Pagina 11 van 14

Geplaatst: 19.03.2009 - 20:19
door bart simpson
toch wordt hier wederom gesuggereerd dat Volvodelen bij een Volvodealer 3-4 over de kop gaan (ik zou het graag zo zien) het is alleen niet zo.

Geplaatst: 19.03.2009 - 21:00
door V70 T5 assen
Paul schreef:4x over de kop, jongens. Ik als ondernemer zou dromen van dat soort winsten!
Sorry Paul bij ons bedrijf doen ze het , ik zet er soms ook mijn vraagtekens bij...

En ik zei niet dat het bij volvo gebeurd

Geplaatst: 19.03.2009 - 21:05
door toppertje
ach,zolang volvo zijn"orgineele"onderdelen
nog uit china laat komen,zal het wel meevallen toch?

deze week toevallig een setje remschoenen bij de dealer gehaald
omdat de oude weer eens los onder in de trommel lagen,en wat
schetst mijn verbazing? MADE IN CHINA.
ongetwijfeld zal dit produkt aan volvo,s strenge kwaliteits eisen
voldoen,maar ik weet beter,china is tenslotte niet het land waar je direct aan denkt bij kwaliteitsprodukten, en denk dat hier sprake is van
goedkope inkoop,ten nadele van de kwaliteit en veiligheid.
we hebben het hier over remdelen nb.

Geplaatst: 19.03.2009 - 22:54
door FrankS60
Ja maar, zo'n mooi doosje mag ook wat kosten! Toch..?

Geplaatst: 19.03.2009 - 22:57
door Ben
Jongens toch. Dat er Volvo op staat is toch veel belangrijker dan Made in China !
Van mij mag er Made in Boerekoolstronkeradeel op staan, als Volvo er maar achter staat!

Geplaatst: 19.03.2009 - 23:05
door FrankS60
Nou voor mij hoeft volvo er helemaal niet achter te staan. Als bijvoorbeeld Ferodo er achter staat mbt remblokken zou ik daar veel blijer van worden... Ik heb ook al een keer een geblokkeerd achterwiel gehad met dat handremschoenen geintje, vraag je de hoofdprijs voor je onderdelen en dan heb je dat!

Geplaatst: 19.03.2009 - 23:19
door Gast
bart simpson schreef:toch wordt hier wederom gesuggereerd dat Volvodelen bij een Volvodealer 3-4 over de kop gaan (ik zou het graag zo zien) het is alleen niet zo.
Ga je nu vertellen dat ik lieg?

Geplaatst: 19.03.2009 - 23:32
door V70 T5 assen
Vraag me nu af wanneer het topic gesloten wordt door een mod break

Kan me nog een verhaal over de te dure rti/ tom tom software herinneren en de illegale versie,s hiervan.
Ook toen werd het topic gesloten in verband met div. forum sponsers(hun broodwinning)

Geplaatst: 19.03.2009 - 23:38
door FrankS60
Tsjah, het valt me nog mee hoe lang het open is gebleven. Misschien om even de nodige dingen gezegd te laten worden? Ik heb op pagina 3 ofzo al aangegeven dat we hier beter mee kunnen stoppen maar dat hebben we toen niet gedaan.

Het feit blijft dat er altijd 2 kampen zijn, de pro-dealer en de anti-dealer mensen. Maakt niet uit verder, alleen is het zo jammer dat er vanuit beide kampen niet naar een oplossing gekeken wordt. De pro-dealer/werkzaam bij dealer mensen willen niet accepteren dat mensen de prijs niet gerechtvaardigd vinden voor wat ze er voor krijgen, en de anti-dealer groep heeft geen inzicht in de boekhouding van de dealer. Moeilijk op te lossen, laat de economie zn werk maar doen dan komt het vanzelf in balans.

zelfedit: als die balans er niet al is nu, we hebben dit dilemma tenslotte al zo lang als dat er dealers & andere oplossingen zijn...

Geplaatst: 19.03.2009 - 23:45
door Ramon&Ramon
Renault-Volvo
Audi-Volvo
Ford- Volvo

Ik moet eerlijk bekennen dat er in sommige onderdelen toch wel een verschil zit bij aanschaf,vooral bij de oudere S en V40 diesel modellen.
Bij de Audi Diesels zie je ook nog wel is prijsverschil.

