Pagina 11 van 40

Geplaatst: 19.10.2009 - 21:10
door remco747
Bangarage Amstelveen / Mijdrecht

Service en kwaliteit ronduit SLECHT

Kwam kijken voor een XC60 en de verkoper vroeg mij of ik hem kwam zieken of over auto's praten. Dit omdat ik waarschijnlijk al meer kennis had over het model dan hij zelf.

Repareren kennen ze niet; alles wordt direct vervangen door nieuw

Ze zaten met een schroevedraaier net zo lang aan m'n uitlaat te peuteren tot ie lek was, daardoor moest er een nieuwe op.

Remschijven "moesten" vervangen worden terwijl ze volgens de kwikfit nog ruim boven de minimale dikte zaten.

Rechter voordeur suisde: moesten volgens hun nieuwe deurrubbers in, dus 290 euro daar aan uitgegeven en probleem vervolgens niet opgelost. Moest ik hier van het forum halen dat het in de afdichting van de spiegel zit. Dus hun dat verteld en bleek inderdaad de oplossing.

En zo heb ik nog wel meer voorbeelden...

Nooit heen gaan dus.

Andere ervaring

Geplaatst: 21.10.2009 - 13:16
door gnd
Hi Remco,

Ik heb niet zulke ervaringen als jij.
Tot nu toe ben ik altijd correct en eerlijk geholpen bij de Bangarage in Amstelveen.

Maar mijn voorkeur blijft altijd nog uitgaan naar onze vrienden in Gorinchem.

BTW Heet dit topic niet:"Wie is er WEL tevreden ...." ;-) ?


Cheers,

GND

Geplaatst: 25.10.2009 - 00:39
door Sorcerer
volvopatje schreef:Ben zeer tevreden over de service bij Frank Klijn in Heerlen. (...)
Hier ook: dik tevreden over Frank Klijn. Goede service en erg kundige monteurs die liefde hebben voor het vak! Even langskomen voor iets kleins tussendoor is absoluut geen probleem, je wordt als vaste klant gewoon geholpen zonder dat je later een rekening thuis krijgt.

Ook heb ik er m'n eerste Volvo gekocht, een S60 2.4. Goede prijs en de auto was helemaal probleemloos. Bij onderhoud ook gratis vervangend vervoer trouwens, netjes!

Om die reden blijf ik er ook komen voor service, ondanks een verhuizing waardoor er andere dealers dichterbij liggen.

Geplaatst: 25.10.2009 - 01:19
door Ramon&Ramon
Er zijn natuurlijk ook mensen die je nooit tevreden krijgt,wat je ook doet:)

Geplaatst: 25.10.2009 - 08:52
door Msuidgeest
Ik stel voorzichtig vast dat de meningen over de zelfde dealer ook nogal uiteen lopend zijn ...

Het zal wel aan het humeur liggen van de monteur, receptionist of de autobestuurder dat er zulke verschillen zijn.

Geplaatst: 25.10.2009 - 10:07
door bart simpson
soms ook van de klant, er zijn erbij waarvoor ik met veel plezier een afspraak bij een andere dealer maak :evil:

Geplaatst: 25.10.2009 - 10:13
door lemmer
De Bluekens groep, Bergen op Zoom, Breda, Roosendaal.

Een 9+

Niets is teveel, correct, gedisciplineerd, stralen echt het Volvo for life uit.
Facturen zijn conform het merk Volvo, maar neem van mij aan dat het bij andere merken per uur minder kost, maar ze zijn er 3 keer zo lang mee bezig.

Geplaatst: 25.10.2009 - 10:18
door lemmer
remco747 schreef:Bangarage Amstelveen / Mijdrecht

Service en kwaliteit ronduit SLECHT

Kwam kijken voor een XC60 en de verkoper vroeg mij of ik hem kwam zieken of over auto's praten. Dit omdat ik waarschijnlijk al meer kennis had over het model dan hij zelf.

Repareren kennen ze niet; alles wordt direct vervangen door nieuw

Ze zaten met een schroevedraaier net zo lang aan m'n uitlaat te peuteren tot ie lek was, daardoor moest er een nieuwe op.

Remschijven "moesten" vervangen worden terwijl ze volgens de kwikfit nog ruim boven de minimale dikte zaten.

Rechter voordeur suisde: moesten volgens hun nieuwe deurrubbers in, dus 290 euro daar aan uitgegeven en probleem vervolgens niet opgelost. Moest ik hier van het forum halen dat het in de afdichting van de spiegel zit. Dus hun dat verteld en bleek inderdaad de oplossing.

En zo heb ik nog wel meer voorbeelden...

