120000km pas en dan al zoveel kosten,is de km stand wel juist?????????
Ik heb er nog niet eerder van hehoord bij deze km stand.
slechtste v70 d5
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
- silverado
- 3rd Gear member
- Berichten: 318
- Lid geworden op: 27.06.2006 - 14:33
- Locatie: Drenthe
We hebben nu alweer > 240.000 km op de D5 van 2002... Alleen een keer een turboslang kapot. en een koplampwisser motortje. verder nix.
hebben we nu geluk, of komt de ellende in 2007...????
hebben we nu geluk, of komt de ellende in 2007...????
Volvo 440, 460, 245(2x) 850 Estate, V70 lpg, V70 2.5D, V70 D5, V70 D5 GT, V70 2.4D, V60 D3GT, XC70 D3 GT.
V60 CC D4 GT8, XC40 T2 R-Design GT8
Volvo nr 15: C40
V60 CC D4 GT8, XC40 T2 R-Design GT8
Volvo nr 15: C40
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Remslangen stuk vind ik ook wel erg vreemd voor een auto van 4 jaar oud. Meestal drogen ze uit en moeten ze na een jaar of 8-10 worden vervangen.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 118
- Lid geworden op: 30.12.2005 - 18:16
- Locatie: omgeving Utrecht
Ja echt 4500 eurootjes en dan heb ik de kleine dingetjes zoals ruitenwissers nog niet meegeteld.
Zelf twijfelde ik ook aan de km-stand van 120.000 maar heb bij de dealer waar ik de auto kocht een uitdraai van de NAP gekregen.
Later nogmaals bij een andere dealer de gegevens van de autopas opgevraagd en deze kwam met dezelfde gegevens. Dus ik neem aan dat de km-stand klopt.
Mijn auto is zoals eerder vermeld een ex-lease auto die in onderhoud geweest is bij een volvodealer in Beverwijk.
Misschien zit de auto nu in een fase waarin alles tegelijkertijd defect gaat.
Ik denk niet dat de volvodealer waar ik de auto nu in onderhoud heb dingen verzint of onnodig vervangt. Wat ik wel vind is dat de onderdelen peper duur zijn.
Ook heb arbeidsloon liegt er niet om.
Er was bijvoorbeeld een pakking defect aan de bovenkant van de motor(weet niet precies wat maar de olie liep vanaf de bovenkant naar beneden) maar er werd alleen al voor die pakking 1 dag aan arbeidsloon a 500 euro voor gerekend en een of andere vloeibarepakking/lijm a 100 euro. Tevens moesten de slangen naar de injectors ook vervangen worden.
Voor het vervangen van de pakking moesten die slangen losgemaakt worden.
Volgens de dealer was het niet meer betrouwbaar om die slangen terug te plaatsen dit i.v.m. de zeer hoge druk die op de slangen komt te staan. Deze slangen waren ook iets van 90 euro ex per stuk en dat 5x.
Ook zijn beide draagarmen voor en ik geloof alle stabilisatorstangen rondom ook vervangen. Dit i.v.m. gebonk onder het rijden. Verder nog motorsteunen, rubbers van de voorschokdempers links en rechts, remschijven, remblokken, remslangen, rubber van mijn achterlicht i.v.m. waterlekkage enz. enz. en zo kan ik nog wel even doorgaan.....
En ja Keesjan ik heb mijn automaat al laten spoelen en laten voorzien van de laatste software update maar dat mocht allemaal niet baten. Volgens de dealer wordt 90% van de schakelproblemen opgelost door nieuwe olie en software maar uiteraard zit ik natuurlijk weer bij die 10% waarbij het niet helpt.
Weet jij dan misschien een firma die automaten voor een redelijke prijs kan repareren?
Zelf twijfelde ik ook aan de km-stand van 120.000 maar heb bij de dealer waar ik de auto kocht een uitdraai van de NAP gekregen.
Later nogmaals bij een andere dealer de gegevens van de autopas opgevraagd en deze kwam met dezelfde gegevens. Dus ik neem aan dat de km-stand klopt.
Mijn auto is zoals eerder vermeld een ex-lease auto die in onderhoud geweest is bij een volvodealer in Beverwijk.
Misschien zit de auto nu in een fase waarin alles tegelijkertijd defect gaat.
Ik denk niet dat de volvodealer waar ik de auto nu in onderhoud heb dingen verzint of onnodig vervangt. Wat ik wel vind is dat de onderdelen peper duur zijn.
Ook heb arbeidsloon liegt er niet om.
