Hoi Allemaal,
Gisteren hebben wij de D4 Osmium Grey besteld.
Het is de 'Normale' versie, dus zonder begrenzer op 190km/h
Volgens de dealer hebben we hem eind Juli. Het is een Kinetic met donkergrijze velgen en de R design diffuser en dikkere uitlaatpijpen.
Volvo V40 D4 met nieuwe Drive-E-motor
-
- 1st Gear member
Gefeliciteerd met je bestelling. Je zal er geen spijt van krijgen 
Het zou leuk zijn als iedereen wat foto's zet op dit forum van de nieuwe Volvo V40 D4 business. Ik ben erg benieuwd naar alle verschillende kleuren, icm met de velgen.

Het zou leuk zijn als iedereen wat foto's zet op dit forum van de nieuwe Volvo V40 D4 business. Ik ben erg benieuwd naar alle verschillende kleuren, icm met de velgen.
-
- 1st Gear member
Ik heb vandaag mijn V40 D4 R-Design opgehaald. Ik heb hiervoor 3 V50's D2 gehad en ben zooooooo blij dat ik eindelijk een andere motor heb.JVLAlmere schreef: Zo langzamerhand moeten de eerste V40's met de nieuwe D4 motor rijden heb ik begrepen.
Ben benieuwd naar de rijervaring met deze motor?
Zelf een in bestelling met verwachte levering half augustus
Niet te vergelijken met de D2. Ik ben nu eerst nog rustig aan het doen. Ze zeggen dat je zo'n motor niet hoeft in te rijden, maar ik doe het lekker toch:)
Is echt een hele fijne vlotte motor. Lekker veel koppel onderin en trekt heel goed door. Ook een veel beter geluid dan de D2 van mijn V50. Je gaat niets tekort komen, geloof me.
-
- Starter
Is dit de business uitvoering met 14% bijtelling. deze heb ik besteld, wordt pas eind augustus geleverd en ik ben reuze benieuwd hoe deze motor presteerd met de aangepaste versnellingsbak.Ik heb vandaag mijn V40 D4 R-Design opgehaald. Ik heb hiervoor 3 V50's D2 gehad en ben zooooooo blij dat ik eindelijk een andere motor heb.
Niet te vergelijken met de D2. Ik ben nu eerst nog rustig aan het doen. Ze zeggen dat je zo'n motor niet hoeft in te rijden, maar ik doe het lekker toch:)
Is echt een hele fijne vlotte motor. Lekker veel koppel onderin en trekt heel goed door. Ook een veel beter geluid dan de D2 van mijn V50. Je gaat niets tekort komen, geloof me.
-
- 1st Gear member
Ik heb idd ook de 14% bijtelling D4 motor. Vandaag heb ik er 200km mee gereden. Af en toe even wat meer het gas ingetrapt, ik ging spontaan lachen. Wat een heerlijk gevoel. Mijn laaste V50 D2 was van 2011. Deze had ik getuned naar 143pk, maar is niets vergeleken met deze D4. De D2 is opzich ok, maar met de D4 wordt het rijden echt leuk, gaat als een speer.NicoZW schreef:Is dit de business uitvoering met 14% bijtelling. deze heb ik besteld, wordt pas eind augustus geleverd en ik ben reuze benieuwd hoe deze motor presteerd met de aangepaste versnellingsbak.Ik heb vandaag mijn V40 D4 R-Design opgehaald. Ik heb hiervoor 3 V50's D2 gehad en ben zooooooo blij dat ik eindelijk een andere motor heb.
Met de D2 van m'n V50 sloeg ik vaak de 5e versnelling over. Met 80 kmh van de 4e meteen naar de 6e versnelling. Dat doe ik nu niet meer. Rijdt nu 80 in z'n 5 en pas bij 100 in z'n 6. Misschien even wennen, maar vond dat hij bij 80 in z'n 6 wat te laag in de toeren zat. Ik ben geen eco rijder, kan ook daar aan liggen:) Voor de rest vind ik het een heerlijke versnellingsbak.
-
- 1st Gear member
Ik ben erg benieuwd.
Ik ben nieuw hier.
Ik had bijna de Mercedes CLA of Audi A3 limousine besteld, totdat deze d4 met 14% aangekondigd werd!
Ik heb een R-Design 12 Maart besteld met wat pakketten en opties, Ixion II 18" en in het osmium grijs. Deze is gisteren bij de dealer gearriveerd. Ik moet helaas nog twee weken wachten op de velgen. Ondanks de mooie deal die ik heb kunnen maken, toch wel een gedoe met deze velgen
Ik heb gehoord dat met deze motor erg laagtoerig gereden moet worden en dat de eerste versnelling wel erg kort is. Klopt dat?
Ik ben nieuw hier.
Ik had bijna de Mercedes CLA of Audi A3 limousine besteld, totdat deze d4 met 14% aangekondigd werd!
Ik heb een R-Design 12 Maart besteld met wat pakketten en opties, Ixion II 18" en in het osmium grijs. Deze is gisteren bij de dealer gearriveerd. Ik moet helaas nog twee weken wachten op de velgen. Ondanks de mooie deal die ik heb kunnen maken, toch wel een gedoe met deze velgen

Ik heb gehoord dat met deze motor erg laagtoerig gereden moet worden en dat de eerste versnelling wel erg kort is. Klopt dat?
Volvo V40 D4 R-Design
Osmium Grey metallic
Business Pack Connect & Winter Line
18" Ixion II
Polestar Tuning
Osmium Grey metallic
Business Pack Connect & Winter Line
18" Ixion II
Polestar Tuning
- fret
- 3rd Gear member
- Contacteer:
@db84
De 1e versnelling is niet exceptioneel kort vergeleken met andere moderne dieselauto's. De motor draait wel laag in de toeren als je de schakelindicator gebruikt. Nadeel daarvan is dat er weinig voortwaartse kracht is als je even gas geeft. Dus beter een versnelling lager want dan trekt hij er echt erg hard aan. Heerlijk met ouderwetse turbolag
De 1e versnelling is niet exceptioneel kort vergeleken met andere moderne dieselauto's. De motor draait wel laag in de toeren als je de schakelindicator gebruikt. Nadeel daarvan is dat er weinig voortwaartse kracht is als je even gas geeft. Dus beter een versnelling lager want dan trekt hij er echt erg hard aan. Heerlijk met ouderwetse turbolag

-
- 1st Gear member
Inmiddels de eerste 1000km gepasseerd, en nog steeds niet hoeven tanken... volgens de indicator kan ik nog zo'n 170km rijden voordat ik moet tanken... dus dat is wel lekker 
De auto rijd echt heerlijk, en lekker snel. Zolang je hem rond de 1500/1750 toeren houdt gaat het prima, daaronder heeft die wel wat moeite om vooruit te komen als je het gas intrapt.
Verder wat met de premium sound instellingen zitten klooien, inmiddels bevalt het geluid mij wel uitstekend, alleen bij sommige nummers met bass hoor je de deuren wel wat trillen, wat het gelijk weer een stuk onaangenamer maakt, maar wellicht met nog wat klooien is dat ook weer te verhelpen.
De motor bij 80 in zijn 5?Als de muziek op normaal geluidsniveau staat hoor je er bijna niets van, zet je geluid uit dan hoor je de motor wel een beetje.
En inderdaad zoals eerder gezegd, pas rond de 100 naar zijn 6.

De auto rijd echt heerlijk, en lekker snel. Zolang je hem rond de 1500/1750 toeren houdt gaat het prima, daaronder heeft die wel wat moeite om vooruit te komen als je het gas intrapt.
Verder wat met de premium sound instellingen zitten klooien, inmiddels bevalt het geluid mij wel uitstekend, alleen bij sommige nummers met bass hoor je de deuren wel wat trillen, wat het gelijk weer een stuk onaangenamer maakt, maar wellicht met nog wat klooien is dat ook weer te verhelpen.
De motor bij 80 in zijn 5?Als de muziek op normaal geluidsniveau staat hoor je er bijna niets van, zet je geluid uit dan hoor je de motor wel een beetje.
En inderdaad zoals eerder gezegd, pas rond de 100 naar zijn 6.
- fret
- 3rd Gear member
- Contacteer:
@NicoZW
Van het geluid moet je niet teveel verwachten. Klinkt allemaal beschaafd en als een diesel. C'est tout...
Van het geluid moet je niet teveel verwachten. Klinkt allemaal beschaafd en als een diesel. C'est tout...
-
- Starter
Weet niet hoeveel het uitmaakt dat ik in een D2 MY2014 rijd met High Performance Audio, maar ook ik heb last van trillende deuren, tenzij ik de opbergvakjes in de deuren leeg maak / houdKonjin schreef: ...
...

-
- Starter
Ik zie toevallig net voor het eerst de nieuwe D4 langsrijden. Motor had een aardige dieselgrom.
Edit: de mijne schijnt net na de WK finale gemaakt te worden. Hopelijk komt België niet ver anders staan ze allemaal met een kater in Gent de v40 te assembleren. XD
Edit: de mijne schijnt net na de WK finale gemaakt te worden. Hopelijk komt België niet ver anders staan ze allemaal met een kater in Gent de v40 te assembleren. XD
-
- Starter
Ook ik ben nieuwe hier...
Nog 1,5 week wachten en ik krijg mijn v40 d4 geleverd.
R Design, Business Pack Pro, Luxury Line en in de kleur Osmium Grey.
Kijk er enorm naar uit!
Zijn er mensen met dezelfde kleur en r design en die al foto's hebben?
Nog 1,5 week wachten en ik krijg mijn v40 d4 geleverd.
R Design, Business Pack Pro, Luxury Line en in de kleur Osmium Grey.
Kijk er enorm naar uit!
Zijn er mensen met dezelfde kleur en r design en die al foto's hebben?
Laatst gewijzigd door d0ubleM op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- 1st Gear member
Dit was vanmorgen van Spijknisse naar Den Haag, voornamelijk snelweg waar de vmax 100 is, ik had geen haast en het was lekker rustig op de weg, cruise control op 104 en gaanV50 R schreef: Dat is zeker zuinig, dat is mij nog niet gelukt. Was het snelweg of provinciaal/binnendoor? En hoeveel kilometer heb je tot nu toe gereden?

Heb er tot nu toe iets van 3300 kilometer op zitten in de D4, en inderdaad staat op Auto klimaat wel zo makkelijk.
In 3300 kilometer heb ik momenteel 2x moeten tanken, een 3e tankbeurt zit er aan te komen, kan volgens de boordcomputer nog rond de 150km rijden.