Pagina 11 van 28
Re: Van R naar R-Design
Geplaatst: 02.12.2015 - 10:40
door Mart van der Steeg
Beetje gelijk gevoel, S60' verveelt helemaal niet, ook 6 jaar met net 130 k. Toch kijk ik rond, omdat het leuk is. Mn. Volvo.
Enige alternatieve merk zou een Jaguar XF kunnen zijn.
Re: Van R naar R-Design
Geplaatst: 02.12.2015 - 12:34
door Volvov60polestar
Silver_R schreef:
Wel te koop in België eigenlijk?
Naar mijn weten staan er 2 op autoscout. Tijdje geleden waren er dat 3 dacht ik.
Mijn dealer heeft er eentje - geïmporteerd uit Nederland, een rebel blue V60.
Hier betaal je nieuw 70.000 euro, wat peanuts is vergeleken met wat jullie in Nederland betalen.
Inschrijving gaat ook nog rond de 4500 zijn (vanaf 2016 nog meer door hoge co2). Verkeersbelasting valt nog mee dacht ik. Dan nog verzekeren en wekelijks naar de pomp en je weet weer waarvoor je gaat werken

Voor de gewone man onbetaalbaar. Is inderdaad speelgoed "voor wie het ergens opzij heeft liggen".
Je kan discussiëren over meer performante wagens voor minder geld, maar dat is een zinloze discussie.
Ik vind ze allemaal machtig maar de Polestar blijft een exoot. Misschien over een paar jaartjes kijken wat ze nog kosten. En ik veronderstel dat ze redelijk prijzig blijven hoor.
Re: Van R naar R-Design
Geplaatst: 15.12.2015 - 13:54
door Silver_R
Vandaag heeft de Blue Rebel een beurt gehad. Service 2.0 geïnstalleerd en nieuwe schijven en blokken achter. De bak schakelt heel wat beter nu, zeker in de sportstand. Het stukje twijfel is nu weg, waardoor het schakelen soepeler gaat.
Heb meteen een stabilisator stang van IPD laten monteren.
IPD swaybar. Op het eerste gezicht weinig verschil met de originele van Volvo maar er is wel degelijk verschil. Een veel stabielere achterkant van de auto zonder dat het oncomfortabel wordt. Kost wat maar dan heb je ook wat.
Heb van de dealer een V70 D4 meegekregen als leen auto. Rijdt niet verkeerd zo'n diesel met lekker veel koppel onderin.
Re: Van R naar R-Design
Geplaatst: 15.12.2015 - 14:39
door Paul
Waar heb jij hem in onderhoud eigenlijk?
Re: Van R naar R-Design
Geplaatst: 15.12.2015 - 14:48
door Silver_R
Verkerk Leidsche Rijn.
Re: Van R naar R-Design
Geplaatst: 15.12.2015 - 21:00
door REPSOL
Heb je de swaybar direct besteld via de link die je in je topic hebt geplaatst?
Re: Van R naar R-Design
Geplaatst: 15.12.2015 - 21:51
door Silver_R
Nee, besteld bij European Tuning. Had geen zin in gedoe met douane en wilde de swaybar snel in huis hebben ivm afspraak bij de dealer.
Dag na bestellen in huis.
Re: Van R naar R-Design
Geplaatst: 16.12.2015 - 07:35
door REPSOL
Duidelijk! Kost wel wat maar als het ook voelbaar is dan is het zeker de moeite waard!
Weer iets voor op mijn lijstje... zo houdt het nooit op...
Ik ben bezig met een grotere intercooler
http://www.do88.se/en/artiklar/volvo-s6 ... ooler.html deze kost 5199 SEK plus nok 199SEK voor de verzending komt uit op ongeveer 586 euro.
Zou je dit nou echt ook gaan merken? of toch eerst een Swaybar?!
Re: Van R naar R-Design
Geplaatst: 16.12.2015 - 12:47
door Silver_R
Denk dat je dat echt wel gaat merken, echter weet niet hoe de vermogens afgifte gaat zijn. Wil je meer vermogen zou ik eerst eens denken aan software tuning ipv hardware.
De stabilisator stang geeft een betere wegligging. Ook bij het dagelijks gebruik erg prettig. Vraag je het mij, zou eerst weg ligging doen, dan het vermogen. Maar ja, ik heb makkelijk praten met zo'n 330PK.

