Pagina 2 van 4
Geplaatst: 29.12.2006 - 15:13
door Ramon&Ramon
120000km pas en dan al zoveel kosten,is de km stand wel juist?????????
Ik heb er nog niet eerder van hehoord bij deze km stand.
Geplaatst: 29.12.2006 - 17:29
door silverado
We hebben nu alweer > 240.000 km op de D5 van 2002... Alleen een keer een turboslang kapot. en een koplampwisser motortje. verder nix.
hebben we nu geluk, of komt de ellende in 2007...????
Geplaatst: 29.12.2006 - 23:35
door edraket
Remslangen stuk vind ik ook wel erg vreemd voor een auto van 4 jaar oud. Meestal drogen ze uit en moeten ze na een jaar of 8-10 worden vervangen.
Geplaatst: 30.12.2006 - 20:11
door louis
Ja echt 4500 eurootjes en dan heb ik de kleine dingetjes zoals ruitenwissers nog niet meegeteld.
Zelf twijfelde ik ook aan de km-stand van 120.000 maar heb bij de dealer waar ik de auto kocht een uitdraai van de NAP gekregen.
Later nogmaals bij een andere dealer de gegevens van de autopas opgevraagd en deze kwam met dezelfde gegevens. Dus ik neem aan dat de km-stand klopt.
Mijn auto is zoals eerder vermeld een ex-lease auto die in onderhoud geweest is bij een volvodealer in Beverwijk.
Misschien zit de auto nu in een fase waarin alles tegelijkertijd defect gaat.
Ik denk niet dat de volvodealer waar ik de auto nu in onderhoud heb dingen verzint of onnodig vervangt. Wat ik wel vind is dat de onderdelen peper duur zijn.
Ook heb arbeidsloon liegt er niet om.
Er was bijvoorbeeld een pakking defect aan de bovenkant van de motor(weet niet precies wat maar de olie liep vanaf de bovenkant naar beneden) maar er werd alleen al voor die pakking 1 dag aan arbeidsloon a 500 euro voor gerekend en een of andere vloeibarepakking/lijm a 100 euro. Tevens moesten de slangen naar de injectors ook vervangen worden.
Voor het vervangen van de pakking moesten die slangen losgemaakt worden.
Volgens de dealer was het niet meer betrouwbaar om die slangen terug te plaatsen dit i.v.m. de zeer hoge druk die op de slangen komt te staan. Deze slangen waren ook iets van 90 euro ex per stuk en dat 5x.
Ook zijn beide draagarmen voor en ik geloof alle stabilisatorstangen rondom ook vervangen. Dit i.v.m. gebonk onder het rijden. Verder nog motorsteunen, rubbers van de voorschokdempers links en rechts, remschijven, remblokken, remslangen, rubber van mijn achterlicht i.v.m. waterlekkage enz. enz. en zo kan ik nog wel even doorgaan.....
En ja Keesjan ik heb mijn automaat al laten spoelen en laten voorzien van de laatste software update maar dat mocht allemaal niet baten. Volgens de dealer wordt 90% van de schakelproblemen opgelost door nieuwe olie en software maar uiteraard zit ik natuurlijk weer bij die 10% waarbij het niet helpt.
Weet jij dan misschien een firma die automaten voor een redelijke prijs kan repareren?
Geplaatst: 30.12.2006 - 21:50
door Keesjan36
Hallo Louis,
Niet misselijk wat jij voor je kiezen hebt gehad. Gelukkg zijn jouw ervaringen met de auto niet representatief voor de totale klasse V70/S60. Neem van mij aan dat het klpd die auto's er zo snel mogelijk uitgeknikkerd zou hebben als ze er niet van op aan kunnen. Ik heb nog steeds warme contacten binnen de dienst en hoor nauwelijks van excessief onderhoud. Remschijven, turboslangen en stabilisatorstangetjes komen aardig aan de beurt. Verder blijken ze na langdurig intensief gebruik bijzonder goed te zijn.
Ik heb zelf hele goede verhalen gehoord over de firma Autrans. Ik heb van een lid van het 850-forum begrepen dat zij zijn automatische bak van de Volvo 850 GLT 2,5L 20V die totaal naar de knoppen was, (1e en 2e versnelling lagen er al uit), compleet gereviseerd hebben voor 1500 euro incl inbouw en uitbouw. En een jaar garantie.
vestigingen in Lunteren 0318-484144 Tilburg 013-5058403 en Dronten 0321-380595. Hij was in Dronten geweest.
Je zou eens kunnen langsrijden voor een diagnose.
