Pagina 2 van 2

Wel of niet openbaar laden

Geplaatst: 04.09.2025 - 17:58
door OGA244
Deed dat met een V90T6 wel

Wel of niet openbaar laden

Geplaatst: 05.09.2025 - 08:37
door diesel01
Maakt overigens ook verschil of je moet betalen voor de parkeerplek.
Indien je 6€ per uur betaalt voor de plek en je laadkosten komen er overheen dan is de benzine in het voordeel.
Ik heb laatst openbaar voor mijn zaak staan laden en was toen incl parkeren €24 kwijt.
Overigens gisteravond thuis vergeten te pluggen, dat word een dure vandaag…😂

Wel of niet openbaar laden

Geplaatst: 05.09.2025 - 08:57
door Almerev70
Nog een nadeel is dat onze auto's (althans de meeste) maar 1fase laden en dat gaat niet zo vlot.
In het begin dat ik de auto net had wel gedaan bij bijv Ikea, maar ja 1 of 1,5 uur laden schiet niet echt op, plus de startkosten dan...

Wel of niet openbaar laden

Geplaatst: 05.09.2025 - 09:41
door raspaardje
Op de snelweg met een constante 100 km/h haalt een PHEV toch wel 5,5l/100km op alleen benzine?
Als je daarmee rekent en je hebt er lol in om Pure en hold te gebruiken (en er dus actief mee bezig te zijn) dan kan je de rekensom maken.

Wel of niet openbaar laden

Geplaatst: 05.09.2025 - 10:04
door diesel01
raspaardje schreef: 05.09.2025 - 09:41 Op de snelweg met een constante 100 km/h haalt een PHEV toch wel 5,5l/100km op alleen benzine?
Als je daarmee rekent en je hebt er lol in om Pure en hold te gebruiken (en er dus actief mee bezig te zijn) dan kan je de rekensom maken.
Wellicht wel maar rij ik hier op benzine op de snelweg dan moet je toch een bak met discipline meenemen om niet gewoon 120 te rijden, beneden Hoogeveen is het al te druk maar daarboven kun je gewoon doorrijden.

Wel of niet openbaar laden

Geplaatst: 05.09.2025 - 10:55
door raspaardje
diesel01 schreef: 05.09.2025 - 10:04
raspaardje schreef: 05.09.2025 - 09:41 Op de snelweg met een constante 100 km/h haalt een PHEV toch wel 5,5l/100km op alleen benzine?
Als je daarmee rekent en je hebt er lol in om Pure en hold te gebruiken (en er dus actief mee bezig te zijn) dan kan je de rekensom maken.
Wellicht wel maar rij ik hier op benzine op de snelweg dan moet je toch een bak met discipline meenemen om niet gewoon 120 te rijden, beneden Hoogeveen is het al te druk maar daarboven kun je gewoon doorrijden.
Topicstarter kan natuurlijk rekenen met verbruik dat hij haalt op de snelweg wanneer hij netjes Pure en Hold gebruikt. En wanneer hij ditzelfde traject op Hybrid doet. Inclusief eventueel laden aan een openbare laadpaal. Veel factoren die bepalen wat voordeliger (oa. trajectafstand, laadprijzen, brandstofkosten, evt. parkeerkosten, gereden snelheid).

Wel of niet openbaar laden

Geplaatst: 05.09.2025 - 12:14
door Gouwe
raspaardje schreef: 05.09.2025 - 09:41 Op de snelweg met een constante 100 km/h haalt een PHEV toch wel 5,5l/100km op alleen benzine?
Met een XC90 niet (en denk een XC60 ook niet). Op langere afstanden haal ik een 1:14/15 (dus zeg een 7l/100). Gemiddeld over alles een 1:11 dus.
Maar zoals ik al zei, met een constante snelheid van 100 kun je net zo goed op benzine rijden als je openbaar moet laden tegen 65 ct/kWh.
In beide gevallen ben je dan per 100 km een 13-14 euro kwijt.

Wel of niet openbaar laden

Geplaatst: 05.09.2025 - 12:28
door diesel01
Met een LR V90 en woon/werk op 75km op 1 lading een litertje tot 1.5 benzine.
107op de pa 60km snelweg 15km 80weg.