Accu probleem
- jp-v60
- 4th Gear member
Dat hele gezeur van fiscale voordeel is toch kolder. Volvo heeft 80K gevangen en hoeft daar alleen de btw van af te dragen. Je mag dan als klant verwachten dat je een goed product krijgt. En daar mag heus wel is een storing bij zitten. Mijn PIH doet het probleemloos, maar als ik lees hoe het sommige hier vergaat, dan had ik de auto allang ingeleverd. Willekeurig of het nou om Volvo of wat dan voor merk ook gaat.
- NielsPHEV
- 7th Gear member
Ik heb alleen @tje zelf een verwijzing zien maken naar de fiscale voordelen, je verwijzing naar gezeur van fiscaal voordeel lijkt me derhalve niet op zijn plaats.jp-v60 schreef: Dat hele gezeur van fiscale voordeel is toch kolder. Volvo heeft 80K gevangen en hoeft daar alleen de btw van af te dragen. Je mag dan als klant verwachten dat je een goed product krijgt. En daar mag heus wel is een storing bij zitten. Mijn PIH doet het probleemloos, maar als ik lees hoe het sommige hier vergaat, dan had ik de auto allang ingeleverd. Willekeurig of het nou om Volvo of wat dan voor merk ook gaat.
De punten die ik opmerk zijn:
1: Wat er niet opzit kan niet kapot en nagenoeg elke nieuwe technolgie heeft een grotere kans op storingen, PIH helemaal nieuw en zit enorm veel op dus.....
2: In geval van een storing leer je de leverancier pas kennen en kun je beoordelen hoe een en ander wordt opgelost, ik lees dat de problemen bij eenieder worden opgelost en zowel VCNL en dealers zich hiervoor inspannen daarbij krijgen mensen net vervangend vervoer, om dan al zo snel de zaak "op scherp" te zetten vind ik opvallend en getuigen van weinig begrip
3: Of het een auto van 180 k of 10 k betreft maakt in de discussie helemaal niets uit een product moet voldoen aan waar het voor verkocht is (en dat doet de PIH ook)
ach en nu je het toch zelf heb aangehaald bovenstaande geplaatst in het perspectief van de voordelen van de auto tja je hebt het eigenlijk zelf al geschreven.
- IkeV70
- 5th Gear member
Ik geloof niet de de PIH van @je momenteel voldoet aan waar het product aan zou moeten voldoen.NielsPHEV schreef: 3: Of het een auto van 180 k of 10 k betreft maakt in de discussie helemaal niets uit een product moet voldoen aan waar het voor verkocht is (en dat doet de PIH ook)
ach en nu je het toch zelf heb aangehaald bovenstaande geplaatst in het perspectief van de voordelen van de auto tja je hebt het eigenlijk zelf al geschreven.
Ik vraag me nu toch ook wel af Niels, wat je nu precies bedoelt met "in het perspectief van de voordelen".
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
V60 PIH
V60 T5
- @je
- 2nd Gear member
Mijn V60 voldoet zeker niet!
Is ook geen discussie, zelfs de dealer geeft dat toe!
Ze hebben hem overigens wel weer aan de praat gekregen, maar houden hem voor verder onderzoek.
Was iets met een massa probleem en iets met de trekhaak montage dat ze verder moesten bekijken.
Niet aan de hand verder, alleen ik wil een eind datum waarop we afscheid nemen of hopelijk niet.
Dealer is het met de stelling eens, nu nog de invulling maar ik verwacht dat we daar netjes uit gaan komen.
Ik ben erg tevreden over de manier waarop ze het oppakken, maar zoals gezegd ga daar geen maanden op wachten.
En nee Volvo draait niet volledig op voor de kosten, ik heb redelijk wat kilometers kunnen rijden, dus ook daar komen we denk ik wel uit.
Ik ben het met je eens dat elke techniek problemen kent.
Echter ik heb 2 keer een uitgebreide proefrit gemaakt met een V60 pih zonder problemen en meerdere goede gesprekken gehad voordat ik de auto kocht.
Een wel overwogen keuze waarbij de dealer ook zelf aangaf dat er al heel veel auto`s geleverd zijn en de problemen er wel uit waren.