Re: Van R naar R-Design
Geplaatst: 16.12.2015 - 13:09
door REPSOL
De software heeft al een redelijke update gehad maar het kan altijd meer!
Op het gebied van pk’s kom ik vast heel veel te kort op die van jou maar op het gebied van koppel zou ik aardig mee kunnen komen. Mocht ik een beslissing genomen hebben ga ik dit uitvoeren in het nieuwe jaar, het zal vast wel druk worden bij de post zo eind van het jaar en zou je net zien…
Bedankt voor je informatie en zal je topic voor de rest niet vervuilen met mijn updates.
Re: Van R naar R-Design
Geplaatst: 16.12.2015 - 13:17
door Silver_R
In ieder geval succes. En de software update, ook zo rond de 500Nm?
Re: Van R naar R-Design
Geplaatst: 18.12.2015 - 21:42
door Fredhead
Silver_R schreef:
Denk dat je dat echt wel gaat merken, echter weet niet hoe de vermogens afgifte gaat zijn. Wil je meer vermogen zou ik eerst eens denken aan software tuning ipv hardware.
De stabilisator stang geeft een betere wegligging. Ook bij het dagelijks gebruik erg prettig. Vraag je het mij, zou eerst weg ligging doen, dan het vermogen. Maar ja, ik heb makkelijk praten met zo'n 330PK.
Ook mijn gedachten, eerst het onderstel, etc op orde en dan het vermogen.
Ik heb dan maar een "trage diesel", maar voelt gewoon lekker in balans nu het onderstel en de remmen het extra beetje vermogen goed aan kunnen.
Re: Van R naar R-Design
Geplaatst: 11.01.2016 - 17:09
door Silver_R
Bah, bah en nog eens bah. De winterwielen zitten er weer onder.
Toch maar eens kijken of ik voor volgend jaar een setje andere velgen op de kop kan tikken dan de originele 18 inch Ixion.
Re: Van R naar R-Design
Geplaatst: 11.01.2016 - 17:25
door ijsga
Dat is even afzien

Het zal geen lange winter meer zijn toch? En dan heb je straks nog meer waardering voor je zomerwielen.
Re: Van R naar R-Design
Geplaatst: 13.02.2016 - 17:26
door Silver_R
Zo, vandaag was er eindelijk tijd om de auto weer eens aan te pakken. Diffuser was al gewrapped, nu was het tijd voor de grill. Ik wilde deze al een tijdje zwart hebben. En kijk hier, het resultaat. Ben zeer tevreden.
Re: Van R naar R-Design
Geplaatst: 13.02.2016 - 17:28
door V50 R
Nice! Ziet er een stuk beter uit zo!
Re: Van R naar R-Design
Geplaatst: 13.02.2016 - 17:31
door Silver_R
Mee eens. Veel meer in de stijl van de auto.
Re: Van R naar R-Design
Geplaatst: 13.02.2016 - 18:22
door Millimetervreter.
Fraai, mooi agressief voorkomen zo!
Re: Van R naar R-Design
Geplaatst: 13.02.2016 - 18:48
door hvt
Lekker agressief zo.
Als je dit in je spiegel ziet, ga je wel aan de kant.
Of je blijft in je spiegel kijken om te genieten.
Re: Van R naar R-Design
Geplaatst: 13.02.2016 - 19:23
door Mart van der Steeg
hvt schreef:
Als je dit in je spiegel ziet, ga je wel aan de kant.
humor aan:
ik niet, ik weet wie er dan in zit
hij moet maar respect hebben voor het tempo van de 'echte 5 cilinder Volvo'
humor uit
Nog even het het is een echte Polestar...........