Pagina 11 van 30

Geplaatst: 27.05.2010 - 21:20
door Hans oet Twent
Mooi verhaal! Ik zou voor full race/rally stoelen gaan met dito 6 punts gordels. Zeer safe en staat ook nog eens geweldig. Tja als je dan toch bezig bent gooi er dan ook een rolkooi in.......

Geplaatst: 28.05.2010 - 08:56
door B-lennium
corhog schreef:Is de nordschleife/nurnburgring nix voor jou?
De nordschleife staat zeker op het programma.

de stoelen worden waarschijnlijk 'kuip' stoelen uit een ander merk auto.

bv Markplaats

ik wil de auto graag een rondje over het circuit kunnen draaien, maar de auto wordt ook gebruikt als 'straat' auto. ik ben dus op zoek naar een mix tussen beide. een kooi hoort daar niet bij.

misschien als ik de smaak goed te pakken krijg dat ik de auto ooit als 'race' auto ga gebruiken, maar dan heb ik eerst een ander huis nodig (en een bult geld!) haha!

Geplaatst: 28.05.2010 - 09:32
door biadman
ik wil geen auto meer zonder kuipjes...

mis in de 440 van m'n vriending al de zijdelingse steun in bochten.

Geplaatst: 28.05.2010 - 11:47
door Boele
Je kan ook voor een setje sparco stoelen gaan. Mocht je dan namelijk 4/5puntsgordels willen monteren, kan je ze mooi door de gaten in je kuip sturen.

Goede (fia) gordels zijn wel een pré! Heb zelf een beste klapper (lees rugleuning afgebroken) gemaakt met een 3punts sabelt gordel, en dat heeft me toch een hoop pijn bespaard!

Je kan ook eens naar BMW kuipstoelen kijken, van bijvoorbeeld een E36, die hebben namelijk een uitschuifbaar zitvlakte stuk! Ideaal voor het ondersteunen van je knieen!

Geplaatst: 28.05.2010 - 14:07
door B-lennium
de stoelen van sparco (die ook nog comfi zitten na 500km rijden, geen vaste kuip) zijn vaak enorm duur (500 per stuk) vandaar dat ik opzoek ben naar een set stoelen uit een 'straat' auto.

Natuurlijk zijn 3, 4 5 of 6 punts gordels beter maar met 4 punts gordels kan er achterin niemand meer zitten (naast dat je voor sjonnie wordt uitgemaakt bij de supermarkt :) )

Geplaatst: 28.05.2010 - 20:36
door biadman
ass & scheel zijn ook goede stoelen, heb ze allemaal gehad... goede zijdelingse steun, en goddelijk voor je rug :)

Geplaatst: 29.05.2010 - 11:14
door biadman

Geplaatst: 12.06.2010 - 22:04
door B-lennium
Ik ben lekker bezig met e-bay om al mn spulletjes voor mn turbo conversie te verzamelen, turbo olie inlaat / uitlaat fatsoenlijke brandstofdruk regelaar (heb nu een cheapass e-bay made in taiwan ding). ik heb de bestelling voor de uitlaat bijna af , 3" vanaf de turbo tot de bumper :).

om zeker te weten dat mn uitlaatspruitstuk gaat passen heb ik een poging gedaan de motor ruimte 3d te tekenen in Autodesk inventor.

Afbeelding

niet mooi of volledig, maar alle objecten die in de weg kunnen zitten zijn er !

Geplaatst: 13.06.2010 - 16:28
door ferdy
Hey ga je het helemaal uittekenen ja? Van welk materiaal ga je hem maken, standaard stalen lasbochten of RVS? De Chinese drukmeter is helemaal zo slecht niet hoor ;)

Geplaatst: 14.06.2010 - 17:44
door B-lennium
het chineese drukregel ventiel werkt idd wel, maar ik moet er niet aan denken als het plastic membraampje het begeeft, er zit voldoende geld in de auto, dan wil ik eigenlijk niet 'goedkoop' doen met de brandstof voorziening! liever een goed merk zonder vreemde verhalen op internet (Aeromotive, AEM etc)

het spruitstuk ga ik maken van RVS bochten, het uittekenen op de computer is een rotklus maar ik wil het wel proberen.

ik heb 2 weken gepland om het spruitstuk + 3" uitlaat te gaan maken, de inlaat laat ik waarschijnlijk gewoon zitten waar die zit.