Er was bijvoorbeeld een pakking defect aan de bovenkant van de motor(weet niet precies wat maar de olie liep vanaf de bovenkant naar beneden) maar er werd alleen al voor die pakking 1 dag aan arbeidsloon a 500 euro voor gerekend en een of andere vloeibarepakking/lijm a 100 euro. Tevens moesten de slangen naar de injectors ook vervangen worden.
Voor het vervangen van de pakking moesten die slangen losgemaakt worden.
Volgens de dealer was het niet meer betrouwbaar om die slangen terug te plaatsen dit i.v.m. de zeer hoge druk die op de slangen komt te staan. Deze slangen waren ook iets van 90 euro ex per stuk en dat 5x.
Ook zijn beide draagarmen voor en ik geloof alle stabilisatorstangen rondom ook vervangen. Dit i.v.m. gebonk onder het rijden. Verder nog motorsteunen, rubbers van de voorschokdempers links en rechts, remschijven, remblokken, remslangen, rubber van mijn achterlicht i.v.m. waterlekkage enz. enz. en zo kan ik nog wel even doorgaan.....
En ja Keesjan ik heb mijn automaat al laten spoelen en laten voorzien van de laatste software update maar dat mocht allemaal niet baten. Volgens de dealer wordt 90% van de schakelproblemen opgelost door nieuwe olie en software maar uiteraard zit ik natuurlijk weer bij die 10% waarbij het niet helpt.
Weet jij dan misschien een firma die automaten voor een redelijke prijs kan repareren?
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 224
- Lid geworden op: 19.11.2006 - 18:48
- Locatie: Amsterdam
Hallo Louis,
Niet misselijk wat jij voor je kiezen hebt gehad. Gelukkg zijn jouw ervaringen met de auto niet representatief voor de totale klasse V70/S60. Neem van mij aan dat het klpd die auto's er zo snel mogelijk uitgeknikkerd zou hebben als ze er niet van op aan kunnen. Ik heb nog steeds warme contacten binnen de dienst en hoor nauwelijks van excessief onderhoud. Remschijven, turboslangen en stabilisatorstangetjes komen aardig aan de beurt. Verder blijken ze na langdurig intensief gebruik bijzonder goed te zijn.
Ik heb zelf hele goede verhalen gehoord over de firma Autrans. Ik heb van een lid van het 850-forum begrepen dat zij zijn automatische bak van de Volvo 850 GLT 2,5L 20V die totaal naar de knoppen was, (1e en 2e versnelling lagen er al uit), compleet gereviseerd hebben voor 1500 euro incl inbouw en uitbouw. En een jaar garantie.
vestigingen in Lunteren 0318-484144 Tilburg 013-5058403 en Dronten 0321-380595. Hij was in Dronten geweest.
Je zou eens kunnen langsrijden voor een diagnose.
Veel sterkte met de komende reparatie en hopelijk blijft ie het dan een poosje goed doen.
groeten,
Keesjan
Niet misselijk wat jij voor je kiezen hebt gehad. Gelukkg zijn jouw ervaringen met de auto niet representatief voor de totale klasse V70/S60. Neem van mij aan dat het klpd die auto's er zo snel mogelijk uitgeknikkerd zou hebben als ze er niet van op aan kunnen. Ik heb nog steeds warme contacten binnen de dienst en hoor nauwelijks van excessief onderhoud. Remschijven, turboslangen en stabilisatorstangetjes komen aardig aan de beurt. Verder blijken ze na langdurig intensief gebruik bijzonder goed te zijn.
Ik heb zelf hele goede verhalen gehoord over de firma Autrans. Ik heb van een lid van het 850-forum begrepen dat zij zijn automatische bak van de Volvo 850 GLT 2,5L 20V die totaal naar de knoppen was, (1e en 2e versnelling lagen er al uit), compleet gereviseerd hebben voor 1500 euro incl inbouw en uitbouw. En een jaar garantie.
vestigingen in Lunteren 0318-484144 Tilburg 013-5058403 en Dronten 0321-380595. Hij was in Dronten geweest.
Je zou eens kunnen langsrijden voor een diagnose.
Veel sterkte met de komende reparatie en hopelijk blijft ie het dan een poosje goed doen.
groeten,
Keesjan
Vroeger o.a. een 480ES, 850, S70 2.5, S60's en tegenwoordig een V70 2.4T AWD
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Ik denk ook niet dat dit representatief is voor deze auto. Ik heb zelf ook een S60 D5 uit 2002 en er is in al die jaren nauwelijks iets stuk gegaan. Ja de turbo slangen en deursloten. De originele draagarmen, remslangen en zelfs remschijven zitten er nog op. Nu 200.000 km gelopen. Ik denk dat de vorige eigenaar de auto niet heeft gespaard. Wel zelf problemen gehad met de koppeling, maar na 2 ton mag dat ook wel.
