Wat bevalt wel/niet aan je S/V 40?
- Dave
- 1st Gear member
- Berichten: 40
- Lid geworden op: 28.02.2005 - 19:46
- Locatie: TIEL
- Contacteer:
Zeker!... Maar 't is wel ff zoeken.
- BS
- 2nd Gear member
- Berichten: 71
- Lid geworden op: 10.02.2005 - 22:39
Wat bedoelen jullie met 'inbouwframe'? Ik neem aan het metalen gedeelte waarin je de radio vastzet? Want daar had ik geen problemen mee. Wel met een plastic afdek framepje wat ik met geen mogelijkheid vast krijg. Dat is triviaal, maar toch.
- Dave
- 1st Gear member
- Berichten: 40
- Lid geworden op: 28.02.2005 - 19:46
- Locatie: TIEL
- Contacteer:
Waar ik problemen mee heb is inderdaad het stalen frame wat je in je dasboard vast zet waar vervolgens je radio weer in vast klikt.
- Dave
- 1st Gear member
- Berichten: 40
- Lid geworden op: 28.02.2005 - 19:46
- Locatie: TIEL
- Contacteer:
Dan zou ik eerst de winter af moeten wachten. Gelukkig had m'n S40 daar geen last van.
- S40 2.0
- Starter
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 21.02.2005 - 17:38
- Locatie: Veldhoven
Hmm, zowel met het aansluiten van een andere radio als met het defect gaan van achterlichten heb ik de mijne geen problemen meegehad.
Misschien zijn dit wel problemen die een phase II heeft t.o.v. een phase I.
Misschien zijn dit wel problemen die een phase II heeft t.o.v. een phase I.
S40 2.0
- Denniskl
- 5th Gear member
- Berichten: 1137
- Lid geworden op: 26.01.2005 - 18:23
- Locatie: Velp (gld)
Ik heb ook een aantal punten, sommige zijn echt heel persoonlijk hoor, en sommige mensen zullen denken: waar maak je je druk om.
Maar het zijn gewoon de kleine dingen die gaan opvallen.
Maar ik kan er heel goed mee leven, want er staan veel goed dingen tegenover.
Ik heb geen problemen gehad met het inbouwen van de radio's.
Niet in de Phase I, maar ook niet in de Phase III.
Wat ik fijn vind is dat de verlichting automatisch aan en uit kan gaan.
Hij is best wel erg snel, vind ik (163pk, automaat).
Mooie vormgeving, dashboard, wijzerplaten, interieur, exterieur.
Goed zicht naar buiten. Goede spiegels
Stuurt goed en heel direct, ondanks brede banden.
Het is een Sports Edition, dus hij is zowieso al stugger.
Maar ik vind dat hij niet veel stugger is, dan de normale uitvoering.
-------------------------------------------------------------------------------------
Waar ik mij soms over druk kan maken zijn de rammeltjes en het kraken.
Nou moet je het niet gaan vergelijken met een stuk hout wat breekt, maar gewoon de rubbers enzo.
Vooral bij de deuren. Maar de dealer heeft ook al gezegt:
Je kan het niet vergelijken met een Audi. Daar kan je de deur over 10 jaar nog gewoon dichtgooien. Bij Volvo klinkt het dan niet goed meer.
De (centrale) raambediening. Waarom zit die nu in de deur aan de bestuurders kant (voor alle ramen).
In de Phase I zaten ze allemaal in de middenconsole en in de deuren. Ook handig voor de bijrijder.
En ik had het ook mooier gevonden, omdat ik automaat rijd.
Mooi alles bij elkaar.
Als je je gas loslaat remt de auto niet echt af op het motorvermogen, wat ik bij de Audi wel weer had. (verschil moet er wezen)
De automaat schakelt soms schokkerig over, vooral als de motor nog koud is.
Geen (uitstap)verlichting in de deuren. Toch een stukje veiligheid.
Geen elektrisch inklapbare spiegels.
Geen stuurwielbediening voor de radio en cruise control.
Geen netjes meer in de kofferbak (zijkant), Phase I had dat wel.
Nu heb je 4 ogen op de laadvloer.
Geen apparte schakelaar voor de koplampwissers.
Die gaan alleen aan als je je ruit besproeit.
En het heen en weer gaan van de koplampwissers voel en hoor je door de hele auto.
Koelventilator in de motorruimte slaat erg vaak aan, en is rumoerig.
(Ook als de airco uit is)
Weinig bas uit de originele speakers, maar raak er wel aan gewend.
------------------------------------------------------------------------------------
Maar verder vind ik het een hele fijne wagen!
Ik ben er ook heel erg blij mee.
De punten die ik genoemd heb, kan ik heel goed mee leven.
Maar het zijn gewoon de kleine dingen die gaan opvallen.
Maar ik kan er heel goed mee leven, want er staan veel goed dingen tegenover.
Ik heb geen problemen gehad met het inbouwen van de radio's.
Niet in de Phase I, maar ook niet in de Phase III.
Wat ik fijn vind is dat de verlichting automatisch aan en uit kan gaan.