Hij vond dus niet dat het allemaal heel nieuw was!
Anders had ik hem ook niet gekocht, ik heb hem ook niet overhaast gekocht in 2013 want toen twijfelde ik nog.
Ik was er wat laat bij
Helaas voor mij heb ik dan ook niet de maximale fiscale voordelen.
Maar ook met de 2014 regelingen is het fiscaal nog steeds zeer aantrekkelijk!
Wel een voordeel dat hij nu echt stuk is, nu vinden ze ook meteen iets.
i.p.v. al die vage storingen zonder meldingen.
mogelijk dat het massa probleem ook te maken heeft met de ramen, dakraam en tankklep.
Is ook geen discussie, zelfs de dealer geeft dat toe!
Ze hebben hem overigens wel weer aan de praat gekregen, maar houden hem voor verder onderzoek.
Was iets met een massa probleem en iets met de trekhaak montage dat ze verder moesten bekijken.
Niet aan de hand verder, alleen ik wil een eind datum waarop we afscheid nemen of hopelijk niet.
Dealer is het met de stelling eens, nu nog de invulling maar ik verwacht dat we daar netjes uit gaan komen.
Ik ben erg tevreden over de manier waarop ze het oppakken, maar zoals gezegd ga daar geen maanden op wachten.
En nee Volvo draait niet volledig op voor de kosten, ik heb redelijk wat kilometers kunnen rijden, dus ook daar komen we denk ik wel uit.
Ik ben het met je eens dat elke techniek problemen kent.
Echter ik heb 2 keer een uitgebreide proefrit gemaakt met een V60 pih zonder problemen en meerdere goede gesprekken gehad voordat ik de auto kocht.
Een wel overwogen keuze waarbij de dealer ook zelf aangaf dat er al heel veel auto`s geleverd zijn en de problemen er wel uit waren.
Hij vond dus niet dat het allemaal heel nieuw was!
Anders had ik hem ook niet gekocht, ik heb hem ook niet overhaast gekocht in 2013 want toen twijfelde ik nog.
Ik was er wat laat bij

Helaas voor mij heb ik dan ook niet de maximale fiscale voordelen.
Maar ook met de 2014 regelingen is het fiscaal nog steeds zeer aantrekkelijk!
Wel een voordeel dat hij nu echt stuk is, nu vinden ze ook meteen iets.
i.p.v. al die vage storingen zonder meldingen.
mogelijk dat het massa probleem ook te maken heeft met de ramen, dakraam en tankklep.
- NielsPHEV
- 7th Gear member
inderdaad prettig dat ie nu echt kapot is een storing zoeken die zich af en toe voordoet (en vaak net niet bij de garage) is erg lastig.
Zal prima in orde komen mijn auto doet een jaar lang probleemloos en ik had hem wel overhaast gekocht het is er eentje van de allereerste serie.
Zal prima in orde komen mijn auto doet een jaar lang probleemloos en ik had hem wel overhaast gekocht het is er eentje van de allereerste serie.
- jp-v60
- 4th Gear member
Sorry Nielsphev, misschien moet je het forum wat meer lezen. De opmerkingen van dat moet je op de koop nemen bij deze voordelen zijn niet te tellen.
Ook bij mij werkt de auto probleemloos, gelukkig. Maar als ik zoals ik lees bij andere zo vaak zou stil staan. Dan had ik hem echt laten staan en hadden we het in de minne geschikt. Ik kan niet op een auto bouwen die niet te vertrouwen is. Dat zou in mijn geval teveel kosten en daar kan bijtelling echt niets mee goedmaken
Ook bij mij werkt de auto probleemloos, gelukkig. Maar als ik zoals ik lees bij andere zo vaak zou stil staan. Dan had ik hem echt laten staan en hadden we het in de minne geschikt. Ik kan niet op een auto bouwen die niet te vertrouwen is. Dat zou in mijn geval teveel kosten en daar kan bijtelling echt niets mee goedmaken
- @je
- 2nd Gear member
@jp-v60
Dat is ook mijn "probleem".
