Nou, bij mij nog niet maar ik heb geen tijd genomen. Wel krijgt de leverancier hem terug als het niet werkt. Hij had zelf het stekkertje al gewijzigd, ik kreeg ook een nieuwe firmware...alweer 3 weken terug :S
Ik zou je vraag bij je leverancier neerleggen. Als hij belooft dat het werkt krijg je öf support of je geld terug...
soon: Scheafler Bio Hybrid
KTM Macina Sport 9
Smart cabrio 451 ed, 2012 battery owned
V60 d6, 2015, summum, glasdak, trekhaak
BMW F800GS te koop https://photos.app.goo.gl/KWgEiAxusqSjd3zG9
Nou, bij mij nog niet maar ik heb geen tijd genomen. Wel krijgt de leverancier hem terug als het niet werkt. Hij had zelf het stekkertje al gewijzigd, ik kreeg ook een nieuwe firmware...alweer 3 weken terug :S
Ik zou je vraag bij je leverancier neerleggen. Als hij belooft dat het werkt krijg je öf support of je geld terug...
Ik wilde ook specifiek MD aangemeld met mp3 tag tekst. Is voor mij ook al in doosje verbonden dus hoefde zelf niet te solderen.
Werkte dus NIET achter de RTI geplugd.
bij hun is ie uitvoerig direct aan HU-=803 getest, daar werkte het wel.
Die van mij is dus veel goede zorg gegeven door hun (erg prettig, aardig en snelle respons). Uiteindelijk unit retour omdat ik hem wel achterin wilkde hebben.
Heb nu toch imiv LE plus rearview camera in de R (camera in nummerplaat niet handy, dus ben nog met alternatieve plek bezig)
motrade support erg prettig en goed en USB gebruiken wel heel erg prettig voor non apple liefhebbers zoals ikzelf
Ik heb de GROM-unit gewoon achterin de kofferbak gemonteerd en doorgelusd op de RTI. Dit werkt wel maar heb geen aanpassing voor tekstweergave erop zitten. Dus volgens mij maakt het niet uit of je nu voor of achter aansluit.
Volvofan1965 schreef:Ik heb de GROM-unit gewoon achterin de kofferbak gemonteerd en doorgelusd op de RTI. Dit werkt wel maar heb geen aanpassing voor tekstweergave erop zitten. Dus volgens mij maakt het niet uit of je nu voor of achter aansluit.
Ik denk dat crackedtooth bedoelt dat alleen de tekstweergave niet werkt als hij achterin de kofferbak is aangesloten, maar dat het apparaat het verder gewoon goed doet (ongeacht dat deze voorin aan de HU of achterin aan de RTI is aangesloten).
Dus: als tekstweergave belangrijk is, moet hij vooraan direct aan de HU aangesloten worden.
Ik ga maar voor de GROM en zal 'm dan vooraan aan de HU aansluiten. Moet toch binnenkort de radio eruit om de bekerhouder en telefoonhouder netjes aan te sluiten...
Volvo XC60 T8 BMW 528i High Executive VW Passat GTE V70 D2, Momentum, Ice White solid, 17"; Rex. VW Passat 1.6 TDI High Executive, Xeon, Keyless entry, ... V70 D5, 2003, Handbak, RTI, Standkachel, Nautic blue pearl, Vol Leder, 17"; Orestes Zomer & Winter set, GROM-USB 855 T5 AUT BJ95 LPG-VSI V70 D5 Geartronic-6 BJ05 MY06 ED-II C30 1.8 Sport MY08
Ik zou het in ieder geval eerst vragen voordat je de boel openschroeft. Persoonlijk vond ik het wel prettig dat achter aansluiten, kan bijna niet fout.
crackedtooth schreef:ja.. GROM moet het gewoon doen wanneer er een RTI is maar NIET wanneer je hem aan je RTI plugt. Dat was mijn ervaring nog geen twee weken terug.
geef verzoek MD aanmelden en tekstweergave bij bestelle altijd aan, dat gaat zowel voor GROM alsook de IMIV
Ok, ga ik doen!!
Volvo XC60 T8 BMW 528i High Executive VW Passat GTE V70 D2, Momentum, Ice White solid, 17"; Rex. VW Passat 1.6 TDI High Executive, Xeon, Keyless entry, ... V70 D5, 2003, Handbak, RTI, Standkachel, Nautic blue pearl, Vol Leder, 17"; Orestes Zomer & Winter set, GROM-USB 855 T5 AUT BJ95 LPG-VSI V70 D5 Geartronic-6 BJ05 MY06 ED-II C30 1.8 Sport MY08
crackedtooth schreef:ja.. GROM moet het gewoon doen wanneer er een RTI is maar NIET wanneer je hem aan je RTI plugt. Dat was mijn ervaring nog geen twee weken terug.
geef verzoek MD aanmelden en tekstweergave bij bestelle altijd aan, dat gaat zowel voor GROM alsook de IMIV
Ok, ga ik doen!!
ze zijn ook zeer coulant met service (beide bedrijven trouwens) maar als je twijfelt, bestel dan wanneer je ook tijd hebt om in te bouwen.
de 7 dagen regel geld bij alle internet aankopen, maar daar gaan ze beiden veel netter mee om
Ik heb, enige tijd terug alweer, de GROM verwijderd en opengeschroefd. Ik heb twee pootjes aan elkaar gesoldeerd. Nadat ik de betreffende firmware erop had gezet zag ik in het display van mijn HU-603 wel MD01 en MD02, de nummers kon ik selecteren en werden ook keurig afgespeeld, maar de (rollende) tekst bleef weg.
