Ik kan de logica niet helemaal volgen? Omdat er zoveel "wensen" zijn besluit jij nu opnieuw te kiezen voor twee sets?
Je bedoelt het vast anders, dus ben wel benieuwd.
Ik kan de logica niet helemaal volgen? Omdat er zoveel "wensen" zijn besluit jij nu opnieuw te kiezen voor twee sets?
Ik kan de logica niet helemaal volgen mbt de keuze all seasons of een goede zomerband.
En die laatste gaan erbij mij ook weer op.
Dat zou heel raar zijn als ze twee meetresultaten in twee verschillende omstandigheden testen, want dan is de uitslag totaal niets zeggend. Dat geloof ik dus ook niet.Edgecrusher schreef: ↑13.11.2025 - 14:30 Die zomerband remweg is dan wel met zomerse temperaturen en niet rond het vriespunt, dat is dan ook weer iets om rekening mee te houden, aangezien het rubber van een zomerbanden dan ook harder is.
Die liggen er bij mij ook onder. Ik ben er erg tevreden over.
Voor mij de reden om nooit meer over de ring van Antwerpen te gaan....
Ik vindt het rechtuit gedrag juist vervelend. Leuk dat ieder zo zijn eigen voorkeuren heeft.WillyWortel2 schreef: ↑13.11.2025 - 20:03 Onder mijn V70 zaten Michelin CC banden.
Met de V70 naar Euromaster omdat de auto vaag stuurde.
Kon niet aan de Michelin banden liggen volgens Euromaster de beste all season band.
Er was niets mis met de V70, uitlijning was perfect in orde.
De Michelin all season banden opgereden en vervangen door een setje Continental banden.
Een wereld van verschil, de V70 had weer rechtuit stabiliteit. Het zoekerige weggedrag was ook verdwenen.
Voor mij nooit meer all season banden. Gewoon een setje zomer en winterbanden. Beter is er niet.
Mijn ervaring is dat het rijgedrag afhankelijk is van merk, type, maat (hoogte) en bandenspanning en niet of het zomer-, winter- of all season banden zijn. Er zijn ook zeer strak sturende winter- en all season banden.WillyWortel2 schreef: ↑13.11.2025 - 20:03 Onder mijn V70 zaten Michelin CC banden.
Kon niet aan de Michelin banden liggen volgens Euromaster de beste all season band.
De Michelin all season banden opgereden en vervangen door een setje Continental banden.
Een wereld van verschil, de V70 had weer rechtuit stabiliteit. Het zoekerige weggedrag was ook verdwenen.
Voor mij nooit meer all season banden. Gewoon een setje zomer en winterbanden. Beter is er niet.
Ik heb de Continental 235/55R19 105W XL AS contact. En zeer tevreden van.
ik bedoel idd wat anders.
opzich zou ik het met een zomerband met de huidige winters (of het gebrek daaraan) nog wel aandurven.Urbexpeditie schreef: ↑13.11.2025 - 09:11Ik kan de logica niet helemaal volgen mbt de keuze all seasons of een goede zomerband.
Je gaat in de winter (met kans op sneeuw) toch niet op een zomerband rijden. Dat is vragen om moeilijkheden....
Of mis ik iets?
Iedere all season band is per definitie een compromis.BertZ64 schreef: ↑13.11.2025 - 20:50Mijn ervaring is dat het rijgedrag afhankelijk is van merk, type, maat (hoogte) en bandenspanning en niet of het zomer-, winter- of all season banden zijn. Er zijn ook zeer strak sturende winter- en all season banden.WillyWortel2 schreef: ↑13.11.2025 - 20:03 Onder mijn V70 zaten Michelin CC banden.
Ik ben het dan ook niet eens met het statement dat er niets beter is dan een setje zomer en winterbanden.
Neem bijv. de nieuwe Michelin CC 3 Sport. Die schijnen ook erg sportief te sturen.
Er zijn goede banden en slechte banden. Auto fabrikanten ontwikkelden ooit hun auto's waarbij een of twee type merk banden optimale prestaties gaven.