Pagina 11 van 37
Geplaatst: 30.10.2006 - 19:53
door Gmid
Geplaatst: 30.10.2006 - 20:01
door Battlecruiser
Gatsie: een pottenkever!
:violent1:
Geplaatst: 30.10.2006 - 21:07
door Thom
Achterin zitten doorgaans de kinderen....
Ik denk dat menig puber mijn 1m80 overschrijdt...en dan zit je achter iemand met dezelfde lengte al niet lekker meer. Daarbij is de armleuning in het portier te smal en te kort, en de hoofdsteun klein en voor langere personen ontoereikend. Wat wel erg lekkker is zijn de luchtroosters achterin: 's winters ook achterin lekker snel warm, 's zomers lekker koel. En nooit meer beslagen ramen! Vooruit, nog een pluspunt: de V/XC70 is voor een 'premiumestate' ook écht functioneel: flexibel en in een handomdraai om te toveren tot een balzaal waar je heel wat in kan stouwen.
Thom
Geplaatst: 30.10.2006 - 21:08
door VolvoXC70
:-#
Geplaatst: 30.10.2006 - 22:58
door bart simpson
VolvoXC70 schreef:bart simpson schreef: .....
De draaicirkel is afhankelijk van de wielbreedte, hoe groter je velg hoe groter je draaicirkel
Die snap ik niet

Bij een velgbreedte van 6,5 J is je draaicirkel substantieel kleiner als bij een 8J, formeel moet men bij 8J een aanpassing maken zodat de stuuruitslag beperkt wordt, anders loopt je wiel aan in je binnenschermen
Geplaatst: 30.10.2006 - 23:09
door VolvoXC70
:-#
Geplaatst: 30.10.2006 - 23:16
door bart simpson
VolvoXC70 schreef:bart simpson schreef:VolvoXC70 schreef:
Die snap ik niet

Bij een velgbreedte van 6,5 J is je draaicirkel substantieel kleiner als bij een 8J, formeel moet men bij 8J een aanpassing maken zodat de stuuruitslag beperkt wordt, anders loopt je wiel aan in je binnenschermen
Thanks. De breedte van de velg wordt dus op een gegeven moment bepalend.
Die breedte neemt zowel naar buiten als naar binnen toe, het moet tenslotte ergens blijven.
Een T6 had door de grootte van het motorblok (lengte) al een grotere draaicirkel als een 2.9 die op zijn beurt weer 1 mtr groter was dan de 5 cilinders, voeg je op een T6 17" of 18" velgen toe dan schiet je zomaar over de 14mtr heen.
Geplaatst: 30.10.2006 - 23:19
door Fat Rat
hmm mijn 740....
hier en daar kraakjes binnen.
allerlei kleine kappotte dingetjes (achteruitverwarming, achteruitenwisser, stoelverwarming,
verslavende werking van het zitten in en rijden van deze heerlijke wagen
Geplaatst: 31.10.2006 - 09:22
door +++t blijft behelpen+++
14 Meter!
dan moet je bij een bocht haast twee keer steken

Geplaatst: 31.10.2006 - 10:28
door bart simpson
+++t blijft behelpen+++ schreef:14 Meter!
dan moet je bij een bocht haast twee keer steken