Geplaatst: 14.06.2010 - 19:56
door Boele
3''? Super vet! Ben benieuwd naar het resultaat!

Geplaatst: 18.06.2010 - 11:28
door B-lennium
Mijn plannen gaan een beetje wijzigen.

Helaas moet ik mijn doelen bij stellen, al de plannen die ik heb kosten meer geld dan dat ik gedacht had...

de RVS uitlaat (3inch) gaat aan losse onderdelen €800,- tot €900 kosten.
een losse lasbocht (90 graden RVS) kost ongeveer 15,- , ik heb er 20 nodig = €300,- totaal gaat alleen de uitlaat dus al 1200,- kosten.

door de plannen wat te veranderen (3" uitlaat van staal, andere uitlaatspruitstuk) kan ik aardig in de kosten snijden en toch mijn turbo monteren!

Het tekenen van het spruitstuk in CAD (Inventor) is bijna onbegonnen werk ik zie door de bochten het bos niet meer :) ik wil nu de originele spruitstukken gaan gebruiken + wat extra bochtjes en zodat de turbo bij de accubak gepositioneerd wordt. de oplossing is niet ideaal maar wel economischer :)

als de auto eenmaal loopt kan ik altijd nog een ander spruitstuk maken.

Geplaatst: 18.06.2010 - 11:56
door mr.borrie
Ik heb nog wel 1,75M 3" RVS pijp liggen als dat kan helpen?
Ik ga waarschijnlijk gewoon voor een complete 3" uitlaat uit sweden vandaan (heb heel misschien 10 cm nog nodig van de pijp)
Hebben we nog wel over als ik zaterdag bij je ben

fautaux
Afbeelding

Geplaatst: 18.06.2010 - 12:05
door B-lennium
Hey alle beetjes helpen!

Helaas wordt er voor mijn auto niets gemaakt....

het probleem zijn de bochten, dempers en het feit dat ik meer moet bestellen omdat ik niet 100% zeker weet hoe de uitlaat moet lopen, vooral achter bij de achteras + benzine tank wordt trail en error ben ik bang, en dat kost wat :)

Geplaatst: 18.06.2010 - 12:47
door mr.borrie
http://www.gkb-import.nl/

maar die had je vast al gezien in mijn topic, alles RVS van simons

Geplaatst: 18.06.2010 - 20:12
door mr.borrie
trouwens heb je nog een stabiibalk nodig in heb voor een gemonteerd van IPD dus eentje over van een 144 als die past

Geplaatst: 18.06.2010 - 20:45
door dopdedouwer
De bodem van een 140 is vanaf de A-stijl wel ongeveer gelijk zou je zeggen. Is er niet iets van een 140 dat je gebruiken kan, anders misschien van een 240 turbo als de diameter groter moet zijn?

Geplaatst: 18.06.2010 - 21:30
door ferdy
Ik had dat toendertijd ook Bas, de prijs en tijd vond ik de moeite niet waard. Originele spruitstukken met een zelfgemaakt stuk naar de turbo werkt goed genoeg !! Succes

Geplaatst: 18.06.2010 - 23:46
door B-lennium
ik heb zonet een 3" JT-tuning uitlaat voor een 240 turbo besteld, vanaf de a stijl is mijn auto exact hetzelfde (boven + onder :) ) als een 240.

een uitlaat kopen (allu-staal dan wel) is goedkoper als zelf samenstellen, nu nog een leuke intercooler :) iets voor een skyline lijkt me aardig passen! e-bay here I come :)

Geplaatst: 19.06.2010 - 17:35
door Boele
RVS is allemaal wel leuk en aardig, maar een alu staal blijft ook echt wel vele jaren eronder zitten hoor!

Ben benieuwd naar je project man, keep us up to date!