Geplaatst: 20.03.2009 - 07:17
door bart simpson
AlexV70 schreef:
bart simpson schreef:toch wordt hier wederom gesuggereerd dat Volvodelen bij een Volvodealer 3-4 over de kop gaan (ik zou het graag zo zien) het is alleen niet zo.
Ga je nu vertellen dat ik lieg?
inderdaad, dank ook voor deze voorzet

Geplaatst: 20.03.2009 - 07:58
door asta
De prijsverschillen zijn toch redelijk makkelijk te verklaren met de overige handelaren lijkt mij.
Kijk naar de mooie showrooms die vele dealers hebben, het gereedschap welke gebruikt wordt (electronisch of niet).
Alles kost geld, en deze onkosten zal een dealer moeten doorberekenen.
Ik hoorde al verplichtingen langskomen om je als dealer te mogen profileren.
Deze extra kosten zijn nog geen winst en verhogen zou ik bijna zeggen onnodig de kostprijs.
Hierop moet een dealer ook nog eens zijn winst berekenen waardoor de prijs nog iets hoger gaat worden.
Al met al, een garage met 5 monteurs in dienst die voor het vergelijk dezelfde kennis hebben als de monteurs van de dealer maar zich "behelpen" met ander gereedschap kunnen al tegen een lager uurtarief werken.
Daarnaast kunnen zij zelf bepalen welke materialen ze gebruiken, wellicht dezelfde producten als die van Volvo maar dan zonder keurings merk van volvo.
Volvo heeft wellicht afspraken met hun leveranciers dat zij tegen een bepaalde prijs per jaar zoveel onderdelen afnemen.
Het verschil in deze producten kan dus 0 zijn maar er is neem ik aan bij Volvo wel een magazijn waar dit vandaan moet komen welke ook geld kost.
Deze kosten zitten ook in dit product.

Als je heel banaal kijkt dan zou je als je alles goed in kaart brengt goedkoper uit kunnen zijn als je shopt, terwijl je een en dezelfde onderdelen ervoor terug krijgt als bij de dealer MAAR en daar zit het in je hebt niet het gemak en de garantie van Volvo dat alles bij een adres vandaan komt alsmede je de garantie hebt dat als er iets mis is met het onderdeel dat je niet zelf aan de gang hoeft om jouw onschuld te bewijzen.

Ooh ja, als je auto een beurt krijgt bij de dealer dan zit daar direct een Volvo assistance aan vast meende ik gelezen te hebben, is natuurlijk een nette service maar word gewoon doorberekend en ook dit vind je terug in de prijs.

Een dealer verdient marginaal misschien wel even veel als een niet aangesloten bedrijf maar heeft veel meer onkosten omdat hij aangesloten is bij een dealerschap.
De keuze ligt dan altijd bij de klant of deze hiervan gebruik wil maken.

Geplaatst: 20.03.2009 - 08:02
door piotrV70
Ben schreef:Jongens toch. Dat er Volvo op staat is toch veel belangrijker dan Made in China !
Van mij mag er Made in Boerekoolstronkeradeel op staan, als Volvo er maar achter staat!
Volvo staat ook nog steeds achter de gasklephuizen.

Geplaatst: 20.03.2009 - 08:21
door bart simpson
piotrV70 schreef:
Ben schreef:Jongens toch. Dat er Volvo op staat is toch veel belangrijker dan Made in China !
Van mij mag er Made in Boerekoolstronkeradeel op staan, als Volvo er maar achter staat!
Volvo staat ook nog steeds achter de gasklephuizen.
begeef je nu niet op dat gladde ijs, van de probleemjaren was de "uitval" max iets van 2,5% en van de niet probleemjaren is er (ook door Radar) niet eens percentage vast te stellen

Geplaatst: 20.03.2009 - 09:21
door Walter
V70 T5 assen schreef:Vraag me nu af wanneer het topic gesloten wordt door een mod break

Kan me nog een verhaal over de te dure rti/ tom tom software herinneren en de illegale versie,s hiervan.
Ook toen werd het topic gesloten in verband met div. forum sponsers(hun broodwinning)
het keywoord daar was "illigale kopie" heeft niets met broodwinning te maken maar met software die gekopieerd wordt. Dat is tegen de wet en als de forumeigenaren daar aan mee werken door het te laten staan, zijn ze medeplichtig en kunnen ze vervolgd worden.

Geplaatst: 20.03.2009 - 09:28
door Walter
AlexV70 schreef: Jammer hoor, we weten allemaal dat Volvo zijn onderdelen lijn tot het uiterste beschermt. Hierdoor krijg je idiote verschillen en dan zou ik dingen suggereren, dat is niet fair.
Het is idd niet 4 x, maar 3,5 x, sorry voor mijn misrekening.
je gaat er vanuit dat de delen door de dealer worden ingekocht voor niets en dan als goud worden verkocht...
Hier een voorbeeld: Gasverdeelhuis bij de Volvo-dealer, merk Necam kost ruim € 700,- terwijl ik exact dezelfde (ook Necam) kan kopen bij de gasspecialist voor ruim minder dan € 200,-.
Dit betreft een onderdeel dat niet via Volvo wordt ingekocht maar door een eigen ondernemer dus dat kun je Volvo niet aanrekenen.
Een iets minder voorbeeld, maar toch groots.
Complete set (echt alle koppeling onderdelen), kost bij de dealer minimaal 1400,- euro, terwijl ik zonder te vragen om korting ik deze al kon kopen voor € 800,-. OK ook geen 4 x, maar op dit soort bedragen worden de verschillen toch wel heel erg groot.
Is dat inclusief arbeid? Daarbij had ie misschien onderdelen te lang op voorraad liggen en heeft je daarom wat korting kunnen geven.

