Pagina 11 van 35

Geplaatst: 03.02.2012 - 11:11
door arnoud
Steyn schreef:Dat truukje gaat, denk ik, niet op: "Installation can take up to 5 hours and will only work whilst the engine is running. This is to protect the vehicle's battery."

Belachelijke doorlooptijd trouwens, max 8 Gb in 5 uur = 1,6 Gb per uur. Gaat er bij mij als IT-er toch niet zo goed in. ;-)

Dan maar een aantal ritjes maken terwijl dat ding aan het upgraden is...
Nee, echt van deze tijd is het niet.

Maar er staat nu ook:

"- When the engine is switched off, the installation is paused and will continue automatically once the engine is running again."

Geplaatst: 03.02.2012 - 12:58
door Steyn
Ja, dat werkt wel... alleen als je elke dag een half uurtje in de auto zit duurt het 10 dagen voordat de update klaar is. ;-)

We zullen het mee maken.. Ben al lang blij dat er een 'gratis' update komt :)

Geplaatst: 03.02.2012 - 19:33
door santu001
Usb 000000.001 :-)
Ik heb wel bericht gekregen maar ze nog niet binnen. 5 uur je auto laten draaien is idd letterlijk aso. Ga wel in maart op wintersport zou dat tijd genoeg zijn. Euh waarschijnlijk wel als ik verkeerd rij door het missen van de navigatie. Of misschien kan ik mijn volvo dealer lief aankijken. Of misschien beter, mijn vrouw de dealer lief laten aankijken.

Geplaatst: 07.02.2012 - 14:24
door pgonggrijp
Het bericht dat de kaartupdate in het kader van het Volvo MapCare-programma inmiddels naar mijn adres was verzonden en dat ik het binnen enkele dagen zou ontvangen, bereikte mij op 2-2. Inmiddels (7-2) nog niets binnen.
Wie heeft de update binnen en hoe zijn de ervaringen met de installatie?

Geplaatst: 07.02.2012 - 15:07
door ZX10r
Heb nog niet eens bericht gehad

Geplaatst: 07.02.2012 - 15:13
door ejvm
Ik heb pas gisteren bericht gehad.

Geplaatst: 07.02.2012 - 18:06
door santu001
Nog steeds niks binnen. Wel de dealer weer eens naar de update gevraagd, want we zijn weer een maand verder... :-)

Geplaatst: 07.02.2012 - 23:29
door S60Dennis
Geen bericht over kaart update. Wel update voor sensus. Loopt nu niet meer vast en is sneller.

Geplaatst: 08.02.2012 - 14:46
door John Vermeulen
Ik heb op 8 januari een email gestuurd naar NAVTEQ en kreeg een dag later onderstaand bericht. Geen concrete datum wanneer de update komt. Mijn dealer weet in essentie niet veel meer dan ik.

Begint trouwens wel knap vervelend te worden dat de navigatiekaarten in de S60 zo achterlopen op de actualiteit. Laatst nog eens de randweg Eindhoven genomen; herkent het navigatiesysteem niet eens. Reactie van mede-passagier in de auto: "uhm, vreemd voor een wagen als dit !". Ja, inderdaad.
Recent 1,5 uur op een zaterdagavond compleet de weg kwijt geraakt bij Holten; echt hopeloos, van de rijadviezen die je uit het systeem krijgt klopt helemaal niets. "Op de rotonde, de 2e afrit nemen", en dan sta je op een doodlopende weg, naast een boerderij, ergens in het land.

Geachte heer Vermeulen,

Bedankt voor uw bericht.

Helaas is er een vertraging in de verzending van de kaart-update voor uw Volvo navigatiesysteem als onderdeel van het Volvo MapCare programma. In dit stadium worden wij nog geconfronteerd door technische problemen met de productie bij onze leverancier in Japan. Wij werken momenteel aan een oplossing voor dit probleem. Wij bieden onze excuses aan voor het ongemak en vertraging en wij danken u voor uw geduld.

Wij zullen u een bevestiging sturen zodra er meer informatie is over het versturen van de MapCare updates.

Als u nog vragen hebt, kunt u op deze e-mail reageren met vermelding van uw referentienummer (zoals aangegeven in de onderwerpsregel van deze e-mail). U kunt ook contact opnemen met het Customer Contact Centre van Volvo MapCare? en refereren aan deze e-mail en uw referentienummer vermelden.

