Vermogen kan die zeker aan. Standaard moet je de druk niet hoger maken als 1,0 a 1,1 bar. Vermogen tot 250 pk houden dan is alles goed te doen.
Hoe groter de turbo hoe minder druk je ook kan rijden vanwege de benzine toevoer en capaciteit.
Alles wat gewoon perfect en liep goed, totdat ik werd genaaid met de injectoren. Geintje kost me eindelijk een hoop geld en tijd.
Volvo 440 1.7 turbo in onderdelen weg!!!
-
- 4th Gear member
- Berichten: 566
- Lid geworden op: 06.06.2007 - 21:10
Volvo 480 turbo 1993 Boosted project / daily / opknapper /
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 154
- Lid geworden op: 03.11.2006 - 21:25
Check je carterventilatie ook na. De olie in je inlaat kan ook wel daar vandaan komen door het veel te hoge olieniveau.
Rijd nu: 740 sedan b204ft 1990
s80 2.9 automaat 1999
Ex Volvo's : 460 turbo 1995
360 2.0 gl 1986
s80 2.9 automaat 1999
Ex Volvo's : 460 turbo 1995
360 2.0 gl 1986
-
- 4th Gear member
- Berichten: 566
- Lid geworden op: 06.06.2007 - 21:10
Carterventilatie loopt al naar de buitenlucht.
Maar hier zat inderdaad ook aardig wat olie aan.
Oliefilter nog effe vervangen en misschien weer nieuwe olie.
Dan komt er een nieuwe turbo op en nog wat spul.
Wat ik nu binnen heb gekregen is:
Blitz nur spec einddemper (nissan skyline)
Garrett turbo gt32
Apexi RSM
Greddy electronische boost controller
Dit moet er allemaal op en dan wil ik nog de accu naar de kofferbak gaan verplaatsen.
Foto's volgen nog.
Maar hier zat inderdaad ook aardig wat olie aan.
Oliefilter nog effe vervangen en misschien weer nieuwe olie.
Dan komt er een nieuwe turbo op en nog wat spul.
Wat ik nu binnen heb gekregen is:
Blitz nur spec einddemper (nissan skyline)
Garrett turbo gt32
Apexi RSM
Greddy electronische boost controller
Dit moet er allemaal op en dan wil ik nog de accu naar de kofferbak gaan verplaatsen.
Foto's volgen nog.
Volvo 480 turbo 1993 Boosted project / daily / opknapper /
- Blade
- 5th Gear member
- Berichten: 2265
- Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
- Locatie: Haarlemmermeer
- Contacteer:
Is de t25 stuk gelopen? Lijstje klinkt erg lekker..
- DeNNiS_
- 4th Gear member
- Berichten: 717
- Lid geworden op: 25.08.2006 - 23:30
- Locatie: Zeeuws-vlaanderen
gvanminnen schreef:Carterventilatie loopt al naar de buitenlucht.
Garrett turbo gt32
Foto's volgen nog.
is dit niet een beetje erg groot??
is meer voor een auto met een cilinder inhoud boven de 2 liter volgens mij
ben bang dat je een enorm turbo gat gaat krijgen als ik wat gegevens van een T32 pak
Volvo S40 1.9D Ph2
Volvo S60 T5 LPG-G3
Ford Focus ST- Milltek 3" 200cpi - Mountune airbox - Dreamscience tuning mod-X - RS look.
Volvo S60 T5 LPG-G3
Ford Focus ST- Milltek 3" 200cpi - Mountune airbox - Dreamscience tuning mod-X - RS look.
-
- 4th Gear member
- Berichten: 566
- Lid geworden op: 06.06.2007 - 21:10
t28 zou nog gaan, had ook ergens gelezen dat een t30 groter is als een t32 dus hij zit er tussenin. Is voor het mooie wat te groot inderdaad, maar kon hem krijgen voor een koopje.
gt32 is goed voor 200-420 pk. Wil uiteindelijk toch voor minimaal 250 pk gaan en daar was de andere turbo te klein voor. Die was maximaal 250 pk.
gt32 is goed voor 200-420 pk. Wil uiteindelijk toch voor minimaal 250 pk gaan en daar was de andere turbo te klein voor. Die was maximaal 250 pk.
Volvo 480 turbo 1993 Boosted project / daily / opknapper /
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 154
- Lid geworden op: 03.11.2006 - 21:25
Lijkt me ook een beetje erg groot. Spoelt heel erg laat.
Ik had laatst een paar berekeningen gedaan om te kijken welke turbo er het beste bij een 440 past en kwam op de gt2554/2560 of 2854 uit.
Ik wil niet zeggen dat de berekening 100% klopt, maar het zit er volgens mij wel bij in de buurt.
Voor 250 pk heb je een pressure ratio nodig van 2.94 en een airflow van 27.5(dit is bij 6000 rpm)
Voor 4000 toeren een airflow van 19.23 en een ratio van 2,94
Voor 3000 toeren een airflow van 14.43 en een ratio van 2.94
Als je deze gegevens in de turbomaps plaatst kun je zien welke het beste is.
Een rode stip in de map is 6000 toeren, een oranje 4000 en een gele 3000 toeren. Je moet proberen binnen het gemarkeerde veld te blijven.
Deze turbomaps komen van de garrett site.
De gt3271 heeft volgens mij ook geen koelvloeistofkoeling.
En de flensgaten komen ook niet overeen met je spruitstuk.
En krijg je hem er wel achter ivm dat je stabilisatorstang achter je turbo langs loopt.
Ik had laatst een paar berekeningen gedaan om te kijken welke turbo er het beste bij een 440 past en kwam op de gt2554/2560 of 2854 uit.
Ik wil niet zeggen dat de berekening 100% klopt, maar het zit er volgens mij wel bij in de buurt.
Voor 250 pk heb je een pressure ratio nodig van 2.94 en een airflow van 27.5(dit is bij 6000 rpm)
Voor 4000 toeren een airflow van 19.23 en een ratio van 2,94
Voor 3000 toeren een airflow van 14.43 en een ratio van 2.94
Als je deze gegevens in de turbomaps plaatst kun je zien welke het beste is.
Een rode stip in de map is 6000 toeren, een oranje 4000 en een gele 3000 toeren. Je moet proberen binnen het gemarkeerde veld te blijven.
Deze turbomaps komen van de garrett site.
De gt3271 heeft volgens mij ook geen koelvloeistofkoeling.
En de flensgaten komen ook niet overeen met je spruitstuk.
En krijg je hem er wel achter ivm dat je stabilisatorstang achter je turbo langs loopt.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Rijd nu: 740 sedan b204ft 1990
s80 2.9 automaat 1999
Ex Volvo's : 460 turbo 1995
360 2.0 gl 1986
s80 2.9 automaat 1999
Ex Volvo's : 460 turbo 1995
360 2.0 gl 1986
- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
Ik wil niet de doemdenker zijn, maar als je met poeder hebt geblust kan je alle elektronica en bedrading wel vergeten. Dat spul is enorm agressief. Na een maand zijn alle elektronische komponenten aangetast. Het is een zout, en dan bedoel ik geen keukenzout, die nooit 100% te verwijderen is en overal in doordringt zo fijn is het poeder.Lijkt me onmogelijk dat je dit nog goed aan de praat gaat krijgen. Ik zou er geen geld en energie meer insteken en je verlies nemen. Mocht je twijfelen aan mijn verhaal neem dan contact op met je locale brandweer.
- Blade
- 5th Gear member
- Berichten: 2265
- Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
- Locatie: Haarlemmermeer
- Contacteer:
Meteen verkopen is wel heel zonde. Zitten een hoop centen en tijd in deze bak ! Zou eerst maar beginnen met alle stekkers en massa punten los te halen en deze reinigen/vetten. En alles is te maken aan deze bakkies, onderdelen zijn er nog genoeg.
Heb je al een goeie jetronic gevonden?
Denk dat er in deze 460T wel de goeie inzit aangezien de auto van 92 is.
http://auto-diversen.marktplaats.nl/ond ... tkv6AKUHaB%
Heb je al een goeie jetronic gevonden?
Denk dat er in deze 460T wel de goeie inzit aangezien de auto van 92 is.
http://auto-diversen.marktplaats.nl/ond ... tkv6AKUHaB%
-
- 4th Gear member
- Berichten: 566
- Lid geworden op: 06.06.2007 - 21:10
Motorruim word binnenkort nog een keer geheel schoongemaakt. Hopen dat er niet nog meer ellende ontstaat.
Bedankt poika, maar daar zat ook niet de goede in.
Had er een uit Duistland besteld en had ik vorige week al binnen. Was er binnen 5 werkdagen.
Olie vervangen dus geen te hoge carterdruk meer en de gehele inlaat olie vrij gemaakt.
Hij loopt weer perfect en hopen dat het zo blijft. Eerste rit slipte de koppeling alleen maar. Daarna was dit weer weg.
Inlaat geheel met bezine schoongemaakt en daarom denk extra verbranding wat die dus ook nodig heeft.
Volgende punten om te doen:
Brandstofpomp
Brandstoffilter
Powerboost valve er weer op, maar dan ipv van de orginele.
Weet iemand hoe je de powerboost valve aansluit ter vervanging van de orginele drukregelaar. Heb 2 aansluitingen op de valve en 1 op de orginele.
Bedankt poika, maar daar zat ook niet de goede in.
Had er een uit Duistland besteld en had ik vorige week al binnen. Was er binnen 5 werkdagen.
Olie vervangen dus geen te hoge carterdruk meer en de gehele inlaat olie vrij gemaakt.
Hij loopt weer perfect en hopen dat het zo blijft. Eerste rit slipte de koppeling alleen maar. Daarna was dit weer weg.
Inlaat geheel met bezine schoongemaakt en daarom denk extra verbranding wat die dus ook nodig heeft.
Volgende punten om te doen:
Brandstofpomp
Brandstoffilter
Powerboost valve er weer op, maar dan ipv van de orginele.
Weet iemand hoe je de powerboost valve aansluit ter vervanging van de orginele drukregelaar. Heb 2 aansluitingen op de valve en 1 op de orginele.
Volvo 480 turbo 1993 Boosted project / daily / opknapper /
- Blade
- 5th Gear member
- Berichten: 2265
- Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
- Locatie: Haarlemmermeer
- Contacteer:
Goed om te horen ! maar waarom komt er nu al een andere turbo op? Niet genoeg PK's? ben je uberhaupt al wel op de testbank geweest met deze setup ?
Over zon powerboostvalve weet ik niks. Heb me er verder nog niet in verdiept.
Over zon powerboostvalve weet ik niks. Heb me er verder nog niet in verdiept.
-
- 4th Gear member
- Berichten: 566
- Lid geworden op: 06.06.2007 - 21:10
Andere turbo komt er nog niet op en heb ik terug gestuurd.
Was gereviseerd bij turboworld, maar had nog veel speling.
Dacht eerst dat me eigen turbo olie lekte, maar dit kwam door de benzine in het carter.
Demper hangt er goed onder, maar is eigenlijk gewoon te GROOT.
Geluid is wel heel erg mooi en een roffel erin.

Was gereviseerd bij turboworld, maar had nog veel speling.
Dacht eerst dat me eigen turbo olie lekte, maar dit kwam door de benzine in het carter.
Demper hangt er goed onder, maar is eigenlijk gewoon te GROOT.
Geluid is wel heel erg mooi en een roffel erin.

Volvo 480 turbo 1993 Boosted project / daily / opknapper /
- dash
- 3rd Gear member
- Berichten: 438
- Lid geworden op: 06.12.2006 - 18:43
Das goed nieuws dat hij het weer doet.
Nu mag je hem Phoenix noemen
Nu mag je hem Phoenix noemen

440 GLT ingeruild voor een 206 CC
Volvo 440 beweegbaar scherm in actie / (youtube) met eigen ontwerp volvoskin /
Volvo 440 beweegbaar scherm in actie / (youtube) met eigen ontwerp volvoskin /
-
- 4th Gear member
- Berichten: 566
- Lid geworden op: 06.06.2007 - 21:10
Ja klopt een beetje speling mag ook. Hoorde ook iets van speling moet om vastlopen te voorkomen.
Koppeling blijft slippen elke versnelling dus eerst volgende word een sportkoppeling. Nu nog een beunhaas die hem monteert.
Koppeling blijft slippen elke versnelling dus eerst volgende word een sportkoppeling. Nu nog een beunhaas die hem monteert.

Volvo 480 turbo 1993 Boosted project / daily / opknapper /
- Blade
- 5th Gear member
- Berichten: 2265
- Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
- Locatie: Haarlemmermeer
- Contacteer:
Welke koppeling heb je ? En welke maat heeft de plaat? (200 of 215mm?)
Mooie demper zit eronder !
Mooie demper zit eronder !
-
- 4th Gear member
- Berichten: 566
- Lid geworden op: 06.06.2007 - 21:10
Weet ik niet, bestel hem bij http://www.dutchpowertrading.nl/index.php
200mm hebben de oude types, nieuwere hebben 215mm plaat. Heb ik een phase 1?
Filmpje voor het geluid:
http://video.google.nl/videoplay?docid= ... 5440&hl=nl
Onder de kap nu:

200mm hebben de oude types, nieuwere hebben 215mm plaat. Heb ik een phase 1?
Filmpje voor het geluid:
http://video.google.nl/videoplay?docid= ... 5440&hl=nl
Onder de kap nu:

Volvo 480 turbo 1993 Boosted project / daily / opknapper /
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 154
- Lid geworden op: 03.11.2006 - 21:25
Kiek eens.
Koppelingen/drukgroepen en druklagers voor de 4 serie van sachs.
Keuze uit star of geveert, sinterbrons of normaal materiaal.
Alstublaft.
Koppelingen/drukgroepen en druklagers voor de 4 serie van sachs.
Keuze uit star of geveert, sinterbrons of normaal materiaal.
Alstublaft.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Rijd nu: 740 sedan b204ft 1990
s80 2.9 automaat 1999
Ex Volvo's : 460 turbo 1995
360 2.0 gl 1986
s80 2.9 automaat 1999
Ex Volvo's : 460 turbo 1995
360 2.0 gl 1986
-
- 4th Gear member
- Berichten: 566
- Lid geworden op: 06.06.2007 - 21:10
Moet dus een 200 mm koppeling hebben. Bestel hem bij http://www.mbcarperformance.com/catalog ... anguage=nl
Hopen dat die het wel houd.
Hopen dat die het wel houd.
Volvo 480 turbo 1993 Boosted project / daily / opknapper /
- Blade
- 5th Gear member
- Berichten: 2265
- Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
- Locatie: Haarlemmermeer
- Contacteer:
Wat is jou chassisnr ? op deze site staat het namelijk anders..
http://www.blackdiamondperformance.com/clutch_volvo.htm
Ik twijfel nu zelf ook welke ik in mijn auto heb zitten. Jammer genoeg de oude set weggegooid. Onze bouwjaren zijn t zelfde, blokken ook (grijs spruitstuk)
http://www.blackdiamondperformance.com/clutch_volvo.htm
Ik twijfel nu zelf ook welke ik in mijn auto heb zitten. Jammer genoeg de oude set weggegooid. Onze bouwjaren zijn t zelfde, blokken ook (grijs spruitstuk)