Wie heeft een MY2012 V70/XC70 Limited Edition besteld?

least
3rd Gear member

dbosker schreef:Als je er gelukkig mee bent, is er niets aan de hand.
Ik twijfelde destijds tussen D3 GT en D5 GT. Ik heb ze beide geprobeerd (met een tussenpoos van 10 minuten), en daarbij viel me het rustiger karakter van een D5 GT op.
tuurlijk ben ik tevreden, ik heb wel begrepen dat de D3 motor en de GT afgelopen najaar onder handen zijn genomen, wellicht zit daar dus ook een deel van de rust in?
nadenkend over weer een Volvo: V90
sanco
5th Gear member

Ieder zijn eisen en zijn smaak least.

tav het onderwerp: ja, ook ik baal een beetje van deze LE op de XC. Nu was ik niet direkt van plan om in te ruilen, maar natuurlijk kost deze ongein me flink wat extra in de afschrijving. Anderzijds ben ik blij met mijn 2.4D. Heeft het ook weer heerlijk gedaan in Duitsland van en naar de wintersport, en ik zeg je: met goede winterbanden kwam ik gewoon over de pas, en omhoog naar het verblijf. Ik sta elke keer weer versteld wat er nog mogelijk is door gewoon rustig te blijven en ook gebruik te maken van de slip in de automaat.

Natuurlijk gun ik de LE rijders allen hun "veel value for money wagen ! " Je kunt immers niet vooruitkijken en toen was het een juiste beslissing.
Ik wens iedereen dan ook veel plezier met deze fijne auto.
2016- XC70 D5 GT AWD MY16 Magic Blue, Inscription leer, standkachel, HK audio, VOC, Keyless, 19"
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
ilcigno
Starter

Ik rij sinds begin december een V70 LE (D3 GT luxery line Caspian Blue) en hij bevalt mij uitstekend. Hiervoor hebben wij kort ook een V70 D5 gehad (vorige model) en daarna was de keuze toen ik een nieuwe auto mocht uitzoeken niet zo heel moeilijk meer. Wat mij vooral opvalt aan de nieuwe V70 LE:
- zeer comfortabel
- ontzettend stil binnen
- D3 heeft ruim voldoende vermogen, ik merk wel iets maar niet veel verschil met de vorige D5
- Automaat schakelt heel soepel en zeker niet onrustig. Alleen bij 80km/h schakelt hij vrolijk door naar de 6 terwijl dat eigenlijk net niet comfortabel is voor de motor, net te laag in de toeren. Bij lange stukken zet ik hem wel eens handmatig in z'n 5. voor de rest doet hij zijn werk zo goed dat je eigenlijk nooit handmatig hoeft te schakelen, muv in de bergen.
- Met winterbanden als een blok op de weg bij sneeuw en ijs
- stembediening navigatie werkt prima
- stemgeluid navigatie aan/uit zetten zit onhandig ver weg in de menu's
- ik mis een pauzeknop op de CD speler, je moet nu naar radio switchen om te onderbreken
- elektrische achterklep is handiger dan ik dacht. Hij mocht alleen wat verder open kunnen wat mij betreft
-xenon verlichting werkt erg goed, de bochtverlichting ook maar de Ford Mondeo waar ik een tijdje in reed had dit nog beter voor elkaar door nog een extra lampje aan te zetten in de bochten.
- alles werkt zoals het zou moeten, geen storingen of verrassingen.

Ik wil nog een kleine aanpassing laten aanbrengen, namelijk een extra 12V aansluiting in de opening achter de middenconsole. Dit omdat als je je telefoonlader in de aansluiting bij de bekerhouder hebt zitten (en die zit daar altijd bij mij) het 'rolluikje' niet meer dicht kan. Tevens hangt het snoer dan dwars door de auto. Met een extra aansluiting is dat verholpen. Heeft iemand misschien ervaring met het maken van een 12V aansluiting bij het dashboard?
Paul
Geartronic member

Wil je je CD pauzeren, moet je het volume op zijn zachts (lees uit) zetten.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
CY325i
2nd Gear member

De hoogte van de electrische achterklep kun je zelf instellen. Ik kan me niet zo voor de geest halen hoe precies, zoek de handleiding er maar eens op na.
Volvo XC40 T5 Recharge R-Design Automaat (2020)
BMW X1 E84 sDrive 20iA xLine Automaat (2014)
Volvo V70 T4 Momentum Handgeschakeld (2011)
BMW E91 325i Executive Handgeschakeld (2006)
Thom
5th Gear member

De hoogte van de electrische achterklep kun je zelf instellen. Ik kan me niet zo voor de geest halen hoe precies, zoek de handleiding er maar eens op na.
Simpeler dan simpel: gewoon omhoog duwen als je er onder staat!
Volvoman
7th Gear member
Contacteer:

