V90 CC - Weer terug van weg geweest.
Geplaatst: 27.02.2020 - 21:03
Spannend!!
Welkom op Volvo-Forum.nl - Het forum voor alle Volvoliefhebbers
https://www.volvo-forum.nl/
De V60 is inderdaad een stuk handzamer dan de V90. Ik vind die V90 toch meer de auto die mijn ouders zouden kopen. De V60 oogt toch wat sportiever. Oh ja, ondanks het panorama dak hou ik met mijn 1,87 toch een “vuist” over als hoofdruimte. Dat valt niet tegen. Ons gezin bestaat naast mijn vrouw ook uit een tiener zoon en dochter. Met het oude model V60 moest de dakkoffer wel mee. Maar de bagageruimte van de nieuwe is een stuk groter door de plaatsing van de accu in de middentunnel i.p.v. onder de bagagevloer (die in de D6 een stuk hoger ligt). Mijn ervaring is dat de T8 minder nerveus is dan de D6, maar als je harder trapt wel grotere stappen maakt. Je opmerking over het frontaal oppervlak is ook een goede. De XC’s zul je met moeite onder de 10l/100km kunnen krijgen. De V60T8 haalt dat makkelijk. En de restwaarde van de diesels blijft een vraagteken...diesel01 schreef: ↑27.02.2020 - 09:59 Ik zie ze nu staan bij dealer voor onder de 60k en die zijn nagenoeg nieuw....
Zelfs mijn vrouw zat op gaspedaal te kijken, het zal toch niet.
Heb de XC60 T8 4 dagen mogen rijden, idd veel te snel dan goed voor je is.
Bovenstaand geldt trouwens voor de V60 T6 TE en T8.
Zonder twijfel een V60 T6 of T8.
Ik heb een XC60 D5 gehad van het vorige type en daar hebben wij met veel plezier 4 jaar in gereden zonder om te kijken naar iets anders.
Ik heb nu 2x een XC60 2018> mee gehad, een D4 awd en een T8 en ik heb daar minder gevoel mee.
De D4 vond ik traaaaaggg en de T8 juist het andere uiterste, mozes kriebel wat daagde dat ding uit en wat was hij bloedsnel in rechte lijn.
De huidige V90 is veilig en solide maar ook best wel een boot in parkeergarage's en dergelijke.
Als passagier vorige week in een V60CC D4 gezeten en daarna in een S60 T5 Rdesign en dan merk je dat je met minder kilo's op pad bent, de S60 kon zijn vermogen niet kwijt met nattigheid en dus is awd een must.
Daarbij komt dat de V60 T6 of T8 TE de beste keus is qua verbruik, minder oppervlakte en dus een betere CW waarde.
Woon/werk is 36km enkele reis waarvan 30 over de snelweg en doorgaans altijd tussen 6:00 en 19:00, 1x per jaar naar Oostenrijk en 1X naar Zuid Frankrijk.
Verder afentoe naar Oldenburg of Bremen voor de inkopen, de D5 voldoet prima maar die TE motoren doen het wellicht beter in het normale woon/werk bij ons.
Onze samenstelling thuis bestaat uit 2 personen en een hond dus de ruimte hebben we buiten de vakantie om niet nodig.
Wellicht telt ook mee dat wij allebei onder de 1.80 zijn en dus prima passen in een V60, kom soms ook kerels tegen in een V40 met een bmi van 32 die als een rollade in de auto zitten.
Familie zegt soms uit de gein, daar komt die grote auto met die kleine mensen ook weer aan..![]()
https://www.henkscholten.nl/occasions/v ... spedaal.nl
Zoiets bijvoorbeeld..
Haha. Ik dacht al: zijn er 2 leden met dezelfde avatar? Die XC60 is een mooie keuze. Echter in onze gezin hebben vrouwlief, zoon en dochter een veto uitgesproken, dus blijft de V60 over...
Ik wil de D6 waarschijnlijk toch gaan vervangen door de T8. En de S70 door een M3SR+. Al ben ik huiverig voor de teruglopende service van Tesla. In januari heeft een vriend van me zijn M3LR AWD van september vervangen voor een Audi Etron 50 S-line van december 2019.