Pagina 11 van 19
Geplaatst: 03.08.2009 - 21:26
door Volvo1080
Wim J schreef:Ik heb die 1500 euro aangehaald, dat was de max prijs die mijn lokale dealer opgaf,... Dit was geen officiële prijsopgave, eerder een snelle berekening uit het hoofd. Ik heb het nog niet laten uitvoeren, ( nog 10k te gaan) maar zal jullie op de hoogte houden hoeveel één en ander uiteindelijk gekost heeft.
Het probleem is niet zo zeer de euro's vinden, maar het vinden van een dealer die het WIL en KAN doen.
Precies...is vooral kwestie van willen en gebrek aan kennis bij de dealers...
Geplaatst: 03.08.2009 - 23:40
door Ramon&Ramon
Kleppen stellen voor een 5 cilinder kan nooit 600 euro kosten incl de beurt.
Alleen aan onderdelen voor het stellen ben je al ruim 400 euro kwijt.
Het is ongeveer 6 uur werk als je er handig in bent,
Het is geen opel kadetje die je kunt stellen met een boutje,er komt iets meer voor kijken namelijk.
Zelfs een zogenaamde Volvo specialist kan dit niet voor dat geld.
Geplaatst: 03.08.2009 - 23:45
door Ramon&Ramon
Schoenmaker,blijf bij je leest is een oud hollands spreekwoord.
Er worden weer dingen geroepen door mensen die in de meeste gevallen nog geen bel op een fiets kunnen zetten.
Sorry voor de uitspraak,maar dat geruzie om onbenullige dingen is niet leuk om te lezen.
Ik zelf heb ongeveer zo,n honderd keer kleppen gesteld bij Volvo,bij de 5 cilinder benzine motoren en een paar honderd keer bij alle andere types Volvo,dus ik mag aannemen dat ik weet waar ik het over heb...
De een vind gas mooi om op te rijden en de andere vind het drie keer niks,waaronder ondergetekende.
maar dat wil niet zeggen dat ik mijn mening probeer op te dringen aan andere rijders !
graag gedaan:)
Geplaatst: 04.08.2009 - 13:41
door Ludo
Ben schreef:Ik was vandaag bij de dealer en die had net een V70 van 2006 met 97.000km's staan met lpg en een overleden kop, ingeruild door een verkoper die even niet opgelet had, reparatiekosten +/- € 2.400,--
Misschien iets voor jou Ludo

Geen probleem Ben.
Ik zet hem wel bij mijn lpg specialist, die dezelfde motor probleemloos met lpg laat draaien met een originele kop.
Even serieus.
Zulke berichten als deze zijn waardeloos, ze zijn net zo gefundeerd als die van Bart Simpson.
Helemaal waardeloos op een forum waar informate delen centraal staat.
Er word geen enkele melding gemaakt over wat er is misgegaan.
Ieder probleem heeft nl een oorzaak.
Is er ooit gecontroleerd of het mengsel optimaal was?.
Is er flashlube in het spel, ook correct toegepast en gecontroleerd?.
Was de eigenaar ook wel goed geinformeerd over lpg gebruik?.
Heeft de eigenaar onderhoud nagelaten?.
...
Als je zo'n berichten leest, kun je net zo goed gaan denken dat inbouw bij een Volvo dealer is gebeurd.
Montage, afdokken en wegwezen.
Dan geld inderdaad de uitspraak van R&R: Schoenmaker, blijf bij je leest.
Maar dat gaat dan net zoals het bericht zelf, ook nergens over.... met nutteloze discussies als gevolg.
Geplaatst: 04.08.2009 - 21:29
door Wim J
Heren,
Weer veel animo over wel of niet LPG en ' zie je wel', en zie je wel, de andere kant op'.
Ik had het hier graag bij een ervarings-topic gehouden zonder opnieuw te verzanden in een oeverloze discussie. Daarvoor kunnen de mensen behoorlijk wat ander topics nalezen.
Ik post hier graag mijn eigen ervaringen met de LPG inbouw zodat anderen daarop hun beslissing kunnen baseren. Ik hoop dat andere die dezelfde beslissing namen dat ook doen. Er zullen altijd verschillende meningen zijn, al zijn die onderhand wel duideijk.
Over ervaring gesproken ben ik zo vrij te melden dat ik vandaag een oranje flikkerend motor symbooltje opmerkte als ik flink doortrok. (ZIE JE WEL !)
Alleen bleek dat ik echt wel het laatse beetje gas uit m'n tank gereden had ( ZIE JE WEL!)
Na het voltanken, geen probleem meer te bespeuren..... nog een kleine 10k tot het stellen der kleppen. Op lucht rijd nog geen enkele auto,... als het al goed is voor de kleppen?
Geplaatst: 04.08.2009 - 21:49
door M@rcel
haha, ja dat kan ik ook nog wel melden: Mijn wagen gaat in noodloop als ook de laatste teugjes gas volledig zijn opgebruikt.
Verder loopt hij als een trein
Geplaatst: 04.08.2009 - 21:53
door BartS
Wim J schreef:Heren,
Weer veel animo over wel of niet LPG en ' zie je wel', en zie je wel, de andere kant op'.
Daarom slotje er op om de lieve vrede te bewaren?
Geplaatst: 04.08.2009 - 21:54
door bart simpson
alleen positieve ervaringen mogen
Geplaatst: 05.08.2009 - 17:14
door Wim J
bart simpson schreef:alleen positieve ervaringen mogen
Ik post alvast al mijn ervaringen, ook de negatieve,...
Geplaatst: 05.08.2009 - 17:17
door M@rcel
Wim J schreef:bart simpson schreef:alleen positieve ervaringen mogen
Ik post alvast al mijn ervaringen, ook de negatieve,...
me too
Geplaatst: 05.08.2009 - 23:42
door Gast
Wim J schreef:Ik heb die 1500 euro aangehaald, dat was de max prijs die mijn lokale dealer opgaf,... Dit was geen officiële prijsopgave, eerder een snelle berekening uit het hoofd. Ik heb het nog niet laten uitvoeren, ( nog 10k te gaan) maar zal jullie op de hoogte houden hoeveel één en ander uiteindelijk gekost heeft.
Het probleem is niet zo zeer de euro's vinden, maar het vinden van een dealer die het WIL en KAN doen.
Met € 1500,- wordt je echt afgezet. Ofwel besodemieterd.
Ik heb het zelf gedaan (2005) was aan onderdelen incl. btw, 180 euro kwijt.
Dit bestond uit: 9 stoters, drie onderling geruild (doet men in de garage ook, maar berekend wel een nieuwe door), alle keringen, bougiegat-ringen en hitte bestendige (dunne) vloeibarepakking van Volvo
Bij de Volvo-garage wilden ze hier 800 euro voor hebben, ik ben 10 uur, zonder speciaal gereedschap, bezig geweest (zou het nu sneller kunnen) ofwel 620 euro verdient in 10 uur