Of geen 17" (of groter) op een T6 zetten
Geplaatst: 31.10.2006 - 13:07
door Oceanracer
Wel mooi, 17"
Geplaatst: 31.10.2006 - 13:18
door bart simpson
Oceanracer schreef:Wel mooi, 17"
Wie "mooi" wil zijn moet "pijn" lijden.
Geplaatst: 31.10.2006 - 17:15
door Michael Oud
940SE:
In alle systemen van brezan bijvoorbeeld (luchtfiltertje, remblokjes, dat soort dingen) staat ie vermeld als 2.0 zonder turbo. Niet praktisch dus. Gelukkig bij de dealer geen problemen.
Airco kapot
Electrische stoelverstelling krijg ik niet fatsoenlijk werkend
Km teller en snelheidsmeter vallen zo nu en dan uit
Resonanties in de deuren (luiheid siert de mens)
deukjes/krasjes.
Geplaatst: 31.10.2006 - 18:07
door geestschrijver
Misschien is het al genoemd, maar ik vind de minpunten van alle Volvo's behalve de 240 dat het geen 240's zijn. Helaas heeft de 240 ook een minpuntje: dat hij eigenlijk net niet ruim genoeg is, achter het stuur.
Geplaatst: 31.10.2006 - 22:17
door V70R-obert
Bij onz V70 classic was de airco een zwak punt. Tot 2x toe ben ik mijn hele knipperlicht unit (voorzijde) verloren tijdens het rijden. Het schijnt dat deze er vrij los inzitten. Bij de laatste keer reden we hard en sloeg de knipperlicht die nog aan de kabel vastzat lelijke krassen in het lak. Voor de rest nooit problemen en nooit in de steek gelaten.
Maargoed, vrienden van ons hebben een Renault Laguna. Het lease contract moeten ze uitdienen. Volgens mij hebben ze er heel wat geld voor over dat iemand dat gedrocht steelt omdat deze 'auto' ze te pas en onpas in de steek laat.
Andere vrienden van ons hebben een 407 uit de eerste serie. Vorig jaar en dit jaar heeft die auto ze in de steek gelaten tijdens een gezamelijke vakantie in Frankrijk. Met 4 man en dubbele bagage hebben we de hele vakantie in onze classic uit 98 geen enkel probleem gehad, op jawel, de airco na. Ook nu laat die 407 ze geregeld in de steek.
Volgens mijn garage staat een V50 ook regelmatig stil met kleine electronische probleempjes, iemand iets bekend?
Geplaatst: 31.10.2006 - 22:48
door the fonz
Nadelen van een V70 D5 zijn op zich erg moeilijk te vinden en ik denk dat als iemand klachten denk te hebben dat dat meer luxe problemen zijn.
Maargoed om dan toch van wal te steken:
1) draaicirkel is iets minder. In parkeergarages is het soms goed uitkijken
2) de verbruiksmeter is vrij irritant dara deze niet echt een goeie waarde aangeeft. Vooral niet als ik de auto geleend heb van paps en deze dan zegt, God jong, je hebt wel hard gereden he?!
3) dat de D5 vaak vraagt om hard gereden mee te worden en je op de autosnelweg graag andere auto's vooruit trekt (nadeel is boetes)
4) dashboardkastje kan niet zo veel in, moet scheef erin gedouwd worden (al is het kastje in de V70 stukken groter dan die in de S70). Het bakje voor je beker naast de handrem. Hier past wel een flesje spa in, maar blijft niet goed staan en men gooit hier veelal rotzooi in.
5) De D5 in de 1ste versnelling tegenvalt, zeker t.o.v. de 2 en de 3. Je moet veeeel te snel schakelen. Al trek je andere auto's eruit als je gas geeft nadat je hem in de 2 hebt staan.
6) de matjes achterin vaak verwisseld worden na het schoonmaken van de auto. Lijken zo erg op elkaar.
7) De rolhoes is op zich makkelijk te dichten, al zijn die oudere versies (als ik het goed heb, in de 850) waar deze gewoon als harmonica werken, makkelijker te sluiten.

de achterruit/kant wordt erg snel vies door het opspattend vuil en roet van de diesel
9) dat de abs en al die veiligheidsdingen niet uitgezet kunnen worden
Zals ik al zei, het zijn geen minpunten in feite. Het zijn gewoon een paar puntjes die me opvalt, maar ondanks deze punten blijft het een mega fijne auto met een kei goeie motor.
Geplaatst: 01.11.2006 - 14:59
door YannickvanRooyen
Naast de bekende 440 kwalen:
Als je in de sneeuw rijdt hoopt er zich een berg sneeuw op op je voorruit aan de linkerkant (bestuurderszijde) Erg irritant, en niet te vergeten, gevaarlijk.. belemmert het zicht best aardig namelijk

Geplaatst: 01.11.2006 - 20:57
door VolvoXC70
:-#
Geplaatst: 01.11.2006 - 22:52
door +++t blijft behelpen+++
had je nou maar achterwielaandrijving
dan was het pas echt fun geworden
Hé.
toch weer een nadeel van een V70 gevonden
neeneeneenee nu niet beginnen over veiligheid.
FUN daar had ik het over.
Geplaatst: 07.11.2006 - 17:49
door YannickvanRooyen
VolvoXC70 schreef:sneeuw ... sneeuw.. zoiets??

Zoiets ja, maar dan andersom
