V60 Plug-in Hybrid: drie auto's in één

Het board om te praten over zaken die exclusief voor de Plug In Hybrid Volvo's van toepassing zijn
Walter
Geartronic member
Contacteer:

Men mag best kritisch zijn maar op een gegeven moment mag het ook wel klaar zijn. Zoek dingen die we hier op kunnen lossen. Dingen waarbij dat niet lukt is het verspilde energie om daar zo over door te zagen.
ferretje schreef:Ja maar, dat vindt Walter niet leuk....... begrijp dat nou.....

Enneh Walter, aai over de bol, kusje op de neus, er zijn belangrijker zaken om je over op te winden.....
scherp Fer, dank je :)
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
ZX10r
5th Gear member

Kwam ik tegen in de autovisie
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Out div C30/XC70/XC60/XC60/V60CC/XC40
Out XC 70 D5 full option
Out V60 full option cosmic white inc Polestar
Out V60 MY14 Plug in hybrid inc Polestar
Out V60 MY15 Polestar full option Black
In XC40 MY22 Twin Engine black
In XC40 MY23 Twin Engine White
IV39
4th Gear member

ZX10R, heb je ook de rest van het artikel?
Dat vind ik wel interessant, hoe zij het qua verbruik gedaan hebben.

Het stuk over dat de auto duurder is etc... dat weten we hier al langer en daarover wordt (terecht?) gezellig gediscussieerd.

EDIT: ? achter terecht gezet.
Volvo V70R AWD Rica 1998
Audi A4 2.0 TDI S-Edition Abt 2010
Volvo V60 D6 Pih
ZX10r
5th Gear member

dit is alles ingekomen stuk, eerdere test icm peugeot is al eens gepost
Out XC 70 D5 full option
Walter
Geartronic member
Contacteer:

oh als het in de AutoVisie staat, dan moet het wel terecht zijn. Nu loop ik tegen de lamp. Sorry aan iedereen die ik de afgelopen weken voorgelogen heb, dat was de opdracht van mijn broodheer, aangedikt met wat Zweedse steekpenningen. Morgenochtend demonstratie in Beesd, spandoeken, hoempapaband, fluitjes, FNV, CNV, NOC*NSF, etc Dan moet het helemaal goed komen
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

IV39
4th Gear member

ZX10r schreef:dit is alles ingekomen stuk, eerdere test icm peugeot is al eens gepost
Ahh, helder. Zie het nu ook... had even snel door het stuk gelezen en dacht dat het nog verder liep :roll: ..
Volvo V70R AWD Rica 1998
Volvo V60 D6 Pih
IV39
4th Gear member

Walter schreef:oh als het in de AutoVisie staat, dan moet het wel terecht zijn. Nu loop ik tegen de lamp. Sorry aan iedereen die ik de afgelopen weken voorgelogen heb, dat was de opdracht van mijn broodheer, aangedikt met wat Zweedse steekpenningen. Morgenochtend demonstratie in Beesd, spandoeken, hoempapaband, fluitjes, FNV, CNV, NOC*NSF, etc Dan moet het helemaal goed komen
Wie heeft het over terecht of niet terecht??

Aai over de bol, kusje op de neus??
Volvo V70R AWD Rica 1998
Volvo V60 D6 Pih
NielsPHEV
7th Gear member

Mijn stelling is als het je niet bevalt moet je de auto niet bestellen. Weet zeker dat je de bestelling kostenloos mag annuleren. Als je de auto afneemt mag je uiteraard kritisch zijn maar zeuren over zaken die (in mijn ogen) essentieel zijn voor het concept zoals kleinere wielen met lage rolweerstand en geen flippers begrijp ik niet. Wanneer je de auto op 20" drugdealer velgen zet (een halve meter !) met zacht sport rubber en alleen maar handschakeld wit rijden heb je nauwelijks iets aan het hybride concept.

Wanneer je dat echt wilt niet zeuren een afbestellen en een T6 met flippers kopen of van mijn part een 330D.

Ik heb altijd moeite met de dubelle moraal, wel de voordelen en niet de "nadelen"

Overigens heeft de auto een enorm nadeel wat nog niet als ervaring is gepost forum en dat is dat je enorm kramp in je kaken krijgt van de constante glimlach als je rijdt. Kijk dit is nou een punt waar we VCNL op moeten aanspreken want daar hadden ze ons op moeten wijzen. Wellicht juristen op het forum die me willen bijstaan ?
IV39
4th Gear member

NielsPHEV schreef: Overigens heeft de auto een enorm nadeel wat nog niet als ervaring is gepost forum en dat is dat je enorm kramp in je kaken krijgt van de constante glimlach als je rijdt. Kijk dit is nou een punt waar we VCNL op moeten aanspreken want daar hadden ze ons op moeten wijzen. Wellicht juristen op het forum die me willen bijstaan ?
:BIG:
Volvo V70R AWD Rica 1998
Volvo V60 D6 Pih
diesel01
Geartronic member

Gewoon alles annuleren heren..
Maar wel groen blijven rijden en dus greenline's, slowmotions en andere eco's bestellen..
Oja en allemaal rechts houden zodat ik met €163 mrb per maand gewoon kan door rijden.
Dat geneuzel over kosten ga gewoon met het OV denk ik dan.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Walter
Geartronic member
Contacteer:

NielsPHEV schreef:Mijn stelling is als het je niet bevalt moet je de auto niet bestellen. Weet zeker dat je de bestelling kostenloos mag annuleren. Als je de auto afneemt mag je uiteraard kritisch zijn maar zeuren over zaken die (in mijn ogen) essentieel zijn voor het concept zoals kleinere wielen met lage rolweerstand en geen flippers begrijp ik niet. Wanneer je de auto op 20" drugdealer velgen zet (een halve meter !) met zacht sport rubber en alleen maar handschakeld wit rijden heb je nauwelijks iets aan het hybride concept.

Wanneer je dat echt wilt niet zeuren een afbestellen en een T6 met flippers kopen of van mijn part een 330D.

Ik heb altijd moeite met de dubelle moraal, wel de voordelen en niet de "nadelen"

Overigens heeft de auto een enorm nadeel wat nog niet als ervaring is gepost forum en dat is dat je enorm kramp in je kaken krijgt van de constante glimlach als je rijdt. Kijk dit is nou een punt waar we VCNL op moeten aanspreken want daar hadden ze ons op moeten wijzen. Wellicht juristen op het forum die me willen bijstaan ?
Briljant Niels! :D
Afbeelding
Mijn blog

Bluemagics
4th Gear member

NielsPHEV: +1

De auto heeft geen flippers en idd kunnen dikke velgenaf-fabriek niet onder, maar je hebt wel 0% bijtelling, MIA/VAMIL en KIA.

Zonder de fiscale voordelen is het idd hele een dure auto en zou die veel concurrentie hebben van de BMW's en Audi's (met flippers:-))). Echter hebben Audi en BMW geen vergelijkbare auto. Netto is deze auto misschien goedkoper dan een Audi A1.

Ik neem die kleine minpuntjes voor lief en ik ben heel erg blij dat ik uberhaupt een certificaat heb gekregen. Ik ben wel kritisch, maar als ik écht moeite had met sommige eigenschappen van de auto, dan had ik mijn certificaat weggedaan.
2013 : Volvo V60 PIH - Crystal White
Jan Hagel
2nd Gear member

Walter schreef:
NielsPHEV schreef:Mijn stelling is als het je niet bevalt moet je de auto niet bestellen. Weet zeker dat je de bestelling kostenloos mag annuleren. Als je de auto afneemt mag je uiteraard kritisch zijn maar zeuren over zaken die (in mijn ogen) essentieel zijn voor het concept zoals kleinere wielen met lage rolweerstand en geen flippers begrijp ik niet. Wanneer je de auto op 20" drugdealer velgen zet (een halve meter !) met zacht sport rubber en alleen maar handschakeld wit rijden heb je nauwelijks iets aan het hybride concept.

Briljant Niels! :D
+1!

Het beeld is wel wat vertekend: een zeer kleine groep (<5%) toekomstige pih-rijders is negatief, maar zorgt wel voor veel "spam". Let op mijn woorden: zodra deze mensen hun nieuwe bolide rijden hoor je ze niet meer op dit forum, en hun volgende auto zal sowieso geen Volo meer zijn.
V70 2.5t momentum 2008
V60 d5 summum 2011 (polestar)
V60 d6
Op komst: xc90t8
ZX10r
5th Gear member

Ik ben niet positief over de commerciële machine van Volvo, het verhaal klopt niet en is niet consistent in vergelijking tot andere landen.

Communicatie is slecht en dat krijgen ze niet recht gepraat, wordt compleet genegeerd maar dat is standaard bij Volvo NL weet ik inmiddels uit ervaring. Neem een prijslijst waar inmiddels ik schat 20 wijzigingen in zitten, dat toch prutswerk.
Out XC 70 D5 full option
jvov60
4th Gear member

Eens: waarom zo nodig volkomen overbodige schakelflippers willen terwijl er een systeem aan boord is dat dat automatisch voor je doet.

17" is al prachtig en een mooie en comfortabele keuze. Ik ben blij dat er geen 18" keuze is. Scheelt weer daarover nadenken...

Voor de rest geldt denk ik dat Volvo geen Audi en BMW is. Volvo heeft ook nog een eigen idee over wat wel en niet nodig is op een auto. Terwijl Audi en BMW je alles verkopen wat je maar wilt, zinnig of niet, als je maar flink betaalt.

De 3 Duitse premium merken kunnen op dit moment gewoon geen dikke Diesel PIH met o% bijtelling leveren die Volvo wel van de band kan laten rollen. Daarin lopen ze gewoon ver achter op Volvo.
Ben
Executive Member
Contacteer:

Dit is het topic voor de laatste nieuwtjes.
Off topic berichten worden zonder commentaar verwijderd en dat geldt niet alleen voor dit topic.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Autozoeker
5th Gear member

Jeroen schreef:Jammer dat het deze kant op gaat, de sfeer is ver beneden peil nu.

Helaas ga ik dit weekend nog niet met de PIH rijden, kenteken is nog niet binnen.
Maar goed, heb er ook nog geen winterbanden voor dus we tuffen dit winterse paasweekend lekker door met de XC.
Je heb de luxe kentekens dus besteld ? :)
wat is eigenlijk het verschil tussen een luxe en niet luxe ?
Volvoman
7th Gear member
Contacteer:

Luxe betekent met dikke opgelegde letters. Veeel mooier!
Bert-Jan Nijhuis
VOLVO V60 T5 Inscription Pebble Grey MY2019
VOLVO SCALE MODELS in WORLD OF VOLVO Göteborg
VOLVO MODEL CARS op Facebook en Instagram
P-V60
3rd Gear member

Ik snap alle kritiek ook niet echt. Kan me prima in de post van Niels vinden :)

Nou: allemaal, peace up, ga maar weer lekker je keyboard onderkwijlen van deze prachtige auto en braaf wachten op je bolide.
Volvo V60 PIH (MY 2014) - Black Sapphire, SCT, HT Line, Driver Support etc.
Jeroen
5th Gear member
Contacteer:

Autozoeker schreef:
Jeroen schreef:Jammer dat het deze kant op gaat, de sfeer is ver beneden peil nu.

Helaas ga ik dit weekend nog niet met de PIH rijden, kenteken is nog niet binnen.
Maar goed, heb er ook nog geen winterbanden voor dus we tuffen dit winterse paasweekend lekker door met de XC.
Je heb de luxe kentekens dus besteld ? :)
wat is eigenlijk het verschil tussen een luxe en niet luxe ?
Heb nog helemaal geen platen kunnen bestellen want heb mijn kenteken papieren nog niet binnen.
Er was wel post van de RDW, maar dat was een herinnering dat mijn cabriootje gekeurd moet worden.
Volvo XC60 D5 Summum > Volvo V60 D6 Pure Limited > Volvo XC90 T8 Inscription > Volvo V60 T6 Inscription > op naar een nieuw auto avontuur...

Fototopic - Website fotografie - Facebook
Plaats reactie

Terug naar “Plug In Hybrid Volvo's”