Hij is best wel erg snel, vind ik (163pk, automaat).
Mooie vormgeving, dashboard, wijzerplaten, interieur, exterieur.
Goed zicht naar buiten. Goede spiegels
Stuurt goed en heel direct, ondanks brede banden.
Het is een Sports Edition, dus hij is zowieso al stugger.
Maar ik vind dat hij niet veel stugger is, dan de normale uitvoering.
-------------------------------------------------------------------------------------
Waar ik mij soms over druk kan maken zijn de rammeltjes en het kraken.
Nou moet je het niet gaan vergelijken met een stuk hout wat breekt, maar gewoon de rubbers enzo.
Vooral bij de deuren. Maar de dealer heeft ook al gezegt:
Je kan het niet vergelijken met een Audi. Daar kan je de deur over 10 jaar nog gewoon dichtgooien. Bij Volvo klinkt het dan niet goed meer.
De (centrale) raambediening. Waarom zit die nu in de deur aan de bestuurders kant (voor alle ramen).
In de Phase I zaten ze allemaal in de middenconsole en in de deuren. Ook handig voor de bijrijder.
En ik had het ook mooier gevonden, omdat ik automaat rijd.
Mooi alles bij elkaar.
Als je je gas loslaat remt de auto niet echt af op het motorvermogen, wat ik bij de Audi wel weer had. (verschil moet er wezen)
De automaat schakelt soms schokkerig over, vooral als de motor nog koud is.
Geen (uitstap)verlichting in de deuren. Toch een stukje veiligheid.
Geen elektrisch inklapbare spiegels.
Geen stuurwielbediening voor de radio en cruise control.
Geen netjes meer in de kofferbak (zijkant), Phase I had dat wel.
Nu heb je 4 ogen op de laadvloer.
Geen apparte schakelaar voor de koplampwissers.
Die gaan alleen aan als je je ruit besproeit.
En het heen en weer gaan van de koplampwissers voel en hoor je door de hele auto.
Koelventilator in de motorruimte slaat erg vaak aan, en is rumoerig.
(Ook als de airco uit is)
Weinig bas uit de originele speakers, maar raak er wel aan gewend.
------------------------------------------------------------------------------------
Maar verder vind ik het een hele fijne wagen!
Ik ben er ook heel erg blij mee.
De punten die ik genoemd heb, kan ik heel goed mee leven.
-
- Starter
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 14.09.2004 - 19:11
wat me wel bevalt is het rijgedrag van mijn V40 2001 phase II. heerlijk rijcomfort met de cruisecontrol. de bediening heb ik ook weinig aanmerkingen over. wat ik echt slecht vind is de airco. in mijn vorige auto (nissan) had je de ruiten zo schoon en droog maar bij de volvo duurt het lang en houd ik de ramen niet schoon achterin met 4 personen in de auto. dus ik heb weer een zeemsponsje in de auto dat is een tijd geleden.
- josas
- 4th Gear member
- Berichten: 549
- Lid geworden op: 05.03.2005 - 14:22
@ Denniskl,
Geen enkel netje achterin? Bij mij wel....
Stuurbediening heb je bij de duurdere Volvo's. Er moet wat te wensen overblijven
Aparte schakelaar voor de koplampwissers zou ik ook wel willen.
NOG een goed punt aan de V40: de tankinhoud van de ruitensproeier vloeistof(5L?)....Er is altijd genoeg. Dat was bij de Golf IV wel anders, daar moest je 's winters zuinig aan doen met sproeien, anders redde je het niet tot de volgende beurt, bij wijze van.
Jos
Geen enkel netje achterin? Bij mij wel....
Stuurbediening heb je bij de duurdere Volvo's. Er moet wat te wensen overblijven
Aparte schakelaar voor de koplampwissers zou ik ook wel willen.
NOG een goed punt aan de V40: de tankinhoud van de ruitensproeier vloeistof(5L?)....Er is altijd genoeg. Dat was bij de Golf IV wel anders, daar moest je 's winters zuinig aan doen met sproeien, anders redde je het niet tot de volgende beurt, bij wijze van.
Jos
JOS
V40 mj 2003 1.8 aut. Europe sports edition, RTI nav, ECC
Nu: S60 mj 2004 2.5T GT full options
V40 mj 2003 1.8 aut. Europe sports edition, RTI nav, ECC
Nu: S60 mj 2004 2.5T GT full options
- joost
- 7th Gear member
- Berichten: 5400
- Lid geworden op: 28.02.2005 - 23:32
- Locatie: Zuid-Limburg V70n 2.4 MY2002
Bij mijn weten zijn die netjes e.d. geen standaard features. Ik heb een netje rechts en een bagageriem om bagage vast te zetten. De vier ogen in de laadvloer duiden erop dat er een bagagenet ingezeten heeft. Dat zal de vorige eigenaar wel meegenomen hebben, kost namelijk iets van 217,00 euro incl. (volgens accessoirelijst X40).
Wat ik nog wel zeer oké vind:
-Dat de achterruitwisser automatisch een keer veegt wanneer de achteruit wordt ingeschakeld als de ruitenwissers (voor) aanstaan.
