Pagina 11 van 23
Geplaatst: 14.02.2009 - 18:55
door gvanminnen
Ik heb een powerboostvalve dus die zit achter de orginele benzinedrukregelaar. Kan dus alleen opschroeven en niet de bestaande druk verlagen.
Geplaatst: 14.02.2009 - 22:45
door sjoerdb
ik zie op de foto dat je in het westland woont, ik herken de parkeerplaats bij tankstation met macodanalds, de bult afval van van vliet. en rica zit dichtbij. leuk project! en trekhaak lekker zitten laten, dan kan je nog eens hard weg trekken met een aanhanger achter je kont.
Geplaatst: 15.02.2009 - 10:53
door gvanminnen
Woon inderdaad in het westland.
Zet de standaard injectoren er wel weer in en laat alles dan wel een keer doen op de testbank.
Geplaatst: 18.02.2009 - 18:02
door gvanminnen
Standaard injectoren er weer in en niet starten.
Andere injectoren waren niet goed hadden een lage weerstand. Hierdoor is de inspuitcomputer doorgebrand.
Deze laten maken bij Rica en daarna weer geprobeerd niet starten.
Alles is verzopen dus bougies schoon gemaakt en droogstarten om benzine eruit te krijgen. Moest ook kijken of de bougie nog vonkte.
Die vonkte zeker, want motorruim is in de brand gevlogen. Dit geblust met een poederblusser dus alles zit nu onder. Ga straks weer verder kijken voor schade en schoonmaken.
Wou dat ik de injectoren nooit had geprobeerd.
Geplaatst: 18.02.2009 - 18:04
door Blade
:shock:
gauw dat poeder weghalen !!!!!!!!!!!! Heb gehoord dat dat zooitje je lak aantast. Zou erg zonde zijn voor je roestvrije 440.
Geplaatst: 18.02.2009 - 18:39
door dash
Das balen zeg, lak is denk ik niet zijn grootste zorg.
Hoop dat er niet te veel is verbrand.
Overigens zijn er ook type poeder die niet zo aardig zijn tegen electronica, weet zo gauw niet welke, maar haal het daar ook zo snel mogelijk weg.
Geplaatst: 22.02.2009 - 14:56
door Blade
Hoe staat t nu met de 440 garreth?
Geplaatst: 22.02.2009 - 18:08
door gvanminnen
Volgens mij is er niks kapot behalve de het stukje plastic waat de staaf van de motorkap in gaat. Plastic van de rechterlamp een beetje zwart en stukje lak.
Moet nu een nieuwe inspuitcomputer of laten maken.
Geplaatst: 22.02.2009 - 19:04
door dash
Dat valt zo te horen nog mee.
Geplaatst: 23.02.2009 - 17:46
door Blade
Gelukkig maar dat er weinig schade is ! Jetronic kost niet zoveel. Worden regelmatig op MP aangeboden voor een paar tientjes.
Geplaatst: 23.02.2009 - 18:55
door Auk
Sommige mensen hebben geluk, maar voortaan beter nadenken met wat je doet hè
Ik heb genoeg computers liggen hier, maar niet van een 93'r Turbo helaas.
Geplaatst: 23.02.2009 - 19:59
door gvanminnen
Had het ook nooit moeten doen, want hij liep zonder de benzinetoevoer dus hij vonkte gewoon. Maar Rica had het druk en wilde denk ik even van mij af dus zeiden ze maar ga maar effe testen of alles het doet en kijken of die vonkt.
Wist al dat dit het deed, maar ja beetje wanhopig en je wordt het zat.
Computer van mij staat niet op martplaats. Heb groene sticker met nummer
0 280 000 959. Alleen een gevonden op een duitse site.
En geluk heb ik nou niet echt hoor. Eerst verkeerde injectoren, dan computer verrot, dan computer voor de helft gemaakt en dan nog even me auto in de brand en dan nog dat poeder.
Geplaatst: 23.02.2009 - 20:23
door Auk
Garreth, je mag van geluk spreken dat je auto niet volledig is opgebrand. Ik heb het al diverse malen zien gebeuren dat het grandioos fout liep omdat iemand zo'n klein foutje gemaakt had waar diegene dan weer niet bij nagedacht heeft.
Hier een voorbeeld waar je niet al te vrolijk van word... al het werk wat erin zat is ondertussen al tot nieuw blikmateriaal verwerkt
Vandaar dat ik zei dat je van geluk mag spreken

Geplaatst: 23.02.2009 - 20:50
door gvanminnen
Zo dat is wel erg! Kan je wel janken als je auto zo wegbrand.
Ja de brand had veel erger kunnen zijn natuurlijk. Maar dit alles is veroorzaakt door de verkeerde injectoren.
Had zelf ook beter moeten informeren.
Geplaatst: 24.02.2009 - 15:48
door MDA
Zonde zeg, maar gelukkig relatief weinig schade.
En ach: zo leer je! Waar gehakt wordt vallen spaanders...
Geplaatst: 04.03.2009 - 22:45
door gvanminnen
Rica gebeld om de inspuitcomputer te laten maken, maar doen ze ineens niet meer. poesje bedrijf.
Tweedehands besteld uit duitsland en binnen vandaag dus gelijk gemonteerd. Wel starten, maar lijkt wel of het een v8 is.
Gas aanraakt valt die gelijk uit.
Normale ecu kon niet kapot zijn volgens Rica, maar van die lui kan ik ook niet meer uitgaan.
Iemand die nog weet wat het kan zijn???
Geplaatst: 06.03.2009 - 01:01
door arjen-440
is ie niet nog steeds half verzopen?
Geplaatst: 06.03.2009 - 06:02
door wepster850
neem eens contact op met fasttech of met europeantuning die mensen hebben toch net even wat meer kennis in huis dan rica
Geplaatst: 06.03.2009 - 17:56
door gvanminnen
Dacht controleer me olie eens, schrok me helemaal kapot.
Zat bijna 2x zoveel vloeistof in als nodig en het was heel dun. Peilstok rook naar benzine. Carterplug eruit en wat eruit kwam was zo dun als water.
Benzine is dus langs de zuigers gaan lekken of gedrukt.
Alles eruit laten lopen en nieuwe olie. Toen liep die mooi stationair, maar met gas uit. Luchtinlaat vol met olie.
Alles schoonmaken en nog een keer alles verversen.
Nieuwe turbo en intercooler en hopen dat het dan goed is.
Geplaatst: 07.03.2009 - 10:06
door Johan
Weet je ook zeker dat je zuigers, drijstangen en krukas dat vermogen goed aan kan anders zit je straks met een hele dure schade.
Ik heb dit relaas pas gisteren van voor tot achter gelezen en vindt het wel een geweldig verhaal trouwens. Ondanks de ellende hoop ik dat je nog heel veel plezier aan deze klassieker mag beleven.
Ik heb zelf in het verleden ook ervaring met een schaap in wolfskleren en weet idd hoe leuk dit kan zijn als je "wolven in wolfskleren" radeloos maakt!