Met 55 tot 60K km per jaar ben ik gewoon afhankelijk van de auto.
Ben elke dag om 5:30 weg en zo rond 18:30 weer thuis, en dan is een auto naar de dealer brengen gewoon niet handig, ik moet dat echt plannen.
Dus niet betrouwbaar en vaak terug moeten kost me gewoon geld en tijd.
Dus ja ik heb graag dat voordeel, maar 2 x per maand bij de dealer en dat voordeel is voor die maand alweer weg.
Deze maand dus 5x bij de dealer geweest en dat zie ik meteen terug in het werk, gisteren was ik om 23:30 klaar.
De dealer staat er overigens ook niet verkeerd in hoor.
Gisteren het een en ander doorgesproken en daar komen we wel uit.
Dan heeft het avontuur een beetje geld gekost en klaar.
Maar niet teveel vooruit lopen, afspraak is dat ik nog een maand test rijder ga spelen voor Volvo.... haha (wel blijven lachen he!)
Dat is ook mijn "probleem".
Met 55 tot 60K km per jaar ben ik gewoon afhankelijk van de auto.
Ben elke dag om 5:30 weg en zo rond 18:30 weer thuis, en dan is een auto naar de dealer brengen gewoon niet handig, ik moet dat echt plannen.
Dus niet betrouwbaar en vaak terug moeten kost me gewoon geld en tijd.
Dus ja ik heb graag dat voordeel, maar 2 x per maand bij de dealer en dat voordeel is voor die maand alweer weg.
Deze maand dus 5x bij de dealer geweest en dat zie ik meteen terug in het werk, gisteren was ik om 23:30 klaar.
De dealer staat er overigens ook niet verkeerd in hoor.
Gisteren het een en ander doorgesproken en daar komen we wel uit.
Dan heeft het avontuur een beetje geld gekost en klaar.
Maar niet teveel vooruit lopen, afspraak is dat ik nog een maand test rijder ga spelen voor Volvo.... haha (wel blijven lachen he!)
- jvov60
- 4th Gear member
Ik rijd sinds eind oktober al 20.000km probleemloos. Het kan dus wel...
Maar ook voor mij zou gelden: meer dan 2 keer grote problemen of zelfs stilvallen zou beteken: auto te koop en een ander merk zoeken.
Er is geen excuus voor de fabrikant omdat het allemaal zo ingewikkeld en nieuw zou zijn. Als dat het geval is, dan is dat misschien wel het probleem...
Maar ook voor mij zou gelden: meer dan 2 keer grote problemen of zelfs stilvallen zou beteken: auto te koop en een ander merk zoeken.
Er is geen excuus voor de fabrikant omdat het allemaal zo ingewikkeld en nieuw zou zijn. Als dat het geval is, dan is dat misschien wel het probleem...
Voor mij geen Volvo for life meer.
De laatste (XC60 II) is weg.
Nu naar volledig EV bij een merk met Duitse verfijning.
Veel plezier hier met prachtige Volvo's en misschien tot later.
-
- 1st Gear member
Nou nou, stoere taal hoor (2 keer grote problemen en auto te koop). Ik heb ook 30.000 km probleemloos gereden en kwam stil te staan in Oostenrijk (met het gezin). Vervelende situatie maar voor mij prima opgelost door VOC en uiteindelijk prima geholpen en afgewikkeld door mijn dealer.jvov60 schreef:
Het is wel erg kort door de bocht om een gecompliceerd systeem, zoals een auto tegenwoordig is (zowel conventioneel (benzine/diesel) als een hybride), op deze manier te bekijken.
Voor mij is het veel belangrijker om te weten dat ik als er iets is, ik ook goed geholpen word!
Op dit moment rijden er meer dan 4000 V60's rond waarvan meer dan 99% zonder problemen. (ik overigens ook weer op dit moment!)
- jvov60
- 4th Gear member
@Smartbart: ik heb het eerder gedaan (van Audi naar BMW overgestapt). Is geen stoer praat.
Een paar bugjes mag, maar steeds opnieuw problemen zou niet aanvaardbaar zijn voor mij.
