Welke app's gebruiken jullie?

Het board om te praten over zaken die exclusief voor de Plug In Hybrid Volvo's van toepassing zijn
Hans oet Twent
8th Gear member

Henry82 schreef: 25.07.2025 - 09:12 Jouw XC60 heeft inmiddels wel weer file informatie Han, maar daar moet wel eers een software fix voor gedownload worden om het weer werkend te krijgen.
Echt? Ik was in de veranderstelling dat de ondersteuning van dit 'oude systeem' gestopt was. Over de toekomstige C70 hebben we het niet. Dat ga ik aan laten passen naar Carplay.
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’ 20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”

Vanaf eind Aug.: C70 T5 Tourer My' 12 een onbegrensd 2e HANSje een zgn. "Empty Nest Volvo" op het Landgoed

MGB GT British Racing Green Classic Rally Car 1969 > SOLD!!!!!
Exit: '05 V70 D5 / '15 V70 D4 / '99 V70 2.5 / '17 V90 D4 / '19 V90 D4 / '15 V70 D4 / '21 V60 T6 recharge
Henry82
6th Gear member

viewtopic.php?t=97872&start=780

Hier loopt een heel topic. Vanaf het moment dat het stopte met werken, tot aan de oplossing :)
Life is what happens while you're busy making other plans
Hans oet Twent
8th Gear member

Henry82 schreef: 25.07.2025 - 09:24 viewtopic.php?t=97872&start=780

Hier loopt een heel topic. Vanaf het moment dat het stopte met werken, tot aan de oplossing :)
TOP Thnx!
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’ 20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”

Vanaf eind Aug.: C70 T5 Tourer My' 12 een onbegrensd 2e HANSje een zgn. "Empty Nest Volvo" op het Landgoed

Exit: '05 V70 D5 / '15 V70 D4 / '99 V70 2.5 / '17 V90 D4 / '19 V90 D4 / '15 V70 D4 / '21 V60 T6 recharge
Ebe66
1st Gear member

Vandaag de auto inderdaad in ontvangst mogen nemen. Wat een complete system shock na een 20+ jaar oude auto! Was blij dat ik op de rustige vrijdag middag in de nog rustiger vakantieperiode heel thuis ben gekomen.
Nee onzin natuurlijk, maar het is wel heel iets anders dan mijn 2003 V40 (pracht auto) waarin het enige elektrische de ramen waren :-)
Eerste wat ik in de showroom nog heb geinstalleerd was Tidal en idd @schaftebek steld niet teleur :-)
Heel kort android auto aangehad, snap nog niet hoe het werk (als system admin :-) :-))
Zo veel nieuws, zo veel icoontjes, lampjes, opties. Gaat eerst even rustig wennen worden. Paar vragen heb ik al, maar eerst maar even rustig kijken of ik zelf het antwoord kan vinden. (Hoe check je of polestar geinstalleerd is? Heb het gekocht maar de aanduiding op de "kont" ontbreekt. Heb automatisch inparkeren nog niet gevonden (ook nog niet echt gezocht) etc etc)
Zal in elk geval nog een heel stuk voorzichtiger met mijn linkervoet moeten worden, na de eerste 20 km in de app Gemiddeld verbruik 32,5 kWh/100 km geloof niet dat dat goed is :-)
Als eerste keer automaat rijder ook bizar om geen gas te geven, niet te ontkoppelen en de motor slaat niet af! Ik weet het, heel normaal, maar niet voor mij!!
Je rijd zo snel (te) hard zonder gevoel van snelheid. Op de oprit van de A13 even het gaspendaal (of hoe noem je dat in een phev??) even helemaal ingetrapt. Daar ga je ondanks het gewicht van de auto van glimlachen ja!! Voor degene die de review niet kennen, it makes the lady smile!!
Regeneratief remmen voelt in eerste instantie heel vreemd aan. Etc, enzovoort, en zo verder...
Vast niet de juiste plaats, maar een eerste paar snelle fotootjes... Ohh wacht, kleur is idd ook heel mooi maar ondefineerbaar wat mij betreft. Hangt van het licht en de hoek af. Varieerd tussen haast zwart naar grijs naar toch wel blauw en alles ertussen in.
Hopelijk later meer, maar dit was mijn eerste indruk, Tidal als app (het onderwerp van de discussie ) was best wel goed ;-)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Jers3n
5th Gear member

Wow, mooie V90, goede kleurcombi ook 😇. Veel plezier ermee, zowel qua rijden als het uitpluizen van de opties en functies.

