Pagina 11 van 11

Geplaatst: 04.08.2012 - 10:39
door Jers3n
Op voorwaarde dat het milieu delict geconstateerd wordt.
Waar NJ8 en Erik op doelen is dat iets wat niet geconstateerd wordt, en er dus klaarblijkelijk aan de keuringspunten voldaan wordt, ook niet tot afkeur kan leiden.

Alles staat of valt met het waarnemen/constateren. Als er niet geconstateerd wordt dat ik 170 rij kan ik hier ook geen boete voor krijgen, als een scheidsrechter niet constateert dat de bal geheel over de lijn is kan hij geen doelpunt toekennen of als hij een zware overtreding niet ziet kan hij ook geen rode kaart trekken, enz.

Geplaatst: 04.08.2012 - 10:41
door erik brouwers
Ramon&Ramon schreef:
erik brouwers schreef:Ik Heb een RRRRR op het rdw rapport staan maaaaaaar er zit een maaaaar aan, auto,s voor jan.2006 zijn niet verplicht een roetfilter te hebben.
Mij roet kat is leeg en het is nu een soort uitlaat demper geworden er zit een buis in met er om heen staalwol.
En daar bij worden de auto,s vanaf jan.2006 pas uitgelezen en heb ik daar niets mee te maken. Dus geen probleem ook niet met een steekproef. :twisted:
Keur je soms zelf??
Heeft niets met bouwjaar van doen,het staat op je kenteken,de auto voldoet niet meer aan het kentekenbewijs en dat is ten alle tijde afkeur..
Ik heb altijd gekeurd!
Een keurmeester kan niet in de roetkat kijken toch!
En zelfs niet bij een huidige auto.
Dus wat heeft dit met ut kentekenbewijs te maken!
We zijn aan het afwijken van het onderwerp waar het hier over gaat

Geplaatst: 04.08.2012 - 11:10
door erik brouwers
Jers3n schreef:Op voorwaarde dat het milieu delict geconstateerd wordt.
Waar NJ8 en Erik op doelen is dat iets wat niet geconstateerd wordt, en er dus klaarblijkelijk aan de keuringspunten voldaan wordt, ook niet tot afkeur kan leiden.

Alles staat of valt met het waarnemen/constateren. Als er niet geconstateerd wordt dat ik 170 rij kan ik hier ook geen boete voor krijgen, als een scheidsrechter niet constateert dat de bal geheel over de lijn is kan hij geen doelpunt toekennen of als hij een zware overtreding niet ziet kan hij ook geen rode kaart trekken, enz.
Kijk met jou kan ik praten😉

Geplaatst: 04.08.2012 - 12:24
door Thijs
NJ8, Een fysieke roetmeting hoeft niet meer voor deze wagens.

Dat is dus niet waar.. Als er aan een van de elektronische eisen niet wordt voldaan moet er gewoon geroetmetingt worden... En dat gaat dus helaas niet alleen over de fout van de EGR bv... (Helaas dus meegemaakt...)

Geplaatst: 04.08.2012 - 13:32
door NJ8
verklaar je nader Thijs, ben benieuwd wat je bedoelt met elektronische eisen, en jouw ervaring.

De roetmeting is naar mijn weten niet voertuigspecifiek, dus de roetuitstoot van een D5 zonder DPF is dan toch even hoog als een D5 met DPF (legggemaakt)?
Waarom komen anders vroege TDI's zonder DPF probleemloos door een roetmeting?

Geplaatst: 04.08.2012 - 14:38
door Ramon&Ramon
erik brouwers schreef:
Ramon&Ramon schreef:
erik brouwers schreef:Ik Heb een RRRRR op het rdw rapport staan maaaaaaar er zit een maaaaar aan, auto,s voor jan.2006 zijn niet verplicht een roetfilter te hebben.
Mij roet kat is leeg en het is nu een soort uitlaat demper geworden er zit een buis in met er om heen staalwol.
En daar bij worden de auto,s vanaf jan.2006 pas uitgelezen en heb ik daar niets mee te maken. Dus geen probleem ook niet met een steekproef. :twisted:
Keur je soms zelf??
Heeft niets met bouwjaar van doen,het staat op je kenteken,de auto voldoet niet meer aan het kentekenbewijs en dat is ten alle tijde afkeur..
Ik heb altijd gekeurd!
Een keurmeester kan niet in de roetkat kijken toch!
En zelfs niet bij een huidige auto.
Dus wat heeft dit met ut kentekenbewijs te maken!
We zijn aan het afwijken van het onderwerp waar het hier over gaat

Als je zelf gekeurd hebt,weet je ook dat de auto moet voldoen aan de gegevens die op het kentekenbewijs staan,dus ook de aanwezigheid van een roetfilter staat daar op,is deze verwijderd of anderzins uitgeschakeld is het simpel afkeur,er is immers subsidie voor afgegeven!
En je kunt doormiddel van meetwaardeblokken meten,zien dat de egr enz niet meer in werking zijn,niet alle apk keurmeesters zullen dat doen,maar bij een steekproef ben je simpel het haasje.
De auto voldoet niet meer aan de gestelde eisen die op het kenteken vermeld staan,gezien het roetfilter.
Of de auto nu van 2005 is of van na 31 jan 2005.

Geplaatst: 04.08.2012 - 19:48
door Thijs
NJ8 schreef:verklaar je nader Thijs, ben benieuwd wat je bedoelt met elektronische eisen, en jouw ervaring.

De roetmeting is naar mijn weten niet voertuigspecifiek, dus de roetuitstoot van een D5 zonder DPF is dan toch even hoog als een D5 met DPF (legggemaakt)?
Waarom komen anders vroege TDI's zonder DPF probleemloos door een roetmeting?
Er moeten met uitlezen geen emissiestoringen voorstaan, wat impliceerd dat er iets mis is met egr of roetfilter (en vele andere dingen) en de zogenaamde readyness test moet met goede afloop zijn doorlopen. Zo niet, roetmeten...

Geplaatst: 04.08.2012 - 20:44
door ivoandriessen
ivoandriessen schreef:Volgens de tuner was mijn EGR softwarematig slechts tot 80% te sluiten. Geen idee of dat technisch mogelijk is, maar voor die laatste 20% zit dat plaatje er.

En het zit verder niet in de weg en belemmert het functioneren van de wagen niet.
Om hier dan maar even op terug te komen..... ::oops: Plaatje gaf inderdaad wel een storing. Tevens ook wat klachten die bij die storing hoorden, onregelmatig stationair en erg stinken bij starten.

Plaatje er tijdens de vakantie in Oostenrijk dan ook maar weer tussenuit gesloopt.

Geplaatst: 26.10.2012 - 11:51
door VolvoS60D5Black
En als alles weer mooi schoon is

EGR uit laten programeren en het blijft schoon :D