Thom schreef:
Simpeler dan simpel: gewoon omhoog duwen als je er onder staat!
en dan de knop 5 sec ingedrukt houden, dan staat de nieuwe hoogte in het geheugen. (bij ons moet hij niet helemaal openslaan ivm de hoogt van het dak: werkt perfect!)
Bert-Jan Nijhuis
VOLVO V60 T5 Inscription Pebble Grey MY2019
VOLVO SCALE MODELS in WORLD OF VOLVO Göteborg
VOLVO MODEL CARS op Facebook en Instagram
nklaver
3rd Gear member
Contacteer:

Gisteren een afspraak gemaakt om een Webasto Standkachel in te laten bouwen. Hopelijk gaat het ook lukken om deze aangesloten te krijgen op het standaard systeem van Volvo. Uit dit verhaal op Autoweek van Theo de Ridder begrijp ik dat het bij zijn 2009 V70 ook is gelukt. Volgens de dealer moest Volvo alleen twee standaard volvo software modules laden voor het elektrisch systeem en voor de standkachel en was het toen actief.
Ik heb gekozen voor de telefoonuitbreiding zodat ik niet met een extra afstandsbediening aan de sleutelbos hoef te werken.
11/12 Maart is de inbouw. Tips opmerkingen en waarschuwingen zijn welkom.
Volvo V70T6 MY12 Geartronic Polestar.
ervenpaul
1st Gear member

Ja hoor, hij is bij de dealer. 5 maart wordt hij afgeleverd.

V70 Sports Edition MY2007 Black Sapphire
ervenpaul
1st Gear member

ilcigno schreef:Ik rij sinds begin december een V70 LE (D3 GT luxery line Caspian Blue) en hij bevalt mij uitstekend. Hiervoor hebben wij kort ook een V70 D5 gehad (vorige model) en daarna was de keuze toen ik een nieuwe auto mocht uitzoeken niet zo heel moeilijk meer. Wat mij vooral opvalt aan de nieuwe V70 LE:
- zeer comfortabel
- ontzettend stil binnen
- D3 heeft ruim voldoende vermogen, ik merk wel iets maar niet veel verschil met de vorige D5
- Automaat schakelt heel soepel en zeker niet onrustig. Alleen bij 80km/h schakelt hij vrolijk door naar de 6 terwijl dat eigenlijk net niet comfortabel is voor de motor, net te laag in de toeren. Bij lange stukken zet ik hem wel eens handmatig in z'n 5. voor de rest doet hij zijn werk zo goed dat je eigenlijk nooit handmatig hoeft te schakelen, muv in de bergen.
- Met winterbanden als een blok op de weg bij sneeuw en ijs
- stembediening navigatie werkt prima
- stemgeluid navigatie aan/uit zetten zit onhandig ver weg in de menu's
- ik mis een pauzeknop op de CD speler, je moet nu naar radio switchen om te onderbreken
- elektrische achterklep is handiger dan ik dacht. Hij mocht alleen wat verder open kunnen wat mij betreft
-xenon verlichting werkt erg goed, de bochtverlichting ook maar de Ford Mondeo waar ik een tijdje in reed had dit nog beter voor elkaar door nog een extra lampje aan te zetten in de bochten.
- alles werkt zoals het zou moeten, geen storingen of verrassingen.

Ik wil nog een kleine aanpassing laten aanbrengen, namelijk een extra 12V aansluiting in de opening achter de middenconsole. Dit omdat als je je telefoonlader in de aansluiting bij de bekerhouder hebt zitten (en die zit daar altijd bij mij) het 'rolluikje' niet meer dicht kan. Tevens hangt het snoer dan dwars door de auto. Met een extra aansluiting is dat verholpen. Heeft iemand misschien ervaring met het maken van een 12V aansluiting bij het dashboard?
Als je een smartphone hebt die kan worden opgeladen via een USB poort kun je deze opladen via de usb poort in de middenconsole.

