Pagina 12 van 13

Geplaatst: 19.09.2010 - 12:21
door t5power
945i schreef:Een T5 zou strak moeten rijden, als dat niet strak genoeg naar jou zin is, dan heb je waarschijnlijk niet de juiste auto gekocht....
Waar zeg ik dat ik hem niet strak genoeg vind rijden? Ik zeg dat door een evt verlaging een auto nog strakker zou kunnen rijden. Daarbij zou, voor mij persoonlijk, het esthetisch argument veel zwaarder wegen (i.e. dat de auto lager komt te staan).

Geplaatst: 19.09.2010 - 12:22
door bartv70
bart simpson schreef:
sbv schreef:Four-C kan je met bijv een Eibach Pro setje prima omlaag krijgen
is ook zondermeer geweldig voor de homokineten in je achterassen
Goed voor je werkgelegenheid toch :wink:

Geplaatst: 19.09.2010 - 12:52
door bart simpson
klopt, maar naar de kloten gaan ze en dat is goed voor de werkplaats

Geplaatst: 19.09.2010 - 13:59
door Johan
Een dergelijk kernachtig taalgebruik zijn we van u niet gewend heer Simpson ;-)

Geplaatst: 19.09.2010 - 14:34
door M@rcel
Johan schreef:Een dergelijk kernachtig taalgebruik zijn we van u niet gewend heer Simpson ;-)
Dan moet je eens LPG gaan rijden... :roll: :D

Geplaatst: 19.09.2010 - 17:35
door bartv70
M@rcel schreef:
Johan schreef:Een dergelijk kernachtig taalgebruik zijn we van u niet gewend heer Simpson ;-)
Dan moet je eens LPG gaan rijden... :roll: :D
U spreekt uit ervaring, vrees ik :shock:

Geplaatst: 19.09.2010 - 17:40
door bart simpson
Het voorrecht van het hebben van een eigen Volvo is dat je er zelf alles stuk aan mag (laten) maken en dat dealers daar nog blij door kunnen worden ook...

Geplaatst: 19.09.2010 - 17:54
door toppertje
t5power schreef:
945i schreef:Een T5 zou strak moeten rijden, als dat niet strak genoeg naar jou zin is, dan heb je waarschijnlijk niet de juiste auto gekocht....
Waar zeg ik dat ik hem niet strak genoeg vind rijden? Ik zeg dat door een evt verlaging een auto nog strakker zou kunnen rijden. Daarbij zou, voor mij persoonlijk, het esthetisch argument veel zwaarder wegen (i.e. dat de auto lager komt te staan).
Ik ben met je eens dat puur voor de "looks" een verlaging beter staat.
Helemaal als het een R betreft.(pretendeert sportief te zijn).
Maar realiseer je wel dat "straker" weggedrag heel wat meer betekend
dan alleen een verlaging.
Dit word mi. beter bereikt door de juiste schokdemper icm dikkere stabilisator stangen en stuggere rubbers.
Een auto KAN van alleen een verlaging ook slechter gaan rijden
vwb. wegligging.
Het is altijd een combinatie van de setup wat dit bepaald.
En dan praat ik nog niet over de praktische bruikbaarheid van de auto
bij een verlaging.(zegt degene die zelf zijn V70 verlaagd heeft).

Geplaatst: 19.09.2010 - 17:57
door Silver_R
Hoe het er ook uit mag zien, wel of niet sportief, de R van mij blijft strax lekker origineel.
Zo'n auto 'verdient' het gewoon om te blijven zoals Volvo het bedoeld heeft.
Maar ieder zijn smaak natuurlijk.

Geplaatst: 19.09.2010 - 18:22
door t5power
Zelf ben ik ook geen ervaringsdeskundige, vandaar ook
wellicht zal e.e.a. daardoor ook wat strakker rijden.
V50T5260 schreef:Hoe het er ook uit mag zien, wel of niet sportief, de R van mij blijft strax lekker origineel.
Zo'n auto 'verdient' het gewoon om te blijven zoals Volvo het bedoeld heeft.
Maar ieder zijn smaak natuurlijk.
Heb je ook gelijk in. Blijft natuurlijk wel de opmerking "zoals Volvo het bedoeld heeft" hangen waarom bij presentaties, autoshows auto's iha verlaagd gepresenteerd worden.....
Bijv dit plaatje van autoweek, staat de auto toch wel een stuk lager dan mijn T5.

Geplaatst: 19.09.2010 - 18:46
door 945i
Ach ja, persfoto's... bestaat een heel lang topic over. :)

Geplaatst: 20.09.2010 - 12:35
door diesel01
Ik ben van mening dat wanneer je een R rijdt en helemaal deze, dan houdt je hem gewoon zoals hij is.
Met een dergelijk icoon ga je niet sleutelen, als je wil lach je de meeste weggebruikers uit bij het verkeerslicht en ben je heer en meester op de tussensprints.
Ik zou gewoon genieten van zijn uitstraling en een verlagingset lekker aan de buurjongen geven met zijn civic.
My two cents.
By the way veel plezier met deze prachtige V70.

Geplaatst: 20.09.2010 - 13:43
door Johras
Een subtiele verlaging zou wel mooi staan denk ik, maar verder kan ik eigenlijk niks bedenken wat de auto (nog) mooier zou maken.. is dat nu een voordeel of een nadeel? :P

Geplaatst: 21.09.2010 - 15:47
door Silver_R
Vandaag nog even bij de R gekeken. Wat is ie toch mooi!
De auto wordt over 1,5 week gekeurd. Verwacht geen problemen.

Nu wil ik ook altijd de originele brochure van de auto hebben waar ik mee rij.
In dit geval dus van een V70R MY 2005.
Weet iemand waar ik die nog kan vinden? Volvo NL heeft deze niet meer.

De prijslijst is te downloaden maar het gaat mij om de brochure.

Geplaatst: 21.09.2010 - 15:50
door 945i
Forumlid lingsper heeft een heleboel folders, misschien ook wel van de R.

Geplaatst: 21.09.2010 - 17:51
door Discovery
Marktplaats staat ook vol met brochures: http://link.marktplaats.nl/374967421

Geplaatst: 21.09.2010 - 18:09
door Silver_R
Terwijl ik toch regelmatig op Marktplaats vertoef, had ik daar dus totaal niet over nagedacht.
Goede tip.

Thanx, ik ga meteen contact opnemen.

Geplaatst: 21.09.2010 - 20:39
door Q4Jan
Hier kun je alvast digitaal voorgenieten.

http://www.v70r.com/forums/index.php?showtopic=1476

Geplaatst: 28.09.2010 - 21:30
door Silver_R
Vandaag de auto opgehaald.
Bij de keuring waren er geen problemen.
Alleen de remmen voor waren iets minder en worden binnenkort vervangen.
Zal morgen nog een paar foto's plaatsen.
Gewoon een onwerkelijk gevoel dat de R nu werkelijk voor de deur staat.
Echt een bizarre auto, zo gaaf.

Toch ook wel een beetje jammer dat de V50 eruit moest.

Geplaatst: 28.09.2010 - 22:04
door elianmars
En nu lekker gaan genieten! 8)