Pagina 2 van 3

Geplaatst: 25.12.2006 - 11:19
door bart simpson
VolvoRob schreef:Bij mij kun je er bij via de zoom van het schuifdak redelijk goed bij. Ik vond dit alternatief beter dan een nieuw stuk hemel met een uitsparing (hoop gedoe....).
los van de kosten van een andere hemel....

Geplaatst: 25.12.2006 - 20:21
door Macdaddy
@ Rob,

Stuur me eens een foto van jouw dakbekleding, dan kan ik eens kijken.
Ik heb echter geen schuifdak ::cry:

Geplaatst: 25.12.2006 - 20:31
door s80 1999
om de hellings hoek sensor te controleren kunnen ze de auto ook opkrikken met een garage krik. dat doen ze onder de hellingshoek sensor. en zo weet je dat ie het doet ;) dan gaat ie af namelijk.

Geplaatst: 26.12.2006 - 10:34
door VolvoRob
s80 1999 schreef:om de hellings hoek sensor te controleren kunnen ze de auto ook opkrikken met een garage krik. dat doen ze onder de hellingshoek sensor. en zo weet je dat ie het doet ;) dan gaat ie af namelijk.
Als je een trekhaak hebt: kar aankoppelen, auto op slot, even wachten tot alarm ingesteld is, neuswiel kar omhoog draaien - je zult merken dat je alarm afgaat....

@Macdaddy: als ik tijd heb maak ik even een foto, probleem is dat er niet zoveel te zien valt... een kleine verdikking in de hemel waar de platte sensor onder zit.

Geplaatst: 26.12.2006 - 13:04
door s80 1999
Als je een trekhaak hebt: kar aankoppelen, auto op slot, even wachten tot alarm ingesteld is, neuswiel kar omhoog draaien - je zult merken dat je alarm afgaat....

Gaat de auto dan ver genoeg omhoog? ik zag wel dat er bij mij eerst 1 wiel v an de g rond moest komen voor het alarm actie ondernam, ook het heen en weer schudde van de auto heeft het alarm niet tot actie laten ondernemen.
Ik vind het alarm zo best goed ingesteld. dan gaat het niet af bij iedere windhoos die voorbij komt,

Geplaatst: 26.12.2006 - 19:01
door Temmie
Macdaddy: bel eens met Carsecurity Deurenberg in Amstenrade. Had hetzelfde probleem: kan niet, bestaat niet.. onmogelijk.. Een klasse III alarm op de originele sleutel. Het kan dus wel: CAN Bus alarm speciaal voor de V70 incl. inbouw en netjes afgewerkt voor (schrik niet) 740 euro. Dit is best een stevige prijs, echter ga maar eens rond bellen en je zult merken dat dit nog wel meevalt.

Het is helaas verplicht voor de verzekering: voor Volvo insurance zelf hoeft er geen kl. 3 in. Echter de premie is belachelijk :(

En aangezien ik ook geen zin had om 3 kastjes aan de sleutelbos te hebben hangen.
Probleem met een "duitser" is dat in dat land geen alarm vereist wordt zoals hier. En dus de bekabeling van de hellingshoeksensor e.d. achterwege wordt gelaten vanuit de fabriek. Het zou wel kunnen achteraf.. echter denk ik dat ze je halve auto uit elkaar moeten halen... ergo: kosten!

Geplaatst: 26.12.2006 - 19:36
door VolvoRob
s80 1999 schreef:Als je een trekhaak hebt: kar aankoppelen, auto op slot, even wachten tot alarm ingesteld is, neuswiel kar omhoog draaien - je zult merken dat je alarm afgaat....

Gaat de auto dan ver genoeg omhoog? ik zag wel dat er bij mij eerst 1 wiel v an de g rond moest komen voor het alarm actie ondernam, ook het heen en weer schudde van de auto heeft het alarm niet tot actie laten ondernemen.
Ik vind het alarm zo best goed ingesteld. dan gaat het niet af bij iedere windhoos die voorbij komt,
Proefondervindelijk vastgesteld...

Geplaatst: 28.12.2006 - 21:20
door Rogier64
Mmm, de hellingshoeksensor is bij mij gelukkig niet zo gevoellig. De sensor zit overigens linksachter bij de REM (rear electronic module) zekeringkast. Een grijs kastje ter grootte van een pakje sigaretten. Bij de eerstvolgende beurt in januari moet ook het alarm voor het eerst een verlengingskeuring krijgen (36 maand na afgifte certificaat) Dit doet niet van Kuijk die het heeft ingebouwd (zonder interieur bewegingssensor) maar mijn eigen dealer. Eens kijken of die er andere meningen op nahoud wat betreft wel of niet volledig zijn van klasse III.

