Pagina 11 van 31

Geplaatst: 13.08.2010 - 10:13
door JeroenSpock
chris_zweden schreef:Ik haal tussen de 800 en 950km op een volle tank (S80 met GT). ligt er maar net aan of die #%$@ roetfilter in werking treedt (ja dat kost me al gauw 50km).
Maar is een S80 niet wat zwaarder dan de oude S60, en ook 70 liter dieseltank?
Skollie schreef:Ik denk idd dat het groene karakter brandstof kost.
Dat lees ik wel vaker, is volgens mij ook zo.

Geplaatst: 13.08.2010 - 14:33
door Stretch
GT zorgt al voor een extra verbruik, roetfilter idd ook, en hadden ze de injectoren ook niet veranderd tov de eerste D5's?

Geplaatst: 13.08.2010 - 16:50
door V70/2.4D/2003
Met de V70 en aangekoppelde (en beladen) Hobby 495UK naar Zeeland geweest. De V70 moest dus ruim 1500 kg met een Cw waarde van een torenflat trekken en had een imperial met fietsen op het dak.
Verbruik:
Bij 100 km/u op de CC een aangegeven verbuik van 8,5 ltr tot 12 ltr/100 km.

Geplaatst: 14.08.2010 - 11:28
door wim de jong
Meestal rijd ik in Nederland met een volle tank rond de 1000 - 1100 km. De BC geeft rond de 6 l/100km aan, soms er net onder, soms er net boven.

Met de vakantie, achterin helemaal volgeladen, in Noorwegen heb ik een keer 4 dagen gereden met 1 tank, een totaal van ietsjes meer dan 1600 km. Maar is niet echt fair: steeds niet harder dan 80....en 80% van de tijd op de CC met zo'n 70 km/h op bijgevoegde weggetjes.
De BC gaf steeds aan: 3,4 - 3,8 l/100km.

Geplaatst: 14.08.2010 - 11:48
door Voorn
wim de jong schreef:Meestal rijd ik in Nederland met een volle tank rond de 1000 - 1100 km. De BC geeft rond de 6 l/100km aan, soms er net onder, soms er net boven.

Met de vakantie, achterin helemaal volgeladen, in Noorwegen heb ik een keer 4 dagen gereden met 1 tank, een totaal van ietsjes meer dan 1600 km. Maar is niet echt fair: steeds niet harder dan 80....en 80% van de tijd op de CC met zo'n 70 km/h op bijgevoegde weggetjes.
De BC gaf steeds aan: 3,4 - 3,8 l/100km.
Ja, zuinig he. Volgens mij is de motor afgesteld voor de scandinavische landen. 80 km/h lekker zuinig rijden :P Gelukkig hebben wij dat ook op de A2 vanaf Deil naar Utrecht :evil:

Geplaatst: 14.08.2010 - 16:03
door Stretch
1600 km op een tank is wel extreem zuinig :o

Geplaatst: 16.08.2010 - 10:10
door Vliegende Baksteen
Heen en weer naar Bretagne met afgeladen achterbak, dakkoffer, racefiets achterop en de cruise control op 160 haalden we volgens de tankbonnetjes 1 op 14,2.

Geplaatst: 17.08.2010 - 16:15
door interceptor
Ben terug van Oostenrijk.
Een gemiddeld verbruik van 5,7 l/100 km op 4000 km met 4 volwassenen.
In Duitsland heel snel gereden. :-*

Geplaatst: 17.08.2010 - 21:40
door bartv70
Wij zijn net terug uit de Var (Z.O Frankrijk), over 3100km volgens BC
eveneens 5,7 l/100 km.
Werkelijk verbruik 6,2 l/100km
4 man aan boord, overvolle bepakking, dakkoffer + fietsen op de trekhaak.
Redelijk door gereden

Geplaatst: 18.08.2010 - 12:34
door volvopatje
Op lange stukken en een normaal rijniveau kom ik met een d5 uit 2002 uit op 1:15
Stadsverkeer is echt wel meer. Maar binnen 1:10

