Pagina 2 van 4
Nieuwe CEO, wat gaat er veranderen ?
Geplaatst: 01.04.2025 - 10:15
door diesel01
OGA244 schreef: ↑01.04.2025 - 08:07
Veel verkopen en weinig verdienen? Aandelen zijn giga gedaald..
De dealers kregen in 2022 een sprankelende introductie van een EX90 waarin allerlei beloftes gedaan werden en verwachtingen gewekt werden, tot op heden is er bar weinig waar gemaakt van dit alles…
En dan nu een ES90 introduceren waarbij er compleet andere technieken gebruikt worden terwijl men de EX90 nog niet eens fatsoenlijk op de rit heeft
Dat dus..
De EX90 is al verouderd voordat hij uberhaupt aan klanten word geleverd, paar weken terug 1 zien staan in Assen maar ook deze stond op de brug..
En er zijn echt merken die het wel kunnen.
Je zou maar een EX90 in bestelling hebben staan en al een jaar 1.5 wachten en ingehaald worden door de 800v van de ES90.
Nieuwe CEO, wat gaat er veranderen ?
Geplaatst: 01.04.2025 - 10:27
door OGA244
2.5 jaar wachten, vorige week is de door mij in september 2022 verkochte EX90 afgeleverd
Nieuwe CEO, wat gaat er veranderen ?
Geplaatst: 01.04.2025 - 10:39
door raspaardje
En ik heb de eerste EX90 al zien rijden met een verblindend dimlicht. Tesla-style....
Ik zou idd ook niet gelukkig worden als EX90 koper. En Volvo ziet natuurlijk ook dat dit model in zijn huidige configuratie nooit de verkoopcijfers gaat halen van de XC90.
Dus wat te doen?
Nieuwe CEO, wat gaat er veranderen ?
Geplaatst: 01.04.2025 - 10:39
door Urbexpeditie
Dat was ook één van de issues waarover ik eerder schreef. Mede hierdoor zullen de aankomende verkoopcijfers voor 2025 dalen.
Nieuwe CEO, wat gaat er veranderen ?
Geplaatst: 01.04.2025 - 13:29
door Bover
het ging over wat er nu bij Volvo gaat veranderen en juist daarover heb ik niets concreets gevonden. alleen speculaties.....

Nieuwe CEO, wat gaat er veranderen ?
Geplaatst: 01.04.2025 - 21:29
door WillyWortel2
Er komt een CEO in het bestuur met aantoonbare ervaring in de autobranche
De vorige CEO beschikte niet over die ervaring.
Het blijft koffiedik kijken die toekomst betreft.
Winst is een belangrijke parameter voor ondernemingen. De aandelen waarde wordt rechtstreeks bepaald door de winst.
Die winst staat onder druk wanneer het ontwikkelen van nieuwe modellen vertraging oploopt.
Met de EX90 is dat uit de hand gelopen.
Nieuwe CEO, wat gaat er veranderen ?
Geplaatst: 01.04.2025 - 23:50
door jalex_h
De basis voor de EX90 is gelegd onder het bewind van Samuelsson. Rowan erfde wat dat betreft een gedrocht dat zelfs in 2022 al lichtelijk achterhaald was. Of het onder een andere CEO ook zo lang geduurd zou hebben voordat'ie uiteindelijk uitgeleverd kon worden, is natuurlijk een hele interessante vraag waar we nooit het antwoord op zullen krijgen. Maar om hem zo vroeg te introduceren en van alles te beloven, daar heeft Rowan wel de hand in gehad.
De strategie om snel afscheid te nemen van de verbrandingsmotor (ook als hybride) was ook een erfenis voor Rowan. Maar wat je hem imho wel aan kunt rekenen is dat hij hier te lang vast gehouden heeft.
De concurrentie heeft al die tijd op 2 paarden gewed en die modellen en motoren de afgelopen periode juist vernieuwd (of is daar nog mee bezig). Waar Volvo het nu dus met flink verouderde modellen tegenop moet nemen. Dan ga je het niet redden met een andere gril en een groter scherm. Waarop dan ook nog een systeem draait dat je niet premium (want dat wil Volvo zijn) kunt noemen.
Zo iets poets je niet even weg. Nog los van de vraag of de kennis en kunde om redelijk snel nieuwe hybride moteren (en modellen) op de markt te kunnen brengen er nog is.
En wat de estates betreft: ik zou er geen grote hoop op hebben. Zie de verkoopresultaten (ook bij de andere merken) en dan snap je het wel. Als de consument hem niet wil, moet je hem ook niet maken. Heeft niets met de CEO maar alles met de consument te maken. Neemt niet weg dat ik het wel jammer vind dat ze verdwijnen (en nee, de SE90
Nieuwe CEO, wat gaat er veranderen ?
Geplaatst: 02.04.2025 - 00:24
door WillyWortel2
Dank voor de interessante toelichting op de voorgeschiedenis die Volvo op dit moment niet verder helpt.
Roman is begonnen als CEO op een moment dat er heel veel veranderde in de autowereld.
Dan is ervaring in de autobranche van belang. Die ervaring ontbrak bij hem. Dat is op dat moment funest.
Hij had ook te maken met een erfenis zoals de EX90. Daar was al veel ontwikkelingsgeld aan uitgegeven.
Een CEO met auto ervaring had hier mogelijk slagvaardiger kunnen optreden. Inmiddels is dat geschiedenis.
Het is de vraag of Volvo vooraan moet staan met het op de markt brengen van geavanceerde techniek.
Wat minder geavanceerd met meer aandacht voor betrouwbaarheid lijkt mij op dit moment een goede keuze.
De beslissing om exclusief in te zetten op de EV was riskant. Volvo heeft die beslissing pas laat herzien.
Ben benieuwd welke beslissingen de nieuwe CEO gaat nemen.
Nieuwe CEO, wat gaat er veranderen ?
Geplaatst: 02.04.2025 - 06:38
door Bover
citaat W-Wortel "
Het is de vraag of Volvo vooraan moet staan met het op de markt brengen van geavanceerde techniek. denk ik: doen de Chinezen mogelijk beter....
Vervolgens: Geeling is eigenaar Volvo AB zit midden in de Chinese autobranche... Wordt dan technique niet gegund aan Volvo? Maar feitelijk moet je ingevoerd zijn voor dit soort topics en dat ben ik niet. Beter maat bij lezen laten..

Nieuwe CEO, wat gaat er veranderen ?
Geplaatst: 02.04.2025 - 07:20
door OGA244
Geely heeft er een nieuw probleemkind bij in de vorm van een amper levensvatbaar Jaguar
Nieuwe CEO, wat gaat er veranderen ?
Geplaatst: 02.04.2025 - 07:48
door iHansz
OGA244 schreef: ↑02.04.2025 - 07:20
Geely heeft er een nieuw probleemkind bij in de vorm van een amper levensvatbaar Jaguar
Nee toch...

Hopelijk is dat een slechte 1 april grap.
Nieuwe CEO, wat gaat er veranderen ?
Geplaatst: 02.04.2025 - 08:42
door OGA244
Het merk stelt niets meer voor, waarschijnlijk gewoon gekregen
Nieuwe CEO, wat gaat er veranderen ?
Geplaatst: 02.04.2025 - 08:48
door Urbexpeditie
Nee, dat is het niet iHanz.
En Geely heeft laten weten ook sterke interesse te hebben in de Mercedes Bens Group.
Nieuwe CEO, wat gaat er veranderen ?
Geplaatst: 02.04.2025 - 08:58
door OGA244
Urbexpeditie schreef: ↑02.04.2025 - 08:48
Nee, dat is het niet iHanz.
En Geely heeft laten weten ook sterke interesse te hebben in de Mercedes Bens Group.
Geely is daar met 10% reeds een grote aandeelhouder
Nieuwe CEO, wat gaat er veranderen ?
Geplaatst: 02.04.2025 - 08:58
door V480-S60
Waar Li Shufu trouwens al een behoorlijk aandelenpakket van bezit.
Nieuwe CEO, wat gaat er veranderen ?
Geplaatst: 02.04.2025 - 09:05
door Urbexpeditie
Die had ik dan gemist.
Nieuwe CEO, wat gaat er veranderen ?
Geplaatst: 02.04.2025 - 09:26
door OGA244
De Chinese overheid heeft ook ruim 11% , dus Daimler Benz is reeds bijna 22% chinees
Smart is voor 50% eigendom van Geely
Nieuwe CEO, wat gaat er veranderen ?
Geplaatst: 02.04.2025 - 12:42
door EVO500
raspaardje schreef: ↑01.04.2025 - 10:39
En ik heb de eerste EX90 al zien rijden met een verblindend dimlicht. Tesla-style....
Dacht dat het misschien aan mij lag.... Erger me mateloos aan 99% Tesla's waar de verlichting niet goed lijkt te staan.
OGA244 schreef: ↑02.04.2025 - 09:26
De Chinese overheid heeft ook ruim 11% , dus Daimler Benz is reeds bijna 22% chinees
Smart is voor 50% eigendom van Geely
EU vind energie labels belangrijk. Word misschien eens tijd dat er een label komt waar je bij je aankoop in automotive een indruk krijgt in welk land je "werkelijk" je aankoop doet. Je "denkt" europees te kopen maar de werkelijkheid ligt anders.
Denk dat 95% van de bevolking dit amper in de gaten heeft.
Wat inhoud dat de Europese Auto-industrie het in de toekomst wel kan schudden. Maar waarschijnlijk is het al veel te laat, dit is on-omkeerbaar de komende 10 jaar.
Zelfde als elektronica e.d. We zijn gewoon te duur met onze maatschappelijke maatstaven.
Nieuwe CEO, wat gaat er veranderen ?
Geplaatst: 02.04.2025 - 13:00
door V480-S60
Zullen we weer terug naar het onderwerp?
NIEUWE CEO, WAT KUNNEN WE VERWACHTEN?
Nieuwe CEO, wat gaat er veranderen ?
Geplaatst: 02.04.2025 - 15:40
door Bover
De oude 'Nieuwe' Ceo moet de koersen weer laten stijgen.? Een van de dingen waardoor dat gebeurd is vertrouwen in leiding bedrijf... Lijkt me zijn eerste taak. Vertrouwen herstellen voor de investeerders. Kijken of gestelde doelen e gehaald kunnen worden of moet worden bijgesteld. Waar gaan we snijden om rendement op te pompen... Na deze ervaren 'Ceo overgangspaus' wordt de nieuwe CEO gekozen nav van de laatste ontwikkelingen over een jaar... Mogelijk alle productie compleet naar China halen van de volvo s... Hoe modern zijn de assemblage hallen nog in Gent en Zweden? In VS investeren gezien de geo politieke ontwikkelingen?
ik bedenk maar wat