.
Een Volvo-monteur met ervaring en al het speciaal gereedschap, moet het makkelijk in 6 uren kunnen doen.
Geplaatst: 05.08.2009 - 23:46
door M@rcel
Heeft het nog zin om de klepspeling op de maximaal toegestane waarde te zetten? Zodat het zo lang mogelijk duurt voordat de kleppen te strak dreigen te gaan staan?
Geplaatst: 06.08.2009 - 08:29
door Cor M
Alex,
De 6 uur, waarvan jij aanneemt dat de Volvo-garage die nodig heeft om kleppen te stellen, zou best eens kunnen kloppen. Mijn monteur (geen specifieke Volvo-specialist, maar wel een kei van een monteur), die al het speciale Volvo-gereedschap leent van een bevriende Volvo-dealer :toothy7:
gaf aan mij aan dat hij een dag nodig. Qua kosten gaf hij als indicatie € 700 aan. Ik betaal geen BTW als je begrijpt wat ik bedoel

Geplaatst: 06.08.2009 - 09:26
door Wim J
M@rcel schreef:Heeft het nog zin om de klepspeling op de maximaal toegestane waarde te zetten? Zodat het zo lang mogelijk duurt voordat de kleppen te strak dreigen te gaan staan?
Goeie vraag !
Geplaatst: 06.08.2009 - 09:46
door Cor M
Inderdaad, een zeer goede vraag! Hoewel ik me verre houd van monteurswerk, puur en alleen omdat ik daar geen verstand van heb, kan ik me voorstellen dat deze vraag niet éénduidig te beantwoorden is.
Enerzijds klinkt het theoretisch logisch, dwz zonder rekening te houden met technische aspecten (wat natuurlijk not done is), dat het stellen van de klepspeling op de maximaal toegestane waarde/afstand tot gevolg heeft dat een volgende klepstelbeurt minder snel nodig is dan in geval van gemiddelde waardes aan te houden. Anderzijds kan ik me voorstellen dat een maximale klepspeling tot meer frictie kan leiden, omdat de klepafstand openen/sluiten iets groter wordt, waardoor er bij elke krukasslag een grotere afstand overbrugd moete worden en de "klap" groter is dan.
Het lijkt me overigens logisch dat er bij onderhoud zo gewerkt wordt dat het beste resultaat bereikt wordt. Vraag is echter, voor wie het beste resultaat, voor de klant of voor de garage? Ik ga er vanuit dat een monteur in loondienst allereerst aan de klant denkt en iemand die als zelfstandige werkt, aan zijn eigen portefeuille.
Geplaatst: 06.08.2009 - 23:16
door Gast
Jullie bedoelen zo ruim mogelijk......
Zeker voor de uitlaatkleppen is dit goed, hebben ze meer de tijd om af te koelen.
Geplaatst: 07.08.2009 - 11:44
door s3wage
Ach mesman zegt dat een xc90 lpi goed kan en zeker met dat nieuwe electronisch flashlupe systeem dus..
en als je er op een gegeven moment geharde kleppen en zetels inzet dan hoef je ook niet meer zo vaak te stellen lijkt mij ?
Geplaatst: 07.08.2009 - 11:49
door t5power
s3wage schreef:Ach mesman zegt dat een xc90 lpi goed kan en zeker met dat nieuwe electronisch flashlupe systeem dus..
en als je er op een gegeven moment geharde kleppen en zetels inzet dan hoef je ook niet meer zo vaak te stellen lijkt mij ?
Wat voor types XC90 kan lpi goed hebben? Ws de t6 en de 3.2 ? (wellicht nog de v8 :shock: )
Geplaatst: 08.08.2009 - 00:07
door s3wage
2.5t was wat te licht zij mesman de rest dus wel denk ik.
Geplaatst: 10.08.2009 - 19:22
door Wim J
De 2.5T is super in de XC70! De XC90 weegt ongeveer 400 kilo meer, dat icm de minder gunstige luchtweerstand, maakt de 2.5T inderdaad misschien iets aan de lichte kant voor de XC90.
Jammer dat de 'oude' XC70 geen T6 of V8 had,...