Pagina 11 van 17

Geplaatst: 06.12.2013 - 18:12
door RichieB
Slecht verhaal zeg. Ik vraag me wel af hoe VCNL het uitgesteld laden voor je uit gaat zetten aangezien je dat zelf niet meer kan.

Bij mij is het uitgesteld laden gestopt met werken. Hij laadt nu ook overdag. Ik kan het nog steeds niet veranderen, maar dat is op zich prima nu ik weet dat dit problemen geeft.

Geplaatst: 06.12.2013 - 18:50
door RoaldH
@Poni: wat een verhaal zeg :(

Geplaatst: 06.12.2013 - 20:54
door tomtom
@Poni, te idioot voor woorden maar sluit exact bij het gedrag aan van VCNL zoals ik dat tot nu toe vele malen heb mogen meemaken (overigens schijnt dat bij andere merken niet veel beter te zijn….een schrale troost)!

Geplaatst: 06.12.2013 - 21:44
door Autozoeker
Ik vind het raar dat VCNL je VOC zomaar kan laten resetten zonder jouw tussenkomst. Heeft ook verder geen nut behalve de dan de ritten administratie te wissen. Slechte beurt VCNL als dat zo is. Ik schrik hier wel van.

Geplaatst: 06.12.2013 - 22:47
door v60pih
Werkelijk te gek voor woorden dat ze je auto aan een monteur meegeven voor privéritten (of zou die in de avond in zijn schuur de software aan het kraken zijn geweest?). Ik vraag mij ook af in hoeverre je verzekeringstechnisch problemen zou kunnen krijgen als in die honderden km's je auto plat gereden zou worden. Er zit dan immers een bestuurder in de auto op een tijdstip waar jij geen toestemming voor gegeven hebt. Betalen ze dan ook je (bijtellings)schade?? Vast niet...

Dank voor je verhaal, als mijn Volvo voor garantie naar de importeur moet (hoop het niet) dan gaan we eerst wat afspraken ondertekenen met Volvo..

Geplaatst: 06.12.2013 - 23:57
door Poni
Tsja, en hij wordt ook teruggegeven zonder een enkele opmerking over die kilometers.

Voor Autozoeker, de auto is 2 weken bij de dealer geweest voor hij naar Beesd ging. In die periode zijn diverse testen gedaan. Op zeker moment is het verzoek gekomen om de laadlocaties te verwijderen, daarna het acccount op te ruimen. De dealer moest daarna ook nog in het dealer portaal de klantgegevens loskoppelen. Dat laatste is niet gebeurd, want na installatie van de app kon ik weer activeren met de oude pincode.

Het is dus niet zo dat Volvo zonder mijn tussenkomst iets heeft gereset.

Geplaatst: 07.12.2013 - 00:01
door Poni
V60pih, er is gelukkig niets misgegaan, maar ik verwacht dat er grote problemen zouden zijn ontstaan als er schade was gereden.

Geplaatst: 07.12.2013 - 10:15
door Texelrob
@Poni: bij mij is ie een paar dagen bij de dealer geweest en daarna 2 weken in Beesd. VCNL heeft mij niets gevraagd over m'n VOC-account. Wellicht is het bij jou de dealer zelf geweest?
De testritjes die bij mij geweest zijn, zijn steeds circa 12-15 min op een rollerbank geweest, de auto heeft de locatie in ieder geval niet verlaten. Dus dat deel is wel netjes gegaan. Bij jou is het wel heel extreem gegaan!

De verdere communicatie, c.q. het gebrek daaraan vind ik uitermate op z'n zachtst gezegd te wensen over laten

Geplaatst: 07.12.2013 - 20:02
door Poni
TexelRob, nee het was een verzoek aan de dealer dat naar mij werd doorgestuurd.
Ik wou dat ze mijn auto allen op de rollerbank hadden gezet.

Geplaatst: 08.12.2013 - 17:27
door Poni
Tsja, en dan wordt ik zojuist gebeld door de alarmcentrale dat mijn auto een alarm heeft gegeven.
En idd, de 12V accu is wederom leeg.

Als het niet om te huilen is, dan is het gewoon grappig:
1. ik kan de laadlocatie thuis niet verwijderen (dat is hij immers al, maar de auto kent hem toch en doet gewoon uitgesteld laden)
2. Daarom dit weekend de auto wel thuisgezet (da's handig dan hoef je niet zover te lopen), maar niet aangesloten.
3. vanmiddag aangesloten om later op te laden.
4. na 2 uur telefoontje alarmcentrale.

Het gaat helemaal niet om uitgesteld laden. Zodra hij thuis ruikt, begint de accu te kwijlen (1A lekstroom volgens zeggen).

:naka:

Ik begin het wel helemaal zat te worden.

Misschien kunnen ze bij Tesla nog een S dit jaar op kenteken zetten?

Geplaatst: 08.12.2013 - 17:45
door tomtom
Dat is balen zeg! Ik zou;
- VOC bellen en zeggen dat ze die instelling moeten wissen!
- Een simpele acculader kopen.....ben je in elk geval ff gered
- een flinke claim via de dealer bij VCNL neerleggen
succes en sterkte! Die tesla S was in augustus al niet meer leverbaar voor 2013....anders.....:-)!

Geplaatst: 08.12.2013 - 18:02
door Texelrob
@Poni: oh, enorm balen zeg!!! Was je 'm al zolang kwijt en dan 't zelfde mankement. Begrijp ik nu goed dat je 'm thuis had aangesloten en dat bij je thuis nog steeds sprake is van uitgesteld laden omdat je dat niet uit kunt zetten?

Ik heb de auto zelf sinds gister weer thuis en heb vandaag overdag opgeladen (kon het uitgesteld laden wél uitzetten). Heb nog wel een vraag bij de dealer uitstaan over wat er gebeurt met de 12v accu als de 400v accu volledig is opgeladen en de stekker er daarna nog inzit.

Daar staat eveneens de vraag uit hoe ik de kaarten in Igo moet updaten (melding: u heeft verouderde kaarten. Neem contact op met uw verkooppunt). Wist de dealer niet: moet Volvo NL oplossen, volgens hem. Overigens gaat dat wel snel: heb de auto sinds juli dit jaar.
Zouden ze al afscheid genomen hebben van SCT met Igo?

Geplaatst: 08.12.2013 - 18:31
door Poni
Ik denk dat ik de dealer vraag om me iedere maandag een nieuwe verse 12v accu opgeladen te brengen. Als ze die voor mij netjes om 7:45 ingebouwd hebben, is er niets aan de hand.

Ik ben vrijdag bij dealer geweest, omdat ik al verwachtte dat dit zou gebeuren. Die vroeg me om de auto vooral niet te lang aan de kabel te hangen. Daarom heb ik hem pas vanmiddag aangesloten, maar hij loopt blijkbaar gewoon leeg, aangesloten of niet.
Texelrob, idd. Ik kan uitgesteld laden niet uitzetten.
Als hij thuis staat, komt op de app in het accustatus scherm, mijn huisadres niet voor. In de lijst van laadlocaties via het knopje onderaan dat scherm, komt mijn adres ook niet voor, terwijl de app wel de correcte positie van de auto weergeeft.
Zodra de kabel wordt aangesloten wordt "Opladen gepauseerd" gemeld.

Geplaatst: 08.12.2013 - 19:08
door NielsPHEV
@Poni heb je een fatsoenlijke vervangende auto gekregen van Volvo ?

Geplaatst: 08.12.2013 - 21:14
door Poni
Ja, daar mag ik niet over klagen.
Werd onmiddellijk aangeboden.

Geplaatst: 08.12.2013 - 21:28
door Texelrob
@Poni: wellicht ten overvloede maar het uitgesteld laden kun je toch overrulen via de app door voor nu (of direct) laden te kiezen?
Misschien kun je dat nog eens proberen.
Voorlopig verwacht ik van Volvo toch nog geen oplossing...

Geplaatst: 08.12.2013 - 21:34
door RoaldH
Texelrob schreef:@Poni: wellicht ten overvloede maar het uitgesteld laden kun je toch overrulen via de app door voor nu (of direct) laden te kiezen?
Misschien kun je dat nog eens proberen.
Voorlopig verwacht ik van Volvo toch nog geen oplossing...
Ik laad maar op 6A, zolang er geen duidelijkheid is.

Geplaatst: 08.12.2013 - 21:48
door Poni
Texelrob, ja dat kan wel, maar dat lost blijkbaar het issue niet op. Dit weekend heeft hij slechts twee uur aan de kabel gehangen, toen was de accu al leeg.
Die loopt dus leeg vanwege het feit dat hij op dit adres staat en niet vanwege het al of niet laden.
Ik heb nog net niet over voor Volvo om mijn auto een straat verder te parkeren.....

Geplaatst: 08.12.2013 - 22:15
door RichieB
Ik weet niet hoeveel Ah de 12V accu is (geen zin om te gaan kijken), maar met 1A ontlaadt de accu in 2 uur tijd maar 2 Ah. Hij zou met 1A lekstroom enkele dagen moeten kunnen overbruggen voordat hij leeg is.

Geplaatst: 08.12.2013 - 22:41
door Texelrob
RichieB schreef:Ik weet niet hoeveel Ah de 12V accu is (geen zin om te gaan kijken), maar met 1A ontlaadt de accu in 2 uur tijd maar 2 Ah. Hij zou met 1A lekstroom enkele dagen moeten kunnen overbruggen voordat hij leeg is.
De laatste keer duurde het bij mij 3 x 24 uur