Geplaatst: 18.08.2010 - 15:23
door R_P
Vliegende Baksteen schreef:Heen en weer naar Bretagne met afgeladen achterbak, dakkoffer, racefiets achterop en de cruise control op 160 haalden we volgens de tankbonnetjes 1 op 14,2.
Lukt mij ook wel. Met als enig verschil dat ik dan de CC op 80 moet zetten... :oops: Maar da's het verschil tussen handgeschakeld en GT, AWD en FWD en tussen een goed werkende D5 en eentje met een nog niet gelocaliseerd probleempje :D

Geplaatst: 29.08.2010 - 13:01
door elvis21
Ik reed met mijn V70 D5 vaak richting Keulen, dus vaak autobahn. Ik haalde een gemiddelde van 1:18 ( werkelijk gemeten en niet van de BC).

Geplaatst: 31.08.2010 - 13:27
door v40jlt4
[quote="elvis21"]Ik reed met mijn V70 D5 vaak richting Keulen, dus vaak autobahn. Ik haalde een gemiddelde van 1:18 ( werkelijk gemeten en niet van de BC).[/quote]

Welke D5? er schijnt een vrij groot verschil in verbruik te zitten tussen euro4 (185PK) en euro3 (163PK) D5's

Geplaatst: 31.08.2010 - 16:23
door elvis21
Ik had een 185 pk D5 met 6 versnellingen handbak.
Overigens nagenoeg altijd met de CC op ca.115 km/h

Geplaatst: 01.09.2010 - 20:10
door vrolijkje
Heen en weer naar Oostenrijk & Noord Italie (incl 2x Brenner ;)), over kleine 3000km volgens BC 5,9 l/100 km. Volgens bonnen: verbruik 6,1 l/100km

3 man aan boord, volle bepakking, 3 fietsen op de trekhaak

(nb rijd wel 98% op de CruiseControl)

Overal "normaal" gereden, d.w.z. in Nl - Oostenrijk - Italie vlgs wet en in Duitsland waar mogelijk 150-160 (op de teller).

En dat alles met een D5 euro3 tiepje :signhuh: met 430.000 op de teller...

Geplaatst: 05.09.2010 - 08:01
door rdkraker
Eerste tankbeurt gaf BC 6,1
Zelf doorgerekend 6,6 (= 1:15,1)
voor 80% woonwerk, 100km/dag, A9 dus soms file maar meestal 120 op de CC, en heel af en toe met 150 wat auto's zinloos inhalen maar ja, de paardjes willen ook wel eens gallopperen hè ;)
Hou m'n verbruik trouwens bij op de iPhone met Road Trip app, aanrader om al je autokosten bij te houden!

Komende week weer tanken, bc staat nu op 6,3...

Geplaatst: 05.09.2010 - 10:31
door mga1600
Vraagje: is het verbruik met de 'Premium' Dieselbrandstoffen zoals V-power etc. nou echt lager dan met gewone merk-diesel in jullie ervaring?
En/of zijn er andere motieven om dat duurdere spul te tanken, zoals bijvoorbeeld lekkerder lopen, meer 'fut', schonere motor o.i.d.?

Ben benieuwd naar de ervaringen van dit deskunigen panel!

Geplaatst: 05.09.2010 - 11:17
door bartv70
Er is veel over geschreven en velen zeggen dat het tussen de oren zit, maar sinds ik V-power diesel tank is het verbruik toch echt een stukje lager.
Het scheelt zo'n 0,5ltr per 100km, dus voor de financiële voordeel of nadeel heb je niet, het weegt netjes tegen elkaar op.
Wat wel heel veel scheelt zijn Michelin Energy Saver banden.
Deze er net voor de vakantie op laten leggen en het verbruik is van gem. 6,2 ltr
naar 5,4 gezakt (ook nu we weer weken thuis zijn).
Over meer fut durf ik niets te zeggen, ik heb een RICA chip en 198pk.
Lekker lopen doet de 5 cyl sowieso met een mooi geluid, maar een stille motor
zal het niet gauw worden.

Geplaatst: 29.10.2010 - 10:38
door mark1976
boardcomputer: 6.1, tankbonnen: 1:15-16

Geplaatst: 29.10.2010 - 10:55
door robinupc
Bartv70, is jou verbruik n.a.v. boordcomputer, of van tankbonnen?