Pagina 11 van 15
Geplaatst: 11.01.2012 - 08:35
door Thijs
Ah, dus het probleem moet nog onderzocht worden.
Vervelend allemaal. Je zou er failiet op kunnen gaan zo.. Sterkte met wachten op wederom een diagnose...
Geplaatst: 11.01.2012 - 09:15
door dik999
daar ga je zeker op failliet. Vandaar de beslissing die genomen is.
Thijs schreef:Ah, dus het probleem moet nog onderzocht worden.
Vervelend allemaal. Je zou er failiet op kunnen gaan zo.. Sterkte met wachten op wederom een diagnose...
Geplaatst: 11.01.2012 - 17:21
door V70/2.4D/2003
Hmm. Twee opties:
1: Ergens is iets los geschoten wat te maken heeft met de oliestroom
2: Scheur in het blok.
Indien optie 2 van toepassing -> einde verhaal.
Geplaatst: 11.01.2012 - 18:28
door Thijs
Ger, ben je nog even wart moed aan het inspreken? :?
Geplaatst: 11.01.2012 - 18:56
door dik999
scheur in blok???
Hoe kan dat zo ontstaan??
Blijf hopen op jouw optie 1
V70/2.4D/2003 schreef:Hmm. Twee opties:
1: Ergens is iets los geschoten wat te maken heeft met de oliestroom
2: Scheur in het blok.
Indien optie 2 van toepassing -> einde verhaal.
Geplaatst: 11.01.2012 - 20:04
door V70/2.4D/2003
Neem van mij aan dat ik ook oprecht voor je hoop dat optie -1- van toepassing is. Ik hoop een stop of een leiding die ergens eruit geknald of lek geraakt is. Of de caterpan.....maar er zit een beschermplaat onder.....o nee, die lag er nog af toch?
Als ze er van boven olie in gieten en dat komt er net zo snel van onderen weer uit, dan moet het welhaast zoiets zijn.....of toch zo'n vervloekte scheur.
Genoeg negatieve golven, laat ons hopen en afwachten op het oordeel des oordeels over het technische probleem van de automobiel ik kwestie.
Nog eentje over zo'n scheur: Zo af en toe wil dat wel gebeuren. Een oom van mij had dat met......jawel: Een Austin Allegro, ergens in 1980. (sorry)
Oorzaak was een luchtbel in het blok. Toen het gebakje voor het eerst goed heet werd was het raak, of beter: mis.
Geplaatst: 11.01.2012 - 20:08
door dik999
dank je. ik blijf het niet echt positief zien voor deze V70. Maar wie weet.
V70/2.4D/2003 schreef:Neem van mij aan dat ik ook oprecht voor je hoop dat optie -1- van toepassing is. Ik hoop een stop of een leiding die ergens eruit geknald of lek geraakt is. Of de caterpan.....maar er zit een beschermplaat onder.....o nee, die lag er nog af toch?
Als ze er van boven olie in gieten en dat komt er net zo snel van onderen weer uit, dan moet het welhaast zoiets zijn.....of toch zo'n vervloekte scheur.
Genoeg negatieve golven, laat ons hopen en afwachten op het oordeel des oordeels over het technische probleem van de automobiel ik kwestie.
Nog eentje over zo'n scheur: Zo af en toe wil dat wel gebeuren. Een oom van mij had dat met......jawel: Een Austin Allegro, ergens in 1980. (sorry)
Oorzaak was een luchtbel in het blok. Toen het gebakje voor het eerst goed heet werd was het raak, of beter: mis.
Geplaatst: 11.01.2012 - 20:08
door Gast
dik999 schreef:De olie stroomde er gewoon uit na bijvullen.
Waar ongeveer?
Voor, achter, zijkant?
Geplaatst: 11.01.2012 - 20:22
door dik999
kon het niet goed zien. Ook op de brug in duitsland niet, maar toen stroomde er geen olie meer uit.
