Pagina 11 van 18

Geplaatst: 18.08.2013 - 21:25
door Gast
Marc Apeldoorn schreef:Toch meen ik dat uit de racewereld veel innovaties naar de rest van de automotive toekomen....
Een marathonloper kun je ook niet vergelijken met een hardloper op de 500 meter. Toch lopen ze beide hard.

Geplaatst: 18.08.2013 - 21:48
door Basher
Wie durft er iets over prijzen te roepen van de nieuwe D4 en de optie automaat ? (V60)

Geplaatst: 18.08.2013 - 23:21
door arnoud
Durven wel, maar of het zinnig is?

De algemene hoop is dat de prijzen ongeveer gelijk zijn aan de huidige D4 met geartronic.

Ik hoop dat in ieder geval :-)

Geplaatst: 18.08.2013 - 23:44
door Basher
Ben zeer benieuwd, was net uitgepuzzeld tot een V60 Summum D2 Powershift, bus pack pro, winterline, premium sound en nog wat extras, zou deze week bestellen...back to square one ?

Geplaatst: 19.08.2013 - 06:54
door arnoud
Als het om de 20% bijtelling gaat wel. Dan zou ik zeker voor de nieuwe D4 gaan. Alleen verwacht ik wel dat de prijs van de nieuwe D4 een stukje hoger ligt dan de D2. Dus als je aan de max van je budget zit zul je wel wat van je verlanglijst moeten schrappen.

Geplaatst: 19.08.2013 - 07:08
door Paul
Of gewoon nu de D2 bestellen...

Geplaatst: 19.08.2013 - 12:16
door FrankV
Vrijdag het persbericht gelezen over de D4 met 20% bijtelling. Helaas donderdag een V60 T3 besteld omdat ik de D2 onvoldoende gemotoriseerd vond. Opdracht is door dealer al naar fabriek gestuurd en daardoor is order niet meer te wijzigen :( . Scheelt me in de lease netto 87 euro per maand bijtelling.
Iemand een goed aangeklede V60 T3 kopen ?

Geplaatst: 19.08.2013 - 13:19
door Carlsson 900
Meestal kan er toch zolang er nog geen productiedatum is nog wel gewijzigd worden.

Geplaatst: 19.08.2013 - 13:25
door FrankV
Daar zit 'm het probleem. Auto heeft al een productienummer gekregen en wordt hoe dan ook gebouwd. Productiedatum is dus na orderacceptatie al binnen een dag bekend.

Geplaatst: 19.08.2013 - 22:38
door Johan
diesel01 schreef:
Johan schreef:Hèhè eindelijk gaat Volvo weer in de pas lopen met de Duitse concurrentie.
Kan ik tenminste voor de volgende auto weer gewoon een Volvo gaan rijden.
Bevalt de BMW niet? :wink:
De BMW bevalt prima maar dat was een hele rationele keuze. De liefde voor Volvo blijft toch. Dus het rationele lijstje wat pluspunten opleverde voor BMW zijnde:
- motor prestatie i.c.m. CO2 uitstoot / nu on par met Volvo
- automaat / nu on par met Volvo
- entertainment systeem / hier moet Volvo nog iets aan doen wat ook Sensus Connected drive lijkt nog nergens op in vergelijk met BMW.

Simpel gezegd combineer State of the Art connectivity met een groot (>10") high res display en we are back in business.

Geplaatst: 19.08.2013 - 22:40
door Basher
Das balen FrankV, ik heb nog net de boel stil kunnen leggen, mis alleen de prijzen om nieuwe offerte door te laten rekenen, wel dat het tegen 14 september in het systeem staat, ook nog geen levertijden

Geplaatst: 21.08.2013 - 22:15
door Fietsventje
Discovery schreef:
Fietsventje schreef:...
  • Volvo V40 D2: 5.36 l/100 km gemiddeld (n=30) (link)
  • Volvo V40 D3/D4: 6.07 l/100 km gemiddeld (n=14) (link)
De Volvo V40 5-cilinder diesels verbruiken dus gemiddeld 13% meer dan de 4-cilinder diesels..
Ook dit is appels met peren, de vergelijking is pas juist als die 1.6 ook 163pk/400NM zou leveren of de 2.0 115/270.
Klopt. Een D2 en een D3/D4 zijn redelijk andere auto's. Toch is de data die'k aanhaal relevant: Clarkson toont zogezegd aan dat als een M3 zuiniger is dan een Prius. De krachtigere auto is zuiniger dan de hybride, volgens Top Gear. De getallen die ik aanhaal tonen het omgekeerde aan: de zuinige auto is wel degelijk de zuinigste :-)

Sommigen beweren dat hun oude D5 zuiniger is dan een moderne D2. Als het al zo blijft bij een gelijke rijstijl, dan is het waraschijnlijk te verklaren dat best wel wat efficiëntie tegenwoordig wordt opgeofferd ten voordele van katalysatoren en andere milieu-gerelateerde zaken. En dat vermelden ze er ook netjes bij :-) Maar bij deze is het nog eens uitgesproken.

Geplaatst: 22.08.2013 - 09:17
door Walter
Als Clarkson met die M3 eenzelfde rijstijl hanteert als ze met de Prius deden, loopt die M3 ineens een stuk minder zuinig. Maw, het ligt eraan hoe je het gebruikt.

Geplaatst: 22.08.2013 - 09:25
door NielsPHEV
De BMW bevalt prima maar dat was een hele rationele keuze.

Dit is voor mij de quote van de week !!

Geplaatst: 22.08.2013 - 10:02
door arnoud
Heeft iemand al een lek gevonden waar de prijzen van de nieuwe motorvarianten tevoorschijn zijn gekomen? :)

Geplaatst: 22.08.2013 - 10:08
door OGA244
het lekt nog niet

Geplaatst: 29.08.2013 - 09:59
door Ktinus
Ik heb wel gewoon de V60 D2 besteld. Momemtum Powershift, bus pack pro, winter line en nog een paar piefjes op de optielijst. Eigenlijk wilde ik onder de 40k blijven. Dat is niet gelukt en ik verwacht dat de nieuwe D4 sowieso 2 à 3k duurder gaat worden. Dan zit je stiekem toch alweer rond de 45k.

Geplaatst: 29.08.2013 - 14:51
door arnoud
Ik verwacht ook wel dat er een gat in de prijslijst tussen de D2 en de D4 zal blijven.

Ik ben wel nieuwsgierig of de lagere uitstoot ook nog positieve effecten zal hebben op de BPM voor de auto en de nieuwe versnellingsbak.

Dus stiekem hoop ik op een lagere netto prijs dan de huidige D4.

Geplaatst: 29.08.2013 - 15:30
door OGA244
vast wel, maar dat zal ook vast niet betekenen dat een uiteindelijke cataloguswaarde ook mee omlaag gaat.

Geplaatst: 29.08.2013 - 16:16
door Ktinus
Heb het even nagekeken, het huidige verschil tussen een D2 en D4 is 3200,- Ben dus wel benieuwd wat de nieuwe D4 gaat kosten. De BPM is een kleine 5000,- gebaseerd op 110 gr/km.