Geplaatst: 20.03.2009 - 09:35
door Walter
bart simpson schreef:
AlexV70 schreef:
bart simpson schreef:toch wordt hier wederom gesuggereerd dat Volvodelen bij een Volvodealer 3-4 over de kop gaan (ik zou het graag zo zien) het is alleen niet zo.
Ga je nu vertellen dat ik lieg?
inderdaad, dank ook voor deze voorzet
+1
Je veronderstelling is niet onderbouwd met bv inkoopprijzen. En vanuit mijn werk weet ik dat er hetgeen je zegt niet klopt. Dus als je het zo vol blijft houden...

Geplaatst: 20.03.2009 - 09:35
door liquid_force
V70 T5 assen schreef:Vraag me nu af wanneer het topic gesloten wordt door een mod break

Kan me nog een verhaal over de te dure rti/ tom tom software herinneren en de illegale versie,s hiervan.
Ook toen werd het topic gesloten in verband met div. forum sponsers(hun broodwinning)
zoals VolvoMafia al terecht aangeeft: zeker door recente jurisprudentie is Ben als eigenaar van het Volvo-Forum en wij als Moderators aansprakelijk voor zulke postings over auteursrechtelijk beschermd materiaal. Aangezien het forum voor ons allemaal een hobby is en het in onze vrije tijd doen hebben we geen zin aansprakelijk gesteld te worden (juridisch en financieel). De verhouding tussen Volvo Nederland het en forum is ook zeer goed en zo'n relatie (waar we allemaal voordeel van hebben) willen we niet op het spel zetten door postings over illegale copyen hier toe te laten staan en de naam te krijgen dat dit een vrijplaats is voor pirated software voor Volvo's.

Dit heeft helemaal niets te maken met een gezonde discussie over de prijzen van onderhoud. Gezond in die zin van het woord dat beide kanten hier hun zegje kunnen doen. Zolang dat niet escaleert zullen wij zeker geen Mod Break toepassen of slotjes plaatsen.

Geplaatst: 20.03.2009 - 09:40
door Walter
toppertje schreef:ach,zolang volvo zijn"orgineele"onderdelen
nog uit china laat komen,zal het wel meevallen toch?

deze week toevallig een setje remschoenen bij de dealer gehaald
omdat de oude weer eens los onder in de trommel lagen,en wat
schetst mijn verbazing? MADE IN CHINA.
ongetwijfeld zal dit produkt aan volvo,s strenge kwaliteits eisen
voldoen,maar ik weet beter,china is tenslotte niet het land waar je direct aan denkt bij kwaliteitsprodukten, en denk dat hier sprake is van
goedkope inkoop,ten nadele van de kwaliteit en veiligheid.
we hebben het hier over remdelen nb.
Volvo's originele onderdelen voldoen aan bepaalde (hele hoge) eisen. Het land van herkomst zegt daar toch niets over? Haal je nooit Chinees? Want als alles uit China slecht is... Heb je al eens goed op je TV, afstandsbediening, telefoon, Casio rekenmachine etc gekeken?

Mooie is dat aan de ene kant er gezeurd wordt dta de delen te duur zijn maar aan de andere kant moeten de delen wel in Europa geproduceerd zijn want dat is kwaliteit.

Geplaatst: 20.03.2009 - 10:11
door FrankS60
VolvoMafia schreef:
Mooie is dat aan de ene kant er gezeurd wordt dta de delen te duur zijn maar aan de andere kant moeten de delen wel in Europa geproduceerd zijn want dat is kwaliteit.
Ja als je prijzen ziet die dusdanig hoog zijn dan verwacht je bijna niet anders dan dat het een europees gemaakt product is! En je wilt me nu toch niet gaat vertellen dat die remschoenen van goede kwaliteit zijn heh... Ik heb al zo veel van die topics gelezen van mensen waarbij de voering heeft losgelaten dat dit rustig in de top van veel voorkomende problemen past...

Overigens:

Citeer:Hier een voorbeeld: Gasverdeelhuis bij de Volvo-dealer, merk Necam kost ruim € 700,- terwijl ik exact dezelfde (ook Necam) kan kopen bij de gasspecialist voor ruim minder dan € 200,-.
VolvoMafia schreef: Dit betreft een onderdeel dat niet via Volvo wordt ingekocht maar door een eigen ondernemer dus dat kun je Volvo niet aanrekenen.
Ja natuurlijk wel! Dat is nou juist het probleem! Als de prijzen te hoog zijn moet je daar als dealer/inkoper/autofabrikant iets aan doen. Het verschil tussen 700 en 200 euro is te groot om te verantwoorden. Hoe kan het nou zo zijn dat exact hetzelfde ding ineens zoveel duurder is geworden? Geef me nou eens 1 goede reden waarom het verschil zo idioot groot moet zijn! van 200 naar 300 kan ik nog bij, naar 350 ook nog net, maar 700?!