AlexV70 schreef:dik999 schreef:De olie stroomde er gewoon uit na bijvullen.
Waar ongeveer?
Voor, achter, zijkant?
Geplaatst: 12.01.2012 - 21:32
door HansEindhovenV70
Je kunt je afvragen of het nog wel de moeite is om die auto naar je toe te halen? wil je die niet het liefste zo ver mogelijk bij je vandaan hebben na alle ellende!

Geplaatst: 12.01.2012 - 22:39
door dik999
daar heb je gelijk in. Wegdoen zomaar is ook weer zoiets. Morgen komt de auto hier bij mijn garage en dan zullen we horen wat er aan de hand is.
vrijdag de dertiende. Hoop niet dat dat een slecht voorteken is.
Geplaatst: 12.01.2012 - 23:39
door Broabander
Pfff laten we alsjeblieft hopen dat het op uitgerekend zo een dag nog een beetje goed mee gaat vallen voor je portemonnee!
Geplaatst: 13.01.2012 - 08:40
door dik999
daar hoop ik zeker op
Broabander schreef:Pfff laten we alsjeblieft hopen dat het op uitgerekend zo een dag nog een beetje goed mee gaat vallen voor je portemonnee!
Geplaatst: 13.01.2012 - 18:58
door dik999
auto rond 5 uur afgeleverd bij mijn garage. Nu gaat het onderzoek beginnen.
wordt vervolgd
Geplaatst: 14.01.2012 - 09:58
door abbabak1
Overweeg even er een innovate LC1 AFRmeter in te (laten) zetten. Dan hou je zelf in iedere situatie je mengsel in de gaten en weet je dus ook waar het fout gaat.
Funsdaf van het Volvolvoforum verkoopt die bijvoorbeeld.
Geplaatst: 14.01.2012 - 10:21
door dik999
dank je voor de info. Wacht eerst het oordeel af wat er aan de hand is, voordat ik ook maar iets ga doen nog
Geplaatst: 14.01.2012 - 20:38
door Philken
Vriend van met heeft onlangs iets soortgelijks gehad: lampje oliedruk aan, ineens een wolk achter hem,gestopt auto stonk naar verbrande olie, hij giet olie bij & 't stroomt er zo uit
hij had nog een S80 staan en wegens de drukke periode(hij heeft bandencentrale en garage) 3 maanden zijn wagen aan de kant gezet, ondertussen zoeken naar een andere betaalbare motor(geen gevonden)
tussen Kerst en nieuw heeft hij eindelijk de tijd om naar zijn 'probleem' te kijken, bleek het een darm van de olietoevoer naar de turbo was die gescheurd was... 40€ verder en veel gevloek later reed zijn Volvootje weer
ik hoop voor jou dat 't dat ook is
Geplaatst: 14.01.2012 - 22:50
door dik999
dit geeft de burger ( mijzelf dus ) moed. Hoop dat dit ook zo is. heb geen wolk gezien, maar wel zelfde probleem
Geplaatst: 16.01.2012 - 22:50
door dik999
deel van de olielekkage kwam van kapotte keerring van de nokkenas. Monteur geeft aan dat hij deze waarschijnlijk niet goed gemonteerd had bij vervangen kleppen en/of distributieriem,.
Lekkage nog niet over. Stilstaan en toeren maken geen lekkage, maar wanneer er gereden wordt nog steeds flinke lekkage. Zoektocht is nog in volle gang. Lees net het verhaal van Maurice. Daar word je niet vrolijk van. Ook hij heeft dilemma van veel investeren in de Volvo en wanneer besluit je te stoppen en de auto te verkopen?
morgen hoop ik meer te weten
Geplaatst: 16.01.2012 - 22:52
door Gast
dik999 schreef:Stilstaan en toeren maken geen lekkage, maar wanneer er gereden wordt nog steeds flinke lekkage.
Dat riekt naar aansluiting van turbo op blok.