AAOS 5.0.5 komt nu echt

In dit board verzamelen we nieuws en tips & tricks over Volvo software
Plaats reactie
teebee
7th Gear member

J33Bee schreef: 26.03.2026 - 17:26
teebee schreef: 26.03.2026 - 17:15 Draai het eens om en je bent net zo ver.
En al die apps vind ik niet broodnodig….
There I fixed it for you. Kijk zo kennen we je weer. Lekker onderbouwend zoals altijd, want voor jou is het allemaal wel in orde, dus feit.

Dit is een auto en geen telefoon. Daarom mag/kan ik niet kiezen welke app ik op het hoofdscherm wil hebben, om afleiding te voorkomen. Daarom wordt de “homeknop” nu mis/gebruikt als een “Google Maps-knop”. Daarom ben ik beperkt tot CarPlay/Android Auto op slechts een deel van het scherm, alleen maar zodat het “Google Assistant”-icoon altijd binnen handbereik is. Oh ja en omdat alle _broodnodige_ apps gewoon beschikbaar zijn op AAOS.

Stelling; ruimte voor verbetering?

We laten ons weer verrassen tijdens de volgende update.
“We”? “Onderbouwend” :lol: (it takes one to know one…)
Zoals altijd, lekker hakken om het hakken.
Het is een mening net als elke andere. “Feit” dat is jouw interpretatie.
Er is altijd ruimte voor verbetering en die gaat ook komen. Kwestie van geduld.
In Q2 wordt waarschijnlijk CarPlay draadloos, das ook een verbetering waar men al lang op wacht.
Succes met je apps

Btw… zegt veel als je iemand quote en je past de quote zelf aan…. Zegt veel over jouw manier van ‘interpreteren’
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: XC60 T6 Dark Plus Onyx Zwart loaded MY24
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
J33Bee
5th Gear member

teebee schreef: 26.03.2026 - 17:50 “We”? “Onderbouwend” :lol: (it takes one to know one…)
Zoals altijd, lekker hakken om het hakken.
Het is een mening net als elke andere. “Feit” dat is jouw interpretatie.
Dan leer je mening eens een keer te brengen als een mening (los van een "volledig mee eens" post); zijn != vind ik ;)
Er is altijd ruimte voor verbetering en die gaat ook komen. Kwestie van geduld.
In Q2 wordt waarschijnlijk CarPlay draadloos, das ook een verbetering waar men al lang op wacht.
Ohw is dat zo? Nog niet eerder gehoord, ik begreep elders dat er geen hardware voor aan boord zou zijn, om dit te kunnen realiseren.
Succes met je apps
Dank, jij ook! Gelukkig/hopelijk blijven de audio settings opgeslagen voor de muziek app van je.
Btw… zegt veel als je iemand quote en je past de quote zelf aan…. Zegt veel over jouw manier van ‘interpreteren’
Dat geef ik ook duidelijk aan, om een zogenaamd feit als mening te kunnen corrigeren. Begrijpend lezen is soms lastig.
Jers3n
6th Gear member

Hier een MY26 die de update naar 5.0.5 inmiddels ook heeft. Kreeg gisterenmiddag dus de melding dat de update beschikbaar was. Heb van middag, via de app, de update installatie gestart en dat was vrij snel afgerond.
Heb alleen nog niet in de auto gekeken of er nog onverwachte dingen spelen, ga ik morgen maar eens bekijken.
XC60 T6 Ultra Dark MY26 Bright Dusk
V90 Cross Country B5 PRO MY21 Denim Blue Metalic
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
Jers3n
6th Gear member

SpecialEel schreef: 26.03.2026 - 17:00 Inmiddels wel gewend aan Volvo UX. Het valt vooral op dat het soepeler lijkt te draaien dan de vorige AAOS, in mijn MY23 XC60 in ieder geval een stuk sneller. Wat me wel stoort is dat de ' tripcomputer' weg is uit de linkeronderhoek van het bestuurdersdisplay (afstand gereden en l/100km). Ik zie ook wel plaatjes van driver displays met de nieuwste software waar dit nog wel te zien is. Wie heeft er ook last van? Is er een oplossing voor?
Is als het goed is een instelling (in ieder geval voor de update)
XC60 T6 Ultra Dark MY26 Bright Dusk
V90 Cross Country B5 PRO MY21 Denim Blue Metalic
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
Plaats reactie

Terug naar “Software voor Volvo's”