Autrans staat erg goed aangeschreven. Je kunt ook langsgaan voor een analyse. Kost niets.
Autrans staat erg goed aangeschreven. Je kunt ook langsgaan voor een analyse. Kost niets.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Bij mij zijn afgelopen zomer (bij 205.000 km) nieuwe schijven en blokken opgekomen. Voor zover ik weet, was het de 2e set blokken, maar nog de 1e set schijven. Maar dat vind ik normaal onderhoud. Nieuwe koppeling ook. Maar dit geldt niet voor een vliegwiel, motorsteunen, LMM's/ETM's, CV's die haperen door defecte sloten, en andere "bekende problemen". Ik vind het echt mooie auto's maar kwalitatief vallen ze me toch wel wat tegen. En de prijzen die er dan voor onderdelen en arbeidsloon worden gevraagd zijn inderdaad erg hoog. Ik vind dat Volvo andere prijzen zou moeten hanteren wanneer het om vaak terugkerende problemen gaat. Er zijn destijds kennelijk consessies gedaan vwb prijs/kwaliteit en daar moet je als km-vreter aardig voor dokken. Jammer.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
-
- 1st Gear member
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 15.06.2006 - 12:53
Hallo ik heb jullie problemen met de D5 gelezen, ik denk dat deze vaak voor komen bij de ex-lease van de goedkopere lease bedrijven. Bij deze firma`s worden de dealers vaak onderdruk gezet om beplaade reparaties uit te stellen.Als je een ex-lease wilt kopen kun beter een van VOLVo-lease kopen, dit weet ik uit ervaring na 30 jaar in de org: werkzaam te zijn geweest.
- Hans oet Twent
- 8th Gear member
- Berichten: 10629
- Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
- Locatie: Twente
Wellicht kan iemand aangeven wat de "goedkopere Leasebedrijven" zijn?V70leo schreef:Hallo ik heb jullie problemen met de D5 gelezen, ik denk dat deze vaak voor komen bij de ex-lease van de goedkopere lease bedrijven. Bij deze firma`s worden de dealers vaak onderdruk gezet om beplaade reparaties uit te stellen.Als je een ex-lease wilt kopen kun beter een van VOLVo-lease kopen, dit weet ik uit ervaring na 30 jaar in de org: werkzaam te zijn geweest.
Immers ik ben zoekende naar de meest fantastische Volvo die er maar bestaat...... dat mag ieder voor zich invullen, Voor mij is het iig helder
Groetn oet weer een rustig Twent

- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Er zijn leasebedrijven die schades uitsluitend met gebruikte delen laten herstellen, die je echt door laten rijden totdat je op 1,5mm profiel staat en heel regelmatig gebeurd het toch dat als er een grote reparatie aankomt tegen het einde van de leaseperiode dat die niet meer gedaan mag worden.
Volvo for life
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 14813
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
Het afgelopen jaar geen, ik herhaal geen extra kosten gehad aan mijn D5.IkeV70 schreef:Laten we eens een wedstrijdje doen wie de meeste onderhouds/reparatiekosten gemaakt heeft in 2006.
Ik ga dat niet winnen, ik zit slechts op 2000,- ofzo...
Ik heb in 2006 60.000km gereden ( 58576km precies).
Van 68.000-128500 )
Alleen olie ververst en alle filters en twee banden vernieuwd.
Loopt probleemloos. Geen gepiep.
Enigste wat ik extra gedaan heb is Airco systeem bijvullen voor 50,=
Echt waar SUPER en TOPPIE.

En wat vervelend al die kosten,
Nu zou ik hem niet meer inruilen. je hebt alle reparaties al gehad
jaar kosten op dit topic
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=10189
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
- s80t6
- 3rd Gear member
- Berichten: 411
- Lid geworden op: 04.04.2006 - 21:31
Een wat?!?Drentie schreef: Ik overweeg om toch maar een toyota avensis sw te gaan kopen
Denk je echt dat die je gelukkig zal maken? come on huh...
Remember; Volvo for Life.