Geplaatst: 06.01.2007 - 19:26
door Macdaddy
Ik heb maar een afspraak gemaakt met een extern inbouwstation. Het wordt een "Defa" can-bus alarm die op de standaard sleutel wordt geprogrammeerd.

Er was een oplossing bij Volvo maar dat was me te omslachtig. Tja graag of niet meneer de Volvo dealers... :banghead:

Geplaatst: 06.01.2007 - 19:29
door bart simpson
Macdaddy schreef:Ik heb maar een afspraak gemaakt met een extern inbouwstation. Het wordt een "Defa" can-bus alarm die op de standaard sleutel wordt geprogrammeerd.

Er was een oplossing bij Volvo maar dat was me te omslachtig. Tja graag of niet meneer de Volvo dealers... :banghead:
Wat was er te omslachtig?

Geplaatst: 07.01.2007 - 11:34
door Macdaddy
Nou, zoals eerder gemeld wilden de zuid limburgse dealers er niet aan. Dus zou ik naar het noorden moeten rijden om het geregeld te krijgen.

Erheen; wachten; een dag verlof; etc.. -->geen zin in

Of ik kon in Aken bij de Duitse dealer voor 715 euro een klasse II van Volvo laten inbouwen. Dat is dan weer zonder certificaat. Dat moest ik dan weer regelen bij een Nederlandse dealer (55 euro). Ik had er wel een gevonden die dat wilde doen maar al met al was ik hier meer geld en tijd aan kwijt dan me lief was.

Nu dus bij een andere firma 7 km van mij vandaan...

Geplaatst: 07.01.2007 - 14:10
door Noelke
Het kan dus WEL.

Verleden week (december 2006) een alarm laten inbouwen merk: DEFA CAN alarm (klasse III). Inclusief interieursensoren en hellingshoeksensor. Deze werkt via de originele Volvo afstandbediening.

Ingebouwd door Herman Bosch Auto Elektronika (= Bosch Service Garage) in Enschede inclusief SCM certificaat voor € 675 (via de Bovag garage waar ik mijn XC70 gekocht had).

Geplaatst: 07.01.2007 - 17:04
door bart simpson
Macdaddy schreef:Nou, zoals eerder gemeld wilden de zuid limburgse dealers er niet aan. Dus zou ik naar het noorden moeten rijden om het geregeld te krijgen.

Erheen; wachten; een dag verlof; etc.. -->geen zin in

Of ik kon in Aken bij de Duitse dealer voor 715 euro een klasse II van Volvo laten inbouwen. Dat is dan weer zonder certificaat. Dat moest ik dan weer regelen bij een Nederlandse dealer (55 euro). Ik had er wel een gevonden die dat wilde doen maar al met al was ik hier meer geld en tijd aan kwijt dan me lief was.

Nu dus bij een andere firma 7 km van mij vandaan...
Bij een niet Volvo alarm loop je gedurende de zomer het risico van afgaan door het nablazen van de airco, verder geloof ik best dat er een "niet volvo alarm" aan te sluiten is, ik zou alleen die gok van dat afgaan door mn airco niet bereid zijn te lopen.

Geplaatst: 07.01.2007 - 20:34
door Macdaddy
een niet Volvo alarm loop je gedurende de zomer het risico van afgaan door het nablazen van de airco, verder geloof ik best dat er een "niet volvo alarm" aan te sluiten is, ik zou alleen die gok van dat afgaan door mn airco niet bereid zijn te lopen.
Ik heb me daarvan laten garanderen dat dat niet gaat gebeuren. De binnen detectie is niet via ultrasoon maar via een radar-detectie (als ook in een cabrio). Ook op de standkachel zou het alarm niet afgaan..

Geplaatst: 10.01.2007 - 10:16
door DreV702.5T
Ik heb ook een Duitse V70.
Is gisteren naar mijn dealer gebracht voor grote beurt en een aantal andere wensen.
Ook moest er een alarm in komen ovv verzekering. Maar gisteren een telefoontje ontvangen dat ik in de leen-C30 kon blijven rijden. Het klusje valt blijkbaar tegen. Er zat geen bedrading in de hemel. Zodra de auto klaar is zal ik posten hoe het allemaal bevalt en wat de kosten waren.

