Pagina 11 van 62

Geplaatst: 28.02.2012 - 13:22
door michel-C30
Die T5 heeft 254 Pk en een top van 250 Km p uur tegen mijn blok 240 PK en fabriekstop 240 km. Zelfde basisblok. Dacht dat die er uit was

Geplaatst: 28.02.2012 - 13:28
door MichelR
Ben schreef:Vergelijk 'm eens met de C30.
10 cm langer dan mijn C30. Dus valt qua lengte wel mee.

Geplaatst: 28.02.2012 - 13:34
door Autogek
Ben schreef:Ik vind 'm steeds mooier worden :-)
Ik ook.

Jammer dat de D2 94gr co2 uitstoot heeft. Net niet genoeg voor 14% bijtelling na 1-7

Geplaatst: 28.02.2012 - 13:56
door rsnhakan
Autogek schreef:
Ben schreef:Ik vind 'm steeds mooier worden :-)
Ik ook.

Jammer dat de D2 94gr co2 uitstoot heeft. Net niet genoeg voor 14% bijtelling na 1-7
Zelfde geldt voor de D3 en D4. 117 gram uitstoot. Die vallen straks in de 25% categorie ipv 20%. Het is net niet zeg maar, jammer.

Geplaatst: 28.02.2012 - 14:17
door Ben
MichelR schreef:
Ben schreef:Vergelijk 'm eens met de C30.
10 cm langer dan mijn C30. Dus valt qua lengte wel mee.
Ik bedoelde eigenlijk de kofferbak :lol:

Geplaatst: 28.02.2012 - 15:40
door Mir
Hoe zal de kofferbak het tegenover de s40 gaan doen? Vind die van de s40 nu nét aan.. hoop niet dat deze kleiner gaat worden.

Geplaatst: 28.02.2012 - 16:54
door The Volvoboy
Even een overzichtje:

Afbeelding

Geplaatst: 28.02.2012 - 17:05
door rsnhakan
Dit gaat hem niet worden voor ons, te klein als ik het zo bekijk. De V50 paste net.

Geplaatst: 28.02.2012 - 17:05
door Volvoman
Week 35 in de showroom......

Geplaatst: 28.02.2012 - 17:07
door The Volvoboy
Staat in de agenda :D

Geplaatst: 28.02.2012 - 17:08
door Autogek
rsnhakan schreef:
Autogek schreef:
Ben schreef:Ik vind 'm steeds mooier worden :-)
Ik ook.

Jammer dat de D2 94gr co2 uitstoot heeft. Net niet genoeg voor 14% bijtelling na 1-7
Zelfde geldt voor de D3 en D4. 117 gram uitstoot. Die vallen straks in de 25% categorie ipv 20%. Het is net niet zeg maar, jammer.
117 gr is ook nu al 25% bijtelling.

Geplaatst: 28.02.2012 - 18:44
door Paul
Maar stel je hebt het wel voor 1 juli (echt STEL) is hij dan ook nog eventjes wegenbelastingvrij of dat helemaal niet meer dan?

Geplaatst: 28.02.2012 - 18:46
door The Volvoboy
Volgens mij tot de auto van eigenaar verwisseld of het leasecontract afloopt ;)

Geplaatst: 28.02.2012 - 19:09
door Maurice Pierik
casper schreef:
Cavallino schreef:De V40 is vanalles van Volvo in de blender: V-vormige motorkap, schouders, hoge achterlichten, achterkant P1800 en C30, zijkant van XC60, voorkant S60.
.
... de zijkant heeft de oplopende schouder van de P1800 en de motorkap heeft de plooien van de Volvo 260 (en 240 met hoge neus).

Geplaatst: 28.02.2012 - 19:54
door dieselpower
Hmmmm, beetje gemengde gevoelens over de nieuwe V40;

De snoet is duidelijk ge-ent op de nieuwe generatie volvo's en als volvo herkenbaar. De onderlip onderaan de voorspoiler vindt ik een beetje Audi, maar ja. De schouder boven het achterwiel is terug te voeren op de P1800, dat is een mooi detail en verwijzing naar de historie. Van de achterkant ben ik minder gecharmeerd maar misschien is dat een kwestie van wennen.

Ik ben altijd in de veronderstelling geweest dat de "V" stond voor "Versability" dus veelzijdigheid. Dat had dan betrekking op het gebruik nl. veelzijdigheid. Ik ben van mening dat de V40 en in mindere mate ook de V60 meer een "hot-hatch" zijn als een stationwagon. De "V" is in mijn ogen misplaatst.

Het interieur (als het inderdaad echt is en niet ge-shop-ed) vind ik dan wel weer echt volvo: strak, eenvoudig en functioneel en compleet. Erg mooi.

Wel jammer dat de V50 eruit gaat voor de V40. De charme van het merk volvo zit bij mij ook in eigenzinnigheid van de ontwerpers. Toen iedereen druppelvormen en hatch-back's ging ontwerpen bleef volvo bij zijn hoekige imago. Er zat altijd wel een hoekig model tussen, een vaste waarde in het modellengamma. De 760, 850, 940, 960, V90, V50 (als kleine V70) en de V70 (tot my2007) zijn altijd een stijlicoon geweest; strak, lange neus, rechte achterkant met veel overhang, veel glas rondom en de ramen horizontaal tot aan de d-stijl toe. Ik vind het jammer dat ze dat concept eigenlijk uit hun modellengamma aan het schrappen zijn met de nieuwe V-serie's en dat er niet één model van de oude garde blijft als tijdloos en kenmerkend voor de naam volvo.
Van de andere kant, ze maken natuurlijk waar de markt om vraagt, en terecht want anders hou je het als autofabrikant niet lang meer vol tegenwoordig. Ik denk niet dat er nog veel mensen merk gebonden zijn (trouw blijven aan één merk en dealer waar ze al járen komen).

Geplaatst: 28.02.2012 - 20:15
door arnoud
Ik vind 'm best mooi moet ik zeggen...

Alleen... 2,04m breed? Dan mag ik op de A12 niet op de linker baan rijden :(

Geplaatst: 28.02.2012 - 20:18
door Giuseppo
^^ Dat is met de flaporen ;) Maar het platform is toch wel fors aangepast als de wielbasis en spoorbreedte veranderd is.

Geplaatst: 28.02.2012 - 20:56
door arnow
Mijn T5 gaat er straks uit heb er al 110.000 km mee gereden dus voor mij wordt het nu de v40 1.6d :)

Geplaatst: 28.02.2012 - 21:22
door Autogek
Paul schreef:Maar stel je hebt het wel voor 1 juli (echt STEL) is hij dan ook nog eventjes wegenbelastingvrij of dat helemaal niet meer dan?
Dan is hij tm 2013 belastingvrij.
en gedurende de periode dat je de auto hebt 14% bijtelling.

Geplaatst: 28.02.2012 - 21:24
door Mir
Oei, hij is wel een stuk kleiner dan de s40 zeg! :( En daar had ik op vakantie al moeite mee om mijn spullen in de kofferbak te krijgen. Nu moet je het met dik 70L minder doen.

is het mogelijk dat ze de pasvorm nu zo anders hebben, dat je effectief meer ruimte krijgt?

En de hoofdruimte vooraan, is ook een stuk kleiner. Ik zit nu al redelijk dicht (op 10cm na) tegen het plafon in m'n s40. Of zal dat ook anders worden doordat het dashboard bijv. anders gebouwd is?

Jammer, dat zijn wel 2 flinke min-punten. Komende maand zal ik wel moeten beslissen of ik de v40 of s40 ga bestellen..