Nooit heen gaan dus.
Maar is het gedrag van die ene verkoper dan maatgevend voor de hele onderneming, zwak hoor. Als je daar een probleem mee had, waarom ben je dan niet naar zijn baas gegaan, typisch Nederlands gedrag. Als de koffiejuffrouw de koffie over je broek had laten vallen is heel die onderneming niet goed.

Je kunt ook vast een paar pluspunten opnoemen, anders ga je niet terug.

Geplaatst: 25.10.2009 - 10:20
door lemmer
bart simpson schreef:soms ook van de klant, er zijn erbij waarvoor ik met veel plezier een afspraak bij een andere dealer maak :evil:
Bij een andere dealer van een ander merk Bart :twisted:

Geplaatst: 25.10.2009 - 10:25
door lemmer
Giesto-440 schreef:Ik ben ook erg tevreden over Bluekens Volvo in Roosendaal.. Of nouja, er zit altijd wel een chagerijn bij maar goed de rest zijn toffe gasten! Willen altijd wel even met je meerijden om te kijken wat er mis is, proberen mee te denken met oplossingen.. Top!

Enige nadeel is de prijs!!!

Om dit als voorbeeld te nemen:
Wiellagers voor vervangen:
Volvo = €420,- inc btw
Buurtgarage = €206,- inc btw

Was voor mij dit keer best wel een makkelijke keuze...
Dit is een beetje kortzichtig, als je dus over de 70.000km per jaar doet, of 10.000 km naar je schoonmoeder is er een verschil. Bij het werk en de kwaliteit van de onderdelen bij volvo ben je in ieder geval zeker dat het goed is en in het geval van de buurtgarage is het maar afwachten maar voor 10.000 per jaar niet relevant.

Denk zelfs dat de buurtgarage er meer aan verdiend dan de volvo garage.

Geplaatst: 27.10.2009 - 20:13
door Blue-Eyes
Bij Schaap lelystad de afgelopen 4 jaar mijn lease S40 in onderhoud gehad, louter goede ervaringen. Met 1 kanttekening: Het logo van Schaap op de achterkant geplakt, ondanks dat 's morgens dit werd gevraagd ik dit niet wilde.

Ik heb sinds een paar dagen een prive S60, die kan ik morgen weer ophalen. Rekening 1250 euro (oa remschijven, remblokken, stuuruitslagbegrenzers, nieuw software). Ik hoor morgen over het hoe en waarom.
Afgezien van de prijs (kan ik nog niet beoordelen) is de service goed, wordt meegedacht, altijd vriendelijk, etc.
Het logo gaat er weer vanaf, nummerplaathouder mogen ze doen :D

Aanrader.

Geplaatst: 28.10.2009 - 20:18
door willembraber
:P Ik ben zeer tevreden over Scholten in Ede altijd zeer corect geholpen en goed advies

Geplaatst: 28.10.2009 - 21:01
door Christopher
Blue-Eyes schreef:Bij Schaap lelystad de afgelopen 4 jaar mijn lease S40 in onderhoud gehad, louter goede ervaringen. Met 1 kanttekening: Het logo van Schaap op de achterkant geplakt, ondanks dat 's morgens dit werd gevraagd ik dit niet wilde.

Ik heb sinds een paar dagen een prive S60, die kan ik morgen weer ophalen. Rekening 1250 euro (oa remschijven, remblokken, stuuruitslagbegrenzers, nieuw software). Ik hoor morgen over het hoe en waarom.
Afgezien van de prijs (kan ik nog niet beoordelen) is de service goed, wordt meegedacht, altijd vriendelijk, etc.
Het logo gaat er weer vanaf, nummerplaathouder mogen ze doen :D

Aanrader.
Ben er gister ook weer geweest om mijn SoloDiesel te halen.

Paar weken geleden ook mijn 180.000km beurt gehad. Die viel iets goedkoper uit omdat de olie niet vervangen hoefde te worden, maar dit moet binnenkort nog wel.

Ik heb ook geen stickertje van ze kunnen ontdekken. Vind ik ook niet heel erg, ondanks dat ze goede service verlenen. Jammer alleen dat ze geen nummerplaathouders hebben, maar het dus met die stickertjes doen.

Trouwens... Het viel me op dat er nog maar één 'Volvo-Forum' kaartje op de balie lag en dat dit al een tijdje zo is. Kan zijn dat ze er achter nog meer hebben, maar dat weet ik niet.