V70 Sports Edition MY2007 Black Sapphire
NielsPHEV
7th Gear member

nklaver schreef:Gisteren een afspraak gemaakt om een Webasto Standkachel in te laten bouwen. Hopelijk gaat het ook lukken om deze aangesloten te krijgen op het standaard systeem van Volvo. Uit dit verhaal op Autoweek van Theo de Ridder begrijp ik dat het bij zijn 2009 V70 ook is gelukt. Volgens de dealer moest Volvo alleen twee standaard volvo software modules laden voor het elektrisch systeem en voor de standkachel en was het toen actief.
Ik heb gekozen voor de telefoonuitbreiding zodat ik niet met een extra afstandsbediening aan de sleutelbos hoef te werken.
11/12 Maart is de inbouw. Tips opmerkingen en waarschuwingen zijn welkom.
Heb geen tips maar ben erg beneuwd naar je ervaringen en hoe de webasto kachel "geintegreerd" kan worden in de V70 !
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

daar ben ik ook heel erg benieuwd naar
Volvo for life
V70/2.4D/2003
8th Gear member

ALS dat kachelte gaat draaien, en dat kan zeker, gaat hij er heel gelukkig van worden. Maar dit....
Volgens de dealer moest Volvo alleen twee standaard volvo software modules laden voor het elektrisch systeem en voor de standkachel en was het toen actief.
brengt mij onverwijld bij dit.....
daar ben ik ook heel erg benieuwd naar
Maar we gaan het allemaal lezen, toch? .... nklaver?
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
nklaver
3rd Gear member
Contacteer:

Zeker zal ik hier dan verslag doen. Inbouw is gepland op 12 maart. Webasto doet niet de software dus dat moet later gebeuren bij de volvo dealer en moet ik nog een afspraak voor maken.
rmlinden
Starter

Zal ik die van mij toevoegen aan de lijst?

1. Volvoman, V70LE D3 Oyster Grey (prod wk 23)
2. NielsV70, V70 LE D3, black saphire, r-design pakket (prod wk 20)
3. timewa, V70 LE T4, Oyster/beige/beige, veel extra's (productie wk21)
4. nklaver, V70 LE T4 Powershift, Caspian Blue, Black/Offblack, zilveren dakrails, Luxury-, Family-, DriverSupport Line, niveauregeling, OR-mistlamp strips, Comfort Pack + vaste trekhaak. Levering wk29. (Ter vervangingin van V70 LE 2010 2.0D)
5. Ferretje T4 Powershift, luxuryline, DSL, Caspian Blue Blond interieur,
Niveauregeling, alu dakrails, Westfalia Trekhaak
6. GE, T4 Powershift, luxuryline, family line, alu dakrails, afneembare trekhaak, Caspian Blue met blond interieur (ter vervanging van VW Touran)
7. least: D3 GT, Oyster Grey met Antracite, Luxury Line en zilverkleurige roofrails
8. jongbj: D3 GT, Caspian Blue met blond sandstone/beige interieur, Driver Support line, comfort pack, PDC voor (verwacht week 38 )
9. Papa RofoXC70, V70 LE T4, Black Sapphire (jaja zelfde kleur als de XC70), levering ergens in oktober.
10. ruiterm, XC70 LE D3 GT, electric silver, zwart interieur, luxury line, family line, XC Styling Pack, 19" Erakir velgen, RSE, levering eind september
11. steveo_veranes, XC70 LE D3 GT, twilight bronze, beige interieur, luxury line, family line
12. Oom van Volvoman: XC70 LE, twilight bronze. levering in oktober.
13. Caliban: Caspian Blue V70 LE MY2012 --
14. V70bio: V70 D3 GT, LE, Luxery Line, Driver Support Line, Comfort Pack, R-design styling Pack
15. Molenaar: V70 LE D3 aut / interieur zwart - blond/ solid black/ roofrails/ afn trekhaak /levering laatste wk oktober 2011
16. jongbj: D3 GT, Caspian Blue met blond sandstone/beige interieur, Driver Support line, comfort pack, PDC voor
17. Ottoke: V70 D3 LE Aut Start-stop MY2012, Driver support, Roof rails, Oyster grey, Sangiovese red
18. RichieB V70 LE T4 Powershift, Savile Grey metalic, Sangiovese Red, Luxury-, Family-, DriverSupport Line, niveauregeling, veiligheidsrek staal + vaste trekhaak. Levering eind april 2012.
19. rmlinden: V70 LE T4 Powershift, Caspian Blue metallic, Family-, Driver Supportline, afneembare trekhaak, front camera, geleverd februari 2012.
V70 T4 Powershift MY 2012, LE, Driver Support Line, Family Line, Comfort Pack, Caspian Blue, R-Design Styling, Cargo fix kit, Rearview camera, Front blind view camera, afneembare trekhaak
dickmans
2nd Gear member