- Die ene extra veeg van de ruitenwissers na het sproeien.
Dat zijn van die dingen die ik in andere auto´s zelf moest doen. Geen wereldschokkende zaken, maar toch... doordacht.
Joost.
Wat ik nog wel zeer oké vind:
-Dat de achterruitwisser automatisch een keer veegt wanneer de achteruit wordt ingeschakeld als de ruitenwissers (voor) aanstaan.
- Die ene extra veeg van de ruitenwissers na het sproeien.
Dat zijn van die dingen die ik in andere auto´s zelf moest doen. Geen wereldschokkende zaken, maar toch... doordacht.
Joost.
Volvo V70 2.4 Premium Silver mei 2002
Volvo V70 Classic 2.5 10v Luxury Black Stone mei 1997
Volvo V40 PhaseII 1.8 Europa Comfort Family Line Red september 2000
Volvo V70 Classic 2.5 10v Luxury Black Stone mei 1997
Volvo V40 PhaseII 1.8 Europa Comfort Family Line Red september 2000
- ferdigoeman
- 2nd Gear member
- Berichten: 76
- Lid geworden op: 28.02.2005 - 15:46
- Locatie: Nootdorp
bij mij maakt bij de eerste twee keer optrekken de linker voor kant een piep geluid alsof de vering ff wakker wordt of so.
stoelen zittten inderdaad echt heerlijk
stoelen zittten inderdaad echt heerlijk
-
- 1st Gear member
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 27.02.2005 - 14:18
- Locatie: Bovenkarspel (NH, regio West-Friesland)
menjo schreef:Een kart? Mijn vader z'n triumph dolomite sprint, dat is pas een kart!
Heb je niet gewoon een te hoge bandenspanning, dat heb ik ook wel eens gehad. 0.2 bar (of was het psi) te hard geloof ik, het was een wereld van verschil. Het is maar een idee natuurlijk, je voelt inderdaad de dwarsrichels nog wel duidelijk, maar echt schokkend vind ik het niet.
Alles is op de juiste spanning, maten zijn oké alles is getest maar vergeet niet ik kom uit een Renault.... :shock:
2 Hot 2 Handle
2 Cold 2 Hold
WorldWide Party People Manifesto
2 Cold 2 Hold
WorldWide Party People Manifesto
- MaVe
- 2nd Gear member
- Berichten: 69
- Lid geworden op: 05.04.2005 - 10:38
- Locatie: België
Het probleem met de achterlichten is inderdaad eentje dat ook frequent voorkomt, maar dan vooral bij de V40 en de lichten in het kofferdeksel. Als deze een hele dag gebrand hebben, of nog branden en je gooit de koffer dicht dan durven deze hierdoor wel eens kapot gaan...PWS schreef:Wat dachten jullie van de achterlichten? Met name in de winter lijken deze in grote getale uit te vallen op de V40's die ik om me heen zie rijden.
Gelukkig dat we er 4 hebben
- joost
- 7th Gear member
- Berichten: 5400
- Lid geworden op: 28.02.2005 - 23:32
- Locatie: Zuid-Limburg V70n 2.4 MY2002
Ik heb de dagverlichting uitgeschakeld. Ik vind het een beetje onzin om continu met licht aan te rijden. In mijn geval kan dat ook minder kwaad vanwege de fel rode kleur. Bij slechte weersomstandigheden of hogere snelheid gaan ze uiteraard aan. Ik hoop het probleem met kapotte lampjes zo even voor mij uit te schuiven.
Joost.
Joost.
Volvo V70 2.4 Premium Silver mei 2002
Volvo V70 Classic 2.5 10v Luxury Black Stone mei 1997
Volvo V40 PhaseII 1.8 Europa Comfort Family Line Red september 2000
Volvo V70 Classic 2.5 10v Luxury Black Stone mei 1997
Volvo V40 PhaseII 1.8 Europa Comfort Family Line Red september 2000
- Henk
- 3rd Gear member
- Berichten: 267
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 09:28
- Locatie: West-Brabant
Ja, wat moet ik zeggen :? :?
Zit al FF na te denken, kan weinig verzinnen,
bevalt eigenlijk wel goed
Oke, ook wel eens een kapot lampje gehad, maar dat is niets
vergeleken met de lampjes van de BX die ik ooit had
Nou, wat kan ik nog meer opschrijven :?:
O, ja het is een V40 2.0 ltr Benzine bouwjaar-7/2000-phase-2
ex demo van de daeler,
uiteraard met talrijke extra's
km st. inmiddels 114.000 probleemloze km.
Zit al FF na te denken, kan weinig verzinnen,
bevalt eigenlijk wel goed


Oke, ook wel eens een kapot lampje gehad, maar dat is niets
vergeleken met de lampjes van de BX die ik ooit had

Nou, wat kan ik nog meer opschrijven :?:
O, ja het is een V40 2.0 ltr Benzine bouwjaar-7/2000-phase-2
ex demo van de daeler,
uiteraard met talrijke extra's
km st. inmiddels 114.000 probleemloze km.