De C30 ziet er leuk uit maar neem van mij aan dat de 1.6 nou niet echt een motor is waar je vrolijk van wordt. :(

Geplaatst: 10.01.2007 - 20:42
door Macdaddy
Heb uiteindelijk dus het alarm laten inbouwen. Ik heb ze voordat ik de auto meegenomen heb al eens de standkachel laten testen. Alles OK niets gaat af. Ook de "follow me home" verlichting en het standaard afschrik alarm (rode driehoekje op de sleutel. zorgen niet voor het afgaan van het alarm. Ik heb dus in den beginne vertrouwen in het DEFA alarm.

Ik ben ook maar voor een klasse 3 gegaan terwijl ik bij mijn huidige verzekeringsmaatschappij nog maar 2 hoefde bij een auto van 3 jaar. Dit ingeval ik ooit overstap en deze maatschappij een klasse 3 verlangt...

Totale kosten 740 euro

Alleen jammer van het led-je wat ze ingebouwd hebben [-(
Ik was vergeten te zeggen dat ik het ergens ver weg ingebouwd had willen hebben.

Geplaatst: 10.01.2007 - 21:38
door VolvoRob
He proficiat Macdaddy met je nieuwe alarm. Blij dat het uiteindelijk allemaal naar wens gebeurd is!

Geplaatst: 14.01.2007 - 22:49
door Rogier64
Nou, voorlopig is het 1-0 voor Bart! Mijn dealer kan (wil) het SCM certificaat niet verlengen wegens ontbreken van de interieur bewegingssensor. Die willen ze wel inbouwen voor mij voor € 600,- ex btw !!! Schijnt lastig te zijn zonder bedrading. Hemel moet worden uitgebouwd, bedrading leggen, etc. Echter ik heb ook een origineel schuifkanteldak en zag inderdaad dat je redelijk eenvoudig bij de welving zonder uitsparing in de hemel kunt komen waar normaliter de sensor zit. Bedrading zou dan netjes langs de rand van het schuifdak kunnen lopen en zo door de linker A-stijl naar de alarmcentrale geleid kunnen worden. Een en ander volgens de oplossing van VolvoRob. Alleen is me dat zeker geen 600 euro waard. Tja, dan rest toch de vraag aan de specialisten, wat heb ik allemaal nodig om het compleet te krijgen. De sensor uiteraard en een kabelboom natuurlijk, maar is het verder dan een kwestie van stekker in de centrale steken en werkt het dan? Waar bevind zich die centrale overigens, op plaatjes die ik bij de dealer zag lijkt die onder de linker A-stijl te zitten achter de zekeringbox, klopt dat? Knipperend ledje op het dashboard was niet verplicht overigens. Verder werd bevestigd dat wel het een origineel Volvo Guard Alarm systeem was, kennelijk uit te lezen? Zo'n sensor is die type/leeftijd afhankelijk, of past elk model, ik denk aan een gebruikt type uit een phase II V70? Graag reacties...

Geplaatst: 15.01.2007 - 20:21
door VolvoRob
@Rogier64: die dealer moet het verkeerd begrepen hebben, alleen zo'n sensor + inbouw kan GEEN 600 euro ex btw kosten. Zeker niet als je de "achter het schuifdak" methode gebruikt. Ga eens bij Furness in Zwolle informeren, daar is mijn alarm ook geinstalleerd.

Geplaatst: 15.01.2007 - 20:58
door Macdaddy
@Rogier 64.

De sensor kost 205 euro. Software 15 euro. Dat betekend dat hij zich wel veel vraagt voor inbouw!

Afbeelding

Bewegingsmelder(Afbeelding 3) Zie onderstaande tabel voor de chassisnummers.
V70 00-, V70 R, XC70 01- W0235- 8698 727-8
V70 00-, V70 R, XC70 01- -W0234 30710 979-3
+ Applicatie¹
V70 00-, V70 R, XC70 01- 9499 164-3


Ik zou zelf proberen uit te vinden waar de aansluiting zit en het zelf doen. (voor de software upgrade moet je natuurlijk naar de dealer) Ik zou ook de melder niet op de originele plek tussen de voorstoelen zetten maar gewoon onder het blindkapje tussen de voorste binnenverlichting. Daar hebben ze mijn -niet Volvo- bewegingsmelder ook gezet, en daar heb ik nu toch ook een certificaat van!