
- Hans Eilander
- 7th Gear member
Wees gewoon vriendelijk tegen haar, en zeg: Zullen wij een koffietje doen..?

Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
- Mink30
- 1st Gear member
Kijk, dat zijn tips, daar heb je nog eens wat aan.
Inmiddels ontdekt dat je via de wallet app iemand kunt uitnodigen, door de kaart te selecteren en dan op ‘delen’ klikken. Het delen lukte vervolgens wel, alleen doet de sleutel het op de telefoon van m’n vrouw dan nog niet, beetje jammer weer. Het is wel een iPhone, zelfs een nieuwere, dus daar ligt het niet aan.
Inmiddels ontdekt dat je via de wallet app iemand kunt uitnodigen, door de kaart te selecteren en dan op ‘delen’ klikken. Het delen lukte vervolgens wel, alleen doet de sleutel het op de telefoon van m’n vrouw dan nog niet, beetje jammer weer. Het is wel een iPhone, zelfs een nieuwere, dus daar ligt het niet aan.
- iHansz
- 3rd Gear member
@richardvanderbeek & @puccini: ik heb op een Duits forum gelezen dat er aan de kant van Apple problemen zijn. Daarom lukt het niet iedereen om meteen de Digital Key te activeren. Kan me nog herinneren dat tijdens introductie Apple Pay ook problemen waren en niet iedereen direct resultaat had. Op dat Duits forum werd aangegeven dat er binnen 14-dagen een update moet zijn. Stond niet bij of dat dan Apple zou zijn. Ik zie wel @richardvanderbeek dat je de DK probeert te activeren via het scherm van de auto. Ik las op Reddit dat je dat juist niet moet doen. Daarom heb ik het via de App op de iPhone gedaan. iPhone horizontaal op het oplaad dingetje in de auto gelegd, met de camera naar boven en scherm naar je toe. Ik las op Reddit dat het rebooten van de iPhone (en scherm auto) en daarna stappen opnieuw doorlopen (via App!) soms ook positief effect kan geven. Of toch wachten op update van Apple(?). Mocht ik daar meer info over voorbij zien komen, dan laat ik het hier weten.
-
- Starter
Dank voor de tips iHansz. Ook de methode via de app ( dus zonder code) eindigt met hetzelfde resultaat. Rebooten helpt evenmin.
Ik heb vandaag contact gehad met de Volvo helpdesk, ze werden overspoeld door EX30 klanten die de digital key niet aan de praat kregen. Volgende week wordt ik gebeld door een app-expert. Ik houd jullie op de hoogte.
Ik heb vandaag contact gehad met de Volvo helpdesk, ze werden overspoeld door EX30 klanten die de digital key niet aan de praat kregen. Volgende week wordt ik gebeld door een app-expert. Ik houd jullie op de hoogte.
Volvo XC40 Plus Recharge 2024 | Volvo EX30 Plus 2024
-
- 2nd Gear member
@iHansz en @richardvander beek.iHansz schreef: ↑22.03.2025 - 16:41 @richardvanderbeek & @puccini: ik heb op een Duits forum gelezen dat er aan de kant van Apple problemen zijn. Daarom lukt het niet iedereen om meteen de Digital Key te activeren. Kan me nog herinneren dat tijdens introductie Apple Pay ook problemen waren en niet iedereen direct resultaat had. Op dat Duits forum werd aangegeven dat er binnen 14-dagen een update moet zijn. Stond niet bij of dat dan Apple zou zijn. Ik zie wel @richardvanderbeek dat je de DK probeert te activeren via het scherm van de auto. Ik las op Reddit dat je dat juist niet moet doen. Daarom heb ik het via de App op de iPhone gedaan. iPhone horizontaal op het oplaad dingetje in de auto gelegd, met de camera naar boven en scherm naar je toe. Ik las op Reddit dat het rebooten van de iPhone (en scherm auto) en daarna stappen opnieuw doorlopen (via App!) soms ook positief effect kan geven. Of toch wachten op update van Apple(?). Mocht ik daar meer info over voorbij zien komen, dan laat ik het hier weten.
Zoals eerder vermeld heb ik hetzelfde probleem (Iphone 16).
Heb contact gehad met Volvo en die vertelde mij dat er een fout in het systeem zit en dat ik het op de manier moest doen zoals hij in het bericht beschreef.
1. Stap in de auto.
2. Ga naar Profiel en selecteer Digitale sleutel.
3. Plaats de fysieke sleutel in de sleutellezer.
4. Wacht tot de auto aangeeft dat de sleutel is gevonden.
5. Selecteer Digitale sleutel activeren in de app.
6. Volg de instructies op het scherm totdat de optie Autosleutel toevoegen aan Wallet verschijnt.
7. Tik met uw telefoon op de sleutellezer om de digitale sleutel te koppelen.
Wij hebben van onze app team de informatie gekregen dat u geen code nodig hebt als u deze stappen volgt en dat naar dat u een beetje gewacht hebt de digital key in de wallet beschikbaar wordt
Vergeefse moeite want op deze manier lukt het ook niet na zo'n 20 keer te hebben geprobeerd.