Met vriendelijke groeten,

Customer Contact Centre Volvo MapCare

Gratis internationaal nummer: 00800 3737 4627

Geplaatst: 08.02.2012 - 16:16
door leus
Heb op 2 februari ook die e-mail van Navteq ontvangen. De DVD's (4 stuks) heb ik op zaterdag 4 februari ontvangen.

Heb de installatie maandag gestart. Na 1,5 uur (met draaiende motor) is ie nog met DVD 1 bezig. Zit maar een uurtje per dag ongeveer in de auto, dus het zal nog wel even duren.... Stoppen van de auto is overigens geen probleem: na het opnieuw starten gaat ie gewoon verder.

Geplaatst: 08.02.2012 - 16:23
door John Vermeulen
Wordt de set met 4 DVD's gewoon per post naar het huisadres gestuurd?

Geplaatst: 08.02.2012 - 16:40
door leus
Ja, naar het adres dat ik bij Navteq heb ingevuld (bij het aanmelden voor het MapCare programma).

Geplaatst: 08.02.2012 - 22:59
door pgonggrijp
Na een eerste bericht van NavTeq van 2 februari dat de kaart-update onderweg zou zijn, vandaag (8 februari) opnieuw bericht dat de kaart-update naar mijn huisadres is verstuurd.
Ben benieuwd of het nu echt komt.

Geplaatst: 09.02.2012 - 18:50
door santu001
Ik heb ze binnen, nu komt het lastige gedeelte, updaten... ;-)

Geplaatst: 09.02.2012 - 19:18
door pgonggrijp
@Starter en @ santu001: hou ons op de hoogte hoe het updaten gaat en of je grote verschillen ziet. Succes!

Update voltooid

Geplaatst: 10.02.2012 - 09:03
door leus
Ik heb de update uitgevoerd en hij lijkt goed te zijn afgerond. Heeft in totaal zo'n 3 uur geduurd. Kaartversie staat nu op 30.11.03.

Ik heb alleen DVD 1 en 2 gebruikt. Aan het eind van DVD 2 kreeg ik de (handige) melding:

"Laden van de kaartdisks voltooid. Druk op OK/EXIT of werp de DVD uit om het navigatiesysteem opnieuw op te starten. Voer de volgende DVD in om verder te gaan."

Euh...

Die melding bleef hardnekkig in beeld: bij alle geboden opties bleef hij in beeld verschijnen. Uiteindelijk ging de melding pas weg na het stop/starten van m'n auto.

Het invoeren van spraakcommando's in Sensus werkt na de update niet meer. Ik zal nog eens proberen om dat weer aan de praat (leuke woordspeling...) te krijgen, anders maar langs de dealer.

Eerste opmerkingen over de kaart:

- er lijken meer POI's op de kaart te worden getoond
- ik kom nog steeds dezelfde kaartfouten tegen (de straat waar ik woon wordt nog als doodlopend gezien maar is al zeker 3 jaar doorgaand en ik mis een rotonde in Hengelo die er ook al een hele tijd ligt).

Geplaatst: 10.02.2012 - 10:45
door rsnhakan
En dat is nou zo jammer, de kaarten lopen achter. Maar dat is al zo vaak gezegd.

Geplaatst: 10.02.2012 - 13:35
door santu001
Net terug van de dealer voor een set 18"winterbanden en velgen. Ik wou dezelfde als nu maar die waren veel duurder. Dan maar niet. Maar dat terzijde.

Uiteraard even gevraagd voor dse sensus update. En ja hoor, hij is beschikbaar. Als de banden binnen zijn krijg ik de update.

Hij wist me trouwens te vertellen dat de software update tegenwoordig via usbstick gaat?? Dus hun downloaden de software, zetten hem op een usb stick en voeren dan de update uit. Dit zou verklaren waarom de update zo langt duurt. Ook zei hij dat het een aanzienlijke update was.

Geplaatst: 10.02.2012 - 16:59
door pgonggrijp
Als het goed is, zou dat de versie V09F5 zijn. Die is er kort geleden bij mij opgezet en duurde volgend de dealer 56 minuten. Check en meld dat even als het zover is, misschie is er alweer een nieuwere versie.

Geplaatst: 10.02.2012 - 18:38
door santu001
Uiteraard, maar ik verwacht geen recentere versie. Het is ook meer een software bundel waar sommige onderdelen evt. nieuwer zijn. Een beetje als een service pack binnen windows.