Veel sterkte met de komende reparatie en hopelijk blijft ie het dan een poosje goed doen.
groeten,
Keesjan
Geplaatst: 31.12.2006 - 00:58
door edraket
Ik denk ook niet dat dit representatief is voor deze auto. Ik heb zelf ook een S60 D5 uit 2002 en er is in al die jaren nauwelijks iets stuk gegaan. Ja de turbo slangen en deursloten. De originele draagarmen, remslangen en zelfs remschijven zitten er nog op. Nu 200.000 km gelopen. Ik denk dat de vorige eigenaar de auto niet heeft gespaard. Wel zelf problemen gehad met de koppeling, maar na 2 ton mag dat ook wel.
Autrans staat erg goed aangeschreven. Je kunt ook langsgaan voor een analyse. Kost niets.
Geplaatst: 31.12.2006 - 12:31
door louis
Jongens bedankt voor deze info.
Ik heb de telefoonnummers opgeschreven en ga binnenkort zeker informeren wat een revisie van de automaat kost.
Geplaatst: 31.12.2006 - 17:58
door Oceanracer
Bij mij zijn afgelopen zomer (bij 205.000 km) nieuwe schijven en blokken opgekomen. Voor zover ik weet, was het de 2e set blokken, maar nog de 1e set schijven. Maar dat vind ik normaal onderhoud. Nieuwe koppeling ook. Maar dit geldt niet voor een vliegwiel, motorsteunen, LMM's/ETM's, CV's die haperen door defecte sloten, en andere "bekende problemen". Ik vind het echt mooie auto's maar kwalitatief vallen ze me toch wel wat tegen. En de prijzen die er dan voor onderdelen en arbeidsloon worden gevraagd zijn inderdaad erg hoog. Ik vind dat Volvo andere prijzen zou moeten hanteren wanneer het om vaak terugkerende problemen gaat. Er zijn destijds kennelijk consessies gedaan vwb prijs/kwaliteit en daar moet je als km-vreter aardig voor dokken. Jammer.
Geplaatst: 01.01.2007 - 12:49
door V70leo
Hallo ik heb jullie problemen met de D5 gelezen, ik denk dat deze vaak voor komen bij de ex-lease van de goedkopere lease bedrijven. Bij deze firma`s worden de dealers vaak onderdruk gezet om beplaade reparaties uit te stellen.Als je een ex-lease wilt kopen kun beter een van VOLVo-lease kopen, dit weet ik uit ervaring na 30 jaar in de org: werkzaam te zijn geweest.
Geplaatst: 01.01.2007 - 13:06
door Hans oet Twent
V70leo schreef:Hallo ik heb jullie problemen met de D5 gelezen, ik denk dat deze vaak voor komen bij de ex-lease van de goedkopere lease bedrijven. Bij deze firma`s worden de dealers vaak onderdruk gezet om beplaade reparaties uit te stellen.Als je een ex-lease wilt kopen kun beter een van VOLVo-lease kopen, dit weet ik uit ervaring na 30 jaar in de org: werkzaam te zijn geweest.
Wellicht kan iemand aangeven wat de "goedkopere Leasebedrijven" zijn?
Immers ik ben zoekende naar de meest fantastische Volvo die er maar bestaat......
dat mag ieder voor zich invullen, Voor mij is het iig helder
Groetn oet weer een rustig Twent

Geplaatst: 01.01.2007 - 13:13
door bart simpson
Er zijn leasebedrijven die schades uitsluitend met gebruikte delen laten herstellen, die je echt door laten rijden totdat je op 1,5mm profiel staat en heel regelmatig gebeurd het toch dat als er een grote reparatie aankomt tegen het einde van de leaseperiode dat die niet meer gedaan mag worden.
Geplaatst: 01.01.2007 - 15:19
door Bover
IkeV70 schreef:Laten we eens een wedstrijdje doen wie de meeste onderhouds/reparatiekosten gemaakt heeft in 2006.
Ik ga dat niet winnen, ik zit slechts op 2000,- ofzo...
Het afgelopen jaar geen, ik herhaal geen
extra kosten gehad aan mijn D5.
Ik heb in 2006 60.000km gereden ( 58576km precies).
Van 68.000-128500 )
Alleen olie ververst en alle filters en twee banden vernieuwd.
Loopt probleemloos. Geen gepiep.
Enigste wat ik extra gedaan heb is Airco systeem bijvullen voor 50,=
Echt waar SUPER en TOPPIE.
En wat vervelend al die kosten,
Nu zou ik hem niet meer inruilen. je hebt alle reparaties al gehad
jaar kosten op dit topic
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=10189
Re: slechtste v70 d5
Geplaatst: 01.01.2007 - 16:50
door s80t6
Drentie schreef:
Ik overweeg om toch maar een toyota avensis sw te gaan kopen
Een wat?!?
