Pagina 11 van 13
Geplaatst: 03.06.2011 - 23:01
door rsnhakan
Wouden zijn bossen
Geplaatst: 04.06.2011 - 01:26
door Ralf T
Volvo monteert een heel klein vliegwiel die erg veel kabaal maakt. Bij het schakelen en vanuit lage toerentallen optrekken (vooral in 6) produceert het ding vaak bonkende geluiden. Alsof ieder moment de koppeling of versnellingsbak dreigt te overlijden. Dat, de gasdosering bij wegrijden en de problemen met het schokken doen natuurlijk flink afbreuk aan het kwaliteitsgevoel.
Geplaatst: 12.06.2011 - 10:49
door Martinvh
Maar heeft iemand de D2 in tussentijd al ge-tuned?
Zelf heb ik zo'n digitale powerbox besteld voor de D2, maar na levering bleek de montage tegen te vallen.
Waar je bij IEDERE auto bij de stekker kunt, kun je er bij de D2 onmogelijk bij zonder allerlei onderdelen uit te bouwen (en dat was ik toch niet van plan, 3x per jaar voor de 20/k km beurt).
De stekker zit aan de schutbord kant van het blok, helemaal onderaan. Iemand hier al wel succes mee gehad?
(ps. Ja, ik weet dat het slecht KAN zijn, die hij MISSCHIEN meer uit gaat stoten en dat er dingen sneller KUNNEN slijten)
Geplaatst: 12.06.2011 - 11:05
door TrickyZ
Nee, ik wacht tot de OBD tuning (bijv. RICA) beschikbaar komt, als dat al gebeurt. En als het niet komt, dan maar niet!

Ik rijd trouwens 5,5 liter/100km gemiddeld (bij de pomp). Valt me niet tegen.
Geplaatst: 12.06.2011 - 11:06
door Edgar
Haha, je zit niet commentaar te wachten begrijp ik
Ik zou hem ook graag willen laten tunen, maar "mijn" tuner raadt het af vanwege de garantie. Of het nou een Powerbox is of normale tuning, het is gelijk zichtbaar.
Tevens de vele software updates van Volvo.. Dan blijf je terug gaan naar je tuner.
Oude software terug zetten is geen optie wat dan heb je de nodige software update niet, dus weer opnieuw laten tunen. Heb ik met mijn vorige 1.6D ook gehad, kon ik na elke beurt terug naar de tuner.
Geplaatst: 12.06.2011 - 12:21
door TrickyZ
Zo vaak nieuwe software? Hmm. Ik ben dan wel benieuwd naar het effect van die software updates. Wat was de reden, en merkte je verschil voor en na de update?
Geplaatst: 12.06.2011 - 21:42
door Edgar
Betreft de update van de D2 staat er genoeg in dit topic
Dealers doen ook "updates" om tuning tegen te gaan.
Geplaatst: 12.06.2011 - 22:01
door TrickyZ
Dat weet ik. Ik was juist ook benieuwd naar de 1.6D omdat je het daar over had.
Geplaatst: 12.06.2011 - 22:18
door Edgar
Omdat mijn 1.6D getuned was merkte ik de software update, alleen dan negatief..
Geplaatst: 14.06.2011 - 10:40
door PeeJay
Bij een BSR PPC kan je de nieuwe Volvo software uitlezen, opsturen naar BSR en binnen een week heb je een nieuwe versie van je tuningsoftware die je kan laden.
BSR heeft nog niets voor een D2 geloof ik.
Geplaatst: 19.06.2011 - 21:37
door Martinvh
PeeJay schreef:Bij een BSR PPC kan je de nieuwe Volvo software uitlezen, opsturen naar BSR en binnen een week heb je een nieuwe versie van je tuningsoftware die je kan laden.
BSR heeft nog niets voor een D2 geloof ik.
Bovendien is ACHTHONDERD EURO, ook wel extreem veel voor een apparaatje.
Ik wil gewoon een powerbox (voordelige pk's dus)! Maar dan een tip om wel bij de stekker te komen om hem aan te sluiten, zonder allerlei onderdelen te demonteren

Geplaatst: 19.06.2011 - 22:15
door Edgar
Powerbox is idd een goedkope manier om je motor op zeep te helpen...
Dat moet anno 2011 wel bekend zijn
Geplaatst: 19.06.2011 - 22:20
door Martinvh
Edgar schreef:Powerbox is idd een goedkope manier om je motor op zeep te helpen...
Dat moet anno 2011 wel bekend zijn
Het heeft met 180.000km veel rijplezier opgeleverd in een Polo TDI, daarna 160.000km veel rijplezier in een Golf TDI.
Dan moet het die paar km's in "zo'n oerdegelijke Volvo" toch ook wel goed gaan?
Ik heb echt nog nooit gehoord dat iemand een defecte motor had van een powerbox. Sterke verhalen hierover, dat wel.
Geplaatst: 19.06.2011 - 22:31
door Edgar
Volvo is ook wel degelijk

Geplaatst: 20.06.2011 - 09:45
door Jeroen82
Een powerbox is toch niets meer dan een (weerstand) die een verkeerde waarde doorgeeft aan de inspuitpomp?
Geplaatst: 20.06.2011 - 09:49
door 945i
Dat doet in principe elke tuning.
Geplaatst: 21.06.2011 - 09:39
door Cisco
Ik rij ook een c30 d2, ik heb er op dit moment 1100 km opzitten. Vooralsnog geen stotter problemen, ik heb wel een beetje last van de "launch control" hehe. De auto is zeer gevoelig met het wegrijden, soms schiet je gewoon weg hehe.
Geplaatst: 28.06.2011 - 15:08
door Ralf T
Vandaag is mijn V50 D2 bij de dealer voor de 40.000 km beurt. Heb nu een V50 D2 mee (ook MY2011), maar die heeft vreemd genoeg dat "launch control"-probleem niet! Maar 'ns even achteraan, want dit rijdt veel prettiger in de file. Hoop dat er weer een nieuwe softwareupdate is.
Geplaatst: 28.06.2011 - 22:08
door TrickyZ
Ik heb ook absoluut geen "launch control". Maar hij is wel trager dan een C30 D2 mét die ik ook gereden heb, en niet alleen in de eerste versnelling. Kun je dat bevestigen voor die leen V50 van je? Er is dus verschil, dus ben erg benieuwd wie het verlossende woord heeft.
Geplaatst: 28.06.2011 - 22:42
door Ralf T
Beide auto's zijn qua vermogen verder gelijk. De leen-V50 'bokt' echter een stuk minder onderin toeren en je rijdt er dus prettiger mee weg. Mijn V50 lijkt gas bij te geven bij wegrijden waardoor je een soort 'launch control' krijgt. Da's heel irritant, want je kan gewoonweg het gas niet goed doseren bij wegrijden.