V60 hybride airco compressor garantie

Het board om te praten over zaken die exclusief voor de Plug In Hybrid Volvo's van toepassing zijn
Gouwe
7th Gear member

Let op, je refereert naar de website van Volvo België/Luxemburg. Kan dus best zijn dat hier andere voorwaarden gelden als dan in NL.
En ja Volvo mag bij deze aanvullende garantie voorwaarden/kleine lettertjes (bijvoorbeeld dat na verkoop de garantie niet meer geldt) stellen zolang deze niet strijdig zijn met de wettelijke garantie. En na 12 maanden na reparatie ligt de bewijslast bij de koper.
Tot op de dag van vandaag ken ik geen geval waarin de problematiek van de pompen aan een rechter is voorgelegd.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
JohnH
2nd Gear member

Ik had de geschillencommissie ingeschakeld, helaas geen positieve beoordeling door de commissie.

Ik heb zelf een procedure fout gemaakt door een concrete fout in het rapport van een onafhankelijke expert niet schriftelijk te laten corrigeren door de expert zelf vooraf aan de zitting.
Mijn mondeling en schriftelijk betoog tijdens de zitting over deze fout is niet genoeg overgekomen en de commissie is gaan "dwalen" met het originele rapport/conclusie van de expert.
Bij de geschillencommissie is de uitspraak bindend en je kunt dan alleen nog naar de rechter.

Volgens het rapport van de expert is de aircopomp een slijtdeel en valt dus daarom niet onder de "levenslange garantie" van Volvo, meneer de expert heeft zijn huiswerk niet (goed) gedaan...... :alien:

Helaas, ben ondertussen ook weer wijzer geworden 8)

Maar goed, de eerste 380k zonder aircokosten, nu verder met 180K garantie :happy:
grandc
Starter

simon50 schreef: 05.04.2025 - 15:20 Dank voor reactie en meedenken Gouwe!
Ik hou jullie op de hoogte, en....de derde pomp is half juli 2020 geinstalleerd, echter zonder eigen bijdrage van minimaal1 euro en dus geen levenslange garantie. Ook punt voor juridisch etc..... Is mij destijds niets over verteld door Volvo.
Goedemiddag,
Ik ben benieuwd hoe het met het juridisch verloop is gesteld. Onze 4e aircopomp is 23 augustus gesneuveld en Volvo dealer en Volvo Nederland zegt geen coulance meer. De kapotte heeft het nu 4 jaar en 53000 km volgehouden. Echter is het mij wel opgevallen dat de auto na het monteren van deze pomp plotseling warm liep in Frankrijk in +30graden. Dit jaar niet, maar wel de aircopomp kapot. De voorgaande pompen gingen ook telkens op vakantie stuk.

Volvo dealer geeft nu aan dat we nu eerst moeten betalen en dat we vervolgens levenslange garantie hebben.
De kapotte aircopomp is in 23 juli 2021 nog onder coulance vervangen. We hebben hier verder ook geen rekeningen hiervan of voorwaarden van gezien. We moesten alleen tekenen dat we de auto weer op hebben gehaald.
Welke spelregels men dan ook hanteert is ons niet duidelijk.

Ik ben in de veronderstelling dat er ergens een ontwerp-, montage-, en een softwarefout in het systeem zit.
Om nu ruim € 2700,- te betalen voor een aircopomp die telkens 4 jaar mee gaat vind ik toch wel bizar. Dat zijn nogal hoge extra afschrijvingskosten naast het regulier onderhoud.
Volvo 440 DL 1.8 (B18u)
Volvo S40 1.8
Volvo V50 1.8
Volvo V70 2.4 (170pk)
Volvo V60 PIH MY14
Polestar2 Dual motor MY21
Gouwe
7th Gear member

Helaas heb je juridisch geen punt om op te staan (b)lijkt uit de ervaringen hier. Spelregels zijn heel simpel: heb je niets betaald voor de reparatie, heb je geen levenslange garantie.
Dus ja 2700 euro aftikken of inruilen/wegdoen en een andere auto kopen (wat ook veel geld kost). Een andere optie lijk je volgens mij niet te hebben.
Sterkte er mee.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
simon50
2nd Gear member

Beste Grande, mijn juridische zaak loopt nog steeds, jaar geleden mee begonnen en nog geen duidelijk resultaat. Als je een rechtsbijstand verzekering hebt, adviseer ik je die te raadplegen. Je kunt me ook een prive bericht sturen met je tel nummer.
C70 D5 2007 en V60 Hybrid 2015
Plaats reactie

Terug naar “Plug In Hybrid Volvo's”