App opnieuw geinstalleerd, sys in de auto gereset, iphone opnieuw opgestart het mocht allemaal niet baten, kaarten gebruikt i.p.v. Fob
een heel enkele keer een voorgangs balkje wat an 3/4 er mee stopt of helemaal niet te voorschijn komt.
De communicatie van iPhone met de auto werkt perfect.
Ik heb de moed maar opgegeven en ga morgen maar weer eens contact opnemen met de Firma van deze vreselijke slechte software en maar vragen om die koppelingscode, en dat zal ook wel weer een probleem gaan opleveren.
Dit soort dingen verwacht je toch niet als eindelijk na al die tijd de beloofde elektronische key wordt geïmplementeerd.
EX30 SMER plus Onyx
- iHansz
- 3rd Gear member
@Puccini: Vervelend zeg, het zit je niet mee.
Hopelijk is er snel een oplossing beschikbaar.
- MEL
- 1st Gear member
Bij mij werkte het installeren van de digitale sleutel eerst niet, nu wel. Wat deed ik nu anders...
- Ik heb internet in auto met WIFI hotspot van de mobiel verbonden
- Bluetooth van telefoon eigenaar aan, geen carplay
- Keycard op lezer gelegd
- Alles via de app van de eigenaar, niet via scherm, menu doorlopen vanuit app
- Keycard verwijderen, telefoon uit hoesje, horizontaal op lezer neergelegd met camera naar linkerkant, goed naar beneden drukken.
Hier een SE2nd, heeft geen Ultra Wide Band, dus op afstand ontgrendelen zal niet werken. In wallet schuifje 'express--modus' aan. Dan is telefoon (of watch) tegen de deur houden voldoende voor ontgrendelen, en tappen op lezer in auto voldoende om te rijden.
- Ik heb internet in auto met WIFI hotspot van de mobiel verbonden
- Bluetooth van telefoon eigenaar aan, geen carplay
- Keycard op lezer gelegd
- Alles via de app van de eigenaar, niet via scherm, menu doorlopen vanuit app
- Keycard verwijderen, telefoon uit hoesje, horizontaal op lezer neergelegd met camera naar linkerkant, goed naar beneden drukken.
Hier een SE2nd, heeft geen Ultra Wide Band, dus op afstand ontgrendelen zal niet werken. In wallet schuifje 'express--modus' aan. Dan is telefoon (of watch) tegen de deur houden voldoende voor ontgrendelen, en tappen op lezer in auto voldoende om te rijden.
V50 2.0 Sports Edition 2 MY07
S40 2.0D Momentum MY06
V60 D5 AWD GT Summum MY12
V40 T4 Summum MY2014
EX30 SMER 69KWh Plus MY2024
V90 D5 AWD GT inscription Polestar MY2017
S40 2.0D Momentum MY06
V60 D5 AWD GT Summum MY12
V40 T4 Summum MY2014
EX30 SMER 69KWh Plus MY2024
V90 D5 AWD GT inscription Polestar MY2017
- HeNo
- 1st Gear member
Gisteren via app geprobeerd de digitale sleutel te installeren zonder succes. Vandaag via display in auto bij profiel digitale sleutel aangemaakt. Zag in mail dat er een bericht van Volvo was met een koppelingscode. Link in bericht aangeklikt maar sleutel kan niet aan wallet worden toegevoegd. Telefoon bij lezer gehouden kreeg schermpje om koppelingscode in te voeren, gedaan en toen bericht dat de code onjuist is. Herhaald om zeker te zijn dat code goed wordt ingevuld maar helaas geen succes. Beetje jammer wel maar echt raar dat het bij de een wel lukt en de ander niet. Hoop dat het snel wordt opgelost, niet voor niks een iphone met uwb aangeschaft.
- Mx.Alba
- Starter
- Contacteer:
Bij mij werkte het ook pas bij de derde poging... Eerst vanuit de app op de telefoon geprobeerd en dat bleef toen hangen tijdens het koppelen. Vervolgens vanaf het scherm van de auto geprobeerd maar toen vroeg de telefoon om een zes-cijferige code die ik niet had gekregen... Toen nog een keer vanuit de app op de telefoon geprobeerd en dat werkte wel.
Een tip die ik ergens had gelezen... Als je een keyfob hebt (dus een Plus of hoger, met keyless entry en keyless drive) dan moet je die keyfob buiten bereik van de auto houden en een sleutelpasje gebruiken om de auto te openen. Oh ja ik las ook ergens dat alle deuren gesloten moeten zijn tijdens het proces.
Een tip die ik ergens had gelezen... Als je een keyfob hebt (dus een Plus of hoger, met keyless entry en keyless drive) dan moet je die keyfob buiten bereik van de auto houden en een sleutelpasje gebruiken om de auto te openen. Oh ja ik las ook ergens dat alle deuren gesloten moeten zijn tijdens het proces.
Huidig: MY25 Volvo EX30 Single Motor Extended Range Plus, Cloud Blue.