Zal inderdaad wel een behoorlijke overgang zijn komende vanuit een 2003 V40 (heb ik ook altijd erg fijne auto gevonden) maar bij ons zitten er 2 modellen tussen, en ik vond verschil met een MY15 V70 en de V90 al aanzienlijk.
V90 Cross Country B5 PRO MY21 Denim Blue Metalic
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
Schaftebek
Starter

Wat een prachtige wagen, geniet er van!

Als je naar rij modus gaat, dan zou je daar Polestar moeten zien staan. Ik heb het pakket niet en dan zie je Power staan.
Laatst gewijzigd door Schaftebek op 25.07.2025 - 23:41, 1 keer totaal gewijzigd.
XC90 T8 Ultimate ‘24 | Platinum Grey
Chris vw
1st Gear member

Geen idee hoe je checkt of polestar erop zit. Heh het zelf niet gekozen. Heb zelf V90 en T8 eraf laten halen.

De auto rijdt heerlijk kan ik na 5000km zeggen. Ik kom uit een V60 B3, en vind vooral de B stand met one pedal drive heerlijk in de bergen. En de 360 graden camera ideaal in smalle plekjes op vakantie. Veel rijplezier.
V90 Ultra Executive MY26
Hans oet Twent
8th Gear member

Ebe66 schreef: 25.07.2025 - 22:02 Vandaag de auto inderdaad in ontvangst mogen nemen. Wat een complete system shock na een 20+ jaar oude auto! Was blij dat ik op de rustige vrijdag middag in de nog rustiger vakantieperiode heel thuis ben gekomen.
Nee onzin natuurlijk, maar het is wel heel iets anders dan mijn 2003 V40 (pracht auto) waarin het enige elektrische de ramen waren :-)
Eerste wat ik in de showroom nog heb geinstalleerd was Tidal en idd @schaftebek steld niet teleur :-)
Heel kort android auto aangehad, snap nog niet hoe het werk (als system admin :-) :-))
Zo veel nieuws, zo veel icoontjes, lampjes, opties. Gaat eerst even rustig wennen worden. Paar vragen heb ik al, maar eerst maar even rustig kijken of ik zelf het antwoord kan vinden. (Hoe check je of polestar geinstalleerd is? Heb het gekocht maar de aanduiding op de "kont" ontbreekt. Heb automatisch inparkeren nog niet gevonden (ook nog niet echt gezocht) etc etc)
Zal in elk geval nog een heel stuk voorzichtiger met mijn linkervoet moeten worden, na de eerste 20 km in de app Gemiddeld verbruik 32,5 kWh/100 km geloof niet dat dat goed is :-)
Als eerste keer automaat rijder ook bizar om geen gas te geven, niet te ontkoppelen en de motor slaat niet af! Ik weet het, heel normaal, maar niet voor mij!!
Je rijd zo snel (te) hard zonder gevoel van snelheid. Op de oprit van de A13 even het gaspendaal (of hoe noem je dat in een phev??) even helemaal ingetrapt. Daar ga je ondanks het gewicht van de auto van glimlachen ja!! Voor degene die de review niet kennen, it makes the lady smile!!
Regeneratief remmen voelt in eerste instantie heel vreemd aan. Etc, enzovoort, en zo verder...
Vast niet de juiste plaats, maar een eerste paar snelle fotootjes... Ohh wacht, kleur is idd ook heel mooi maar ondefineerbaar wat mij betreft. Hangt van het licht en de hoek af. Varieerd tussen haast zwart naar grijs naar toch wel blauw en alles ertussen in.
Hopelijk later meer, maar dit was mijn eerste indruk, Tidal als app (het onderwerp van de discussie ) was best wel goed ;-)
DAMMMM wat een kanon. Vorige week nog even een Denim Blue T8 gezeten, het 'gele' leer wat destijds ook in mijn 1e V90 zat...... Toch nog even getwijfeld... zal ik??? Zal ik het gesprek eens aangaan..... Ik ben tevreden naar huus gereden in mijn XC....

