Chemzy schreef:Buitenkant: bwa ja, nie slecht, maar is dit wel een Volvo?
Interieur: veel te veel chroom naar m'n smaak, dat ze die mode maar snel afschaffen! En het zwarte gedeelte van het dashboard doet me net iets teveel denken aan een geverfd stuk beton, veel massiever kan het mijns inziens niet.
En wat wil je dan eigenlijk wel :roll: :roll: :roll:
Geplaatst: 09.02.2010 - 22:57
door Poolrev
Echt helemaal top!
En 't interieur niet symmetrisch, lekker tegendraads, dus Volvo toch?
Ik ben zo benieuwd naar de prijsstelling, onder de 36 mille klinkt al heel interessant!
Geplaatst: 09.02.2010 - 23:11
door Nik0la
Zeker niet typisch volvo!
Bij ford doen ze trouwens wel vaker wat raars met de ventilatieroosters...
bahbahbahbahbah
(ja slecht voorbeeld)
Geplaatst: 09.02.2010 - 23:43
door Poolrev
Nik0la schreef:Zeker niet typisch volvo!
Ik doel ook niet op het design ofzo, maar meer op 't tegendraadse, niet doen wat de concurrentie allemaal doet (symmetrisch dashboard in dit geval, in deze klasse), maar net een (klein) beetje anders...
Geplaatst: 10.02.2010 - 06:58
door Johan
Ander kritiekpunt is dat het jammer is dat men niet gekozen heeft voor het Audi systeem van keyless entry.
Ipv de sleutel in je zak houden moet je hem toch weer in een houder steken.
Geplaatst: 10.02.2010 - 08:24
door Walter
De vijfcilinderdiesels zijn leverbaar met de nieuwe geartronic, niet de powershift.
En al dat gezeur over Ford en het lijkt daar op en daar op en daar op... Er zijn zoveel auto's gemaakt, er lijkt altijd wel iets op iets van een andere auto... En dat de koplampen onder een bepaalde hoek staan is niet zo gek, dat heet een trend. Is nieuw voor sommigen, dat realiseer ik me. Maar het bestaat al langer, kijk maar in de jaren 70 toen alles een knalkleur had met een bruin interieur. En begin jaren 80 was alles net zo hoekig als een Volvo. En daarna werd alles afgerond.
accepteer aub dat ontwerpen aan verandering onderhevig zijn...
Geplaatst: 10.02.2010 - 09:37
door Fulaks
Maurice Pierik schreef:Dit doet vermoeden dat deze diesels met Powershift kunnen worden geleverd.
Waar Bart Simpson toch duidelijk heeft gezegd dat de Powershift enkel op viercylinders wordt gebruikt.
Een nieuwe versie van de geartronic lijkt me wel wat, en lang geen overbodige luxe om de concurrentie het hoofd te bieden. Lees het verhaal van Sanco met z'n XC70 2.4D FWD : hij spreekt ook van trage bakreacties en bevestigt mijn keuze voor een handbak nog maar eens (en het bewijst ook dat er tussen mijn uitgebreide proefrit in de zomer van 2008 en nu nog geen beterschap is opgetreden in de sturing van de GT). Kortom : hoog tijd voor een betere GT in de nieuwe S60.
Geplaatst: 10.02.2010 - 09:41
door Peter
Interieur:
Smullen:
Geplaatst: 10.02.2010 - 09:58
door Volvoman
Het interieur is niet echt heel verrassend. Wel mooi. (stuur vind ik trouwens minder geslaagd)
Geplaatst: 10.02.2010 - 11:25
door volvo
Als je de auto zo ziet rijden op die youtube filmpjes lijkt het wel een S40. Smal in de "kont" i.p.v. de stevige "schoften" van de S60. Qua robuustheid vind ik de auto er een stuk minder uitzien dan de S60. Maar ja, de S60 was dan ook een stijlbreuk met een mega-succes terwijl deze "nieuwe" S-60 gewoon het voortborduren is op het oude succes. Interieur is wel mooi, maar dat is de huidige S60 ook. Kortom niets echt spectaculairs. Maar misschien in het "echie" wel mooi?!?
Geplaatst: 10.02.2010 - 12:35
door rsnhakan
Peter schreef:Interieur:
Smullen:
Enig idee waarom de één ronde uitlaten heeft en de ander vierkante? Die vierkante zijn echt verbluffend!
Weet iemand misschien hoeveel CO2/gram uitstoot de D3 heeft? En of deze ook 2 uitlaten krijgt?
Was deze al langsgekomen?:
Geplaatst: 10.02.2010 - 13:13
door jippen
de D3 zal tussen de 139 en 134 co2 uitstoot hebben.
Kan nog verlagen....maar ik vrees er voor.
Het laatste dat we gehoord hebben van zweden is dat de teller op 134 stond.
Die vierkante is de T6 versie (heeft ook die body kit)
Denk dat de D3 maar 1 pijp zal krijgen.
edit: nog even gevraagd, de certificiering is nog niet gebeurd.
Wat er te lezen valt in de persberichten is een voorlopig cijfer.
En het laatst gekende is 134.
Ps: toch slecht als je ziet dat de concurrentie rond de 125 gram zit voor 163 pk.
Geplaatst: 10.02.2010 - 15:33
door Fransosowitz
Volvoman schreef:Het interieur is niet echt heel verrassend. Wel mooi. (stuur vind ik trouwens minder geslaagd)
Het stuur vind ik juist wel erg mooi! Maar de ventilaties roosters niet zoals al door meer mensen is opgemerkt. Smaken verschillen, da's duidelijk!
Weet iemand nu al wat de inhoud is van het kofferruimte? De 388 liter die op o.a. autointernationaal.nl genoemd wordt lijkt me wel erg weinig. Zelfs de huidige S40 heeft al circa 400 liter.
Geplaatst: 10.02.2010 - 16:22
door Johann
Weer die geartronic..
Geplaatst: 10.02.2010 - 16:34
door Exeres
Raar die middelste rooster..voor je't weet steek je een cd in je ventilatierooster :S
Geplaatst: 10.02.2010 - 17:02
door Walter
Fransosowitz schreef: Weet iemand nu al wat de inhoud is van het kofferruimte? De 388 liter die op o.a. autointernationaal.nl genoemd wordt lijkt me wel erg weinig. Zelfs de huidige S40 heeft al circa 400 liter.
De auto die ik gezien heb had een goede kofferbak, groter als die van de S40 (op gevoel...) Maar wel een klein luikje. Maar diep en bruikbaar hoor
Johann schreef:Weer die geartronic..
een nieuwe, snellere geartronic Johann
Geplaatst: 10.02.2010 - 17:41
door Johann
VolvoMafia schreef:
Johann schreef:Weer die geartronic..
een nieuwe, snellere geartronic Johann
Ja lullen kunnen ze wel daar bij Volvo.
Zal wel 2 tiende sneller zijn, is ie nog altijd 7 tiende te langzaam...
Echt een waardeloze zet van Volvo.
Geplaatst: 10.02.2010 - 17:52
door Live
Mooie auto.. ben benieuwd hoe die er in het echt uit ziet !
Geplaatst: 10.02.2010 - 18:35
door Frederik Welvaert
de crashtest ziet er ook indrukwekkend uit!
als je ziet dat de motorkap maar tot goed halfweg wordt ingedrukt... Lekker stevig...
Geplaatst: 10.02.2010 - 18:36
door Ben
De nieuwe filmpjes staan nu ook online: KLIK HIER om naar de website te gaan.