bekijk en becomplimenteer mijn auto in mijn Persoonlijke Gallerij
> > > better safe then sorry < < <
- Hans
- 8th Gear member
- Berichten: 10603
- Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
- Locatie: Z.O.Brabant
- Contacteer:
Dat lease verhaal is wel een eyeopener idd. Mijn eerste V70 D5 was een ex Volvo buissiness lease aut. 180.000 gelopen. Geen centje pijn mee gehad. Wat een lekkere auto. De 2e daarentegen was ook ex lease, maar niet van Volvo. Welke maatschappij het wel was weet ik niet. Hier heb ik wel veel achterstallig onderhoud moeten uitvoeren. En compleet gekocht met teruggedraaide km stand :evil: Maar goed, eigen schuld dikke bult hoor. Ik had beter mijn huiswerk moeten maken en even met de dealer moeten bellen. Dan had ik het meteen geweten.
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
-
- 1st Gear member
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 28.08.2006 - 20:13
Gelukkig ben ik dus niet de enige met en mooie zak kosten, aleen sneu voor mij dat het net buiten de garantie viel.
Ik ga dus maar op jullie reacties af en blijf mijn beestje nog maar even trouw. De vervanging van het contactslot was slechts 348 eurotjes, maar goed hij start weer ik ga er nu maar eens leker van genieten en heb met mezelf afgesproken dat ik geen pech meer met deze auto krijg.
ben wel blij met mn wegenwacht abonnement, zeer correct en snel geholpen niet overstappen dus...
Groet,
Drentie :P
Ik ga dus maar op jullie reacties af en blijf mijn beestje nog maar even trouw. De vervanging van het contactslot was slechts 348 eurotjes, maar goed hij start weer ik ga er nu maar eens leker van genieten en heb met mezelf afgesproken dat ik geen pech meer met deze auto krijg.
ben wel blij met mn wegenwacht abonnement, zeer correct en snel geholpen niet overstappen dus...
Groet,
Drentie :P
€ 100,- ? Ik denk dat ze dan je toch enigzins bij de "poot" hebben gehad!louis schreef:Ik denk niet dat de volvodealer waar ik de auto nu in onderhoud heb dingen verzint of onnodig vervangt. Wat ik wel vind is dat de onderdelen peper duur zijn.
Ook heb arbeidsloon liegt er niet om.
Er was bijvoorbeeld een pakking defect aan de bovenkant van de motor(weet niet precies wat maar de olie liep vanaf de bovenkant naar beneden) maar er werd alleen al voor die pakking 1 dag aan arbeidsloon a 500 euro voor gerekend en een of andere vloeibarepakking/lijm a 100 euro.
De tube lijm/vloeibare pakking (50 ml) kost € 38,10 en deze is ruim voldoende voor 2 klepdeksels.
Werkloon is nog vrij......hmm...... reeël.?! Voor een Volvo-dealer.
Leidingen vervangen? Daar denk ik iets anders over! Maarja!
Toch een vraag (misschien gemist in het verhaal), hoe zit het met GARANTIE?
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 194
- Lid geworden op: 14.03.2007 - 19:57
Misschien eens iets anders proberen dan de dealer?.. je gaf aan de auto naar de 400.000 km te willen "sleuren".. Als ik een auto met 400.000 koop maakt mij het bij die km.stand niet heel veel uit of de auto door een dealer of door specialist is onderhouden.
- fransb85
- 3rd Gear member
- Berichten: 336
- Lid geworden op: 16.01.2007 - 19:54
- Locatie: Utrecht
daarom keilt de leasemaatschappij na 4 jaar ook de auto's eruit, veel van de moderne auto's worden vanuit kosten oogpunt met de zakelijke markt in het acherhoofd ontwikkeld op het gebied van slijtageonderdelen. vak zit er na een jaar of 4 toch wel één en ander aan te komen, zeker met ex-leasers die lekker afgeragd zijn. veel file rijden en dan lekker lostrappen op de provinciale wegen en drempelknallen verkorten de duur van een autoleven mijns insziens aanzienlijk
- MaXX99
- 2nd Gear member
- Berichten: 64
- Lid geworden op: 03.03.2007 - 21:57
Ik heb tot op heden altijd met lease gereden, en denk dat ze aowat allen hetzelfde zijn ... Alles hangt af van het contract, en vermits alle bedrijven deze zo goedkoop mogelijk willen ...die je echt door laten rijden totdat je op 1,5mm profiel staat
Mijn huidige wagen is een echte bandenvreter (VW Touran) en door de hier niet genoemde leasefirma (maar die afhangt van een 3-letterige bank in België die een blauw logo heeft

2007 V70 2.4D 163pk/340Nm RICA 226pk/460Nm Comfort Line, barentz blue, Oak leder sportzetels, getinte ramen, 16-duims 5-spaaks nodus velgen.