Heel veel geluk en plezier met dit schitterende kanon van een auto. In mijn optiek het mooiste Volvo model ever.
“Carpe Diem”

Almerev70
4th Gear member

Dikke bak man, geweldig!
En ja kijk maar uit, die T8 is een kanon!

Apps heb je zeker genoeg, ik gebruik bedraad voor navigatie altijd Tomtom, is zoveel beter en duidelijker (rijbaanadvies etc) dan google maps of standaard navigatie. Jammer dat het maar een klein deel op middenscherm is, had het graag in bestuurdersscherm gehad.
Die whatsapp is wel goed, makkelijk gesproken berichten sturen.
Volvo V60 T8 Twin Engine AWD Inscription 12-2019, Ice White.
Motortype B4204T34 - Bak TG-81SD. 8-2023 --> 77000km, 7-2025 --> 119.000km

Volvo V70 III D3/D4 2012 Limited Edition, Twilight Bronze Metallic
motortype D5204T3, --> 07/2017 127.000km
05/2018 146.000km --> 07/2023 248.000km
kawazxr
5th Gear member

Oei dikke bak in deze uitvoering wauw, goed samengesteld en nu alleen maar genieten TOP.
S60 T8 R-Design Hybride
Chris vw
1st Gear member

Het mooie is dat met deze executive edition er weinig samenstellen bij was. Alleen de kleur van exterieur, interieur en evt geblindeerde ramen. Verder zit alles erop en standaard T8.

Enige jammer bij volvo vind ik dat je het onderstel niet aan kan passen zonder direct op rijmodus power te rijden. In de bergen met bochtige wegen is standaard onderstel wat te zacht. Maar dan moet je gelijk op power rijden om hem stijver te maken. Dat zou Volvo echt los moeten trekken in AAOS. Dat kon in Sensus wel begreep ik. Of weet iemand dat dit wel kan?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
V90 Ultra Executive MY26
Ebe66
1st Gear member

HEE!!! wat doe je met mijn auto!?!?! :-) ;-)
Ebe66
1st Gear member

Chris vw schreef: 25.07.2025 - 23:37 Heb zelf V90 en T8 eraf laten halen
Ten eerste, dank allemaal voor de complimenten :-)

En, ga het toch vragen, waarom halen mensen het model/type etc van hun wagen?
Eerlijk gezegd, ben normaal gesproken geen "auto lover". Zijn dingen, en als het meezit brengen ze de bestuurder (en aanhang) van A naar B. Nu ik in "de markt" was lees en zoek ik er alles over wat los en vast zit zeg maar en over een maand negeer ik het weer voor 20 jaar waarschijnlijk.
Maar dan ervaar ik het als bloody irritant dat als ik onderweg een mooie auto zie, en ik wil weten wat het is, dat dan alle info op de achterkant ontbreekt!

Dus de vraag: Waarom doen mensen dit? Mooier, of minder mooi, wordt de auto er niet van toch?

aaos wise, valt het me op het ogenblik tegen wat je op het systeem zelf kunt installeren aan apps.

En, vast mijn eigen schuld dat ik het niet nagevraagd heb, maar hij kan niet zelf/autonoom inparkeren?? Tig filmpjes op Youtube die dat demonstreren, en nou zit het er niet op/in/aan? Geen klacht, maar het verbaast me wel meer dan een beetje. Europese regelgeving of zo?

In de telefoon app zie ik bij ritregistratie geen locaties. Klinkt dat bekend voor jullie?

