Pagina 11 van 15

Geplaatst: 13.01.2012 - 21:04
door kuupertie
Klopt,

Oliepomp zou nog een optie kunnen zijn.

Verder is mijn plan zoals bovenstaand beschreven:
- brandstof
- flush
- olie

Geplaatst: 13.01.2012 - 22:57
door lemmer
heb jij het geluid al kunnen vergelijken met mijn youtube filmpje?

Geplaatst: 14.01.2012 - 09:05
door kuupertie
Lemmer,

Ja ik heb vergeleken. Bij mijne was de donkere bonk VEEL harder dan bij jou. Je zou nog even het luchtfilterhuis open kunnen maken om het zeker te weten.

Die van jou heeft wel meer kleptikjes dan de mijne...zou je nog eens een filmpje kunnen maken met de kap dicht voor de auto?

GJ

Geplaatst: 17.01.2012 - 19:46
door kuupertie
Vrijdag voor het eerst shell getankt.
Zaterdag een flacon Wynns erin.
Het probleem lijkt een stuk minder (weg ?) te zijn.

Geplaatst: 18.01.2012 - 19:49
door lemmer
kuupertie schreef:Lemmer,

Ja ik heb vergeleken. Bij mijne was de donkere bonk VEEL harder dan bij jou. Je zou nog even het luchtfilterhuis open kunnen maken om het zeker te weten.

Die van jou heeft wel meer kleptikjes dan de mijne...zou je nog eens een filmpje kunnen maken met de kap dicht voor de auto?

GJ
bijgaand het filmpje.


Geplaatst: 18.01.2012 - 20:46
door kuupertie
Hey Lemmer,

Het komt inderdaad in de buurt....maar bij mij was het veel erger.
De plof zit er ook nog steeds wel in, maar veeeeeeeeel minder.

Wat je nog zou kunnen proberen is even het luchtfilterhuis open maken.....als het echt daar vandaan komt...zou het hetzelfde kunnen zijn.

In jouw (minder ernstige) geval, zou ik een olieflush overwegen (staat er wellicht een beurt voor de deur?).

Als dit niet helpt zou ik toch de dealer eens voorzichtig vragen. Bij mij koste de operatie 1250 euro. Een oliewissel is dan niet opnieuw nodig.

Ik wil ook best voor je live luisteren als je dit helpt. Weet echter niet waar je woont.

Ik ga er vanuit dat je ook de 185PK versie hebt ?

Geplaatst: 18.01.2012 - 21:43
door lemmer
Ik woon in het zuiden.
Dealer geeft ook aan dat het nog niet erg genoeg is. Gaan binnenkort eerst even een rondje verstuivers doen bij de dealert. Moet zeggen dat het geluid al zeker een jaar zo is.
Motorflush is al uitgevoerd, gaf zeker een verbetering, maar geeft ook aan dat het in de kleppen zit.
Ik wil de wagen overdoen naar een van de werknemers, maar dan moet hij wel goed zijn.
Mijn garage had het over 1500 euries

Geplaatst: 19.01.2012 - 05:57
door kuupertie
Laat eerst even de correctiewaardes van de verstuivers bepalen (al geloof ik niet dat het hem hier in zit). Verstuivers vervangen voor Jan met de korte achternaam kost nog eens 1250 euro extra, spreekt hij uit ervaring.

GJ

Geplaatst: 19.01.2012 - 09:36
door Thijs
lemmer, Zo van een afstandje met laptop speakers hoor ik wel de kleppen door het geluid heen. Dat is bij die van mij echyt niet te horen. Wellicht als ze wat "losser" zijn dat dit fenomeen optreedt..

Wellicht een compressietest?

Geplaatst: 19.01.2012 - 21:12
door lemmer
had even een nieuwere 175 pk 2.4d mee, deze maakte ook dat geluid.

Geplaatst: 29.01.2012 - 20:27
door kuupertie
Houdt het dan nooit op:

Vanochtend belde mijn vrouw vanuit Assen. Ze was naar de kant gesignaleerd door medeweggebruikers omdat de auto nogal rookte. Ik ben er naar toe gereden: Injector drie had geen zin om in de kop te blijven en heeft 1 boutje doen afbreken en van de andere is de draad beschadigd. Ter plekke niet te repareren en aldus afgesleept.
Volgens mijnheer wegenwacht niet juist gemonteerd. In december zijn de klepstoters en tuimelaars vervangen.....hierna is de injector blijkbaar niet goed teruggeplaats. Onjuiste montage was waarschijnlijk ook de oorzaak van de geknalde slang.
Iemand tips....ik ben er zo klaar mee.