Denk je echt dat die je gelukkig zal maken? come on huh...
Remember; Volvo for Life.
Geplaatst: 01.01.2007 - 19:32
door Hans
Dat lease verhaal is wel een eyeopener idd. Mijn eerste V70 D5 was een ex Volvo buissiness lease aut. 180.000 gelopen. Geen centje pijn mee gehad. Wat een lekkere auto. De 2e daarentegen was ook ex lease, maar niet van Volvo. Welke maatschappij het wel was weet ik niet. Hier heb ik wel veel achterstallig onderhoud moeten uitvoeren. En compleet gekocht met teruggedraaide km stand :evil: Maar goed, eigen schuld dikke bult hoor. Ik had beter mijn huiswerk moeten maken en even met de dealer moeten bellen. Dan had ik het meteen geweten.
kosten
Geplaatst: 01.01.2007 - 21:15
door Drentie
Gelukkig ben ik dus niet de enige met en mooie zak kosten, aleen sneu voor mij dat het net buiten de garantie viel.
Ik ga dus maar op jullie reacties af en blijf mijn beestje nog maar even trouw. De vervanging van het contactslot was slechts 348 eurotjes, maar goed hij start weer ik ga er nu maar eens leker van genieten en heb met mezelf afgesproken dat ik geen pech meer met deze auto krijg.
ben wel blij met mn wegenwacht abonnement, zeer correct en snel geholpen niet overstappen dus...
Groet,
Drentie :P
Geplaatst: 07.01.2007 - 21:40
door Gast
louis schreef:Ik denk niet dat de volvodealer waar ik de auto nu in onderhoud heb dingen verzint of onnodig vervangt. Wat ik wel vind is dat de onderdelen peper duur zijn.
Ook heb arbeidsloon liegt er niet om.
Er was bijvoorbeeld een pakking defect aan de bovenkant van de motor(weet niet precies wat maar de olie liep vanaf de bovenkant naar beneden) maar er werd alleen al voor die pakking 1 dag aan arbeidsloon a 500 euro voor gerekend en een of andere vloeibarepakking/lijm a 100 euro.
€ 100,- ? Ik denk dat ze dan je toch enigzins bij de "poot" hebben gehad!
De tube lijm/vloeibare pakking (50 ml) kost € 38,10 en deze is ruim voldoende voor 2 klepdeksels.
Werkloon is nog vrij......hmm...... reeël.?!
Voor een Volvo-dealer.
Leidingen vervangen? Daar denk ik iets anders over! Maarja!
Toch een vraag (misschien gemist in het verhaal), hoe zit het met GARANTIE?
Geplaatst: 23.03.2007 - 09:44
door louis
Mijn Volvo s60 staat nu bij Autrans voor reparatie van de automaat.
Op hoop van zegen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Geplaatst: 23.03.2007 - 14:12
door mhjvs
Misschien eens iets anders proberen dan de dealer?.. je gaf aan de auto naar de 400.000 km te willen "sleuren".. Als ik een auto met 400.000 koop maakt mij het bij die km.stand niet heel veel uit of de auto door een dealer of door specialist is onderhouden.
Geplaatst: 28.03.2007 - 00:52
door fransb85
daarom keilt de leasemaatschappij na 4 jaar ook de auto's eruit, veel van de moderne auto's worden vanuit kosten oogpunt met de zakelijke markt in het acherhoofd ontwikkeld op het gebied van slijtageonderdelen. vak zit er na een jaar of 4 toch wel één en ander aan te komen, zeker met ex-leasers die lekker afgeragd zijn. veel file rijden en dan lekker lostrappen op de provinciale wegen en drempelknallen verkorten de duur van een autoleven mijns insziens aanzienlijk
Geplaatst: 28.03.2007 - 07:16
door MaXX99
die je echt door laten rijden totdat je op 1,5mm profiel staat
Ik heb tot op heden altijd met lease gereden, en denk dat ze aowat allen hetzelfde zijn ... Alles hangt af van het contract, en vermits alle bedrijven deze zo goedkoop mogelijk willen ...
Mijn huidige wagen is een echte bandenvreter (VW Touran) en door de hier niet genoemde leasefirma (maar die afhangt van een 3-letterige bank in België die een blauw logo heeft

, dus niet de oranje met het leeuwtje) en ik mag mijn banden niet laten wisselen onder de 1.0 mm !!! (Gelukkig past de bandenboer daar wel een mouw aan ... want veel grip heb je dan niet meer)