Volvo 02-02-09 in Radar vanwege slechte gasklephuizen
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
@volvov70r, dat is natuurlijk zo, maar iets dat niet "kennelijk overleden" is komt niet in aanmerking voor een garantieclaim.
Volvo for life
- volvov70r
- 3rd Gear member
Ik zie nergens dat Romeo-Lima van plan is iets te claimen, hij maakt zich alleen zorgen (wellicht over zn veiligheid) of hij ook risico loopt op problemen.
Mods edit
Naam gecorrigeerd
Mods edit
Naam gecorrigeerd
V70 R 2003 GT Zilver --- jan 2009 tot nu 
765 GLE 1985 2.8 V6 Autom Blauw Met - airco - 3e bankje --- juli 2011 tot heden
PV 544 1962 B18 --- sept 2012 tot heden
V40 2.0t Sports Edition 2004 Black Sap + leer + nav --- maart 2004 tot dec 2008 7,8 l /100 km

765 GLE 1985 2.8 V6 Autom Blauw Met - airco - 3e bankje --- juli 2011 tot heden

PV 544 1962 B18 --- sept 2012 tot heden

V40 2.0t Sports Edition 2004 Black Sap + leer + nav --- maart 2004 tot dec 2008 7,8 l /100 km
- whitehorsekart
- 5th Gear member
Ik ben inmiddels erg benieuwd wat Bart Simpson eigenlijk is bij Volvo.
Ik zoek op het forum en kan het niet vinden, ook niet in je profile, dus graag wat info.
Ik zoek op het forum en kan het niet vinden, ook niet in je profile, dus graag wat info.
1967-122S Combi B18D....1972-144deLuxe B20A overdrive LPG....1988 244DL .....1986-780 Bertone B280E....1987-780 Bertone B280E....1997-940 2,3 LPT Estate Sports Edition.....MY 2016-XC60 AWD D4 XENIUM......................en een 1986 Land Rover Series III 110
BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
-
- 7th Gear member
Is dat belangrijk dan?????
- whitehorsekart
- 5th Gear member
Nou, vind ik wel ja.
En na wat heen en weer gePM weet ik tot nu toe nog steeds niet veel, behalve dat hij bij Volvo werkt. Wat is er zo geheim? En wat is de reden voor dat geheime?
Als het bijvoorbeeld een Volvodealer is die hier op dit forum klanten heeft en intussen de lijn van de Volvo service verdedigt ( en daar heeft het inmiddels minimaal de schijn van) dan heb ik daar inderdaad moeite mee ja.
Met open vizier kun je wat mij betreft altijd zeggen wat je wilt.
En na wat heen en weer gePM weet ik tot nu toe nog steeds niet veel, behalve dat hij bij Volvo werkt. Wat is er zo geheim? En wat is de reden voor dat geheime?
Als het bijvoorbeeld een Volvodealer is die hier op dit forum klanten heeft en intussen de lijn van de Volvo service verdedigt ( en daar heeft het inmiddels minimaal de schijn van) dan heb ik daar inderdaad moeite mee ja.
1967-122S Combi B18D....1972-144deLuxe B20A overdrive LPG....1988 244DL .....1986-780 Bertone B280E....1987-780 Bertone B280E....1997-940 2,3 LPT Estate Sports Edition.....MY 2016-XC60 AWD D4 XENIUM......................en een 1986 Land Rover Series III 110
-
- 7th Gear member
Je kunt als Volvo medewerker best een oordeel hebben over deze discussie,maar dat wil niet automatisch,s zeggen dat je achter Volvo staat met betrekking tot dit topic.
Er zijn hier wel meer mensen op dit forum die bij Volvo werken en het afkraken van het merk Volvo door Volvo medewerkers wordt natuurlijk niet in dank afgenomen door de werkgevers waar deze mensen in dienst zijn.
Die lezen namelijk ook mee op dit forum,ik weet dat uit eigen ervaring.
Dus met open vizier hier je mening neer zetten is wel is moeilijk.
Er zijn hier wel meer mensen op dit forum die bij Volvo werken en het afkraken van het merk Volvo door Volvo medewerkers wordt natuurlijk niet in dank afgenomen door de werkgevers waar deze mensen in dienst zijn.
Die lezen namelijk ook mee op dit forum,ik weet dat uit eigen ervaring.
Dus met open vizier hier je mening neer zetten is wel is moeilijk.
-
- 7th Gear member
Wat het grootste probleem van deze discussie is,is de prijs van het onderdeel.
Ik ben het met iedereen eens dat het een absurd hoge prijs is.
515 euro ex btw en software is schandalig hoog,daar zou Volvo inderdaad iets mee kunnen doen.
De marges op dit onderdeel zijn veel te hoog,als je die eraf trekt blijft er net een dikke 100 euro over.
De productie kosten van dit apparaat zijn ongeveer 75 euro als je die in grote getalen produceerd.
Dus waarom is dit apparaat zo erg duur.
En het is niet alleen bij gasklephuizen,neem de LPI pomp van Vialle,die vaak stuk gaan,daar heb ik nog nooit een discussie over gezien,terwijl die toch vaker stuk gaan en waarvan de reparatie zeer duur is.
Ik ben het met iedereen eens dat het een absurd hoge prijs is.
515 euro ex btw en software is schandalig hoog,daar zou Volvo inderdaad iets mee kunnen doen.
De marges op dit onderdeel zijn veel te hoog,als je die eraf trekt blijft er net een dikke 100 euro over.
De productie kosten van dit apparaat zijn ongeveer 75 euro als je die in grote getalen produceerd.
Dus waarom is dit apparaat zo erg duur.
En het is niet alleen bij gasklephuizen,neem de LPI pomp van Vialle,die vaak stuk gaan,daar heb ik nog nooit een discussie over gezien,terwijl die toch vaker stuk gaan en waarvan de reparatie zeer duur is.
- whitehorsekart
- 5th Gear member
Tjsa, je kunt je in dit soort gevallen natuurlijk als Volvomedewerker (behalve misschien 1 keer een mening geven) ook gewoon stilhouden.
En over je vergelijking: de prijs is natuurlijk vervelend, maar feit is dat de onderdelen die ingekocht op moderne auto's worden geschroefd gewoon minder van kwaliteit zijn dan in de 90er jaren. Met de huidige problemen bij autofabrikanten zal dat er niet beter op worden misschien?
Magneti Marelli for life! Bosch for love! (en nee, ik werk er niet)
En over je vergelijking: de prijs is natuurlijk vervelend, maar feit is dat de onderdelen die ingekocht op moderne auto's worden geschroefd gewoon minder van kwaliteit zijn dan in de 90er jaren. Met de huidige problemen bij autofabrikanten zal dat er niet beter op worden misschien?
Magneti Marelli for life! Bosch for love! (en nee, ik werk er niet)
-
- 7th Gear member
Ik ben van mening dat Volvo met een oplossing komt in deze.
Misschien een terug koppeling naar het toeleverings bedrijf,ze komen in ieder geval op deze problemen terug weet ik uit goed ingelichte bron.
Misschien een terug koppeling naar het toeleverings bedrijf,ze komen in ieder geval op deze problemen terug weet ik uit goed ingelichte bron.
-
- 6th Gear member
eens beter lezen op het 850 forum dan.Ramon&Ramon schreef:En het is niet alleen bij gasklephuizen,neem de LPI pomp van Vialle,die vaak stuk gaan,daar heb ik nog nooit een discussie over gezien,terwijl die toch vaker stuk gaan en waarvan de reparatie zeer duur is.
daar staat er wel iets meer over te lezen.
persoonlijk heb ik zelf een hele woordenwissel over de pompen gehad met Vialle.
- FrankM
- 4th Gear member
mods break
Voor de zekerheid maar even: dat 'bart simpson' bij (een) Volvo (dealer) werkt is niet onbekend op dit forum, maar tegelijk niet relevant. In deze discussie wordt door hem op geen enkel manier 'de lijn van Volvo' verdedigd. 'bart simpson' geeft zijn mening en die is gebaseerd op feiten en zijn eigen interpretatie daarvan.
Los daarvan: er zijn genoeg mensen die in deze discussie juist fel van leer trekken tegen Volvo. Van hen weten we (ook) niet of ze niet toevallig bij de concurrent werken. Of bij ACTronics, of bij de toeleverancier van Volvo. En dat is ook niet zo relevant, want het gaat om een discussie en niet om een poging om alle neuzen in dezelfde richting te krijgen.
Gr/F
Voor de zekerheid maar even: dat 'bart simpson' bij (een) Volvo (dealer) werkt is niet onbekend op dit forum, maar tegelijk niet relevant. In deze discussie wordt door hem op geen enkel manier 'de lijn van Volvo' verdedigd. 'bart simpson' geeft zijn mening en die is gebaseerd op feiten en zijn eigen interpretatie daarvan.
Los daarvan: er zijn genoeg mensen die in deze discussie juist fel van leer trekken tegen Volvo. Van hen weten we (ook) niet of ze niet toevallig bij de concurrent werken. Of bij ACTronics, of bij de toeleverancier van Volvo. En dat is ook niet zo relevant, want het gaat om een discussie en niet om een poging om alle neuzen in dezelfde richting te krijgen.
Gr/F
V60 T6 TE MY20 Inscription (lines: Luxury, Winter, Audio, Inscription Plus, Intellisave Pro, Versatility, Park Assist, Verw. voorstoelen)
V60 T5 PS MY11 Sum+BPP+DSL+SL
S60 2.0T MY06 Sum
V60 T5 PS MY11 Sum+BPP+DSL+SL
S60 2.0T MY06 Sum
- hadico
- 5th Gear member
Actronics heeft de oplossing............ me neus kijk hier maar eens :
http://xemodex.com/xemodex_012.htm
http://xemodex.com/xemodex_012.htm
- Ben
- Executive Member
- Contacteer:
ETM throttle modules are warranted to be free from manufacturing defects for the period of one(1) year.
Maar wie is nou de fabrikant? XeMODeX Inc. of ACtronics?
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- C 30 T5
- 4th Gear member
En Ja, ik werk ook bij het merk als monteur een kleine 20 jaar, ( Volvo ) dus de opkomst van de electronica ( en natuurlijk de ETM ) ook meegemaakt.Ik heb tot nu toe alleen gelezen.
Auto's worden om diverse reden ingeruild, tijd voor een nieuwe ,men wil een andere kleur, of we willen groter. Ook komt het voor dat de mensen inruilen omdat ze de auto niet "lekker" meer vinden rijden.
Het is dan erg Nederlands om dit maar te "vergeten" te melden bij inruil. Ook deze auto's worden weer verkocht, en als de monteur er een goede proefrit mee maakt en uitleest op de vida komt dit euvel ( ETM ) meestal wel aan het licht.
Omdat deze ETM voor een dealer ook lekker aan de prijs is hebben we ook als proef een "ruil" unit van een universeel reparatie bedrijf gemonteerd. Om een lang verhaal kort te houden rijdt deze auto nu met een orgineel ETM rond omdat het rijden ver van optimaal was. Ik promoot niets dit is proefondervindelijk vastgesteldt met voor de dealer het nodige leergeld in de verkoopgarantie periode.
Wij vinden ( chef werkplaats,monteur,verkoopleider ) goedkoop= duurkoop, en monteren alleen door Volvo geleverde ETM.
Moet er wel bij vermelden dat het om een enkel geval gaat ongeveer een jaar of 4 geleden.
Auto's worden om diverse reden ingeruild, tijd voor een nieuwe ,men wil een andere kleur, of we willen groter. Ook komt het voor dat de mensen inruilen omdat ze de auto niet "lekker" meer vinden rijden.
Het is dan erg Nederlands om dit maar te "vergeten" te melden bij inruil. Ook deze auto's worden weer verkocht, en als de monteur er een goede proefrit mee maakt en uitleest op de vida komt dit euvel ( ETM ) meestal wel aan het licht.
Omdat deze ETM voor een dealer ook lekker aan de prijs is hebben we ook als proef een "ruil" unit van een universeel reparatie bedrijf gemonteerd. Om een lang verhaal kort te houden rijdt deze auto nu met een orgineel ETM rond omdat het rijden ver van optimaal was. Ik promoot niets dit is proefondervindelijk vastgesteldt met voor de dealer het nodige leergeld in de verkoopgarantie periode.
Wij vinden ( chef werkplaats,monteur,verkoopleider ) goedkoop= duurkoop, en monteren alleen door Volvo geleverde ETM.
Moet er wel bij vermelden dat het om een enkel geval gaat ongeveer een jaar of 4 geleden.
- hadico
- 5th Gear member
Ben schreef:ETM throttle modules are warranted to be free from manufacturing defects for the period of one(1) year.
Ze fabriceren ze niet ze repareren ze alleen ,met onderdelen die wie weet waar vandaan gehaald zijn , een set printplaat met koolstof kan volgens mij niet teveel kosten, een elect. systeempje zal wel iets duurder zijn .
Blijft echter dat het verschil tussen nieuw en gerepareerd wel klein word op deze manier.
http://xemodex.com/core_purchase_form_99.pdf
Kijk hier ook eens naar kassa!!!!!!!!!!!!!!!
Je krijgt dus ongeveer € 25,- voor een defecte, onbeschadigde ETM. Dus de stekker er niet afknippen.
Wel even naar Canada sturen.

Wel even naar Canada sturen.
-
- 7th Gear member
-
- 5th Gear member
Ik vind dat Bart een lijn verdedigd waarbij mensen op hun eigen verantwoordelijkheden en risico's worden gewezen, ik heb hem er nooit op kunnen betrappen op de volvo doctrine te zitten.whitehorsekart schreef:Nou, vind ik wel ja.
Verder snap ik ook wel dat hij niet aangeeft waar hij precies zit in de organisatie, ik heb ooit bij justitie gewerkt en legio was het gelul op bijvoorbeeld verjaardagen dat iedereen maar in de watten wordt gelegd die vast zit terwijl ik de bejegening in NL niet bepaal..
Ergo, hij heeft geen zin in dom gelul op zijn werk over het forum, wees blij dat hij inzicht kan bieden waar wij ons voordeel mee kunnen doen.
Kennissen maken meer macht dan kennis.....
V40 2.0 16V 1996
Chrysler Voyager 2.4i-16V-SE-LX-MT 2001
Volvo 940 estate 2.3 gl
V40 2.0 16V 1996
Chrysler Voyager 2.4i-16V-SE-LX-MT 2001
Volvo 940 estate 2.3 gl
- euerw
- 5th Gear member
maar af en toe out of the box denken kan geen kwaad
XC60 MY’19 T8 twin engine awd Inscription
XC60 MY'15 2.0D4 GT8, Ocean Race, Rica tuning
XC60 MY'10 2.4D GT, Rica tuning
S60 MY'05 2.4D GT rica tuning, the Black Beast
S60 MY'02 2.4 bifeul automaat
XC60 MY'15 2.0D4 GT8, Ocean Race, Rica tuning
XC60 MY'10 2.4D GT, Rica tuning
S60 MY'05 2.4D GT rica tuning, the Black Beast
S60 MY'02 2.4 bifeul automaat
- s60magic
- 4th Gear member
Ga nou niet zeggen dat Fiat het zo perfect doet, ik heb namelijk Fiat ook al een keer in Tros Radar gezien dat de veren spontaan afbraken en er niks aan wilden doen. Zelfs geen terug roep acties in nederland en wel in andere landen,als je het dan over verkeersveiligheid hebt.
jeroen.ijmuiden schreef:Jij werkt zeker voor Volvo het druipt er van af dat je tegen iedere actie bent :x Het feit is gewoon dat dit onderdeel niet kapot hoort te gaan binnen zo'n korte tijd. Heb een jaar fiat gereden, nooit last gehad met de ETM (wel met de rest overigens) maar zij hebben wel de ballen om een terugroepactie te doen voor een levensgevaarlijk gebrek.bart simpson schreef:nee, dat zegt uitsluitend iets over een relatief kleine groep mensen die er de pest in heeft dat het ze geld kost, die dat wereldkundig maakt en bijval zoekt, radar huilt altijd graag met de wolven mee, de onderbouwing was ook uiterst mager.Battlecruiser S80 schreef:Cijfers: al die woorden op internet over Volvo-ETM zeggen wereldwijd meer dan cijfers!
Het is heel simpel, Volvo heeft een prestatieplicht en deze wordt niet nagekomen. Voor een auto van zo'n 40.000 euro mag je gewoon verwachten dat deze met normaal onderhoud bij de volvo dealer lang mee gaat zonder grote gebreken. Daarbij is de houding van Volvo zeer arrogant, vooral omdat het zo makkelijk op te lossen valt. Ook is er in het ETM een veel te ouderwetse contact methode gebruikt die ten tijde van de introductie al veel beter had gekunt. Feit is nu gewoon dat je een nieuw ETM van de zelfde slechte kwaliteit koopt en over .....km weer hetzelfde probleem hebt.