Geplaatst: 29.01.2012 - 20:31
door MS60R
Garantie? Als het inderdaad door foutieve montage/reparatie van onderdelen komt, dan mag de desbetreffende garage deze situatie oplossen. Dat geldt dan uiteraard ook voor alle eventuele vervolgschade die ontstaat uit dit probleem (!)

Geplaatst: 29.01.2012 - 21:41
door lemmer
kuupertie schreef:Houdt het dan nooit op:

Vanochtend belde mijn vrouw vanuit Assen. Ze was naar de kant gesignaleerd door medeweggebruikers omdat de auto nogal rookte. Ik ben er naar toe gereden: Injector drie had geen zin om in de kop te blijven en heeft 1 boutje doen afbreken en van de andere is de draad beschadigd. Ter plekke niet te repareren en aldus afgesleept.
Volgens mijnheer wegenwacht niet juist gemonteerd. In december zijn de klepstoters en tuimelaars vervangen.....hierna is de injector blijkbaar niet goed teruggeplaats. Onjuiste montage was waarschijnlijk ook de oorzaak van de geknalde slang.
Iemand tips....ik ben er zo klaar mee.
tsja, ik hoop dat je bij de merkdealer bent geweest. Alles is terug te leiden naar foute montage, met name de aanhaalmomenten zijn blijkbaar niet gerespecteerd.
En begrijp me niet verkeerd, bij onafhankelijke garages kunnen vaklui werken en bij volvo garages prutsers maar de procedures bij volvo zijn om dit soort ellende te voorkomen, en die peocedures heeft een onafhankelijke vakgarage meestal niet.
Als de klepstoters e.t.c. door dezelfde monteur/ garage zijn gemonteerd zou ik me grote zorgen maken (er is een prutser aan het werk geweest),en enkele reis naar een volvo garage om de boel open te laten halen voor heel de kop aan gort is.

Geplaatst: 30.01.2012 - 06:14
door V70/2.4D/2003
Mozes kriebel Gert-Jan, er rust kennelijk geen zegen op de relatie van kuupertie met deze S60. Dat gaat een aardige discussie worden over de oplossing maar linksom of rechtsom, het moet wel weer klaar.

Gruwelijk balen!

Geplaatst: 30.01.2012 - 07:20
door lemmer
Er zit nog een hoop geluk bij, dit had op een behoorlijke brand uit kunnen draaien!!

Geplaatst: 30.01.2012 - 09:06
door edraket
Zo dan! Ik begrijp dat er eerst 1 boutje is afgebroken en vervolgens de tweede half eruit ofzoiets? Kan het zijn dat van de eerste gewoon het boutje is afgebroken (te vast gedraaid?) en daarna de tweede te zwaar belast en dus ook stuk? Is het draad in de kop ook beschadigd?

Geplaatst: 30.01.2012 - 10:10
door kuupertie
klopt ed

Geplaatst: 30.01.2012 - 10:26
door edraket
Lijkt me dan volledig een verantwoordelijkheid van de garage die de revisie heeft uitgevoerd. Denk een helicoil erin en de injector opnieuw monteren. Let er goed op dat ze een nieuw brandplaatje gebryuiken onder de injector. Dit is een soort pakking die ervoor zorgt dat er geen gassen tussen de kop van de injector kunnen lekken. Een injector kan hierdoor ook muurvast gaan zitten.
Wel erg balen dat nu juist jou dat weer moet gebeuren. Ik heb hetzelfde ook eens gehad met mijn V70R. Daar ging ook maar van alles aan stuk en op een gegeven moment ben je het gewoon zat. Een auto geeft je ook niet meer dat lekkere gevoel wat hij moet geven. Het beste kun je een auto dan maar weg doen en op zoek gaan naar iets anders hoe rot het ook is. Als de auto binnen een jaar weer een steekje laat vallen begint dat gevoel namelijk weer van voren af aan. En het is met een auto als deze niet zo waarschijnlijk dat hij het een jaar zonder mankementen vol houdt.

Geplaatst: 30.01.2012 - 10:55
door kuupertie
Waarom niet ?

Maar even afwachten wat de garage zegt.
- Kapotte auto is moeilijk in te ruilen.
- Ik ben de auto mbt rijgenot/verbruik nog niet zat
- Ik heb geen zin om weer geld neer te leggen.

Volvo Service gaf aan dat ze meer klanten hebben waarbij dit wel eens gebeurde zonder aanwijsbare oorzaak. Ook mijn huisgarage gaf aan dat het wel eens gebeurd bij alu koppen.



GJK

Geplaatst: 31.01.2012 - 21:15
door kuupertie
Injektor zit weer op z'n plek. Helicoils (?) in gaten.
Beschermkap kan ik zonder.

We gaan het weer even proberen.

GJ