Pagina 11 van 12

Geplaatst: 02.06.2013 - 17:16
door bas850
Auk schreef:Ah oke, dan staat het in de openingspost van het 850 forum nog anders.

Enfin, heb op mijn 480GT ook zo'n zelfgemaakte maar voor de S60R ga ik toch voor de conversiekit. Valt daarnaast ook niet heel erg op in de motorruimte.
Deze kit laat veel meer motorgeluid en trilling door in het interieur heb ik begrepen.

Bas

Geplaatst: 02.06.2013 - 21:24
door Auk
bas850 schreef:
Auk schreef:Ah oke, dan staat het in de openingspost van het 850 forum nog anders.

Enfin, heb op mijn 480GT ook zo'n zelfgemaakte maar voor de S60R ga ik toch voor de conversiekit. Valt daarnaast ook niet heel erg op in de motorruimte.
Deze kit laat veel meer motorgeluid en trilling door in het interieur heb ik begrepen.

Bas
Dat is enkel bij de x70 en 8xx-serie wanneer je het bovenste motorsteunrubber vervangt voor een PU variant. De motorsteun zit direct op het schutbord bevestigd bij deze modellen. Wanneer je het motorsteunrubber niet vervangt van de S60/V70N zal die trilling e.d. gewoon netjes opgevangen worden en zul je er geen last van hebben.

Geplaatst: 02.06.2013 - 22:08
door elianmars
Auk schreef:
bas850 schreef:
Auk schreef:Ah oke, dan staat het in de openingspost van het 850 forum nog anders.

Enfin, heb op mijn 480GT ook zo'n zelfgemaakte maar voor de S60R ga ik toch voor de conversiekit. Valt daarnaast ook niet heel erg op in de motorruimte.
Deze kit laat veel meer motorgeluid en trilling door in het interieur heb ik begrepen.

Bas
Dat is enkel bij de x70 en 8xx-serie wanneer je het bovenste motorsteunrubber vervangt voor een PU variant. De motorsteun zit direct op het schutbord bevestigd bij deze modellen. Wanneer je het motorsteunrubber niet vervangt van de S60/V70N zal die trilling e.d. gewoon netjes opgevangen worden en zul je er geen last van hebben.
Toch wel, hoor.
Bij de 850 en x70 classic zit het inderdaad aan het schutbord, maar ook bij het schutbord zit een rubber, net als de rubbers van de stang op de V70N/S60.
Als je die rubbers hard gaat maken, geeft het veel meer trillingen door.

Ik ben benieuwd hoe je het gaat ervaren, als je ze hebt vervangen.

Geplaatst: 02.06.2013 - 22:51
door Laguna-S60
Ben benieuwd!

Ik zit erover na te denken een combinatie met te maken..

Geplaatst: 03.06.2013 - 07:47
door Mart van der Steeg
Wordt dat niet te hard?

Geplaatst: 03.06.2013 - 08:41
door Laguna-S60
Kun je ook weer harder door de bochten in theorie.. :P

Geplaatst: 03.06.2013 - 09:16
door Mart van der Steeg
Klopt, maar het moet geen broodplank worden, iets comfort is ook prettig. Dat is juist het mooie van de s60R.

Geplaatst: 03.06.2013 - 12:39
door Auk
Een vriend van me heeft dit hetzelfde idee maar dan van VIVA en daar merk je qua trillingen niets anders bij in vergelijking met mijn S60, dus het zal echt wel mee vallen.

Bij de 8xx-serie en x70 merk je het zo goed omdat het schutbord waar de steun aan bevestigd is van een iel stuk plaatmateriaal gemaakt is.

Geplaatst: 13.06.2013 - 16:21
door Ben
Opmerking op het 850 forum
... een tik over de vingers gehad (van de APK keurmeester) wegens de custom VPB, die het zicht op het chassisnummer ontneemt.
je kentekenbewijs geeft aan waar je nummer staat, en daar moet hij leesbaar zijn...
't is maar dat je het weet.

Geplaatst: 13.06.2013 - 16:22
door Laguna-S60
Lekker dan... VPB is op geen 1 andere manier bij een V70N en/of S60 te plaatsen, dus het is niet alleen deze..

Dus niet Arie de schuld geven...

Geplaatst: 13.06.2013 - 18:29
door Mart van der Steeg
Losschroeven is altijd mogelijk, dus wat is het probleem....

Geplaatst: 13.06.2013 - 18:30
door Ben
Laguna-S60 schreef:Lekker dan... VPB is op geen 1 andere manier bij een V70N en/of S60 te plaatsen, dus het is niet alleen deze..

Dus niet Arie de schuld geven...
Wie geeft Arie de schuld?
Bestaan er OEM VPB's ?

Geplaatst: 13.06.2013 - 18:42
door Laguna-S60
@mart, klopt maar hij zit dusdanig strak dat ik het schroefdraad van de veerpoot verneuk als ik hem blijf loshalen/vastzetten.

@ben, zo interpeteerde ik de reactie van hans. Nee is geen oem vpb brug maar wel verschillende merken. En dr is op geen 1 andere manier 1tje te plaatsen.

Geplaatst: 13.06.2013 - 18:49
door Ben
Dan heeft de ontwerper (VCC) kennelijk niet bedoeld dat zo'n ding gemonteerd wordt.

Geplaatst: 13.06.2013 - 18:50
door Laguna-S60
Ontwerpfout zullen we dat maar noemen ;)

Geplaatst: 13.06.2013 - 19:33
door Ben
Ontwerpfout van Arie dan.

Alles is goed aan het ontwerp totdat 'vreemden' iets gaan toevoegen/veranderen dat niet in het oorspronkelijke ontwerp bedoeld is.

Geplaatst: 13.06.2013 - 19:35
door Laguna-S60
Helemaal geen ontwerp van fout van Arie... Alle VPB's zijn zo.

Gewoon een fout van Volvo, zulke dingen moeten gewoon gemonteerd kunnen worden. Volvo heeft ze zelf ook gemaakt voor de X70 en de 850..

Geplaatst: 13.06.2013 - 19:43
door Ben
Laguna-S60 schreef:Gewoon een fout van Volvo, zulke dingen moeten gewoon gemonteerd kunnen worden. Volvo heeft ze zelf ook gemaakt voor de X70 en de 850..
Je hoeft Arie niet te verdedigen hoor.
Dat vroeg ik eerder al, hoe zijn die dingen van Volvo dan.
Is dat nummer daar wél te zien?

Geplaatst: 13.06.2013 - 21:40
door Mart van der Steeg
Maar moet dan steeds bij elke APK bij steeds dezelfde auto het chassis no. gecontroleerd worden.....?

Geplaatst: 13.06.2013 - 22:30
door elianmars
Zoals ik al op het 850 forum heb gezegd, bij mijn wagen is het chassisnummer nog leesbaar, al moet je er wel wat moeite voor doen om het te lezen.