Geplaatst: 30.10.2009 - 10:54
door denkweb
En niemand durft de laatste mee te nemen... ;)


--


Het valt mij op dat veel mensen echt op de eerste indruk van de dealer letten. Een korte babbel en het aanbod van een kopje koffie is de eerste winst; er is contact. En of je dan toevallig voor een klein lampje komt of om een nieuwe auto te kopen mag niet uitmaken. Immers, de auto waar het kleine lampje van stuk is kan ook nog weleens aan vervanging toe geraken in de toekomst. Zelf kan ik mij ook vreselijk ergeren aan wachten aan een balie waar 5 man achter zit druk te zijn of aangesproken worden door een verkoper welke wegloopt op het moment dat er 'geen handel' blijkt te zijn...

Geplaatst: 08.11.2009 - 11:58
door Ruvol
Volvo De Rie in Hoorn (N.H.)

Al vijftien jaar zeer tevreden over deze Volvo-dealer. Deskundige en vriendelijke werkplaats. Prettige verkoopafdeling.
Mijn laatste vijf Volvo's komen er vandaan.

Geplaatst: 10.11.2009 - 13:37
door Sorcerer
denkweb schreef:En niemand durft de laatste mee te nemen... ;)


--


Het valt mij op dat veel mensen echt op de eerste indruk van de dealer letten. Een korte babbel en het aanbod van een kopje koffie is de eerste winst; er is contact. En of je dan toevallig voor een klein lampje komt of om een nieuwe auto te kopen mag niet uitmaken. Immers, de auto waar het kleine lampje van stuk is kan ook nog weleens aan vervanging toe geraken in de toekomst. Zelf kan ik mij ook vreselijk ergeren aan wachten aan een balie waar 5 man achter zit druk te zijn of aangesproken worden door een verkoper welke wegloopt op het moment dat er 'geen handel' blijkt te zijn...
De eerste indruk is ook belangrijk ja. Dealer die ongeinteresseerd wegloopt als er 'geen handel' lijkt te zijn geeft een slecht signaal af voor service naar de toekomst.

En inderdaad wat jij zegt: voor hetzelfde geld kan hij nog veel verdienen aan je aan onderhoud etc. Voorbeeld is mijn dealer (Klijn in Heerlen); die heeft zelfs allerlei dingen niet in rekening gebracht. Op korte termijn misschien voor hen onverstandig, maar daardoor zal ik er wel altijd blijven terugkomen, terwijl andere garages inmiddels veel dichterbij liggen voor mij :)

Geplaatst: 26.11.2009 - 12:51
door riny
Ik ben uiterst tevreden over de telkens van de tevooren gemaakte afspraken , straks 280,000 km gereden en nog steeds een topper in purmerend , bij grote reparaties gratis een leen auto gewoon een prma dealer ton van kuyk

Geplaatst: 26.11.2009 - 13:45
door MauritsvdT
Ik wil me voornamelijk 'prettig' voelen als ik er moet zijn, maar aan een extra 'zomaar-babbeltje' of een kop koffie zit ik niet op te wachten.
Ik kom voor iets en dat is het.
Als de balie medewerker netjes hallo zegt en of ik even geduld heb vind ik het prima, de wereld (en de dealer) draait niet om mij alleen.
Ik kijk in de tussentijd wel even rond, ik kan me er ook aan irriteren als je even bij een auto stopt om te kijken dat er meteen zo'n stropdas op je af komt rennen, als ik er één wil spreken dan vraag ik dat wel.
En op het moment dat er een andere auto moet komen, zoek ik die eerst zelf wel uit en ga dan eens kijken wat er onder de streep over blijft.

Maar goed, zo ben ik en dat is persoonlijk.


Ik heb mijn auto bij Broekhuis Hoogeveen vandaan en ik woon in Zeeuws Vlaanderen, vlak daarna kwamen er een paar puntjes die verholpen diende te worden en ik heb hun gevraagd of dat bij de plaatselijke dealer mocht.
Dat was geen probleem en ook de plaatselijke dealer had er geen moeite mee.
Puntjes verholpen, auto opgehaald en het papierwerk regelen ze onderling,
ook voor een vervolgpuntje gewoon weer naar de plaatselijke dealer.
Vooralsnog dus gewoon twee goede, nette dealers in mijn ogen; Auto Cappendijk in Terneuzen en de leverende dealer in Hoogeveen.

Geplaatst: 26.11.2009 - 15:13
door Ramon&Ramon
bart simpson schreef:soms ook van de klant, er zijn erbij waarvoor ik met veel plezier een afspraak bij een andere dealer maak :evil:

En hopen dat ze niet meer terug komen:):)

Geplaatst: 26.11.2009 - 20:18
door MauritsvdT
bart simpson schreef:soms ook van de klant, er zijn erbij waarvoor ik met veel plezier een afspraak bij een andere dealer maak :evil:
Dat mag mijn dealer dan wel doen bij jou, heb ik een leuk ritje voor de boeg!
:wink: