Pagina 11 van 26

Geplaatst: 26.09.2013 - 11:39
door heiko79
@OGA244 Ik begrijp de reservering ook wel enigszins. Ik denk dat de auto met een klein beetje verlaging icm met 18" velgen er gewoon wat vlotter uit ziet.

@ben Ik rij er nog niet in, de auto komt eind oktober.

Zit sowieso nog een beetje te twijfelen qua velgen. Toen ik hem bestelde kon 18" nog niet. Inmiddels wel, maar behalve de configurator zijn er nog weinig voorbeelden van 18" onder de pih.

Iemand wellicht een afbeelding van een witte met en zonder verlaging of een witte met Modin velgen? Lastig al die keuzes... :-)

Geplaatst: 01.10.2013 - 18:12
door Hhalewijn
Hallo, mijn ervaringen met Rica zijn zeer goed. Mijn vorige Volvo S60R had een stage 2 tuning en heeft 8 jaar super gereden. Mijn v60 hybrid heb ik vorige week dus ook laten tunen, met zo een softloader erbij. En ik moet zeggen, het verschil is duidelijk merkbaar. Veel meer power, vooral in het middengebied van de diesel. Nadeel is dat de auto soms wat te snel reageert op het gaspedaal en het rijden dus oncomfortabel voor de medepassagiers kan zijn. De automaat schakelt immers wat sneller terug. Een geleidelijker schakelen kun je verkrijgen in de power modus,dan vangt de e-motor de schakelmomenten op. Die 2 seconden snelheid winst zit er wel, ik heb geen idee wat het tot de 100 km/uur doet. Topsnelheid heb ik nog niet gemeten, voor de tuning heb ik er 240 mee gehaald. Er zal nu wel meer inzitten. Kwa verbruik merk ik geen verschil.

Geplaatst: 01.10.2013 - 18:35
door RichieB
Hhalewijn schreef:Een geleidelijker schakelen kun je verkrijgen in de power modus,dan vangt de e-motor de schakelmomenten op.
Dus na het tunen is de Hybrid modus nog zenuwachtiger dan de Power modus? Dan is het tunen duidelijk niets voor mij. Ik vind Power leuk om even snel een actie uit te voeren, maar voor normaal cruisen vind ik het niets.

Geplaatst: 01.10.2013 - 20:35
door drowel
Kijk, eindelijk wat praktijk ervaring op het forum. Ben benieuwd hoe het allemaal gaat bevallen de komende tijd. Fotos van de auto zijn altijd welkom!

Geplaatst: 01.10.2013 - 20:39
door RoaldH
Hhalewijn schreef:Hallo, mijn ervaringen met Rica zijn zeer goed. Mijn vorige Volvo S60R had een stage 2 tuning en heeft 8 jaar super gereden. Mijn v60 hybrid heb ik vorige week dus ook laten tunen, met zo een softloader erbij. En ik moet zeggen, het verschil is duidelijk merkbaar. Veel meer power, vooral in het middengebied van de diesel. Nadeel is dat de auto soms wat te snel reageert op het gaspedaal en het rijden dus oncomfortabel voor de medepassagiers kan zijn. De automaat schakelt immers wat sneller terug. Een geleidelijker schakelen kun je verkrijgen in de power modus,dan vangt de e-motor de schakelmomenten op. Die 2 seconden snelheid winst zit er wel, ik heb geen idee wat het tot de 100 km/uur doet. Topsnelheid heb ik nog niet gemeten, voor de tuning heb ik er 240 mee gehaald. Er zal nu wel meer inzitten. Kwa verbruik merk ik geen verschil.
Hoe is de situatie in de AWD stand? In vergelijking met de Power modus, miste je wat koppel onderin maar in de Power modus zat de Geartronic net een versnelling te laag. En bij AWD lijkt er soms iets "slip" te zitten in de aandrijflijn.

Geplaatst: 01.10.2013 - 21:14
door V70D5AWD
Ik gebruik die AWD stand ook vaak merk ik, veel rustiger schakelgedrag. Power is te nerveus, de bak staat dan in sportstand.

Geplaatst: 01.10.2013 - 21:20
door NielsPHEV
Ik gebruik power net als Ritchie, wanneer ik snel wil inhalen of invoegen oid. Bij gewoon rijden is power mij te nerveus. Zal de AWD stand eens proberen.

Geplaatst: 02.10.2013 - 09:31
door Superfunky
V70D5AWD schreef:Ik gebruik die AWD stand ook vaak merk ik, veel rustiger schakelgedrag. Power is te nerveus, de bak staat dan in sportstand.
Kijk, daar heb je nou manueel schakelen voor!! Ik zeg toch steeds: paddles moet 'tie hebben!!!!

Maar, er is hoop! Er wordt momenteel voor me uitgezocht of het toegevoegd kan worden. Lijkt me zo geil, de enige PiH met flippers!!!
(Ja, ja, ik weet 't: krijg dat ding nou eerst maar eens!!)

Geplaatst: 02.10.2013 - 09:36
door jvov60
Schakelen is zo ouderwets...
Een elektromotor heeft sowieso helemaal geen versnellingsbak nodig, dus waarom wil je het zo graag?...

Geplaatst: 02.10.2013 - 09:37
door Nieuw bakken volvo rijder
Superfunky schreef:
V70D5AWD schreef:Ik gebruik die AWD stand ook vaak merk ik, veel rustiger schakelgedrag. Power is te nerveus, de bak staat dan in sportstand.
Kijk, daar heb je nou manueel schakelen voor!! Ik zeg toch steeds: paddles moet 'tie hebben!!!!

Maar, er is hoop! Er wordt momenteel voor me uitgezocht of het toegevoegd kan worden. Lijkt me zo geil, de enige PiH met flippers!!!
(Ja, ja, ik weet 't: krijg dat ding nou eerst maar eens!!)
Gaaf!! Laat het weten ben benieuwd en dan ben je misschien niet lang de enigste:))

Geplaatst: 02.10.2013 - 09:45
door tomtom
jvov60 schreef:Schakelen is zo ouderwets...
Een elektromotor heeft sowieso helemaal geen versnellingsbak nodig, dus waarom wil je het zo graag?...
Vraag dat nou niet......gaat tie weer helemaal LOS :D :D :D !

Geplaatst: 02.10.2013 - 09:52
door NielsPHEV
Superfunky schreef:
V70D5AWD schreef:Ik gebruik die AWD stand ook vaak merk ik, veel rustiger schakelgedrag. Power is te nerveus, de bak staat dan in sportstand.
Kijk, daar heb je nou manueel schakelen voor!! Ik zeg toch steeds: paddles moet 'tie hebben!!!!

Maar, er is hoop! Er wordt momenteel voor me uitgezocht of het toegevoegd kan worden. Lijkt me zo geil, de enige PiH met flippers!!!
(Ja, ja, ik weet 't: krijg dat ding nou eerst maar eens!!)
Technisch zou het in principe moeten kunnen je kunt de bak immers ook met de pook op de hand schakelen. Zou me overigens verbazen als er tuners (Heico) zijn die zo ver in de besturing kunnen dat ze dit werken krijgen. Dat Volvo het zelf niet doet komt omdat het concept dan goeddeels verloren gaat de diesel blijft bijvoorbeeld altijd draaien. Maar als het je om die paddles gaat waarom sluit je die niet aan op je richtingaanwijzers kun je ze lekker vaak gebruiken.

Geplaatst: 02.10.2013 - 09:53
door Superfunky
jvov60 schreef:Schakelen is zo ouderwets...
Een elektromotor heeft sowieso helemaal geen versnellingsbak nodig, dus waarom wil je het zo graag?...
Omdat ik veel liever handmati6g schakel en een automaat alleen prettig vind in de file. De schakelmomenten geven me een "luchtzakgevoel" en vooral terugschakelen doe ik altijd met het handje.

Aangezien ik 'm waarschijnlijk zal tunen en nu lees dat de bak zich dan nog zenuwachtiger gaat gedragen, wil ik helemaal graag zelf de controle hebben. Ik heb een tuner gevraagd de software te doorzoeken op zoek naar de instelling voor de paddles. Aangezien de bak de handstand gewoon heeft en paddles niets anders zijn dan hetzelfde electronisch signaal generen op een andere plaats, zou 't moeten kunnen. Bij Audi zet je er ook gewoon een stuur met paddles op, optie aanzetten en het werkt.

We gaan 't zien!

Geplaatst: 02.10.2013 - 09:55
door Superfunky
NielsPHEV schreef: Maar als het je om die paddles gaat waarom sluit je die niet aan op je richtingaanwijzers kun je ze lekker vaak gebruiken.
Briljant plan!!! Ik ben voor!

Geplaatst: 02.10.2013 - 09:56
door Walter
heb jij je linkerknipper niet standaard aan dan?

Geplaatst: 02.10.2013 - 09:59
door Superfunky
Walter schreef:heb jij je linkerknipper niet standaard aan dan?
Jaren gedaan inderdaad, maar roept tegenwoordig te veel agressie op.
Zit in mijn Italiaans bloed, kan 't ook niet helpen!

Geplaatst: 02.10.2013 - 10:06
door tomtom
Ik dacht dat het vooral een Frans dingetje was..... :D :D ! Italianen doen wel druk maar rijden vooral slecht en sloom.....

Geplaatst: 02.10.2013 - 10:45
door Superfunky
tomtom schreef:Italianen doen wel druk maar rijden vooral slecht en sloom.....
Echt niet, ik ben heel veel in Italië (klein hutje daro) en Italianen rijden juist fantastisch. Tenminste, wanneer je niet met een NL bril kijkt. Italiaans verkeer gaat over anticiperen, kleine signalen van anderen waarnemen en daarop reageren. Wij NL-ers denken in regeltjes, rechts heeft voorrang. In Italië ga je voor als je aangegeven hebt dat je erdoor wilt.

Helaas hebben ze jaren geleden verboden om nog langer met de linkerknipper aan te rijden. Was super geregeld, ongeschreven wet was: rijd je links met je knipper aan, dan rijd je boven de maximumsnelheid en heb je haast. Helemaal geweldig, tot je weer zo'n idioot met geel kenteken tegen kwam die dat niet begreep en middelvinger opstekend voor je bleef rijden. Helaas, das war einmal!

Ok, back on topic. Zal 't melden als ik nieuws heb over flipper.

Geplaatst: 02.10.2013 - 11:00
door tomtom
Ik kom ook regelmatig in Italië (de Marken) en ben beslist niet van de regeltjes :-). Mij valt op dat men vooral NIET doorrijdt, niet oplet en enorm slecht anticipeert....misschien een uitzonderlijk gebied? Waar het pas écht leuk is auto te rijden is Mexico City; just ONE rule: THERE ARE NO RULES!

Geplaatst: 02.10.2013 - 12:05
door s60magic
Ik had begrepen, als je handmatig gaat schakelen in de PIH schakelt het electro pakket uit.