En die van mij erbij

4. nklaver, V70 LE T4 Powershift, Caspian Blue, Black/Offblack, zilveren dakrails, Luxury-, Family-, DriverSupport Line, niveauregeling, OR-mistlamp strips, Comfort Pack + vaste trekhaak. Levering wk29. (Ter vervangingin van V70 LE 2010 2.0D)
6. GE, T4 Powershift, luxuryline, family line, alu dakrails, afneembare trekhaak, Caspian Blue met blond interieur (ter vervanging van VW Touran)
7. least: D3 GT, Oyster Grey met Antracite, Luxury Line en zilverkleurige roofrails
8. jongbj: D3 GT, Caspian Blue met blond sandstone/beige interieur, Driver Support line, comfort pack, PDC voor (verwacht week 38 )
9. Papa RofoXC70, V70 LE T4, Black Sapphire (jaja zelfde kleur als de XC70), levering ergens in oktober.
10. ruiterm, XC70 LE D3 GT, electric silver, zwart interieur, luxury line, family line, XC Styling Pack, 19" Erakir velgen, RSE, levering eind september
11. steveo_veranes, XC70 LE D3 GT, twilight bronze, beige interieur, luxury line, family line
14. V70bio: V70 D3 GT, LE, Luxery Line, Driver Support Line, Comfort Pack, R-design styling Pack
15. Molenaar: V70 LE D3 aut / interieur zwart - blond/ solid black/ roofrails/ afn trekhaak /levering laatste wk oktober 2011
16. jongbj: D3 GT, Caspian Blue met blond sandstone/beige interieur, Driver Support line, comfort pack, PDC voor
17. Ottoke: V70 D3 LE Aut Start-stop MY2012, Driver support, Roof rails, Oyster grey, Sangiovese red
18. RichieB V70 LE T4 Powershift, Savile Grey metalic, Sangiovese Red, Luxury-, Family-, DriverSupport Line, niveauregeling, veiligheidsrek staal + vaste trekhaak. Levering eind april 2012.
19. rmlinden: V70 LE T4 Powershift, Caspian Blue metallic, Family-, Driver Supportline, afneembare trekhaak, front camera, geleverd februari 2012.
20. Dickmans: V70 LE D3 manual, Caspian Blue metallic, luxury line, afneembare trekhaak, aluminium kl. roofrails, blond interieur, Balder winterset geleverd half februari 2012
V70 D3 manual Limited Edition 2012 , Luxury Line, zilverkleurige dakrail, Afneembare trekhaak, Caspian Blue, Saga voor de zomer, Balder voor de winter.

XC60 2.4D DRIVe 175Pk 195pk Polestar, FWD Momentum
styling pack, 19"; Achilles
(zomer), 17";Segin (winter)
verwarmde voorstoelen, privacy glas, proffesional line, audio line, afn trekhaak, rear seat entertainment, Cosmic White,
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

nklaver schreef:Zeker zal ik hier dan verslag doen. Inbouw is gepland op 12 maart. Webasto doet niet de software dus dat moet later gebeuren bij de volvo dealer en moet ik nog een afspraak voor maken.
ben nog steeds nieuwsgierig naar de uitkomst
Volvo for life
V70/2.4D/2003
8th Gear member

Tja, wie niet.....hij is vandaag nog in het forumhuis geweest dus nklaver, vertel ons eens: draait die Webasto al zoals het hoort of hebben wij berichten dat aangaande gemist?
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
nklaver
3rd Gear member
Contacteer:

Het is niet echt de tijd ervoor maar de inbouw is heel netjes gedaan.
Gebruik met de afstandsbediening en dmv sms. Die sms module is nogal omslachtig en sms en afstandsbedienen communiceren niet onderling.
Ook kon het niet op de canbus worden aangesloten en is het dus niet geintegreerd met de auto. Grootste nadeel daarvan is dat de standkachel de ventilatieroosters niet kan openen. Je moet dus voor het uitzetten van het contact de temp op max zetten en de uitstoom op de ruit, dan pas contact uit. Bij het starten temp weer opnieuw instellen anders wordt het snel erg heet.

Al met al valt het me tegen en zou ik het niet meer nemen als het niet orgineel kan. Maar misschien ga ik het van de winter meer waarderen.
aleeuwesteijn
Starter

En die van mij erbij

20. Dickmans: V70 LE D3 manual, Caspian Blue metallic, luxury line, afneembare trekhaak, aluminium kl. roofrails, blond interieur, Balder winterset geleverd half februari 201
V70 D3 manual Limited Edition 2012 , Luxury Line, zilverkleurige dakrail, Afneembare trekhaak, Caspian Blue, Saga voor de zomer, Balder voor de winter.

- XC70 GT +LE+LL+ niveauregeling, mocca interieur, caspian blue+ Styling pack + Erakir DC/Grey 19 inch wielen ( staat erg moo ) uitlaat sierstuk + trekhaak. Geleverd begin maart. Auto bevalt zeer goed.

vorige auto: XC60 D5 momentum, runningboard, scufplate, barentz blue.
Aart Leeuwesteijn
Plaats reactie

Terug naar “V70/XC70 vanaf MY2008”