Een paar bugjes mag, maar steeds opnieuw problemen zou niet aanvaardbaar zijn voor mij.
Voor mij geen Volvo for life meer.
- Ben
- Executive Member
- Contacteer:
Ik heb jaren geleden na een maand of 2 een Ford Scorpio (die had ik nooit moeten kiezen natuurlijk) teruggegeven omdat er een trilling in zat die de dealer cq Ford er niet uit kreeg.
Heb me bij de Volvo dealer laten afzetten, daar een 850 besteld en sindsdien rijd ik geen ander merk dan Volvo meer
Maar volgens mij gaat dit topic over accu's en niet over geschillen met de dealer.
Heb me bij de Volvo dealer laten afzetten, daar een 850 besteld en sindsdien rijd ik geen ander merk dan Volvo meer

Maar volgens mij gaat dit topic over accu's en niet over geschillen met de dealer.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
-
- 6th Gear member
Twee keer ruzie met de vrouw en hup inruilen zeker ook gelijk?Beetje kort door de bocht dit..Smartbart schreef:Nou nou, stoere taal hoor (2 keer grote problemen en auto te koop). Ik heb ook 30.000 km probleemloos gereden en kwam stil te staan in Oostenrijk (met het gezin). Vervelende situatie maar voor mij prima opgelost door VOC en uiteindelijk prima geholpen en afgewikkeld door mijn dealer.jvov60 schreef:
Het is wel erg kort door de bocht om een gecompliceerd systeem, zoals een auto tegenwoordig is (zowel conventioneel (benzine/diesel) als een hybride), op deze manier te bekijken.
Voor mij is het veel belangrijker om te weten dat ik als er iets is, ik ook goed geholpen word!
Op dit moment rijden er meer dan 4000 V60's rond waarvan meer dan 99% zonder problemen. (ik overigens ook weer op dit moment!)
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
- jp-v60
- 4th Gear member
Idd ook meteen inruilen, alleen krijg je er meestal weinig voor terug en is oprijden de meest voordelige optieMarioC70 schreef:
Twee keer ruzie met de vrouw en hup inruilen zeker ook gelijk?Beetje kort door de bocht dit..

- Tukker999
- 4th Gear member
@Smartbart
1% van 4000 is 40
Ik durf te wedden dat er in Nederland meer dan 40 V60 PIH's problemen hebben (gehad).
GOED NIEUWS!
Morgen krijg ik mijn V60 terug!!!
Inclusief transport van Oostenrijk naar NL, van NL naar Duitsland en nu terug in NL heeft het ruim een maand geduurd.
Zo lang niet gezien, ik ben benieuwd hoe hij er uit ziet.
1% van 4000 is 40
Ik durf te wedden dat er in Nederland meer dan 40 V60 PIH's problemen hebben (gehad).
GOED NIEUWS!
Morgen krijg ik mijn V60 terug!!!
Inclusief transport van Oostenrijk naar NL, van NL naar Duitsland en nu terug in NL heeft het ruim een maand geduurd.
Zo lang niet gezien, ik ben benieuwd hoe hij er uit ziet.
Volvo XC40 Recharge Extended Range Plus 
Volvo V60 PIH 2013:
Honda Civic Hybride 2010:

Volvo V60 PIH 2013:

- Tukker999
- 4th Gear member
Ja hij is terug.
Door alle ellende en wachten heb ik er eigenlijk gewoon flink de smoor in.
Sinds hij weg is gegaan voor reparatie hebben ze de halve tank leeg gereden. (445km)
Waar dat nou voor nodig was?
Voor dat ik weer een beetje lol in die auto krijg moet er heel wat gebeuren.
Door alle ellende en wachten heb ik er eigenlijk gewoon flink de smoor in.
Sinds hij weg is gegaan voor reparatie hebben ze de halve tank leeg gereden. (445km)
Waar dat nou voor nodig was?
Voor dat ik weer een beetje lol in die auto krijg moet er heel wat gebeuren.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door Tukker999 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo XC40 Recharge Extended Range Plus 
Volvo V60 PIH 2013:

Volvo V60 PIH 2013: