Pagina 12 van 38
Geplaatst: 10.02.2010 - 18:49
door rsnhakan
jippen schreef:de D3 zal tussen de 139 en 134 co2 uitstoot hebben.
Kan nog verlagen....maar ik vrees er voor.
Het laatste dat we gehoord hebben van zweden is dat de teller op 134 stond.
Die vierkante is de T6 versie (heeft ook die body kit)
Denk dat de D3 maar 1 pijp zal krijgen.
edit: nog even gevraagd, de certificiering is nog niet gebeurd.
Wat er te lezen valt in de persberichten is een voorlopig cijfer.
En het laatst gekende is 134.
Ps: toch slecht als je ziet dat de concurrentie rond de 125 gram zit voor 163 pk.
Dankje!
Maar weet je zeker dat die 2 vierkante uitlaten voor een T6 zijn? Waarom zouden ze niet op een D3/5 kunnen?
Is dit je al opgevallen?:
Normale versie met 2 ronde uitlaten:
Luxe/sport versie met 2 vierkante uitlaten:

Geplaatst: 10.02.2010 - 19:59
door Poolrev
Johan schreef:Ander kritiekpunt is dat het jammer is dat men niet gekozen heeft voor het Audi systeem van keyless entry.
Ipv de sleutel in je zak houden moet je hem toch weer in een houder steken.
Dat is niet juist, want de sleutel kan je gewoon in je broekzak houden, is hetzelfde als nu bij de V70/S80/XC60 het geval is...
jippen schreef:Ps: toch slecht als je ziet dat de concurrentie rond de 125 gram zit voor 163 pk.
Nou, BMW doet 't met de 320D Efficient Dynamics zelfs nog een heel stuk beter: 109 gram voor 163 pk

. Ik had daar stiekem op gehoopt voor de D3....
rsnhakan schreef:Maar weet je zeker dat die 2 vierkante uitlaten voor een T6 zijn? Waarom zouden ze niet op een D3/5 kunnen?
Die vierkante horen bij de exterieur kit, welke bestaat uit de alu skirts op de zijkant, voorkant en dus de achterkant. Die zijn dus optioneel

.
Geplaatst: 10.02.2010 - 20:00
door rsnhakan
Poolrev schreef:rsnhakan schreef:Maar weet je zeker dat die 2 vierkante uitlaten voor een T6 zijn? Waarom zouden ze niet op een D3/5 kunnen?
Die vierkante horen bij de exterieur kit, welke bestaat uit de alu skirts op de zijkant, voorkant en dus de achterkant. Die zijn dus optioneel

.
Dit wou ik horen, bedankt

Tot slot: denk je dat de D3 ook 2 uitlaten zal krijgen? :oops:
Jullie zullen wel denken, wat maken die uitlaten nou uit

Geplaatst: 10.02.2010 - 20:07
door Henriƫtte
Nou Hakan, heel veel, vindt ik ook hoor !
Geplaatst: 11.02.2010 - 12:40
door Johan
Poolrev schreef:Johan schreef:Ander kritiekpunt is dat het jammer is dat men niet gekozen heeft voor het Audi systeem van keyless entry.
Ipv de sleutel in je zak houden moet je hem toch weer in een houder steken.
Dat is niet juist, want de sleutel kan je gewoon in je broekzak houden, is hetzelfde als nu bij de V70/S80/XC60 het geval is...
Ik ging daarvan uit omdat er een sleuf zit onder de start/stop knop.
Bij Audi heb je dat dus niet en vraag mij af waarom Volvo, als je hem in je zak kunt houden, zo'n sleuf heeft?
Geplaatst: 11.02.2010 - 12:50
door jippen
Dit is toch een optie , keyless drive !!!
Geplaatst: 11.02.2010 - 13:00
door V480-S60
Ik heb af en toe een XC60 mee met Keyless Drive.
De "sleutel" kan in je broekzak blijven. Je kan zelfs buiten de auto de auto laten rijden door een ander persoon (binnen een bepaalde afstand).
Maar, de "sleutel"kan ook gewoon in de sleuf onder de startknop gestopt worden.
Overigens heeft Renault exact hetzelfde met zijn "keycard".
Geplaatst: 11.02.2010 - 13:09
door MauritsvdT
Yep, Renault heeft dat al een hele tijd.
Handig als je die card in je zak hebt en je stapt uit en je vrouw moet verder rijden en dan bij een brug de motor moeten afzetten en er dan bij het wegrijden achter komt dat ....... :oops:
Geplaatst: 11.02.2010 - 16:59
door Rob M
Zo, je gaat even een weekje skieen en dan kom je terug en is er opeens 4 pagina's nieuws, foto's, filmpjes en discussie!
Ik vind het een prachtige auto geworden.
Ja, het interieur is anders, maar wel herkenbaar Volvo in mijn idee. En zeg nu zelf, als het op een willekeurig ander dashboard had geleken was het ook niet goed... Wat mij betreft wil ik 'm in het echt zien en rijden. Dan kan het zo maar de volgende Volvo worden! :thumbup:
Geplaatst: 14.02.2010 - 18:01
door johanVC
Volvo motoren waren omstreeks 95 volledig modulair gebouwd
1.6 4 cil (S40), 2.0 5 cil (850) , 2.5 6 cil (960)
2.0 4 cil (S40), 2.5 5 cil (850), 3.0 6 cil (960, later S80)
Door deze modulaire bouw zijn er veel gemeenschappelijke onderdelen mogelijk (zuigers, drijfstangen, segmenten....)
Mechanische basis is in grote lijnen nog dezelfde. De nieuwe S60 D3 kan dus gereduceerd worden tot een viercilinder van 1.6 liter.
Ik hoop dat Volvo in de nieuwe S60 verrast met een eigen drivE versie van 1.6 liter
Geplaatst: 15.02.2010 - 10:59
door volvo
Ik ben geen motordeskundige. Maar waarom geen 5-cylinder benzinemotoren meer in de nieuwe S60?
Geplaatst: 15.02.2010 - 12:20
door V480-S60
Dat is hier eigenlijk al heel uitvoerig besproken.
Simpelste: Deze motoren zijn niet dermate "schoon" te krijgen dat ze een gunstig milieulabel kunnen krijgen.
Geplaatst: 15.02.2010 - 17:53
door Maurice Pierik
V480-S60 schreef:Dat is hier eigenlijk al heel uitvoerig besproken.
Simpelste: Deze motoren zijn niet dermate "schoon" te krijgen dat ze een gunstig milieulabel kunnen krijgen.
Dat lijkt me een nogal stellige opmerking.
Alle motoren zijn 'schoon' te krijgen. Kwestie van investeren in een andere koeling, motormanagement en een direct inspuitsysteem.
De veel hogere drukken die bij directe inspuiting hoort moet geen probleem zijn voor het blok. Het blok (waar indertijd ook 4- en 6-cilindervarianten van waren) zijn immers ook in turbo-uitvoering en als direct ingespoten diesel gemaakt.
Ten opzichte van een viercilinder met gelijk vermogen en koppel is een vijfcilinder in het nadeel omdat deze zwaarder, complexer, duurder is en iets meer verbruikt.
Daarom ligt het meer voor de hand om een vijfcilinder met directe inspuiting altijd te combineren met een turbo. Reken dan echter op vermogens tussen de 250 - 350 pk. Dus dat is meer een optie voor de grotere en snellere modellen. Ipv de huidige zescilinders of V8 dan maar?
Geplaatst: 16.02.2010 - 08:18
door Walter
laten we dan hopen op een 2.0T waar een vijfde cilinder aangeknutseld is, net zoals dat de huidige vijfcilinder eigenlijk een 6-/-1 is.
Maar ik denk dat het voorlopig teveel geld kost om een nieuwe motorenlijn te ontwikkelen. want de huidige vijfcilinders (en dat bedoelt Theo waarschijnlijk ook) zijn niet schoongenoeg te krijgen. Het is een motorontwerp dat in 1989 (zescilinder) gepresenteerd is, terwijl er in ik geloof 1984 al proefauto's rondreden met de vijfcilinder.
Geplaatst: 16.02.2010 - 08:40
door V480-S60
Bedankt Walter
Dat bedoel ik inderdaad. En volgens mij weet Maurice dat ook wel.
Misschien had ik het woordje voorlopig toe kunnen voegen tussen 'zijn' en 'niet'
Dus dan had er gestaan.
Deze motoren zijn
voorlopig niet dermate "schoon" te krijgen dat ze een gunstig milieulabel kunnen krijgen.
Maar ach laat maar.
Geplaatst: 16.02.2010 - 11:57
door volvo
Heren deskundigen bedankt. Jullie antwoord is me nu volledig duidelijk. Die echte roffel bij het acceleren zal ik wel missen bij de nieuwe S60.
Geplaatst: 17.02.2010 - 10:25
door Volvoman
Geplaatst: 17.02.2010 - 13:01
door volvo
Voor dit commentaar uit het land waar de beste auto's ter wereld worden gemaakt, hoeft Volvo zich dus niet te schamen!
Geplaatst: 17.02.2010 - 19:05
door majortom
Voor dit commentaar uit het land waar de beste auto's ter wereld worden gemaakt, hoeft Volvo zich dus niet te schamen!
Ik kan dit statement niet echt beamen....mijn huidige audi is een groot drama....
Volgens mij is dit vooral wat de Duitsers zelf (willen doen) geloven....
Geplaatst: 18.02.2010 - 15:41
door jippen
De D3 komt met een enkele pijp achteraan. (spijtig genoeg...)
T6, D5 en de 2.0T kijgen dubbele uitlaat pijpen.