Verder nog steeds meer dan heel blij met de wagen hoor!!! :-)
raspaardje
6th Gear member

Chris vw schreef: 26.07.2025 - 12:43 Het mooie is dat met deze executive edition er weinig samenstellen bij was. Alleen de kleur van exterieur, interieur en evt geblindeerde ramen. Verder zit alles erop en standaard T8.

Enige jammer bij volvo vind ik dat je het onderstel niet aan kan passen zonder direct op rijmodus power te rijden. In de bergen met bochtige wegen is standaard onderstel wat te zacht. Maar dan moet je gelijk op power rijden om hem stijver te maken. Dat zou Volvo echt los moeten trekken in AAOS. Dat kon in Sensus wel begreep ik. Of weet iemand dat dit wel kan?
Met veranderen in rijmodus verandert er niks aan de wielophanging, er wordt echt niks stijver in de Power rijmodus.

Gefeliciteerd Ebe66, chique slee!
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
Fiat 124 Spider Lusso Squadra Tuning - Bianco Ghiaccio Perla
Chris vw
1st Gear member

raspaardje schreef: 26.07.2025 - 15:38
Met veranderen in rijmodus verandert er niks aan de wielophanging, er wordt echt niks stijver in de Power rijmodus.
De V90 ultra executive heeft luchtvering en four-c onderstel met adaptieve dempers. Onderstel wordt steviger in power modus.
V90 Ultra Executive MY26
raspaardje
6th Gear member

Ah, check...:)
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
Fiat 124 Spider Lusso Squadra Tuning - Bianco Ghiaccio Perla
Chris vw
1st Gear member

Ebe66 schreef: 26.07.2025 - 15:36
Dus de vraag: Waarom doen mensen dit? Mooier, of minder mooi, wordt de auto er niet van toch?
Enerzijds omdat ik lege achterkant mooier vindt. Daarnaast omdat ik nuchter ben en niet graag pronk. Een T6 had ook goed genoeg geweest. Ik heb de auto juist voor het comfort gekozen. En ik ben nog geen 40+...
Ebe66 schreef: 26.07.2025 - 15:36
In de telefoon app zie ik bij ritregistratie geen locaties. Klinkt dat bekend voor jullie?
Heeft met rechten te maken. Moet je rechten voor locatie aanpassen van de app rijlogboek in aaos in de auto.
V90 Ultra Executive MY26
Henry82
6th Gear member

Geweldige auto, gefeliciteerd! Van een basic V40 2003 naar een full option V90, groter kon de stap bijna niet zijn :)

Heb je wel een Polestar certificaatje gekregen? Anders zou ik dat allemaal nog wel even navragen bij je dealer.
Ebe66
1st Gear member

Dank je!

Flinke stap inderdaad, alsof ik van een paard en wagen overstap naar de DeLorean uit Back to the Future :-)

Vandaag terugkoppeling gehad over de Polestar. Ik had geen certificaat gekregen ook (wist tot het weekend niet dat dit bestond), maar het antwoord is dat Polestar nog niet door Volvo geleverd wordt en dat ze contact met me opnemen wanneer het beschikbaar is.

Ritregistratie is gelukt. Je moest idd in de auto zelf ritregistratie opstarten en de voorwaarden accepteren.

Tegen beter weten in heb ik nu nog de vraag gesteld of automatisch parkeren beschikbaar is. Maar aangezien het niet in de prijslijst staat vrees ik van niet.
Geen ramp (hoewel, met mijn parkeerkunsten) maar had het echt niet verwacht.

Van het weekend ook gevonden hoe ik bij de rear dashcam kan komen dus ook goed nu.

Enige raadsel voor me is nu nog waarom ik in de auto de WiFi accesspoints van de halve straat zie behalve de mijne en op de zaak idem hetzelfde
Henry82
6th Gear member

Waar heb je de wifi voor nodig?

Dat automatisch inparkeren is een leuke gimmick om te showen aan familie en vrienden, maar in de praktijk gebruikte ik het nooit. Ik parkeer zelf sneller in ;)
Plaats reactie

Terug naar “Plug In Hybrid Volvo's”