Nou, belletje gehad van de garage, helemaal k*t...
Zuigers zijn tegen de kleppen gelopen, einde motor, advies is uithuilen, afscheid nemen en nieuwe wagen zoeken. Kan wel janken...
Snap er alleen helemaal niks van: distributieriem is nog heel, gewoon lopend weggezet, dus moet bij het starten iets geks gebeurd zijn. Wellicht een paar tandjes versprongen?
Een fijne 2.4 van 2008 met nu zo'n 254.000 km op de teller, die ik eigenlijk van plan was nog wel even door te rijden. Delen jullie het advies van de garage, of zien jullie nog mogelijkheden?
V50 2.4 start wel, slaat niet aan
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27246
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Afhankelijk van de staat van de auto kan je het blok nog wisselen of opnieuw opbouwen.
Denk alleen wel dat een andere V50 net zo duur of zelfs goedkoper is als een garage dit gaat doen.
Denk alleen wel dat een andere V50 net zo duur of zelfs goedkoper is als een garage dit gaat doen.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 112
- Lid geworden op: 28.04.2022 - 11:19
- Contacteer:
Oef, kon je het niet horen tijdens het starten?daanvos schreef: ↑07.05.2025 - 13:45 Nou, belletje gehad van de garage, helemaal k*t...
Zuigers zijn tegen de kleppen gelopen, einde motor, advies is uithuilen, afscheid nemen en nieuwe wagen zoeken. Kan wel janken...
Snap er alleen helemaal niks van: distributieriem is nog heel, gewoon lopend weggezet, dus moet bij het starten iets geks gebeurd zijn. Wellicht een paar tandjes versprongen?
Een fijne 2.4 van 2008 met nu zo'n 254.000 km op de teller, die ik eigenlijk van plan was nog wel even door te rijden. Delen jullie het advies van de garage, of zien jullie nog mogelijkheden?
v50 2.4i 2006
- kawaman
- 5th Gear member
- Berichten: 1066
- Lid geworden op: 23.07.2008 - 15:32
- Locatie: Apeldoorn
Oei, dat is een flinke tegenvaller!
Wanneer je echt gek met de auto bent zou ik een ruilblok overwegen.
Zo inruilen op wat anders levert ook niks op, en geld kost het sowieso.
Succes met de keuze
Wanneer je echt gek met de auto bent zou ik een ruilblok overwegen.
Zo inruilen op wat anders levert ook niks op, en geld kost het sowieso.
Succes met de keuze
Erik
S60 T5 R-design
S60 T5 R-design
- corsa_gsi
- 4th Gear member
- Berichten: 827
- Lid geworden op: 03.01.2020 - 10:47
- Locatie: Regio Rotterdam
- Contacteer:
Misschien een revisiebedrijf benaderen?
Bij mij kostte een 4 cilinder reviseren een € 2000 euro incl. nieuwe zuigers en kleppen.
Uit- en inbouwen hebben we wel zelf gedaan.
Bij mij kostte een 4 cilinder reviseren een € 2000 euro incl. nieuwe zuigers en kleppen.
Uit- en inbouwen hebben we wel zelf gedaan.
----------
Cars:
Volvo V50 T5 Kinetic 2011 Zilver
Opel Astra F Sedan CDX 1.6 16v Nautilus Blauw uit 1997 op LPG
Opel Corsa B GSi C20LET Sunrise Orange uit 1996 met 575pk.
Opel Vectra B Caravan Sport Edition 3.0 V6 Automaat uit 2000 op LPG (Verkocht)
Cars:
Volvo V50 T5 Kinetic 2011 Zilver
Opel Astra F Sedan CDX 1.6 16v Nautilus Blauw uit 1997 op LPG
Opel Corsa B GSi C20LET Sunrise Orange uit 1996 met 575pk.
Opel Vectra B Caravan Sport Edition 3.0 V6 Automaat uit 2000 op LPG (Verkocht)
-
- 1st Gear member
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 18.09.2019 - 19:43
Een kleine update met voorzichtig goed nieuws: Een bevriende monteur had er wel vertrouwen in iets te kunnen doen voor een zeer schappelijke prijs. Auto daarheen gebracht, inmiddels is de kop verwijderd en (b)lijkt de schade mee te vallen. Inderdaad is de timing wat verlopen, waardoor alle inlaatkleppen geraakt zijn. Onderblok is nog helemaal ok, evenals de uitlaatkleppen. Dus alle inlaatkleppen worden vervangen, alle kleppen even opnieuw ingeslepen en alle seals vervangen. Gelijk nieuwe riem e.d. uiteraard. Verwachting is dat ik binnenkort weer gewoon de weg op kan, voor minder dan €2000.
V50 2.4 2008
Amazon Combi B20 1965
Amazon Combi B20 1965
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 112
- Lid geworden op: 28.04.2022 - 11:19
- Contacteer:
Kijk dat is nog fors, maar koop je daar wat anders voor?
v50 2.4i 2006
- corsa_gsi
- 4th Gear member
- Berichten: 827
- Lid geworden op: 03.01.2020 - 10:47
- Locatie: Regio Rotterdam
- Contacteer:
Persoonlijk vindt ik het nog meevallen voor een koprevisie en alle pakkingen etc. wat er bij komt inclusief arbeid.
Daarnaast denk ik dat je er geen andere met dezelfde specificaties voor hebt.
Daarnaast denk ik dat je er geen andere met dezelfde specificaties voor hebt.
----------
Cars:
Volvo V50 T5 Kinetic 2011 Zilver
Opel Astra F Sedan CDX 1.6 16v Nautilus Blauw uit 1997 op LPG
Opel Corsa B GSi C20LET Sunrise Orange uit 1996 met 575pk.
Opel Vectra B Caravan Sport Edition 3.0 V6 Automaat uit 2000 op LPG (Verkocht)
Cars:
Volvo V50 T5 Kinetic 2011 Zilver
Opel Astra F Sedan CDX 1.6 16v Nautilus Blauw uit 1997 op LPG
Opel Corsa B GSi C20LET Sunrise Orange uit 1996 met 575pk.
Opel Vectra B Caravan Sport Edition 3.0 V6 Automaat uit 2000 op LPG (Verkocht)
-
- 1st Gear member
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 18.09.2019 - 19:43
Nou, de V50 is weer thuis, met een goed herstelde kop, nieuwe distributie, en onverhoopt 2 nieuwe bobines (wellicht stuk gegaan tijdens het doorstarten op lage spanning). Distributie was een flink aantal tanden verschoven, oorzaak onbekend.
Uiteindelijk heeft dit alles me minder dan €2150 gekost, dus ik ben erg tevreden en opgelucht.
Uiteindelijk heeft dit alles me minder dan €2150 gekost, dus ik ben erg tevreden en opgelucht.
V50 2.4 2008
Amazon Combi B20 1965
Amazon Combi B20 1965
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 112
- Lid geworden op: 28.04.2022 - 11:19
- Contacteer:
Mooi, vele fijne kilometers toegewenst 

v50 2.4i 2006
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1231
- Lid geworden op: 29.08.2022 - 17:02
Was de distributie riem wel bij 175.000 km vervangen?
Zomaar een paar tanden doorschieten zou normaal niet kunnen.
Zomaar een paar tanden doorschieten zou normaal niet kunnen.
Historie: 145-245-265-V70b-V40-V70d. De 265 was een dissonant, een rampzalige auto.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 69
- Lid geworden op: 08.02.2025 - 23:02
- Locatie: Flevoland
Fijn dat deze V50 weer rijdt. Veel veilig kilometers.
Volvo V50 Edition II - 2009 - 1.8L - Brilliant Blue