Omdat ik het niet aan de praat kreeg heb ik de GROM weer opengehaald en de solderingen opgeheven. Nu werkt alles weer in de oude situatie.
Wie heeft er nog meer zelf de solderingen aangebracht?
Inmiddels de GROM ingebouwd en afspelen gaat prima... Geluid is ook niets op aan te merken...
Wel is het even puzzelen met de naamgeving van de mappen op de USB stick en de playlists van de iPod. Voor mij een overkomelijke issue, maar als je hierin je weg niet zo goed weet te vinden, is de oplossing van VolvoTech wellicht een betere oplossing...
Ik heb 'm ook geschikt laten maken voor tekst weergave en dus ook voor MD emulatie (dat doet de soldering/jumper verbinding/draadverbinding). Maar text werkt (nog) omdat ik ook een RTI-NAVI ingebouwd heb (is me vooraf netjes gemeld). Text weergave werkt nog niet i.c.m. RTI (ongeacht waar je de GROM aansluit). Daar wordt aan gewerkt en is voor ergens in januari een nieuwe firmware versie beloofd...
Begrijp ik nou dat de MP3 tags wel werken op een systeem met RTI, mits je de boel aansluit achterop de radio en niet in de kofferbak. En zolang je de RTI niet gebruikt, zodra je de RTI inschakeld dan werken de tags weer niet.
Renelle en ik zitten dus in hetzelfde schuitje...
tevens heb ik opgemerkt dat de firmware uit de USA niet werkt op de usb2i...mijn leverancier legt niet uit waarom niet maar stuurt de updates per mail :S
Ik heb evenzeer aangegeven dat ik een 04 RTI-dvd-TV-HU803 heb....
Overigens draait de boel prima, ik heb 2 mapjes gemaakt en die volgegooid met mappen/submappen met plaatjes/mp3/etc....
Het werkt tot 999 nummers...Random werkt ook, heel fijn bij zoveel nrs..
Werkt bij mij verder ook prima... Alleen ondanks "knutselen" met de folder bestandsnamen (zodat er b.v. geen spaties en speciale tekens meer in staan) kom ik nog niet verder dan mapje 37...
Snap nog niet waarom hij het volgende mapje niet wil pakken. Ik ben dan nog niet voorbij de 999 nummer...
Iemand nog tips?
renelle schreef:
Snap nog niet waarom hij het volgende mapje niet wil pakken. Ik ben dan nog niet voorbij de 999 nummer...
Iemand nog tips?
Hmm, voor zover ik het begrepen heb zijn er op de MDchgr maar 2 mappen en die scannen het onderliggende...
Hoe dat gaat weet ik niet maar ik heb er werkelijk van alles ingekiept en hij speelt het af...
http://gromaudio.com/support/usb-faq.html zegt echter:
USB2 has been tested with ~10000 tracks on a drive (~80GB) with 20 playlists (root folders)
All supported stereos are not able to show the track number larger than 99. It is normal and will not affect the track currently playing. In case if you play track 1467, the stereo will show Track# 67
abbabak1 schreef:
Hmm, voor zover ik het begrepen heb zijn er op de MDchgr maar 2 mappen en die scannen het onderliggende...
Hij ondersteund wel degelijk meerdere mappen. Kiezen voor MD2, dan kun je door de mappen scrollen met de << en >> knop op de stereo. Dan weer terug naar MD1 om in de gekozen map het betreffende nummer met de << en de >> knop te kiezen.
Alleen stopt het bij mij met een map hoger dan nummer 37. Als ik een hoger nummer map kies en dan een nummer uit die map wil afspelen, dan speelt hij het eerste nummer uit map 01 af...
crackedtooth schreef:renelle: dan heb jij maar 37 playlists, daarom gaat ie weer naar 01
Wat bedoel je daarmee? Er staan uiteraard meer dan 37 mappen in de root van de USB stick.
Bij eerdere pogingen kwam hij bv maar tot map 8. Toen ik de mapnamen had ontdaan van spaties en speciale tekens, kwam hij zo ver als nu: 37 mappen.
Ik heb het gevoel dat hij "struikelt" over een bestandsnaam o.i.d. Maar heb nog geen tijd gehad om verder te experimenteren... Vandaar mijn vraag om tips. Zijn er bv nog "regels" voor de bestandnamen?
Heb het bekende bruggetje zelf gesoldeerd en de firmaatje geupdate. Werkt tot nu toe perfect.
Heb alles via Motrade besteld, deze even trouwens goede service en reageren snel op vragen via de mail. Top bedrijf!
Heb het bekende bruggetje zelf gesoldeerd en de firmaatje geupdate. Werkt tot nu toe perfect.
Heb alles via Motrade besteld, deze even trouwens goede service en reageren snel op vragen via de mail. Top bedrijf!
Neem aan dat je geen RTI hebt? Of werkt de tekstweergave bij jou i.c.m. RTI wel?